Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (4)Книжкові видання та компакт-диски (19)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш400.045:Щ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
Категорія:    
1.

Силантьєва В. І. 
Художнє мислення перехідного часу (російська література і живопис кінця ХІХ - початку ХХ століть) : Автореф. дис... д-ра філол. наук : 10.01.02 / В. І. Силантьєва; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. - К., 2002. - 36 c. - укp.

Розкрито зміст поняття "мистецтво перехідної доби", що демонструє ознаки дезінтеграції, кризи та хаосу, а також потенції оновлення. Зазначено, що процеси естетичної переорієнтації, які спостерігалися наприкінці ХІХ - початку ХХ ст., багато в чому подібні до тих, що мають місце і зараз. На підставі узагальнення знань про минуле визначено деякі закономірності розвитку сучасної художньої культури. Сформульовано найважливіші показники мистецтва "несталих" та "нестабільних" часів, а також за даними вивчення кількох видів мистецтва (літератури, живопису, музики) визначено тип художнього мислення перехідної доби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Щ + Щ143(4РОС)5-2 + Ю812.45 + Ю812.283.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА321644 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Левко У. Е. 
Герменевтичні аспекти кіноінтерпретації художнього твору (на матеріалі екранізації художньої прози Станіслава Лема) : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.06 / У. Е. Левко; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. - Т., 2010. - 20 c. - укp.

Проаналізовано герменевтичний вимір візуального інтерпретування літературного твору. Розглянуто різні шляхи рецепції літератури засобами візуальних мистецтв, висвітлено проблемні місця інтерсеміотичного перекодування. Досліджено семантичні зміщення у кінематографічному інтерпретуванні наукової фантастики на рівні персонажів (візуальні конкретизації образів Піркса, Тихого, дійових осіб роману "Соляріс"), хронотопу фікційного світу, нарації. Простежено інтерпретативні можливості різних жанрів кіно, зокрема, анімаційного фільму. Конкретизовано явище конфлікту інтерпретацій ("Соляріс"). Розглянуто ідеологічний та мультикультурний виміри діалогу текст-інтерпретація, особливості реалізації горизонтів сподівання базового твору в кінотексті. Залучено широке контекстуальне тло на рівні наукового та художнього дискурсів. Приділено увагу вербальним аспектам візуалізації в іншомовному просторі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Щ37 + Ш5(4ПОЛ)6-4 Лем С. 892 + Щ374.046 + Щ374.040.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА375764 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Хуторська А. Й. 
Композиторська інтерпретація поетичного тексту як художній переклад (на прикладі камерно-вокальної музики) : автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / А. Й. Хуторська; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. - Х., 2009. - 17 c. - укp.

Досліджено інтерпретацію поетичного першоджерела в камерно-вокальному жанрі на композиторському та виконавському рівнях. У синтезі поезії та музики на перший план виходить взаємодія двох художніх систем (поета та композитора), яка реалізується за допомогою інтерпретації та міжвидового художнього перекладу. Якщо інтерпретація підкреслює суб'єктивний компонент, трансформувальну роль композитора в процесі створення камерно-вокального твору, то переклад - це процес, направлений на якомога більшу об'єктивність у передачі аспектів поетичного першоджерела.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.3 + Щ314.043-712 + Ш400.045:Щ31 + Ш407

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА367547 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Джан Бібо 
Словесно-літературні основи оперної поетики доби романтизму : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Джан Бібо; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В. Нежданової. - О., 2011. - 18 c. - укp.

Вивчено словесні логоформи та музично-тематичний зміст опери в процесі розуміння та інтерпретації оперної ідеї. Словесну творчість композиторів періоду романтизму розглянуто як передумову розвитку синтетичної форми опери. Визначено два провідні способи взаємодії словесного та музичного планів опери: узагальнено-риторичний та деталізовано-характерологічний, виявлено їх залежність від природи слова та типу словесного викладу. Виявлено подвійність концепцій опер Ш. Гуно та П. Чайковського, написаних на основі літературного першоджерела, вплив їх музичного аспекту на літературні образи та стилістику словесного тексту, специфіку використовуваних у них музично-тематичних засобів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш317.410.4 + Ш400.045:Щ31

Шифр НБУВ: РА379958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Ткаченко Д.  
Кінолітература. Василь Симоненко: "Бенкет небіжчиків" / Д. Ткаченко // Слово і Час. - 2010. - № 1. - С. 47-52. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто мистецькі домінанти кінолітератури та незавершений сценарій Василя Симоненка під кутом зору зорієнтованості тексту на екранне втілення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Щ37 + Ш5(4УКР)6-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Покулевська А. І. 
Елементи кіномови в поетиці літературного твору : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.06 / А. І. Покулевська; ДЗ "Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка". - Луганськ, 2014. - 18 c. - укp.

Розроблено цілісну концепцію кінопоетики. Простежено відмінність поетики монтажу та кадру в кінематографі та художньому творі. Комплексно проаналізовані елементи кінопоетики в літературі до- та кінематографічного періодів. На основі системного підходу з'ясовано сутність візуальності та візуалізації як основ інтерактивності кіно та художньої літератури. Розглянуто осягнення поетики монтажу та кадру в літературознавчому та кінематографічному дискурсах і виокремлено засоби досягнення художнього впливу на реципієнта. Досліджено елементи кінопоетики на матеріалі художніх творів докінематографічного періоду, зокрема Т. Шевченка, Марка Вовчка, А. Чехова. Простежені в літературному дискурсі 1920-х рр. засоби "набутої кіномови", а також розглянуто специфіку кінопоетики у творах Ф. Лопатинського, Л. Скрипника, А. Чужого та проаналізовано твори С. Скляренка та В. Винниченка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Щ37 + Ш401 + Щ374

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА407998 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Смірнова Г. І. 
Літературні джерела сюжетів індійських храмових танців / Г. І. Смірнова // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2009. - Вип. 47. - С. 51-53. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано літературні джерела, покладені в основу різних видів індійських храмових танців. Досліджено їх спільні корені. Розглянуто естетичні засоби пластичної виразності, які використовуються для передачі змісту й ідей текстів. Танець розглянуто як найважливіший елемент індійського традиційного мистецтва.

Проанализированы литературные сюжеты, положенные в основе различных видов индейских храмовых танцев, и исследованы их общие корни. Рассмотрены эстетические методы пластической выразительности, использующиеся для передачи содержания и идеи произведений. Танец рассмотрен как наиболее важный элемент традиционного искусства Индии.

This article analyses literary plots on which the different forms of temple dances are based and traces its common roots. It also explores aesthetical methods of plastic expression used for transferring the ideas of these texts. The dance is considered at the most important of the traditional Indian art.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Щ32 + Щ323(5ІНД)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Демещенко В. 
Вплив літератури на становлення кіномистецтва / В. Демещенко // Вісн. Кн. палати. - 2008. - № 2. - С. 36-42. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто впливи літератури, її взаємозв'язки та взаємодію з екранними мистецтвами у різних контекстах. Значну увагу приділено аспекту взаємодії - запозиченню екраном сюжетів і сюжетних схем у мистецтва слова, яке накопичувало їх протягом століть і тисячоліть. Зазначено, що часова дистанція, художній рівень, жанрова належність у даному процесі не відіграють значення. Доведено, що сучасні літературні сюжети, класика, популярний роман і фольклорна розповідь, історичний факт і міф у сучасний період знаходяться за рівних умов перед екраном, який з початку свого існування поглинав літературні твори для екранізації.

Рассмотрены влияния литературы, её взаимосвязи и взаимодействие с экранными искусствами в разных контекстах. Значительное внимание уделено аспекту взаимодействия - заимствованию экраном сюжетов и сюжетных схем в искусства слова, накоплявшего их в течении столетий и тысячелетий. Указано, что временная дистанция, художественный уровень, жанровая принадлежность в данном процессе не отражают значения. Доказано, что современные литературные сюжеты, классика, популярный роман и фольклорный рассказ, исторический факт и миф в современный период в равных условиях перед экраном, который с начала своего существования поглощал литературные произведения для экранизации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Щ37 + Щ370.174

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15184 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Силантьева В. И. 
Литература и живопись в контексте компаративистики: писатели и художники периодов эстетической переориентации : [монография] / В. И. Силантьева. - Одесса : Астропринт, 2015. - 335, [1] c. - рус.

Рассмотрена межвидовая компаративистика в контексте интердисциплинарности, интермедиальности, экфрасиса, межкультурной коммуникации. Исследован импрессионизм в ситуации "рубежа и перехода". Приведено традиционное и новое в реализме последней трети XIX века. Исследовано творчество А. П. Чехова и художников И. И. Левитана, К. А. Коровина, П. А. Нилуса в контексте переходного времени конца XIX - начала XX вв. Изложены "новые формы" в эстетике модернизма начала XX в.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Щ14 + Щ14:Ш

Шифр НБУВ: ВА794668 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Файзулліна Г. С. 
Мотив "секрету" як культуротворчий феномен у міжвидовому діалозі літератури та живопису / Г. С. Файзулліна // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Філософія. - 2015. - № 31. - С. 84-92. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто феномен міжвидового діалогу мистецтв на прикладі культурних і естетичних взаємоперетинів художньої літератури і живопису. Досліджено мову поетичну та мову живописну, проаналізовано їх взаємовпливи та діалогічні перетини в контексті естетики синтезу мистецтв і поліфонії культури. Розглянуто мотив "секрету" на основі аналізу українського філософського роману "Музей покинутих секретів" Оксани Забужко та живописної творчості Віри Жлудько, розкрито його культуротворчий характер у контексті філософії етнокультури та культурологічної регіоніки. Мотив "секрету" в історії української культури набуває значення "скарбу" Людини, Роду, Етносу, Країни, символізує культурно-історичну самобутність, ідентичність, незборимість, заповідає віднайти генетичну пам'ять та зберегти Дерево Роду, що трансформується в Дерево Пам'яті. З точки зору міжвидового діалогу мистецтв за своєю естетикою "секретів" та їх етнокультурною наповненістю філософський роман "Музей покинутих секретів" нагадують нам творчі пошуки сучасної чернігівської художниці Віри Жлудько. Єї етнокультурні картини візуалізують й увиразнюють культурологічну регіоніку Чернігівського краю, адже несуть в собі естетику придеснянської зачарованості та дивовижності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Щ

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Білогубка А. М. 
Типи хорової інтерпретації: взаємозв'язок літературного і музичного компонентів / А. М. Білогубка // Прикарпат. вісн. НТШ. Сер. Слово. - 2017. - № 3. - С. 268-277. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Порушено важливу проблему хорової інтерпретації різножанрових музичних творів; звернено увагу на взаємозв'язок їх поетичної та звукової поліфонії; визначено провідні типи мистецького потрактування. На багатому матеріалі хорового співу, презентованого творами українських і зарубіжних авторів, виокремлено як домінуючі два види хорового мистецтва, спроектовано відтак два типи виконавської майстерності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Щ31 + Щ314.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Загребельная Н. 
Фототекст и родовая специфика литературы / Н. Загребельная // Проблеми сучас. літературознавства : зб. наук. пр. - 2017. - Вип. 25. - С. 11-19. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Специфика реализации фототекста обусловлена родовой принадлежностью литературных произведений. В лирике фототекст наиболее близок к реальности, хотя эта связь обычно скрыта в силу абстрагирования от подробностей, на первом плане - рефлексии лирического субъекта. В эпосе фотографии принадлежат вымышленному миру, фототекст может служить сюжетно-композиционной основой или ограничиваться отдельными линиями и эпизодами, причем репрезентация фотоснимка отличается множественностью точек зрения. Для драмы характерны затрудненные условия реализации фототекста, на первый план выходит процесс съемки и фигура фотографа, рассматривание фотографий с комментированием, а также проекция снимков на экран.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Щ16 + Ш401.2 + Щ167

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69577 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Бардашевська Я. М. 
Специфіка опрацювання композитором В. Степурком поетичних текстів / Я. М. Бардашевська // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2019. - Вип. 30. - С. 126-132. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Доведено особливу ретельність композитора В. Степурка в осягненні смислового поля, символіки і метафоричності канонічних, фольклорних та інших словесних текстів у впливі на особливості драматургії й архітектоніки композицій. Філігранність роботи композитора з текстами пов'язана з власним відчуттям сакрального. Цим зумовлена увага до кардинальних фраз, довкола яких розгортається смисловий простір віршів, де психологізм сприйняття "сюжету", особистісні переживання так чи інакше виявляються причетними до аури сакральності. Вважаючи жанр аурою, в якій функціонує музичний твір, композитор використовує матеріал найрізноманітніших стильових пластів і рішуче підпорядковує їх власним художнім задумам.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.174 + Щ313(4УКР)-81 Степурко В. + Ш400.045:Щ31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Юхимук Я. В. 
Музичний екфразис: зміст і форма : [монографія] / Я. В. Юхимук; ред.: Т. Свербілова, Є. І. Мазніченко, І. Л. Яловнича; Національна академія наук України, Інститут літератури імені Т. Г. Шевченка. - Київ : Наукова думка, 2023. - 214, [1] c. - (Проєкт "Наукова книга"). - Бібліогр.: с. 201-[215] - укp.

Монографію присвячено вирішенню питань щодо природи екфразису (інтермедіальна чи інтертекстуальна), форм його вираження, ідентифікації музичного екфразису з-поміж інших тропів та явищ. Звернено увагу на функціональність музичного екфразисму як прийому в художніх текстах. Висвітлено авторські модифікації музичного екфразису в українській літературі. Дослідження подане у формі доведення теореми бінарності екфразису.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.174 + Ш400.045:Щ31

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА864549 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Заярна І. С. 
Інтермедіальність у художньому просторі літературного твору : навч. посіб. для студентів ВНЗ / І. С. Заярна; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. - Київ : Юстон, 2023. - 159 c. - Бібліогр. в кінці гл., с. 154-155 - укp.

У навчальному посібнику розглянуто проблему інтермедіальності в теоретичному аспекті, систематизовано значущі наукові концепції, присвячені висвітленню цього міжмистецького явища, простежено особливості формування та функціонування інтермедіальної поетики в низці літературних творів у діахронічному зрізі (від початку XX до початку XXI ст.). Продемонстровано методологію здійснення інтер- медіального аналізу художнього тексту, специфіку образного втілення у словесних практиках різних мистецьких кодів (живопис, кіно, театр, садово-паркове мистецтво, масмедійний дискурс тощо).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Щ + Ш5(0)-304.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА864980 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського