Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (7)Книжкові видання та компакт-диски (47)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.215.7$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 68
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Одарченко Н. І. 
Засоби відеоінформації на лекційних і семінарських заняттях при вивченні природничих предметів у школах нового типу : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. І. Одарченко; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 1999. - 25 c. - укp. - рус.

На підставі аналізу результатів проведених педагогічних, психологічних досліджень визначаються і доводяться можливості засобів відеоінформації в підвищенні якості знань, умінь і навичок учнів при проведенні лекційних та семінарських занять у школах нового типу. Розроблено методику застосування засобів відеоінформації і модель проведення лекційних і семінарських занять. Визначено особливості впливу застосування засобів відеоінформації на динаміку розумової працездатності учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.71 + Б.р(4Укр)21-366

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА304929 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Одарченко Н. І. 
Використання відеоінформації при проведенні лекційних і семінарських занять у школах нового типу : Навч. посіб. / Н. І. Одарченко; АПН України. Ін-т педагогіки. - Суми : Слобожанщина, 1999. - 79 c. - Бібліогр.: 56 назв. - укp.

Розглядаються можливості засобів відеоінформації в підвищенні якості знань, умінь і навичок при проведенні лекційних і семінарських занять у школах нового типу. Саме їх інформаційні можливості у оперативності подачі навчальної інформації можуть створювати сприятливі умови для успішного сприймання, усвідомлення навчального матеріалу з мінімальними витратами навчального часу, порівняно із іншими засобами навчання. На основі побудованої моделі проведення таких форм занять з використанням засобів відеоінформації подано методичні розробки навчальних занять.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.716

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590309 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Царенко О. М. 
Педагогічні основи формування у майбутніх учителів умінь застосовувати ТЗН у навчально-виховному процесі : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.09 / О. М. Царенко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2000. - 19 c. - укp.

Досліджено питання формування готовності майбутніх учителів до застосування технічних засобів у навчально-виховному процесі, які вирішуються комплексно з використанням сучасних технічних засобів, зокрема, комп'ютерної техніки. Простежено розвиток технічних засобів навчання (ТЗН) в історико-педагогічному аспекті та виявлено умови їх ефективного використання у сучасній школі. Визначено основні компоненти готовності вчителя до застосування ТЗН та виявлено педагогічні умови їх формування. Створено модель оволодіння ТЗН майбутніми вчителями молодших класів. Систему підготовки студентів педагогічних факультетів доповнено спецкурсом "ТЗН у навчально-виховному процесі початкової школи", який містить лекційний матеріал, лабораторний практикум, тематику індивідуальних завдань та рефератів, тестові завдання і програму контролю знань студентів на ПЕОМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.7 + Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА310308 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Технічні засоби навчання : Навч.-метод. посіб. / уклад.: О. В. Мельничук; Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М.Гоголя. - Ніжин, 2001. - 103 c. - укp.

Висвітлено психолого-педагогічні аспекти впровадження технічних засобів навчання у навчально-виховний процес. Наведено дидактичні характеристики діапосібників: діафільмів, діапозитивів, транспарантів. Вміщено вказівки та рекомендації щодо виготовлення проекційних посібників. Розглянуто телебачення як засіб навчання та виховання. Викладено основи комп'ютерного навчання. Описано структуру персонального комп'ютера.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.7я73

Шифр НБУВ: ВА613222 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Трофимов О. Є. 
Підготовка майбутніх учителів до використання аудіовізуальних і комп'ютерних технологій навчання : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. Є. Трофимов; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2002. - 19 c. - укp.

Досліджено екранно-звукові засоби та інформаційні технології навчання як складні багатокомпонентні дидактичні об'єкти, розроблено ідею системного впровадження екранно-звукових засобів та інформаційних технологій до практИки комплексного застосування їх на лабораторних заняттях з курсу "Технічні засоби навчання". Науково обгрунтовано програму для даного курсу, шляхи удосконалення педагогічний процес через застосування аудіовізуальних засобів та інформаційних технологій. Наведено методику для засвоєння знань студентами про педагогічні можливості різних типів аудіовізуальних і комп'ютерних технологій. Розроблено комплекс засобів: електронний підручник з курсу "Технічні засоби навчання" (ТЗН), лабораторні роботи з курсу ТЗН, серію навчальних відеофільмів "Нові аудіовізуальні засоби та інформаційні технології".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.215.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА319253 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Гуржій А. М. 
Візуальні та аудіовізуальні засоби навчання : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / А. М. Гуржій, В. П. Коцур, В. П. Волинський, В. В. Самсонов; Ін-т педагогіки АПН України. Наук.-метод. центр орг. розробки та вир-ва засобів навчання. - К., 2003. - 173 c. - Бібліогр.: 106 назв. - укp.

Викладено загальнопедагогічні, ергономічні та експериментально-емпіричні основи, наведено методику та результати дослідження ефективного використання візуальних та аудіовізуальних засобів навчання. Проаналізовано сучасний стан забезпечення та використання візуальних та аудіовізуальних засобів, їх дидактичну роль. Описано динаміку розумової працездатності учнів у процесі використання візуальних та аудіовізуальних засобів навчання.

Изложены общепедагогические, эргономические и экспериментально-эмпирические основы, приведены методика и результаты исследования эффективного использования визуальных и аудиовизуальных средств обучения. Проанализированы современное состояние обеспечения и использования визуальных и аудиовизуальных средств, их дидактическая роль. Описана динамика умственной трудоспособности учеников в процессе использования визуальных и аудиовизуальных средств обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.7я7

Шифр НБУВ: ВА641147 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Савчук Л. М. 
Розробка та використання комп'ютерних ігор на практичних заняттях із загальної фізики / Л. М. Савчук // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2003. - Вип. 13. - С. 72-75. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто комп'ютерну дидактичну гру як один з засобів реалізації активних технологій навчання. Грунтовно обговорено процес розробки та використання комп'ютерних ігор на практичних заняттях із загальної фізики.

Рассмотрена компьютерная дидактическая игра как один из способов реализации активных технологий обучения. Всесторонне обсуждены разработка и использование компьютерных игр на практических занятиях по общей физике.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.71 + В3р(4Укр)21-36

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гришкова Н. В. 
Можливості використання відеотехнічних засобів у навчанні іноземних мов / Н. В. Гришкова // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2004. - Вип. 17. - С. 22-23. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено використання навчальних відеофільмів, які є ефективним засобом розвитку навичок і вмінь говоріння та аудіювання. Подано схему роботи з фрагментом відеофільму.

Цель статьи - использование учебных видеофильмов, которые являются эффективным средством развития навыков чтения и аудирования. В статье также есть схема работы с фрагментом видеофильма.

The aim of the given article is the use of educational videos, which are the efficient means to develop speaking and listening skills. One can also find a plan which shows the way one should work on the fragment of the video.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912 + Ч421.215.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Оленіна Г. 
Виховання підлітків засобами літератури в позанавчальній роботі / Г. Оленіна // Рідна шк.. - 2006. - № 9. - С. 31-34. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено застосування в роботі з дітьми відео- та комп'ютерної техніки, яке має безпосередній вплив на їх навчальну та позанавчальну діяльність. Розроблено методику роботи, в якій передбачено тематичний добір спеціальної літератури, аудіовізуальної техніки та засобів для забезпечення підлітків необхідною літературною інформацією за допомогою сучасних технічних засобів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)р20-215 + Ч421.382.71:Ш5 + Ч421.215.716

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Чорноус О. В. 
Формування навчально-організаційних умінь і навичок у молодших школярів засобами відеоінформації: проблеми і завдання / О. В. Чорноус // Педагогіка і психологія. - 2007. - № 3. - С. 89-94. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

На основі вивчення практики використання засобів відеоінформації доведено, що проблема їх ефективного застосування має триєдиний характер: за дидактичним, санітарно-гігієнічним та практичним впливом на навчальний процес і на суб'єктів діяльності - учнів і учителів. Визначено пріоритетні напрямки подальшого дослідження проблеми.

На основе изучения практики использования средств видеоинформации доказано, что проблема их эффективного применения имеет триединый характер: по дидактическому, санитарно-гигиеническому и практическому влиянию на учебный процесс и на субъектов деятельности - учащихся и учителей. Определены приоритетные направления дальнейшего исследования проблемы.

In the article the author studies the problem of the efficient application of the video information means for primary school pupils' skills and abilities formation and proves that it directly influence the educational process and the subject of the educational activity, i.e. pupils and teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ч421.215.716

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Красовський О. С. 
Дослідження ефективності використання електронних підручників у процесі самонавчання / О. С. Красовський // Педагогіка і психологія. - 2008. - № 3/4. - С. 166-173. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розкрито основні ознаки електронного підручника (ЕП). Здійснено комплексні експериментально-емпіричні педагогічні та санітарно-гігієнічні дослідження ефективності використання ЕП під час самонавчання учнів Х - ХІ класів. Викладено теоретичне положення, взяте за гіпотезу дослідження. Розглянуто особливості організації експерименту, зокрема, охарактеризовано ЕП, запропоновані для першої та другої експериментальних груп. Висвітлено напрями аналізу результатів експерименту. Проаналізовано дані щодо рівнів потенційних можливостей окремих систем організму учнів до і після самонавчання з використанням ЕП та традиційних підручників, одержані за допомогою трьох санітарно-гігієнічних методик. Систематизовано у вигляді таблиці результати ефективності використання ЕП під час навчання. Визначено, що найбільш ефективними є ЕП, в яких зміст структуровано за частинами - вступна, основна, завершальна.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.7 + Ч421.69

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Красовський О. С. 
Про концептуальні основи конструювання електронних підручників для старшої загальноосвітньої 12-річної школи / О. С. Красовський // Педагогіка і психологія. - 2008. - № 3/4. - С. 173-178. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Названо причини низької ефективності використання ЕП у самонавчанні. Виділено позиції, з яких треба починати наукове обгрунтування концепції будови технології конструювання ЕП. Розкрито зміст поняття "концепція". Конкретизовано концептуальні положення щодо будови технологій конструювання ЕП - це комплекс вимог: до призначення ЕП та їх складових; до встановлення форм, методів, способів подачі і пояснення навчального матеріалу; до структурування змісту ЕП і реалізації закономірностей самонавчання учнів. Акцентовано увагу на дидактичному призначенні, інформаційно-пізнавальних і керівних функціях ЕП, техніко-комунікативних можливостях. Сформульовано вимоги до змісту ЕП. Визначено структурну будову ЕП. Охарактеризовано вступну, основну та завершальну частину ЕП. Визначено вимоги до комп'ютерної програми подачі й пояснення навчальної інформації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Красовський О. С. 
Дидактичні основи формування змісту електронних підручників / О. С. Красовський // Педагогіка і психологія. - 2008. - № 2. - С. 134-142. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено процес формування змісту електронних підручників (ЕП) з урахуванням мотивації та планування навчально-пізнавальної діяльності учнів під час самонавчання. Розглянуто загальну будову ЕП й охарактеризовано структуру та зміст кожної з його частин, що взаємопов'язані між собою. Наведено перелік організаційно-педагогічних дій під час формування змісту ЕП, передбачених дидактичними вимогами, які враховують психічні та фізіологічні особливості школярів.

Освещен процесс формирования содержания электронных учебников (ЭУ) с учетом мотивации и планирования учебно-познавательной деятельности учащихся во время самообучения. Рассмотрено общее строение ЭУ и охарактеризована структура и содержание каждой из ее частей, которые взаимосвязаны между собой. Представлен перечень организационно-педагогических действий при формировании содержания ЭУ, предусмотренных дидактическими требованиями, которые учитывают психические и физиологические особенности школьников.

The author studies the construction of and didactic requirements to an e-textbook with a due account of schoolchildren's psychological and physiological peculiarities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Міронець Л. 
Створення та використання комп'ютерних презентацій під час навчання біології / Л. Міронець // Рідна шк.. - 2008. - № 1/2. - С. 40-42. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Зазначено переваги комп'ютерних презентацій перед традиційними засобами наочності. Визначено порядок створення комп'ютерної презентації: складання плану дотримання певних вимог щодо інформації, тексту та оформлення. Розглянуто можливості її використання на уроках біології. Акцентовано увагу на активнішому використанні тематичних презентацій у позаурочній та позашкільній діяльності учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.71 + Е.с5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Вембер В. П. 
Методичні основи проектування та використання електронного підручника з інформатики для загальноосвітньої школи : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / В. П. Вембер; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2008. - 20 c. - укp.

Науково обгрунтовано методику проектування та використання електронних підручників (ЕП) у навчальному процесі загальноосвітньої школи за умов класно-урочної системи навчання на прикладі вивчення дисципліни "Інформатика". Розкрито сутність поняття ЕП, визначено рівні його інтерактивності. Проаналізовано стан розробки ЕП для загальноосвітньої школи та їх впровадження у навчальний процес. Створено модель ЕП. Встановлено науково-методичні вимоги та наведено рекомендації щодо проектування ЕП для загальноосвітньої школи. Обгрунтовано умови ефективного використання розроблених електронних засобів навчального призначення (ЕЗНП) учителями й учнями. Показано переваги існуючих ЕЗНП, які використовуються у загальноосвітніх навчальних закладах, виділено типові недоліки й обгрунтовано шляхи їх подолання. Визначено дидактичну роль ЕП у навчально-методичному комплекті навчання шкільних дисциплін. Розроблено методичні рекомендації щодо використання ЕП з інформатики, побудованого на основі запропонованої моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА362645 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Проблеми сучасного підручника : зб. наук. пр. Вип. 8 / ред.: В. М. Мадзігон; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Пед. думка, 2008. - 543 с. - укp.

Висвітлено проблеми, завдання конструювання і впровадження електронних підручників. Розглянуто питання застосування електронних засобів навчання на уроках англійської мови. Обгрунтовано концепцію авторської серії навчальних видань з англійської мови для початкових класів загальноосвітніх шкіл. Проаналізовано зарубіжний досвід реалізації світоглядного потенціалу змісту навчання у підручниках з іноземної мови.

Освещены проблемы, задачи конструирования и внедрения электронных учебников. Рассмотрены вопросы применения электронных средств обучения на уроках английского языка. Обоснована концепция авторской серии учебных изданий по английскому языку для начальных классов общеобразовательных школ. Проанализирован зарубежный опыт реализации мировоззренческого потенциала содержания обучения в учебниках по иностранному языку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-91я54 + Ч421.215.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70829 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Горемычкин А. И. 
Введение в компьютерную педагогику (об информационно-пространственном подходе в педагогических концепциях) : учеб. пособие / А. И. Горемычкин; Мелитоп. гос. пед. ун-т. - 2-е изд. - Мелитополь, 2008. - 276 c. - рус.

Раскрыты социальные и педагогические аспекты информатизации. Освещены проблемы разработки программно-педагогических средств, практического использования инновационных технологий. Охарактеризованы формы практической деятельности учителя и ученика. Проанализирован опыт создания в Мелитопольском государственном педагогическом университете предметно-ориентированного информационно-обучающего пространства для изучения дисциплин музыкально-исторического цикла. Внимание уделено компьютеризации процесса обучения и функциям педагога, своеобразию педагогического мышления в условиях компьютеризации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.1 я73 + Ч421.215.7 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА707909 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Головко М. В. 
Організаційно-педагогічні основи створення електронних підручників для середньої загальноосвітньої 12-річної школи : монографія / М. В. Головко, В. П. Волинський, О. С. Красовський, О. В. Чорноус; ред.: В. М. Мадзігон; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Прок-Бізнес, 2008. - 288 c. - Бібліогр.: 274 назв. - укp.

Висвітлено сучасний стан теорії та практики конструювання, створення та використання електронних підручників (ЕП). Розроблено концептуальні засади удосконалення моделі конструювання та створення ЕП. Проаналізовано проведені експериментально-емпіричні дослідження ефективності використання вдосконалених варіантів експериментальних ЕП. Визначено педагогічні можливості ЕП як засобів навчання та формування організаційно-педагогічних основ технології їх конструювання та створення. Розроблено ефективні заходи для оптимізації динаміки розумової працездатності учнів у процесі використання ЕП.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА735019 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Дегтярьова Г. 
Комп'ютерно орієнтовані системи як засіб створення особистісно зорієнтованого навчального середовища / Г. Дегтярьова, Л. Чаговець // Нова пед. думка. - 2008. - № 4. - С. 171-173. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто можливості комп'ютерно орієнтованих систем, зокрема, мультимедійних презентацій, як засобу створення особистісно зорієнтованого навчання. Залежно від цього, практична організація такого навчання із застосуванням інформаційних технологій вимагає створення і застосування сучасних комп'ютерно орієнтованих систем навчального призначення. Вміщено матеріал про створення електронних посібників, які є альтернативою психодраматичної технології підготовки і проведення навчального уроку. З'ясовано, що застосування мультимедійних посібників надає змогу ввести якісно новий зміст навчання, щоб учні не втрачали інтерес до предмета, прагнули до вдосконалення раніше набутих знань.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Сільвейстр А. М. 
Сучасні інформаційні технології навчання у формуванні фізичних понять у процесі вивчення геометричної оптики в СЗШ / А. М. Сільвейстр, С. М. Рибак, М. В. Дідовик // Наук. зап. Вінниц. держ. пед. ун-ту ім. М. Коцюбинського. Сер. Педагогіка і психологія : зб. наук. пр. - 2008. - Вип. 22. - С. 236-244. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено педагогічний досвід та досвід творчих учителів, який показує, що найбільш продуктивною формою уроку вивчення нового матеріалу з фізики є використання сучасних інформаційних технологій навчання. Зазначено, що форма проведення уроку такого типу - одна із найскладніших і трудомістких: вона потребує від вчителя високої професійної підготовки, прогнозування та передбачення можливих варіантів пояснення матеріалу та ретельного добору питань, які будуть розглядатися на уроці. Наведено опис педагогічного програмного засобу з теми "Геометрична оптика".

Освещен педагогический опыт и опыт творческих учителей, который показывает, что наиболее продуктивной формой урока изучения нового материала по физике является использование современных информационных технологий обучения. Указано, что форма проведения урока такого типа - одна из самых сложных и трудоемких: она требует от учителя высокой профессиональной подготовки, прогнозирования и предвидения возможных вариантов объяснения материала и тщательного отбора вопросов, которые будут рассматриваться на уроке. Приведено описание педагогического программного средства по теме "Геометрическая оптика".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.7 + В3 р(4УКР)3-25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69898/Пед. і псих. Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського