Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.220.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
Категорія:    
1.

Костюченко О. В. 
Формування сенсорних образів на основі нюхових відчуттів : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.01 / О. В. Костюченко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2003. - 19 c. - укp.

Розглянуто провідні тенденції у вивченні сенсорних процесів у межах когнітивної психології. Розкрито особливості впливу пахощів на людину, зокрема на її психічну діяльність. Розроблено систему аромасеансів, досліджено вплив певної композиції ароматів на працездатність учнів та формування в них позитивних психічних станів. Відзначено відповідні позитивні зміни самопочуття дітей, їх емоційних переживань, оцінок оточуючого середовища, себе та інших під впливом ароматизації. Доведено, що стимуляція чуттєвих форм пізнання у формі інтегрованого сприймання (вербального і чуттєвого) - один із ефективних засобів підвищення рівня розумової працездатності школярів, гармонізації їх емоційного стану, зменшення напруги нервової системи, зникнення стану дискомфорту, налагодження стосунків з оточуючими тощо. Підтверджено ефективність розробленої загальної технології формування в учнів інтегрованого образу. Дослідження аромавпливу на створення інтегрованого образу і творчість дітей виявило підвищення рівня образно-смислового розуміння, довгострокового запам'ятання та відтворення слів, органічність образного відображення слів, знизило такі негативні прояви особистості, як тривожність, невпевненість у собі, відчуття незахищеності та агресивність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.111.14 + Ч421.220.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА327290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Барбашова І. 
Організаційно-методичні засади зорового сенсорного розвитку молодших школярів / І. Барбашова // Нова пед. думка. - 2011. - № 2. - С. 120-123. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Охарактеризовано та виявлено можливості методів, форм і засобів організації початкового навчання в контексті вдосконалення зорової перцепції учнів. Підкреслено, що накопичений у методиці початкового навчання спектр педагогічних впливів на розвиток зорової сфери молодших школярів дозволяє формувати в учнів еталони кольору, форми, розміру, положення в просторі, а також способи обстеження цих прикмет; значно урізноманітнює і доповнює ресурс підручників.

Охарактеризованы и обнаружены возможности методов, форм и средств организации начального обучения в контексте совершенствования зрительной перцепции учеников. Подчеркнуто, что накопленный в методике начального обучения спектр педагогических влияний на развитие зрительной сферы младших школьников позволяет формировать у учеников эталоны цвета, формы, размера, положения в пространстве, а также способы обследования этих примет.

Possibilities of methods are described, forms and facilities of organization of the elementary training in the context of perfection of visual perception of students. Found out possibilities of methods, forms and facilities of organization of initial studies in the context of perfection of visual perception of students. Underline, that accumulated in the method of the elementary training the spectrum of pedagogical influences on development of visual sphere of junior schoolboys allows to form the standards of color for students, form, size, position, in space, and also methods of inspection of these signs; considerably diversifies and complements the resource of textbooks.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220.1 + Ч421.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Барбашова І. 
Концептуальні засади побудови дидактичної системи сенсорного розвитку молодших школярів / І. Барбашова // Молодь і ринок. - 2015. - № 4. - С. 37-41. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано основні засади концепції побудови дидактичної системи сенсорного розвитку молодших школярів, а саме: об’єктивність – детермінованість соціальними й освітніми чинниками, неперервність функціонування на різних рівнях загальноосвітньої підготовки, комплементарність – спільність із початковим навчанням, процесуальність – циклічність змінення станів сенсорного розвитку, результатоспрямованість – націленість на формування сенсорних умінь.

Обоснованы положения концепции построения дидактической системы сенсорного развития младших школьников, а именно: объективность – детерминация социальными и образовательными факторами, непрерывность функционирования на разных уровнях общеобразовательной подготовки, комплементарность – общность с начальным обучением, процессуальность – цикличность изменения состояний сенсорного развития, направленность на результат – нацеленность на формирование сенсорных умений.

There are the construction of the concept of didactic system primary school children’s sensory education, namely: objectivity – determinism of social and educational factors, continuity of operation at different levels of schooling, complementarity – fellowship with initial training, procedural – cyclical change states sensory development, focus on the formation of sensory skills in this article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220.1*11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Гребенюк Т. М. 
Спеціальна методика сенсорного виховання дітей з порушеннями зору : навч. посіб. / Т. М. Гребенюк, Г. П. Серпутько; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Кафедра, 2019. - 207 c. - Бібліогр.: с. 196-207 - укp.

Увагу приділено теоретичним і методичним аспектам сенсорного виховання дітей із порушеннями зору (ПЗ). Розглянуто особливості сенсорного розвитку дитини за умов ПЗ. Розкрито специфіку формування предметно-практичної діяльності в дітей із ПЗ. Описано методики розвитку дотикового, слухового та зорового сприймання в дітей із ПЗ. Викладено методики формування сенсорної функції розрізнення за кольором, формою та величиною. Висвітлено особливості сенсорного розвитку дітей із ПЗ на заняттях з образотворчої діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.221.0 + Ч411.353 + Ч421.220.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА834775 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Барбашова І. А. 
Дидактична система сенсорного розвитку молодших школярів : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.09 / І. А. Барбашова; Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки. - Київ, 2018. - 37 c. - укp.

Подано результати теоретико-експериментального дослідження дидактичної системи сенсорного розвитку молодших школярів. Розкрито зміст провідних категорій – понять сенсорного розвитку та сенсорного вміння як його функціональної одиниці. Розроблено концепцію дидактичної системи сенсорного розвитку молодших школярів, яка базується на положеннях про її об’єктивність, неперервність, комплементарність, процесуальність, результативну спрямованість. Сконструйовано модель системи у взаємозалежності цільового, концептуального, суб’єктного (суб’єктно-вчительського і суб’єктно-учнівського), змістового, нормативного, підручникового, операційно-діяльнісного, навчально-середовищного й оцінювально-результативного компонентів. Визначено організаційно-методичні умови ефективності змодельованої системи – готовність учителя до розв’язання завдань сенсорного розвитку молодших школярів; урахування індивідуально-типологічних відмінностей чуттєвих процесів дітей; розроблення координованих стратегій, тактик і оперативних алгоритмів організації суб’єкт-суб’єктної взаємодії в навчанні сприймання; періодичність моніторингу якості навчально-перцептивної діяльності. Зауважено, що дослідну перевірку дидактичної системи сенсорного розвитку спроєктовано за міжгруповим різнорівневим планом для двох експериментальних і однієї контрольної груп учнів, відповідно до варіанта А (поєднання моно- і полісенсорних напрямів розвитку чуттєвих процесів, високий ступінь інтенсивності вхідного стимулу) і варіанта Б (реалізація моносенсорних ліній удосконалення перцепції, помірний ступінь інтенсивності вхідного впливу). Виокремлено управлінські етапи імплементації системи в процес навчання: мотиваційно-орієнтувальний (перший рік навчання, варіант Б для обох експериментальних груп); виконавсько-перетворювальний із фазами формування розгорнутих і згорнутих перцептивних дій (другий і третій рік навчання, варіант А для першої експериментальної групи, варіант Б – для другої); контрольно-коректувальний (четвертий рік навчання, варіанти А, Б). Констатовано позитивну динаміку формування в молодших школярів сенсорних умінь. Наголошено, що показники якості перцептивних дій виявилися вищими в експериментальних групах, особливо в першій із них, у порівнянні з контрольною групою. Відмінності середніх значень емпіричних даних контрольної й експериментальних груп є статистично значущими, що свідчить про ефективність розробленої дидактичної системи. Підготовлено й апробовано ресурсне забезпечення експериментальної дидактичної системи. Зауважено, що до його складу включено навчально-перцептивні завдання для учнів 1 – 4 класів, програму варіативного курсу і навчальний посібник "Сенсорний розвиток молодшого школяра".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220.1 + Ю983.511 + Ю983.402.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА439681 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського