Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (38)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч481.430$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 86
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Балан Е. Л. 
Дидактическое взаимодействие преподавателей и студентов как фактор оптимизации процесса обучения : Дис...канд.пед.наук:13.00.01 / Е. Л. Балан; Южноукраинский педагогический университет имени К. Д. Ушинского. - О., 1994. - 173 с. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС45525 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Балан Е. Л. 
Дидактическое взаимодействие преподавателей и студентов как фактор оптимизации процесса обучения : Дис...канд.пед.наук:13.00.01 / Е. Л. Балан; Южноукраинский педагогический университет имени К. Д. Ушинского. - О., 1994. - 173 с. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС45525 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
3.

Балан Е. Л. 
Дидактическое взаимодействие преподавателей и студентов как фактор оптимизации процесса обучения : Дис...канд.пед.наук:13.00.01 / Е. Л. Балан; Южноукраинский педагогический университет имени К. Д. Ушинского. - О., 1994. - 173 с. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС45525 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Стоян Т. А. 
Студентство університетів підросійської України в другій половині XIX ст. / Т. А. Стоян. - К. : ТОВ "Міжнар. фін. агенція", 1998. - 28 c. - Бібліогр.: с. 26-28. - укp. - рус.

У праці на основі широкого кола джерел та публікацій автор аналізує станову структуру, чисельність, національно-віросповідальну приналежність, правове та матеріальне становище, ставлення до навчання, суспільно-політичну діяльність студентської молоді Харківського, Київського та Новоросійського університетів у другій половині ХIХ ст. Розглядається система соціально-охоронного регулювання, яка була запроваджена царським самодержавством з метою усунути можливість студентських політичних виступів, в першу чергу на національному грунті, русифікація університетської освіти в Україні. Досліджуються причини масових студентських виступів, їх гасла, форми боротьби студентства українських університетів з самодержавством.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430 + Ч433(4УКР)53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р85206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Дмитрiєва С. М. 
Особливості розуміння викладачами і студентами проблеми педагогічної співтворчості / С. М. Дмитрiєва // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 1998. - Вип. 2. - С. 14-17. - укp.

Проаналізовано особливості розуміння викладачами та студентами різних аспектів їх педагогічної співтворчості у навчальному процесі: психологічного змісту спільної творчості, основних умов її організації, "бар'єрів", які перешкоджають її успішному здійсненню.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Співдружність вченого і студента у підвищенні якості освіти в умовах реформування вищої школи : Тези доп. на Міжнар. наук.- метод. конф. 6 - 7 груд. 2001 р. / ред.: В. І. Большаков; Рада ректорів вищ. навч. закл. Дніпропетр. обл. Придніпр. держ. акад. буд-ва та архіт. - Д., 2001. - 207 c. - укp.

На підставі співдружності вчених і студентів висвітлено досвід організації навчально-виховної та науково-дослідної роботи у вузі щодо вдосконалення якості підготовки спеціалістів. На прикладі занять з курсу "Українська ділова мова" розглянуто особливості праці викладача та студента на кафедрах гуманітарного циклу. Висвітлено роль і місце спеціальності "менеджмент зовнішньоекономічної діяльності" за умов глобалізації світової економіки. Наведено оцінку педагогічних здібностей викладача студентами вузу. Розглянуто принципи побудови дистанційних курсів з математичних дисциплін, а також наукову працю студентів як фактор підвищення якості освіти. Проаналізовано вплив викладача на формування готовності студента економічного факультету до педагогічної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430я431

Шифр НБУВ: ВА619154 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Булах І. С. 
Психологічні аспекти міжособистісної взаємодії викладачів і студентів : Навч.-метод. посіб. / І. С. Булах, Л. В. Долинська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2002. - 116 c. - укp.

Висвітлено аспекти міжособистісної взаємодії у системі викладачів і студентів, запропоновано методики вивчення студенської групи. Розглянуто особливості психології взаєморозуміння, зокрема, рефлексію (самосприйняття) самого себе, розуміння іншого, визначено психологічні правила спілкування. Охарактеризовано конфліктні ситуації та стилі поведінки, запропоновано способи їх вирішення за допомогою діалогу-спілкування. Визначено рівень міжособистісних взаємодій студентів академічної групи, обговорено психологічні особливості установлення контакту викладача з батьками студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994я73 + Ч481.430я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА620859 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гапійчук І. М. 
Педагогічні умови емоційної взаємодії "викладач - студент" у процесі навчання у класичному університеті : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І. М. Гапійчук; Південноукр. держ. пед. ун-т (м. Одеса) ім. К.Д.Ушинського. - О., 2003. - 21 c. - укp.

Уточнено поняття "дидактична емоційна взаємодія". Визначено критерії, показники прояву та рівневу характеристику емоційної взаємодії "викладач - студент" у процесі навчання в класичному університеті. Розроблено спецкурс "Основи дидактичної емоційної взаємодії". Обгрунтовано й експериментально апробовано модель реалізації зазначеної позитивної дидактичної емоційної взаємодії на прикладі підготовки фахівців педагогічного напрямку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА325044 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Микитюк Г. Ю. 
Взаємини викладачів і студентів як чинник становлення особистості майбутнього вчителя : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Г. Ю. Микитюк; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2003. - 20 c. - укp.

Розкрито суть і зміст, обгрунтовано структуру та емпіричні показники стосунків у системі студент - викладач. Показано місце та роль взаємин у цілісному педагогічному процесі педагогічного коледжу, проаналізовано механізми їх впливу на професійно-рольову ідентифікацію, пізнавальну активність, самооцінку майбутніх учителів. Виявлено динаміку, психологічні труднощі й особливості взаємин упродовж навчання студентів. Теоретично обгрунтовано та апробовано комплексну систему роботи з оптимізації взаємин викладачів і студентів як критерійц становлення особистості майбутнього вчителя, яка передбачає: діагностування динаміки даних стосунків з метою їх корекції та поглиблення; врахування особливостей раннього юнацького віку та специфіки організації навчально-виховного процесу в педагогічному коледжі; запровадження в навчальний процес активних методів діалогічного навчання; проведення цілеспрямованої психокорекційної та психоконсультаційної роботи з викладачами та студентами щодо підвищення їх психологічної культури та розвитку соціально-психологічних умінь.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430 + Ю940.91 + Ю940.3-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА324962 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Швед О. М. 
Вплив комунікативних особливостей студентів на ефективність навчання у вищому навчальному закладі : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. М. Швед; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2004. - 20 c. - укp.

Подано структуру комунікативних характеристик, а також психологічні компоненти комунікативної активності особистості. Досліджено психологічні умови, що спричинюють комунікативну природу навчальної діяльності та створюють основи для реалізації комунікативних особливостей студентів, а також оптимізують їх комунікативну активність та забезпечують успішність відповідної підготовки. Показано рівень розвитку комунікативних характеристик і активності студентів у реальній практиці навчальної діяльності. Емпірично встановлено взаємозв'язок між недостатнім рівнем вияву даної активності та неадекватною мотивацією навчання. Зазначено щодо необхідності проведення комунікативної підготовки. Теоретично обгрунтовано її структуру в студентів. За результатами дослідження встановлено, що розвиток комунікативної активності сприяє оптимізації навчальної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10 + Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА329292 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Воронко Л. А. 
Педагогічне керівництво як проблема успішної діяльності студентів / Л. А. Воронко, Н. М. Колєватова // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 24. - С. 44-47. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Досліджено і обгрунтовано пріоритет системи гнучкого керівництва діяльністю студентів, його перевагу над системою жорсткого авторитарного керівництва.

Исследовано и обосновано приоритет системы гибкого руководства деятельностью студентов, его преимущество над системой жесткого авторитарного руководства.

System priority of students activities pliable guidance, its advantage over a firm authoritarian system guidance is investigated and grounded in this artick.


Ключ. слова: соціологічні, педагогічні і психологічні фактори, мотивації навчання
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Булах І. С. 
Викладач-студент: психологія міжособистісних взаємодій : Навч.-метод. посіб. / І. С. Булах, Л. В. Долинська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2005. - 106 c. - укp.

Висвітлено теоретичні аспекти міжособистісної взаємодії у системі "викладач - студент" та методики вивчення студентської групи. Проаналізовано особливості спілкування як форми міжособистісної взаємодії у ВНЗ. Розглянуто питання особистісно-професійного зростання в процесі взаємодії викладачів і студентів.

Освещены теоретические аспекты межличностного взаимодействия в системе "преподаватель - студент" и методики изучения студенческой группы. Проанализированы особенности общения как формы межличностного взаимодействия в ВУЗ. Рассмотрены вопросы личностно-профессионального роста в процессе взаимодействия преподавателей и студентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.04р30-252 + Ч481.430р30

Шифр НБУВ: ВА666991 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Крайняя Н. В. 
Проблема гуманизации взаимоотношений учителя и студентов / Н. В. Крайняя // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 22. - С. 219-221. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Досліджено проблеми гуманізації взаємовідносин учителя та студентів, засвідчено, що особистісно-орієнтоване виховання за сучасних умов є найважливішим завданням.

Отмечено, что исследования проблемы гуманизации взаимоотношений учителя и студентов свидетельствуют, что личностно-ориентированное воспитание гармоничной личности в современных условиях является важнейшей задачей.

The investigation of problem of humanism of relations between the teacher and student evidences that personally-competent education of harmonistic personality in contemporary conditions are the main aim.


Ключ. слова: воспитание, личность, гуманизация, гармония, взаимоотношения, учитель
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Ванівська О. 
Інформаційні технології в контексті впровадження мовних стратегій / О. Ванівська // Вища освіта України. - 2007. - № 1. - С. 82-89. - укp.

Проаналізовано проблеми та суперечності впровадження в систему мовних стратегій інформаційних технологій як чинників інтенсифікації навчального процесу. Зазначено, що, незважаючи на ефективність інформаційних технологій, загалом вони не можуть замінити безпосередню комунікацію, спілкування викладача та студента. Доведено, що мовна стратегія, трансформуючись, самоорганізовуючись у напрямі мети свого розвитку, досягатиме вищого рівня організації, гармонізації та стійкості.

Проанализированы проблемы и противоречия внедрения в систему языковых стратегий информационных технологий как факторов интенсификации учебного процесса. Указано на невозвозможность замены непосредственной коммуникации, общения преподавателя и студента на информационные технологии, несмотря на их эффективность. Доказано, что языковая стратегия, в процессе трансформации и самоорганизации, двигаясь к направлению цели своего развития, будет достигать более высокого уровня организации, гармонизации и стойкости.

The article deals with the problems and contradictions of introduction in system of language strategy of information technologies as factors of an intensification of educational process are. Impossibility of replacements of the direct communications, dialogue of the teacher and the student by information technologies, despite of their efficiency is specified. It is proved, that language strategy, during transformation and self-organizing, moving to a direction of the purpose of the development, will achieve higher level of the organization, harmonization and resistance.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253 + Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Євсєєва О. 
До психічного здоров'я через навчальні завдання / О. Євсєєва // Шлях освіти. - 2007. - № 1. - С. 38-41. - укp.

Висвітлено проблему збереження психічного здоров'я кожної людини. Запропоновано варіант вирішення даної проблеми в курсі валеології та вікової фізіології через алгоритм і реалізацію взаємодії викладача та студентів на практично-семінарському занятті з теми "Психічне здоров'я". Розглянуто особливості такого заняття. Доведено, що одержання знань про стрес має велике навчальне та виховне значення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430 + Р124.04

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Авдєєва І. М. 
Інноваційні комунікативні технології в роботі куратора академгрупи : навч. посіб. / І. М. Авдєєва, І. М Мельникова; МОН України. - К. : Професіонал, 2007. - 304 c. - Бібліогр.: с. 288-289 . - укp.

Розглянуто методологічне забезпечення процесу впровадження гуманістичних особистісно-орієнтованих технологій освіти у діяльність вищих навчальних закладів. Розкрито роль куратора у процесі гуманізації вищої освіти, визначено основні напрямки його роботи з фасилітації особистісного розвитку майбутніх спеціалістів. Викладено принципові засади й технології фасилітаційної взаємодії у педагогічному процесі. Описано структурно-функціональну модель та основні психотехнічні прийоми суб'єкт-об'єктної взаємодії. Розроблено методологію та технологію групового тренінгу, обгрунтовано шляхи вирішення проблеми оптимізації соціальної адаптації студентів до навчання у ВНЗ.

Рассмотрено методологическое обеспечение процесса внедрения гуманистических личностно-ориентированных технологий образования в деятельность высших учебных заведений. Раскрыта роль куратора в процессе гуманизации высшего образования, определены основные направления его работы по фасилитации личностного роста будущих специалистов. Освещены базовые принципы и охарактеризованы технологии фасилитационного взаимодействия в педагогическом процессе. Описана структурно-функциональная модель и основные психотехнические приемы субъект-объектного взаимодействия. Разработана методология и технология группового тренинга, обоснованы пути решения проблемы оптимизации социальной адаптации студентов к обучению в ВУЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421 р30 + Ч481.430 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА690861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Долинська Л. В. 
Діалогічність як умова ефективної педагогічної взаємодії викладача зі студентом / Л. В. Долинська, Г. Пількевич // Наука і освіта. - 2008. - № 3. - С. 143-145. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

У контексті проблеми підготовки майбутнього вчителя розглянуто роль викладача ВНЗ у цьому процесі та характер його спілкування зі студентами. Проаналізовано особливості діалогічної взаємодії в системі викладач - студент як умови особистісного професійного зростання майбутнього вчителя та підвищення педагогічної взаємодії майбутніх вчителів з учнями.

В контексте проблемы подготовки будущего учителя рассмотрена роль преподавателя вуза и характер его общения со студентами. Проанализированы особенности диалогического взаимодействия в системе преподаватель - студент как условие личностного профессионального роста будущего учителя и повышение педагогического взаимодействия будущих учителей с учащимися.

It is considered the role of university teacher and the character of his\her intercourse with students. It is analyzed peculiarities of dialogical co-operating in the system Уteacher - studentФ as a condition of personal professional growth and increasing effective pedagogical co-operating of future teacher with students


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314 + Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Равчина Т. 
Теоретичні засади організації суб'єкт-суб'єктної взаємодії викладача і студента у навчальному процесі / Т. Равчина // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. пед.. - 2008. - Вип. 24. - С. 3-13. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто визначальні ознаки діяльності студента як суб'єкта навчального процесу у вищій школі, виокремлено педагогічні умови вияву й розвитку цих суб'єктних характеристик у навчально-пізнавальній діяльності. Проаналізовано параметри суб'єкт-суб'єктної взаємодії викладача і студентів, визначено умови розвитку їх продуктивних взаємин у процесі навчання. Обгрунтовано типи суб'єкт-суб'єктної взаємодії, що охоплюють різні форми інтеграції педагогічного керівництва й активності студентів відповідно до рівня втручання викладача в їхню навчально-педагогічну діяльність і зростання їх самостійності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28852/пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Джеджера О. В. 
Громадські об'єднання як засіб творчої активізації студентів / О. В. Джеджера // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2008. - Вип. 40. - С. 51-55. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність формування творчої активності студентів як важливого завдання професійної підготовки й визначено певні шляхи реалізації цього завдання. Оцінено впровадження у практику вищих навчальних закладів педагогіки співпраці, що передбачає побудову суб'єкт-суб'єктних відносин, у яких викладачі та студенти виступають рівноцінними суб'єктами розв'язання творчих завдань. Висвітлено питання про використання у вищих навчальних закладах виховного потенціалу позааудиторної роботи, яка, зокрема, реалізується в громадських організаціях. Зроблено висновок, що проблема творчої активності особистості потребує подальших досліджень.

Обоснована необходимость формирования творческой активности студентов как одной из важных задач профессиональной подготовки и определены некоторые пути реализации этой задачи. Дана оценка внедрению в практику высших учебных заведений педагогики сотрудничества, которая предполагает построение субъект-субъектных отношений, в которых преподаватели и студенты выступают полноценными субъектами решения творческих задач. Освещен вопрос об использовании в высших учебных заведениях воспитательного потенциала внеаудиторной работы, которая в частности реализуется в общественных объединениях. Сделан вывод о том, что проблема творческой активности личности нуждается в дальнейших исследованиях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430 + Ч481.382

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Бенера В. Є. 
Міжособистісна взаємодія педагога і студентів у вищій школі / В. Є. Бенера // Наука і освіта. - 2008. - № 3. - С. 95-100. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Досліджено взаємодію викладача та студента у процесі інтелектуального тренінгу, роль діалогових, ігрових технологій у розвитку стилю діяльності студента.

Обговорено взаимодействие преподавателя и студента в процессе интеллектуального тренинга, роли диалоговых, игровых технологий в развитии стиля деятельности студента.

It is analyzed interrelation between teacher and student within intellectual training УThe playing methods of trainingФ; it specifies the role of dialogical, play technologies in the process on development of studentТs activity style


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430 + Ю959.0-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського