Віртуальна довідка Тематичний інтернет-навігатор Наукова електронна бібліотека Автореферати дисертацій Реферативна база даних Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Формат представлення знайдених документів: | повний | стислий |
Пошуковий запит: (<.>U=Ю225.8$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6
|
| | | | |
1. |
Мандрика В. А. Пізнавально-онтологічна сутність концептуально-теоретичної схеми як форми пошукового мислення / В. А. Мандрика // Мультиверсум. Філософ. альм. - 2001. - Вип. 22. - С. 177-186. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю225.8
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж70616 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
2. |
Арутюнов В. Х. Методологія соціально-економічного пізнання : Навч. посіб. / В. Х. Арутюнов, В. М. Мішин, В. М. Свінціцький; Київ. нац. екон. ун-т. - К., 2005. - 352 c. - Бібліогр.: с. 345-349. - укp.Розглянуто питання методології соціально-економічного пізнання, методологічного забезпечення соціально-економічних досліджень, описано типологію філософських та методологічних проблем науки. Розкрито гносеологічні засади науково-практичної діяльності, а також логічні основи наукового пізнання. Висвітлено спеціальні евристичні методи наукових досліджень та наведено правила оформлення їх результатів. Рассмотрены вопросы методологии социально-экономического познания, методологического обеспечения социально-экономических исследований, представлена типология философских и методологических проблем науки. Раскрыты гносеологические основы научно-практической деятельности, а также логические основы научного познания. Освещены специальные эвристические методы научных исследований и приведены правила оформления их результатов. Індекс рубрикатора НБУВ: У01я73 + Ю225.8я73
Шифр НБУВ: ВА667444 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
3. |
Проскура Н. О. Математичне пізнання в естетичному аспекті : Автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.09 / Н. О. Проскура; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 1998. - 16 c. - укp. - рус.Дисертацію присвячено дослідженню естетичного змісту математичного пізнання. Запропоновано концепцію естетико-епістемологічного сенсу математичного пізнання, в якій долається традиційний підхід, що пов'язаний з аналізом та застосуванням у практиці тільки зовнішньої, формальної математичної краси та емпіричної сторони естетичного у різноманітних проявах математичної творчості. Сутність концепції полягає у виявленні змістовно-естетичного у математиці, його особливих естетичних та епістемологічних функцій у пошуку та обгрунтуванні нових математичних знань. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ю225.8 + Ю8в2
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА302079 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
4. |
Количева Т. В. Наукове і художнє пізнання: їх специфіка і взаємодія : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.01 / Т. В. Количева; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2004. - 17 c. - укp.Досліджено проблеми специфіки та взаємодії наукового та художнього пізнання як взаємного доповнення двох способів пізнання: логічного та емоційно-чуттєвого, що сумісно відтворюють його цілісність. Виявлено рушійні сили наукового та художнього пізнання - відповідно пізнавальну задачу суб'єкта, яка є винятково результатом роботи інтелектуальних операцій, і домінуючу потребу суб'єкта, що пізнає, яка випливає з його внутрішнього світу та є емоційно-чуттєвою. Виявлено, що пізнавальний процес - це науково-художнє моделювання суб'єктом об'єкта. Встановлено, що в реальному пізнавальному процесі логічне й образне мислення не вступають у протиріччя, а взаємодіють і доповнюють одне одного, й у цій взаємодії образне мислення допомагає сформулювати предметний зміст задачі, що змінюється і трансформується, а логічне мислення є інструментом розв'язання пізнавальної задачі. Доведено можливість розгляду емоцій як сполучної ланки між науковим і художнім пізнанням, а також їх здатність одночасно виступати у ролі цінності пізнавального акту як такого й у ролі оцінки можливості задоволення домінуючої потреби під час пізнання. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ю225.8 + Ю935.131.1/8
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА330359 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
5. |
Мурашкін М. Г. Основа ненаукової картини світу (релігійно-містичне та естетичне) : монографія / М. Г. Мурашкін; Придніпров. держ. акад. буд-ва та архіт. - Д., 2010. - 147 c. - укp.Розглянуто релігію, містику, естетику та художню діяльність людини як ненаукову основу світу. Увагу приділено таким питанням, як буття релігійно-містичного й естетичного в ненауковій картині світу, наукова картина світу в різноманітності спрямованостей і в зіткненні з науками. Проаналізовано онтологічний, гносеологічний, аксіологічний і соціальний аспекти даної проблематики. Рассмотрены религия, мистика, эстетика и художественная деятельность человека как ненаучная основа мира. Уделено внимание таким вопросам, как бытие религиозно-мистического и эстетического в ненаучной картине мира, научная картина мира в разнообразии направленностей и в столкновении с науками. Проанализированы онтологический, гносеологический, аксиологический и социальный аспекты данной проблематики. Індекс рубрикатора НБУВ: Э212.4 + Э429 + Ю225.60 + Ю225.8
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА726999 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
6. |
Количева Т. В. Особливості наукового і художнього пізнання та їх взаємодія : монографія / Т. В. Количева; Укр. держ. акад. залізн. трансп. - Х., 2009. - 172 c. - Бібліогр.: с. 157-172. - укp.Розглянуто особливості наукового та художнього пізнання, визначено принципи їх розмежування та механізми взаємного доповнення. Взаємодію наукового та художнього пізнання вивчено за допомогою принципу доповнюваності Н. Бора, який розглядає об'єкт у взаємозаперечних, додаткових системах опису. Показано, що цей принцип дозволяє виявити в об'єкті, що пізнається, різні визначеності, які досягаються пізнавальною задачею і логікою суб'єкта, а також його художньо-образним мисленням, керованим домінуючою потребою. Увагу приділено специфіці наукових понять і художніх образів, методу моделювання в пізнавальній діяльності, взаємодії логічного й образного мислення, ролі уяви в науковому та художньому пізнанні. Рассмотрены особенности научного и художественного познания, определены принципы их размеживания и механизмы взаимного дополнения. Взаимодействие научного и художественного познания изучено при помощи принципа дополняемости Н. Бора, рассматривающего объект во взаимоотрицающих, дополнительных системах описания. Показано, что этот принцип позволяет выявить в познаваемом объекте разные определенности, достигаемые познавательной задачей и логикой субъекта, а также его художественно-образным мышлением, управляемым доминирующей необходимостью. Уделено внимание специфике научных понятий и художественных образов, методу моделирования в познавательной деятельности, взаимодействию логического и образного мышления, роли воображения в научном и художественном познании. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.23 + Ю225.8
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА720255 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
|
|