Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (44)
Пошуковий запит: (<.>U=Э372.27-575.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 26
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Пам'ятки сакрального мистецтва Волині на межі тисячоліть: питання дослідження, збереження та реставрації : Наук. зб.: Матеріали VІ міжнар. наук. конф. по волин. іконопису, м.Луцьк, 1 - 3 груд. 1999 р. / ред.: А. Силюк; Волин. краєзн. музей. - Луцьк : Надстир'я, 1999. - 186 c. - укp.

Опубліковано матеріали з історії вивчення і каталогізації музейних збірок волинського іконопису, питань іконографії, богослов'я, атрибуції та реставрації ікони, зокрема, розглянуто іконостас як образне вираження літургійного життя церкви, іконопис за часів Київської Русі, чудотворні ікони Волині та їх значення. Оглянуто колекції волинських ікон у зібранні Національного Києво-Печерського заповідника, Волинського краєзнавчого музею. Досліджено пам'ятки культової архітектури Волині, історію їх вивчення, охорони, збереження і реставрації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.56 г(4УКР36)083 я431 + Э372.27-575.1 + Т3(4УКР346)0-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС33694 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Рожко В. Є. 
Чудотворні ікони Волині і Полісся / В. Є. Рожко. - Луцьк : Media, 1998. - 356 c. - укp.

Наведено результати досліджень документальних й історичних джерел, матеріалів численних науково-пошукових подорожей по рідному краю щодо чудотворних ікон Волині та Полісся: чудотворного образу Богородиці у Волинському храмі, чудотворної ікони Божої Матері Почаївської, чудотворних образів глибокого Полісся та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-575.1 + Э372.27-55 + Щ146.56(4УКР) + Щ117.166(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА603718 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Іванченко Н. А. 
Празничний ряд іконостасу Спасо-Преображенської церкви с. В.Сорочинці / Н. А. Іванченко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 7. - С. 19-26. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Зазначено, що празничний ряд є цілісним утворенням завдяки наявності у кожному його елементі літургійної символіки та взаємопроникненню тем, що зближує його з гімнографічними творами. Оригінальність та змістовність празничного ряду Сорочинського іконостасу роблять його особливим національним явищем у східнохристиянській іконографії ХVIII ст.

Отмечено, что праздничний ряд остался целостным образованием благодаря проникновению каждого его элемента литургийной символикой и взаимопроникновению тем, которая сближает его с гимнографическими произведениями. Оригинальность и содержательность праздничного ряда Сорочинского иконостаса делают его особым национальным вкладом в восточнохристианскую иконографию XVIII ст.

Festala line has remained integral education due to permeation of his each element liturgy by symbolics and interosculation by what pulls together it with hymn by products. Originality and richness of content of a celebratory line Sorochinskiy of an iconostas do by his special national contribution in east-Christian iconography XVIII centuries.


Ключ. слова: ікона, церква, історія, мистецтво
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР)4 + Э372.27-575.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Евтушенко С. В. 
Примитив из Шибириновки / С. В. Евтушенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 4. - С. 77-84. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Запропоновано атрибуційну інтерпретацію давньоукраїнського живописного "Покрову", досліджено проблеми взаємин іконографії, символіки, контекстуальності давньоукраїнських "Покровів" і традиції художнього примітива.

Предложена атрибуционная интерпретация староукраинского живописного "Покрова", исследованы проблемы взаимоотношений иконографии, символики, контекстуальности староукраинских "Покровов" и традиции художественного примитива.

In article the interpretation, meant by attribution, of old Ukrainian painted "Intercession" is submitted, the basic argument connected with a problem of mutual relations of old Ukrainian "Intercession's" iconography, symbolics, of old Ukrainian "Intercession's" context's aspects with primitive art's tradition, is stated.


Ключ. слова: Покров, примитив, атрибуция
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4Укр)3-3 + Щ101.12 + Э372.27-575.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Александрович В.  
Холмська ікона Богородиці / В. Александрович; Ін-т українознав. ім. І.Крип'якевича НАН України. - Л., 2001. - 40 c. - (Іст. та культурол. студії). - укp.

Наведено результати досліджень унікальної пам'ятки східнохристиянського малярства у широкому контексті іконопису православного Сходу та католицького Заходу VII - XIV ст. Холмської ікони Богородиці, знайденої у вересні 2000 р.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-575.114 + Щ146.563(4УКР)-3л61 + Щ143(4УКР)3-465.6 л61

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА616688 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Евтушенко С. В. 
Киевская "Редакция" Переяславской реликвии? / С. В. Евтушенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 12. - С. 72-78. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Розглянуто специфіку контекстуально-концептуальної метаморфози, що відповідає перекладу образної структури художнього оригіналу (його роль відіграє відома реліквія українського мистецтва) на "мову" більш пізнього римейку.

Рассмотрена специфика контекстуально-концептуальной метаморфозы, соответствующей переводу образной структуры художественного оригинала (в его роли выступает известная реликвия украинского искусства) на "язык" позднего римейка.

In article the specificity of contextual and conceptual metamorphosis, which corresponds to translation of art original's figurative structure on more late remake's "language", is considered (Ukrainian art's known relic in role of this original is meant).


Ключ. слова: "Покрова", римейк, примітив
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)4-475 + Э372.27-575.114

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Евтушенко С. В. 
Легендарный "Покров": проблема "Редупликации" / С. В. Евтушенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2003. - № 1. - С. 80-86. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Проаналізовано проблему своєрідного "подвоєння" ("тиражування") іконографії відомої раритетної пам'ятки староукраїнського живопису ("Покрови" із Переяслава) на ранніх етапах його побутування. Локалізовано опорні моменти його іконографічної "диверсифікованості".

Проанализирована проблема своеобразного "удвоения" ("тиражирование") иконографии известного раритетного памятника староукраинской живописи ("Покрова" из Переяслава) на ранних этапах его существования. Локализованы опорные моменты его иконографической "диверсификации".

The problem of peculiar "doubling" ("circulation") of iconography of old Ukrainian painting's known rare monument (it's "Intercession" from Pereyaslav) at its existence's early stages is analysed; its iconographic "diversification's" basic moments arelocated.


Ключ. слова: "Покров", редупликация, примитив
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.56(4УКР)3 + Э372.27-575.114

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Евтушенко С. В. 
"Покров" из Вышенок / С. В. Евтушенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 11. - С. 66-73. - Библиогр.: 13 назв. - рус.

Розглянуто унікальний пам'ятник пізнього українського культового живопису, який за характеристиками відповідає специфіці художнього примітива. Запропоновано обгрунтування його атрибуційної інтерпретації й аргументацію висновків щодо його місця, серед подібних раритетів.

Рассмотрен уникальный памятник поздней украинской культовой живописи, который по ряду характеристик отвечает специфике художественного примитива. Предложены обоснование его атрибуционной интерпретации и аргументация, касающаяся выводов о месте, занимаемом им среди подобных раритетов.

The unique monument of late Ukrainian cult painting, which adequate on a number of characteristics to primitive art's specificity, is considered. The substantiation of its attribution's interpretation and also the argument of conclusions about its place in a line of similar rarities, are offered.


Ключ. слова: "Покров", атрибуция, примитив
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР) + Э372.27-575.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Пляшко Л. А. 
Сорочинський іконостас. Ознаки стилю Рококо : Мистецтвознав. розвідка / Л. А. Пляшко. - К. : Українознав., 2001. - 120 c. - (Б-ка журн. "Пам'ятки України"; Кн. 35). - Бібліогр.: с. 102-103. - укp.

На підставі опрацювання значного масиву опублікованих та архівних джерел центральних і регіональних (зокрема, київських і полтавських) архівосховищ і музейних збірок розглянуто історію спорудження унікальної мистецької пам'ятки України першої половини XVIII ст. - Спасо-Преображенської церкви та іконостаса на Полтавщині у с. Великі Сорочинці. Визначено стилістичні ознаки іконостаса. Висвітлено вплив рококо на композицію, декор та іконопис пам'ятки. У новому ракурсі охарактеризовано художнє життя в Україні (Лівобережжя) даного періоду.

На основе обобщения значительного массива опубликованных и архивных источников центральных и региональных (в частности, киевских и полтавских) архивных хранилищ и музейных сборников рассмотрена история сооружения Спассо-Преображенской церкви и иконостаса на Полтавщине в с. Большие Сорочинцы - уникального художественного памятника Украины первой половины XVIII ст. Определены стилистические признаки иконостаса. Освещено влияние рококо на композицию, декор и иконопись памятки. В новом ракурсе охарактеризована художественная жизнь на Украине (Левобережье) в данный период.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-575.1 + Щ143(4УКР-4ПОЛ)4-465.6 + Щ146.563(4УКР-4ПОЛ)4-212

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА633453 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Евтушенко С. В. 
Эвристические коннотации к "Покрову" из Вышенок: Иннокентий Гизель / С. В. Евтушенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2003. - № 2. - С. 64-71. - Библиогр.: 19 назв. - рус.

Рассмотрена эвристическая проблематика, сопряженная с уникальной староукраинской иконой, "парафразирующей" сюжет "Покрова" и содержащей портретные изображения выдающихся современников XVII в., в том числе, как предполагается, Иннокентия Гизеля.

Висвітлено евристичну проблематику, сполучену з унікальною давньоукраїнською іконою, що "парафразує" сюжет "Покрови" та містить портретні зображення видатних сучасників XVII ст., у тому числі, як припускається, Інокентія Гізеля.

Article is devoted to a heuristic problematics, connecting with a unique old-Ukrainian icon, which "paraphrases" a plot of "Intercession" and contains the portraits of XVII century's outstanding contemporaries, including, as it's supposed, Innoсent Gizel's portrait.


Ключ. слова: "Покрова", іконографія, примітив
Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-575.1 + Щ146.563(4УКР)3 + Щ147.53(4УКР)3-32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Стасенко В. В. 
Творчість Олександра Антонія Тарасевича у контексті еволюції образної системи української графіки (на основі графічної інтерпретації ікони Холмської богородиці) / В. В. Стасенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 3. - С. 135-143. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Проаналізовано окремі етапи творчості О.А.Тарасевича, зокрема характерні особливості роботи майстра над графічною інтерпретацією ікони Холмської Богородиці.

Проанализированы отдельные этапы творчества А.А.Тарасевича, в частности, характерные особенности мастера над графической интерпретацией иконы Холмской Богоматери.

The article concerns some of the stages of Oleksandr Antoniy Tarasevych creative work. The artist's specific approach to graphic treating of the Virgin icon from Kholm is analyzed.


Ключ. слова: Олександр Антоній Тарасевич, книжкова графіка, ікона Холмської Богородиці
Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-575.114 + Щ153(4УКР)4-8 + Щ153(4УКР)4-3:9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Степовик Д. В. 
Іконологія й іконографія / Д. В. Степовик. - Івано-Франківськ : Нова Зоря, 2003. - 312 c. - укp.

Викладено питання, пов'язані з джерелами іконотворчості у Церкві Христовій. Висвітлено труднощі Вселенської Церкви в процесі утверждення сакральних зображень, зокрема ікони як візуальної частини богослов'я. Описано особливості поступового переходу від символічних образів до антропологічних, до утвердження іконостасу як особливої передвівтарної частини інтер'єру храму, за умов якого здійснюються містично-літургійне й євхаристичне дійства.

Изложены вопросы, связанные с источниками иконотворчества в Церкви Христовой. Освещены трудности Всемирной Церкви при утверждении сакральных изображений, в частности, иконы как визуальной части богословия. Описаны особенности постепенного перехода от символических образов к антропологическим, к утверждению иконостаса как особенной предалтарной части интерьера храма, при котором осуществляются мистически-литургическое и евхаристическое действия.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(0)0-7 + Э372.27-575.1 + Щ146.563 + Щ143(0)-465.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО26889 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Степовик Д. В. 
Історія української ікони Х - ХХ століть / Д. В. Степовик. - 3-тє вид., стер. - К. : Либідь, 2008. - 436 c. - укp.

Висвітлено історичний шлях української ікони. Особливу увагу приділено положенням Богословії, які мали безпосереднє відношення до історії української ікони, зокрема, вчення про Боговтілення - існову іконології й іконографії в усіх країнах візантійської традиції. Наведено порівняльний аналіз спільного та відмінного в історії української ікони стосовно ікон Візантії, Балкан, Московського царства й інших країн. Зазначено, що Україна - єдина послідовниця візантійської традиції, яка ще у середні віка вибрала стильову концепцію ікони та розвиває її до сьогодення. Описано українську ікону візантійського стилю (пізнє середньовіччя, XIV - XV ст.), стильового ренесансно-барокового синтезу (перша половина XVII ст.), барокового стилю (друга половина XVII - XVIII ст.), стилю романтизму та класицизму (ХІХ ст.).

Освещен исторический путь украинской иконы (УИ). Особое внимание уделено положениям Богословия, которые имели непосредственное отношение к истории УИ, в частности, учение о Боговоплощении - основа иконологии и иконографии во всех странах византийской традиции. Приведен сравнительный анализ в истории УИ общих и различных признаков икон Византии, Балкан, Московского царства и других стран. Украина - единственная приемственница византийской традиции, которая в средние века выбрала стилевую концепцию иконы и развивает ее до настоящего времени. Описаны УИ византийского стиля (позднее средневековье XIV - XV вв.), стилевого ренессансно-бароккового синтеза (первая половина XVII в.), бароккового стиля (вторая половина XVII - XVIII вв.), стиля романтизма и классицизма (ХІХ в.).


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-575.1 + Щ146.563(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО27973 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Пархоменко І.  
Три шкиці про ікони / І. Пархоменко // Пам'ятки України: історія та культура. - 2001. - № 4. - С. 120-125. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.56-3 + Э372.27-575.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж62291 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
15.

Ременяка О. С. 
Православний іконопис в музеях Холмщини та Підляшшя : Автореф. дис... канд. мистецтвознав: 17.00.05 / О. С. Ременяка; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. - К., 2002. - 18 c. - укp.

Розглянуто питання православного іконопису XVI - XVIII ст. Холмщини та Підляшшя - земель, на яких позначилося протистояння культур Заходу та Сходу, католицизму та православ'я. Досліджено маловідомі ікони, які зберігаються в музеях даного регіону у контексті української іконописної традиції. Доведено особливу цінність і самобутність культурного середовища Холмсько-Підляського регіону. Визначено стильові зміни в іконописі церков на землях польсько-українського кордону в XVI -XVIII ст., та його місце в іконописних традиціях України. Розроблено комплексний підхід до наукового вивчення іконопису зазначеного регіону, що базується на історичному, теоретичному та практичному матеріалі. Висвітлено принцип систематизації за найбільш поширеними у православному іконописі іконографічними схемами, оскільки саме вони забезпечують збереження змісту ікони, унаочнюють глибинну структуру твору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4Укр)л61 + Щ101.3(4Укр) + Э372.27-575.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА318609 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Квасюк Л. В. 
Іконопис і словесність у культурі України XVI - XVIII століть: естетичний аспект : Автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.08 / Л. В. Квасюк; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2000. - 18 c. - укp.

Дисертацію присвячено осмисленню особливостей співвіднесення двох планів естетичної свідомості - візуального та вербального, іконопису і словесності - в культурі України XVI - XVIII століть. Простежено еволюцію світоглядних і художньоестетичних завад українського іконописного мистецтва на прикладах полемічної словесності. Розглянуто український іконографічний канон стилю бароко як посередник між релігійною словесністю (канонічними та апокрифічними Євангеліями) та живописом (іконою). Значну увагу приділено естетичним аспектам взаємодії вербального та візуального планів літургії. З цією метою розкрито символіку літургії як сакрально-естетичного феномена, проаналізовано її смисл та значення для української спільноти XVI - XVIII ст. Розглянуто іконостас як образне вираження літургії, а також усієї православної художньо-релігійної культури, що через свій зв'язок із божественним як досконалим, стає естетично та богословськи всеохоплюючим. Досліджено проблему взаємодії сакрального слова й образу в системі літургійного дійства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю8г(4Укр)33 + Щ146.56г(4Укр)33 + Э372.27-575.1 + Э372-503.181

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА308375 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Гелитович М. Й. 
Іконостасний ансамбль церкви Успіння Богородиці з Наконечного у контексті українського іконопису другої половини XVI століття : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.05 / М. Й. Гелитович; Львів. акад.мистец. - Л., 2001. - 20 c. - укp.

Досліджено іконостасний ансамбль церкви Успіння Богородиці з Наконечного (60-ті рр. ХVІ ст.) в контексті розвитку українського іконопису другої половини XVI ст. Розглянуто стилістично пов'язану з цим іконостасом групу ікон, визначено їх стилістичний напрям. Проаналізовано Успенський іконостас в аспекті художньо-стильових, стилістичних, іконографічних і конструктивно-типологічних особливостей. На конкретному іконографічному матеріалі простежено шлях формування кожного іконостасного ряду у ХVІ ст. Зроблено висновок, що наконечненський іконостас є пам'яткою, яка синтезує основні характеристики іконопису досліджуваного періоду. Розширено фактологічну базу для подальшого вивчення іконопису XVI ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР)33 + Щ143(4УКР)33-4 + Э372.27-575.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315746 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Бакович О. П. 
Іконостаси та вівтарі церков Західного Поділля другої половини XVIII ст. (національні традиції та західноєвропейські впливи) : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.05 / О. П. Бакович; Львів. нац. акад. мистецтв. - Львів, 2014. - 18 c. - укp.

Розглянуто іконостаси та вівтарі церков Західного Поділля другої половини XVIII ст. у контексті національних традицій і західноєвропейських новацій. Вперше досліджено іконостаси та вівтарі церков як комплексне мистецьке явище, їх конструктивні зміни та художнє вирішення, спричинені латинізаційними та стильовими впливами. Систематизовано та розглянуто в порівняльному контексті іконостасні ансамблі та пристінні вівтарі. Встановлено належність ряду іконостасів і окремих ікон руці одного майстра або одній малярській майстерні. Визначено основні особливості оздоблення іконостасів і вівтарів церков як композицій, створених за задумом єдиного цілісного сакрального простору, що поєднує в собі різні види сакрального мистецтва - і образотворчого, і декоративного.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-575.1 + Щ143(4УКР)4 + Щ146.563(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА411906 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Пелех М. І. 
Іконостас Успенської церкви у Львові як чинник еволюції художньо-образної системи сакрального мистецтва Галичини XVII ст. : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.05 / М. І. Пелех; Львів. нац. акад. мистецтв. - Львів, 2014. - 20 c. - укp.

Досліджено розвиток провідних тенденцій і явищ сакрального мистецтва Галичини в XVII ст. в контексті образної системи іконостаса Успенської церкви у Львові (1620 - 1638). Зібрано та систематизовано значну кількість як уже відомих, так і недосліджених пам'яток цього періоду. Іконостас львівської іконописної школи проаналізовано в аспекті еволюції іконографічних, символічних і конструктивно-типологічних особливостей. Зазначено, що опрацьована у львівському середовищі основа нового стилю розвинулася і в інших мистецьких центрах Галичини - Кам'янці-Бузькій, Рогатині, Судовій Вишні та Жовкві. Доведено, що львівський іконостас є пам'яткою, в якій найвиразніше проступають нові тенденції, що розвивалися та були актуальними впродовж XVII ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-575.1 + Щ146.563(4УКР) + Щ143(4УКР)33

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА411907 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Чубенко О. В. 
Українська ікона як феномен східнохристиянської традиції : автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.11 / О. В. Чубенко; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Київ, 2015. - 19 c. - укp.

Вперше у вітчизняному релігієзнавстві запропоновано цілісний концептуальний підхід до української ікони як феномену східнохристиянської традиції. Уточнено та розширено зміст поняття "ікона" - воно включає не тільки здійснені відповідно до певних канонів художні чи скульптурні зображення Ісуса Христа, Богоматері, апостолів та святих, але створених за образом Бога людину та світ. Проаналізовано основні релігійні, соціокультурні витоки української ікони. Висвітлено, що українська ікона постала в результаті, по-перше, розвитку традицій візантійсько-руського іконопису; по-друге, синтезу християнських, язичницьких та єретичних вчень та уявлень, які панували не тільки в простонародді, але й середовищі освіченого православного кліру і, по-третє, соціокультурних умов буття українського народу на межі XVI - XVII ст., по-четверте, впливу світоглядних та естетичних уявлень латинізованої європейської культури. Підкреслено, що українська ікона явище синкретичне - вона постала як результат органічного поєднання релігійних уявлень східного християнства, релігійної та світської західноєвропейської культури, а також окремих ідей язичницького світогляду українського простонароддя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-575.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА414563 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського