Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (16)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю935.131-231.0$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
Категорія:    
1.

Яковенко О. В. 
Психологічні стратегії ефективного розв'язання проблеми / О. В. Яковенко // Наук. зап. НаУКМА. Сер. Пед., психол. науки та соц. робота. - 2005. - Т. 47. - С. 73-76. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Надано психологічну характеристику різноманітних стратегій розв'язання проблеми, основні принципи її успішного вирішення та наведено приклади тренінгових вправ для підвищення ефективності розумової діяльності, яка і є запорукою конструктивної стратегії.


Ключ. слова: психологічні стратегії, тренінгові вправи, проблема, гіпотеза
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-231.0с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69184 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гулько Ю. А. 
Стратегії розуміння учнями творчих задач у звичайних та ускладнених умовах : Автореф. дис... канд. психол. наук / Ю. А. Гулько; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2006. - 20 c. - укp.

Базуючись на стратегіальному підході, визначено поняття "стратегія розуміння", "стратегіальна тенденція розуміння". Запропоновано методи та методику емпіричного дослідження. Описано види та рівні прояву в учнів стратегіальних тенденцій розуміння вербальних і графічних творчих задач. Показано, що у процесі розуміння учні середніх класів використовують об'єктивні систематичні знання, одержані з різних наук у школі. У молодших підлітків суть реалізації стратегіальної тенденції розуміння полягає у зіставленні інформації, що надходить з наявними знаннями, еталонами, у пошуку і знаходженні аналогу або варіанта комбінацій і перенесенні його у нову ситуацію. Установлення аналогу або варіанта комбінації є виникненням розуміння, а перенесення їх у нову ситуацію завершує прояв стратегіальної тенденції розуміння. У процесі такої діяльності в учнів проявляються різноманітні тактичні розумові прийоми, що адаптують аналог або комбінацію до нових умов. Описано вплив ускладнених умов на стратегіальні тенденції розуміння. З'ясовано, що за ускладнених умов (дефіциту часу, інформації, "ситуативної драматизації", раптових заборон) блокується прояв стратегіальної діяльності та в більшості випадків учні починають користуватися шаблонними методами аналогізування та комбінування. Основними блокаторами стратегіальної розумової діяльності учнів є: їх вікові розумові можливості; ускладнені умови, за яких відбувається розуміння; стереотипні, формально засвоєні знання, на які орієнтуються під час розуміння. З'ясовано вплив творчого тренінгу на реалізацію учнями стратегіальних тенденцій розуміння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-231.0 + Ю984.030.2-513

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА345806 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Лялюк І. М. 
Формування індивідуального досвіду розв'язування мислительних задач у студентів вищого педагогічного закладу : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / І. М. Лялюк; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2002. - 20 c. - укp.

Теоретично й експериментально досліджено індивідуальний досвід розв'язування розумових задач студентами вищого педагогічного навчального закладу (ВПНЗ). Визначено зміст і структуру індивідуального досвіду сучасних студентів. Вивчено чинники впливу на його розвиток у процесі розв'язання мисленнєвих задач. Побудовано модель вивчення індивідуального досвіду, з'ясовано особливості його структурних компонентів у представників різних курсів і факультетів ВПНЗ та їх залежність від розвитку пізнавальних процесів, зокрема, мислення. Апробовано розроблену програму дослідження та розвитку індивідуального досвіду розв'язування розумових задач студентами на основі використання нестандартних форм організації навчання (семінар-дискусія, семінар-діалог, семінар-наукова доповідь, ілюстративне практичне заняття, діагностичний практикум, практика вікового консультування, вправи), доведено її ефективність та можливості практичного використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 + Ю935.131-231.0 + Ю940.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА319134 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Бадалова М. В. 
Мыслительные стратегии преодоления неопределенности в профессиональной деятельности психолога / М. В. Бадалова // Наука і освіта. - 2011. - № 10. - С. 3-9. - Библиогр.: 26 назв. - рус.

Сделана попытка систематизации существующих в научной литературе способов решения профессиональных психологических задач, содержащих высокую степень неопределенности, в частности задачи с высокой степенью неопределенности, типы и характеристики задач,содержащих неопределенность, стратегии их решения. Предложены общие механизмы решения задач подобного типа: избегание, поиск социальной поддержки извне, целенеправленное или "телеологическое" решение, творческое решение. Особо подчеркнуто значение антиципации возможных результатов в контексте преобразования проблемы в набор тактических задач.

Зроблено спробу систематизації існуючих в науковій літературі способів вирішення професійних психологічних завдань, що містять високий ступінь невизначеності, серед яких: завдання з високим ступенем невизначеності, типи та характеристики задач, що містять невизначеність. Розглянуто наступні стратегії їх вирішення: "конфронтація з невизначеністю", дистанціювання або уникнення, самоконтроль і планове рішення проблеми, "робити щось на свій страх і ризик", "надати світові характер стабільності", переоцінка цілей і побудова нових смислів, творче перетворення ситуації невизначеності і життєтворчість. Запропоновано загальні механізми вирішення завдань подібного типу: уникнення, пошук соціальної підтримки ззовні, цілеспрямоване або "телеологічне" рішення, творче рішення. Особливо підкреслено значення антиципації можливих результатів в контексті перетворення проблеми в набір тактичних завдань.

The article points out some situations of uncertainty in professional activity of psychologists; defines the notion of professional tasks of a high level of uncertainty and their characteristics. The author analyzes some strategies of psychologists' coping professional tasks of a high level of uncertainty.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-231.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Брюхович Е. И. 
Совокупный продукт научного предвидения предельно развитых форм вычислительной техники. Ч. II / Е. И. Брюхович // Комп'ют. засоби, мережі та системи. - 2010. - № 9. - С. 16-26. - Библиогр.: 14 назв. - рус.

Исследован вопрос о природе научного предвидения. Сделан вывод, что оно является продуктом действия естественного закона самосохранения живого вещества биосферы.


Індекс рубрикатора НБУВ: З97 + Ю935.131-231.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72542 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського