Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (10)Книжкові видання та компакт-диски (45)Журнали та продовжувані видання (37)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.385.44$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 36
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Краєзнавство і туризм: освіта, виховання, стиль життя : Матеріали II Міжнар. наук.-практ. конф. (9 - 11 листоп. 2000 р.) / ред.: В. С. Серебрій; Херсон. держ. пед. ун-т. - К., 2000. - 36 c. - укp.

Розглянуто проблеми та перспективи розвитку краєзнавчо-туристичної роботи з учнями. Проаналізовано послідовність формування практичних краєзнавчо-педагогічних умінь, що включає актуалізацію теоретичних знань, вироблення й узагальнення студентами своєрідного алгоритму процесу формування умінь, показ видів діяльності, які сприяють актуалізації даних умінь, залучення студентів до діяльності, яка формує уміння, вивчення рівня сформованості умінь та їх оцінку. Апробовано методику виявлення основних якостей соціального педагога. Вміщено матеріал про краєзнавчі дослідження у Кіровоградському державному педагогічному університеті. Зазначено роль водного туризму в екологічній освіті студентів. Розглянуто стан і перспективи розвитку спортивного туризму в Україні. Запропоновано шляхи вирішення проблем краєзнавчої підготовки вчителя, картографічного забезпечення краєзнавчого дитячо-юнацького туризму, оптимізації шкільної туристської роботи, організації туристсько-краєзнавчої роботи за умов оздоровчого табору. Досліджено умови впровадження програми "Читання та письмо для розвитку критичного мислення" в ході краєзнавчої роботи в школі. Накреслено напрямки екологічного виховання туристів і перспективи комп'ютеризації інформаційного забезпечення туризму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.1 я431(0)3 + Д891 я431(0) + Ч421.385.44 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА603661 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Тімець О. В. 
Краєзнавство і туризм / О. В. Тімець; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Знання, 1999. - 120 c. - Бібліогр.: 40 назв. - укp.

Розглядається зміст, форми і методи краєзнавчо-туристичної діяльності, висвітлюється історія краєзнавства і туризму. Описуються особливості географічного, біологічного, етнографічного, фольклорно-мистецтвознавчого, господарчого, екологічного, історичного краєзнавств, а також музеєзнавства та туристично-краєзнавчої діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д891(45УКР) я7 + Ч421.385.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590607 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Обозний В. В. 
Краєзнавство : Навч. посіб.-практикум / В. В. Обозний; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К. : Міжнар. фін. агенція, 1997. - 265 c. - укp.

Подано організаційно-методичні основи практичного курсу з краєзнавства. Навчальні заняття включають зміст співбесіди, групову і індивідуальну практичну роботу, рекомендовану літературу і контрольні питання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д891 я73-5 + Ч421.385.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА585460 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Вітченко А. О. 
Організація краєзнавчої роботи старшокласників у процесі вивчення світової драматургії / А. О. Вітченко // Освіта на Луганщині. - 2006. - № 2. - С. 113-121. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Розглянуто роль театрального краєзнавства в осягненні драматичних творів. Набуває актуальності проблема методичного забезпечення цього процесу за умов профілізації шкільної літературної освіти. Визначено принципи, зміст, підходи до організації театрального краєзнавства в школі, з'ясовано роль запропонованих методичних засобів у формуванні та розвитку інтерпретаційної компетенції старшокласників засобами драматичного мистецтва. Запропоновано методичну систему вивчення зарубіжної драматургії у контексті театральних інтерпретацій. Розроблена методика враховує досвід місцевих театрів у читанні класичної драматургії та пропонує підвищення читацької компетенції школярів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.44 + Ш5(0)-336р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кошолап О. Ф. 
Громадянське виховання старшокласників у процесі історико-краєзнавчої діяльності : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / О. Ф. Кошолап; Херсон. держ. ун-т. - Херсон, 2005. - 20 c. - укp.

З'ясовано суть поняття громадянськості як філософської та психолого-педагогічної категорії. Визначено його структуру, показники та рівні сформованості. Проаналізовано зарубіжний і вітчизняний досвід громадянського виховання учнівської молоді та висвітлено роль історико-краєзнавчої роботи в даному процесі. З'ясовано психологічні механізми розвитку мотиваційно-ціннісної сфери особистості, які є основою формування її громадянських якостей. Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови виховання громадянськості у старшокласників у процесі історико-краєзнавчої діяльності. Обгрунтовано зміст і методи роботи шкільного історико-археологічного гуртка та історичного музею щодо громадянського виховання учнівської молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.385.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336877 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Соловей М. В. 
Краєзнавчо-пошукова робота учнів у загальноосвітніх школах України (1950 - 2000 рр.) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / М. В. Соловей; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2000. - 20 c. - укp.

На основі історико-педагогічного аналізу охарактеризовано розгортання основних етапів краєзнавчої роботи учнів загальноосвітніх шкіл України та визначено її зміст в контексті сучасного освітньо-виховного процесу. Виділено чотири етапи розвитку краєзнавчо-пошукової роботи, які з 1950-х до початку 90-х років характеризувались прогресуючим впливом на її зміст комуністичної ідеології. З 1991 р. в загальноосвітніх школах введено курс "Рідний край", організаційною формою позакласної роботи займається Всеукраїнський рух учнівської молоді "Моя земля - земля моїх батьків". Проведене дослідження дає підставу стверджувати, що у сучасній загальноосвітній школі краєзнавство утвердилось як система знань адаптованих до вікових особливостей дітей, як підхід (принцип) до вивчення основ наук та як практична діяльність з питань вивчення рідного краю у позаурочний час.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311176 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Пірожкова О. О. 
Підготовка майбутніх учителів до історико-краєзнавчої роботи з учнями початкових класів в Автономній Республіці Крим : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. О. Пірожкова; Республ. вищ. навч. закл. "Крим. гуманіт. ун-т" (м. Ялта). - Ялта, 2008. - 20 c. - укp.

Проаналізовано розвиток краєзнавства як науки. Сформульовано категоріальний апарат щодо історико-краєзнавчої роботи з учнями початкових класів. Побудовано модель готовності майбутніх учителів до проведення цієї роботи у АРК, яка містить афективний, когнітивний і технологічний компоненти. Для кожного з цих компонентів визначено відповідні критерії та їх показники та виявлено рівні готовності студентів до історико-краєзнавчої роботи з учнями початкових класів у АРК (високий, середній і низький). Розроблено педагогічну систему підготовки майбутніх учителів до зазначеного виду діяльності, експериментально доведено її ефективність. Визначено зміст і методи організації підготовки студентів до історико-краєзнавчої роботи з учнями початкових класів у АРК.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.385.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА361599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Бугрій В. С. 
Становлення та розвиток системи краєзнавчої роботи в школах Північно-Східної України (20 - 30-ті рр. ХХ ст.) : Автореф. дис... канд. пед. наук / В. С. Бугрій; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. - Житомир, 2006. - 20 c. - укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз процесу становлення та розвитку системи краєзнавчої роботи у школах Північно-Східної України у 1920 - 1930-ті рр. Розглянуто соціально-педагогічні умови становлення та розвитку цієї системи. Надано теоретичне та методичне обгрунтування краєзнавчої діяльності учнів. Визначено специфіку та характерні особливості здійснення цього процесу на території досліджуваного регіону. Проаналізовано шкільне краєзнавство в аспекті основних компонент педагогічної системи, а саме: цільового, змістового й організаційно-процесуального. Установлено, що краєзнавча робота шкіл Північно-Східної України у 1920 - 1930-ті рр. мала особливі теоретичні, практичні та соціальні умови, завдяки яким забезпечувалася масовість, творчість і систематичність у вивченні школярами рідного краю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА341216 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Рудницька Н. Ю. 
Становлення та розвиток шкільного краєзнавства на Волині (1917 - 1932 рр.) : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н. Ю. Рудницька; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2000. - 22 c. - укp.

Проведено історико-педагогічний аналіз процесу становлення та розвитку краєзнавства на Волині. Здійснено системний аналіз становлення та розвитку завдань, змісту, форм і методів організації краєзнавчої справи в школах Волині, наслідком якого стало розкриття основних тенденцій та суперечностей ретроспективного змісту даного соціального явища, а також реалізації краєзнавчих засобів впливу на формування особистості учнів початкових і семирічних шкіл краю. Основні результати дослідження можуть бути використані науковцями та педагогами для вирішення теоретичних і практичних завдань формування цілісного наукового світогляду на сучасному етапі розвитку освіти в Україні, сприятимуть збагаченню і передачі історико-педагогічного досвіду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр3)6 + Ч421.385.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Бондаренко О. В. 
Формування готовності студентів природничо-географічних факультетів педагогічних університетів до краєзнавчої роботи з учнями : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О. В. Бондаренко; Республ. вищ. навч. закл. "Крим. гуманіт. ун-т" (м. Ялта). - Ялта, 2009. - 20 c. - укp.

Розкрито суть поняття "готовність до краєзнавчої роботи", конкретизовано зміст, структурні компоненти, показники та рівні сформованості цього складного особистісного утворення як важливої характеристики професіоналізму. Виявлено педагогічні умови й експериментально доведено їх ефективність у формуванні дослідженого феномена. У процесі проведення формувального експерименту апробовано методику, а також теоретично обгрунтовано й впроваджено модель формування готовності студентів природничо-географічних факультетів до краєзнавчої роботи з учнями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.385.44 + Д8 р(4УКР)3-25

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА363025 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Бондаренко Т. Є. 
Формування національної самосвідомості старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів у процесі краєзнавчої роботи : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т. Є. Бондаренко; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2008. - 20 c. - укp.

Визначено сутність і структуру національної самосвідомості особистості, досліджено особливості її розвитку засобами краєзнавчої роботи. Обгрунтовано зміст, педагогічні умови та технологію формування національної самосвідомості учнів старших класів у процесі краєзнавчої роботи. Здійснено апробацію нової технології в загальноосвітніх навчальних закладах. Експериментально підтверджено ефективність змісту та технології за умов застосування адекватних меті та завданням формування національної самосвідомості форм, методів і прийомів краєзнавчої роботи та врахування українознавчого, комплексного, системного та діяльністного підходів. Запропоновано методи аналізу рівнів сформованості досліджуваної інтегративної якості у старшокласників, експериментально визначено їх ефективність. Удосконалено основні положення особистісно-орієнтованого підходу щодо формування національної самосвідомості старшокласників у загальноосвітніх навчальних закладах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.385.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА357238 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Качур М. М. 
Патріотичне виховання молодших школярів засобами художнього краєзнавства : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / М. М. Качур; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2010. - 20 c. - укp.

Розглянуто проблеми патріотичного виховання учнів початкових класів засобами художнього краєзнавства. Уточнено зміст поняття "патріотизм" і визначено поняття "патріотичне виховання засобами художнього краєзнавства". Розроблено критерії (когнітивний, емоційно-мотиваційний, діяльнісно-творчий, етно-ідентифікаційний, полікультурний), за допомогою яких визначено рівні сформованості патріотизму у молодших школярів (високий, достатній, середній, початковий). Запропоновано модель патріотичного виховання молодших школярів засобами художнього краєзнавства. Визначено, науково обгрунтовано та дослідно-експериментальним шляхом перевірено педагогічні умови й особистісно орієнтовану інтегративну технологію патріотичного виховання молодших школярів засобами художнього краєзнавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.331.1 + Ч421.385.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА370541 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Долецька С. В. 
Патріотичне виховання молодших школярів у процесі краєзнавчої роботи : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / С. В. Долецька; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. - Луганськ, 2011. - 20 c. - укp.

Вперше визначено виховний потенціал краєзнавчої роботи як основного засобу патріотичного виховання учнів початкових класів. Розроблено, обгрунтовано та реалізовано модель патріотичного виховання молодших школярів у процесі зазначеної роботи. Удосконалено специфіку краєзнавчого виховання у процесі краєзнавчої роботи у початковій школі, методи та форми цієї роботи як засобу патріотичного виховання, критерії та рівні патріотичної вихованості, класифікацію засобів краєзнавства, що можуть бути використані у патріотичному вихованні молодших школярів. Набули подальшого розвитку підходи до патріотичного виховання молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.385.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА384873 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Костолович М. І. 
Педагогічні умови активізації творчого потенціалу підлітків у процесі краєзнавчої роботи загальноосвітньої школи : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / М. І. Костолович; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О.Сухомлинського. - Миколаїв, 2010. - 20 c. - укp.

Розглянуто проблему активізації творчого потенціалу підлітків (ТПП) у процесі краєзнавчої роботи (КР) загальноосвітньої школи (ЗОШ). Обгрунтовано та розроблено концептуальні підходи, критерії відбору та побудови різнорівневого змісту, форми, методи та педагогічні умови активізації ТПП у процесі КР ЗОШ, визначено їх ефективність. Розкрито змістові характеристики поняттєво-категоріального апарату дослідження, розглянуто його базові поняття як дієвий світоглядно-методологічний засіб пізнання особистістю об'єктів довкілля в процесі КР. Визначено функції та удосконалено класифікацію принципів активізації ТПП у процесі організації та здійснення КР ЗОШ, що забезпечує ефективність розробленого й запровадженого в практику навчального змісту, удосконалених форм і методів формування досліджуваного феномену. Розкрито теоретичні основи особистісно орієнтованих методик активізації ТПП і визначено їх структурні та функціональні компоненти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.44 + Ю984.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА372563 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Пусепліна Н. М. 
Підготовка майбутнього вчителя до виховної роботи у загальноосвітніх навчальних закладах засобами музейно-педагогічної діяльності : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н. М. Пусепліна; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. - Полтава, 2009. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано процес підготовки майбутнього вчителя до виховної роботи засобами музейно-педагогічної діяльності. На основі цілеспрямованого конструювання передового досвіду виявлено й експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови забезпечення ефективності процесу: наявність внутрішніх і зовнішніх суб'єкт-суб'єктних відносин; єдність урочноЇ, позакласної та позашкільної, аудиторної та позааудиторної діяльності; створення спеціально організованого музейно-педагогічного середовища; інтеграція складників музейно-педагогічної діяльності виховного змісту загальнопедагогічних і фахових дисциплін. Створено організаційно-функціональну модель підготовки вчителя до виховної роботи засобами музейно-педагогічної діяльності. Розроблено спеціальний елективний навчальний курс "Музейно-педагогічна діяльність як комплекс засобів підготовки майбутнього вчителя до виховної роботи у загальноосвітніх навчальних закладах", методичні рекомендації щодо використання засобів музейно-педагогічної діяльності у підготовці вчителя до виховної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.385.44 + Ч774(4Укр)76:Ч

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА368665 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Іваніків Н. М. 
Принцип краєзнавства в організації навчального процесу початкової школи в Україні (20 - 30-ті роки XX століття) : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н. М. Іваніків; Дрогобиц. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. - Дрогобич, 2009. - 20 c. - укp.

Системно узагальнено суть принципу краєзнавства в організації навчального процесу початкової школи в Україні (1920 - 1930-ті рр.). Уточнено дефініцію "принцип краєзнавства" у педагогічній науці. Обгрунтовано тенденції та етапи реалізації краєзнавчого принципу у комплексних навчальних програмах, підручниках і посібниках для початкових шкіл України дослідженого періоду. Розкрито аспект використання даного принципу у позакласній роботі з молодшими школярами зазначеного періоду. Визначено перспективи його застосування у навчальному процесі загальноосвітньої школи I ступеня на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА366899 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Войтова Л. В. 
Розвиток шкільного краєзнавства у загальноосвітніх навчальних закладах України (20 - 30-ті рр. XX ст.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. В. Войтова; Ін-т вищ. освіти НАПН України. - К., 2010. - 20 c. - укp.

Визначено й обгрунтовано етапи розвитку шкільного краєзнавства, його зміст, форми та методи організації краєзнавчої роботи у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів України у 1920 - 1930 рр.: І етап (1920 - 1924 рр.) - становлення шкільного краєзнавства; II етап (1925 - 1929 рр.) - піднесення шкільного краєзнавства; III етап (1930 - 1933 рр.) - згортання розвитку шкільного краєзнавства. Виявлено форми підготовки та перепідготовки вчителів до краєзнавчої роботи у школі. Наведено маловідомі історико-педагогічні матеріали, які розкривають особливості розвитку шкільного краєзнавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА373367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Трегубенко О. М. 
Становлення і розвиток батьківщинознавства у вітчизняній школі (друга половина ХIХ століття) / О. М. Трегубенко // Освіта на Луганщині. - 2012. - № 2. - С. 179-184. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто проблему становлення та розвитку батьківщинознавства у вітчизняній школі в другій половині ХIХ ст. Охарактеризовано основні чинники цього процесу. Висвітлено динаміку уявлень освітян про "батьківщинознавство" як принцип організації навчально-виховної роботи школи та пропедевтичний курс вивчення природничих дисциплін. Здійснено огляд позицій відомих науковців щодо значущості використання місцевого матеріалу й активних методів вивчення рідної природи для підвищення ефективності навчально-виховного процесу навчальних закладів. Акцентовано увагу на значенні батьківщинознавства в удосконаленні цілей, змісту, методів і форм навчання природничим дисциплінам в означений період розвитку вітчизняної школи. Зроблено стислий аналіз методичної літератури з батьківщинознавства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Пирожкова О. 
Основи краєзнавства для вчителів початкових класів (на прикладі Автономної Республіки Крим) / О. Пирожкова // Рідна шк.. - 2007. - № 3. - С. 55-58. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Наведено методичні рекомендації для вчителів початкових класів щодо здійснення краєзнавчої роботи з молодшими школярами (з досвіду роботи автора). Викладено перспективний план роботи щодо формування краєзнавчих уявлень у дітей молодшого шкільного віку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.44 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Соловей М. 
Шкільне краєзнавство України: основні періоди і тенденції розвитку у ХХ столітті / М. Соловей // Рідна шк.. - 2008. - № 11. - С. 66-70. - Бібліогр.: 29 назв. - укp.

Здійснено спробу періодизувати, а відтак і систематизувати розвиток шкільного краєзнавства упродовж тривалого періоду. З'ясовано, що краєзнавча робота як педагогічне явище, системно присутнє у змісті освітньої діяльності школярів, перебувало в динамічній залежності від соціально-політичних і культурологічних процесів, що відбувалися в державі, і за змістом добре диференційоване в часі. Виділено періоди і визначено основні тенденції їх розвитку, а саме: період - з початку ХХ ст. до 1917 р.; II - 1917 - 1920 рр.; III - упродовж 1920-х - 1930-х рр.; IV - із середини 1940-х рр. до 1950-х рр.; V - з початку 1950-х рр. і до середини 1980-х рр.; VI - з кінця 1980-х рр. і до початку 1990-х рр.; VII - з 1991 р. Відзначено сталу орієнтацію краєзнавчої роботи на комуністичні ідеали та цінності, вивчення природи та виробничих відносин локально малих територій з подальшим використанням зібраних матеріалів на уроках історії та географії. Розкрито наступні форми краєзнавчої роботи: краєзнавчі екскурсії, туристсько-екскурсійні станції, експедиції червоних слідопитів, краєзнавчі ігри, експедиція "Моя Батьківщина - СРСР" тощо. Охарактеризовано останні періоди розвитку краєзнавчої роботи як національно спрямовані, з вираженими культурологічним і народознавчим аспектами, що пояснюється проголошенням Україною в 1990 р. Декларації про державний суверенітет.

Акцентовано увагу на організаційних формах краєзнавчої роботи, які були збережені, але зміст значно відрізнявся та базувався на елементах українського краєзнавства: природи, історії, літературі, матеріальній культурі, соціально-економічній сфері локально малих територій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.44 + Ч33(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського