Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (35)Книжкові видання та компакт-диски (174)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.204$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 257
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Сікорський П. І. 
Теоретико-методологічні основи диференційованого навчання / П. І. Сікорський; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. Львів. наук.-практ. центр. - Л. : Каменяр, 1998. - 196 c. - Бібліогр.: 179 назв. - укp.

Аналізується розвиток педагогічної практики і передової педагогічної думки з проблем диференціації. Формуються методологічні підходи до використання діалектичного методу у дослідженні педагогічних явищ. Формулюються основні поняття дидактичної диференціації. Досліджуються проблеми диференціювання змісту і цільових установок, методів і форм навчання, взаємозв'язку навчання і розвитку, індивідуалізації і диференціації, диференціації та інтеграції. Аналізуються і класифікуються навчальні технології. Формуються принципи реформування освіти в Україні, обгрунтовується модель освітньої системи, побудована на принципі диференціації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА586075 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Логвіна-Бик Т. А. 
Педагогічне керівництво диференційованим навчанням учнів середніх і старших класів (на прикладі предметів біологічного циклу) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Т. А. Логвіна-Бик; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 1999. - 20 c. - укp.

Дисертацію присвячено дослідженню шляхів здійснення диференційованого підходу до учнів, розробці і апробації моделі педагогічного керівництва диференційованим навчанням учнів середніх і старших класів з біології, розподілу учнів на динамічні групи, особливостям роботи учнів у динамічних групах. Модель педагогічного керівництва диференційованим навчанням учнів включає діагностико-моделюючий, регулятивно-процесуальний та оціночно-коригуючий етапи. Подано коротку характеристику учнів гомогенних динамічних груп, виділених на основі таких критеріїв: рівня знань, наявності пізнавального інтересу до біології, рівня навчання. Вказано види діяльності учнів, характерних для кожної групи, а саме: "Творці", "Норма", "Репродукти", "Мінімум". Розглянуто варіанти переходу учнів із груп в групи в межах класу. Сформульовано умови, необхідні для здійснення диференціації навчання: діяльність учня має бути контрольованою і керованаою у процесі навчання постійно повинен здійснюватись зворотний зв'язок; кожен учень повинен почувати себе комфортно в процесі навчання; знання засвоюються учнем в індивідуальному темпі, на різному рівні складності тільки через власну діяльність учня; процес засвоєння знань повинен бути мотивованим, а навчальні завдання - максимально конкретизованими.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Е.р(4УКР)21-34,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА306558 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Самодрин А. П. 
Технологія відбору учнів до профілів навчання в умовах профільно-диференційованої школи (формування профілів в 5-11(12), 5-9 кл. гімназії, 8-11(12) кл. ліцею) / А. П. Самодрин, О. В. Забєліна, Н. М. Куліш; Серед. загальноосвіт. проф.-диференц. шк. І-ІІІ ступенів N 3. - Кременчук, 1999. - 88 c. - Бібліогр.: 49 назв. - укp.

Розглянуто структурно-динамічну модель профільно-диференційованої школи як навчального закладу нового типу. Описано авторський досвід формування навчальних профілів в експериментальній школі N 3 м.Кременчука.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Ч424(4УКР)714.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА593369 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сікорський П. І. 
Теорія і методика диференційованого навчання / П. І. Сікорський. - Л. : Сполом, 2000. - 422 c. - Бібліогр.: 195 назв. - укp.

Досліджено актуальні проблеми дидактичної диференціації з використанням синергетичних підходів до аналізу педагогічних явищ. Запропоновано нестандартні підходи до вирішення суперечностей в освіті. Визначено основні дидактичні поняття, взаємозв'язки диференціації з індивідуалізацією та інтеграцією, їх вплив на формування навчальних планів, моделювання нових навчальних технологій та освітніх систем. Теоретично обгрунтовано одну з технологій диференційованого навчання та методику її застосування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА601692 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Чиж С. Г. 
Підготовка вчителів-словесників до диференціації навчання в сучасній школі : Метод. рек. студ., учителям-практикам / С. Г. Чиж; Ізмаїл. держ. пед. ін-т. - К., 2001. - 125 c. - укp.

Розкрито психолого-педагогічні засади процесу формування готовності фахівця у галузі української філології до диференціації навчальної діяльності учнів. Висвітлено педагогічну сутність готовності вчителя-словесника до диференціації навчання учнів середнього шкільного віку, представлено програму спецкурсу з питань застосування диференціального навчання учнів на уроках української мови та літератури. Розглянуто систему різнорівневих завдань як засіб реалізації диференційованого навчання, з використанням матеріалів словесності розроблено критерії діагностики навчальних можливостей молодших підлітків. Обговорено особливості етапу застосування набутих знань в практичній діяльності, розглянуто специфіку етапу закріплення навчального матеріалу. Вміщено перелік рефератів, курсових і дипломних робіт.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-912 + Ч489.518.5 + Ч421.204р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА620789 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Братанич О. Г. 
Педагогічні умови диференційованого навчання учнів загальноосвітньої школи : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.09 / О. Г. Братанич; Криворіз. держ. пед. ун-т. - Кривий Ріг, 2001. - 19 c. - укp.

Розглянуто проблему визначення педагогічних умов диференційованого навчання в загальноосвітній школі. На базі визначених педагогічних умов розроблено технологію диференційованого навчання, яка є особистісно-орієнтованою та спробою інтеграції технологій диференційованого та індивідуалізованого навчання. Вперше запропоновано графічну технологічну карту організаційної структури комбінованого уроку, яка грунтується на заміщенні етапів уроку відповідно до індивідуально-типологічних особливостей учнів. Обгрунтовано необхідність створення індивідуально-типологічної групи учнів за ситуативно-обумовленим чинником. Визначені умови диференційованого навчання та розроблена на їх основі технологія навчання мають значний позитивний вплив на якість знань, умінь і навичок учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА314093 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Вишпінська Т. М. 
Удосконалення програм з іноземної мови для забезпечення індивідуально-диференційованого підходу до учнів у навчанні / Т. М. Вишпінська // Наук. зап. КІТЕП. Псих.-пед. пробл. удоскон. проф. підготов. фахівців сфери туризму в умовах неперервн. освіти. - 2001. - № 2. - С. 42-46. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано поняття "навчальна програма". Наведено рекомендації, втілення яких у програмах з іноземних мов сприяє реалізації індивідуально-диференційованого підходу до учнів у процесі навчання. Викладено критерії для формування змісту навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Ш12-91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70938 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Коберник Г. І. 
Індивідуалізація й диференціація навчання в початкових класах: теорія та методика / Г. І. Коберник; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Наук. світ, 2002. - 232 c. - укp.

Розглянуто дидактичні основи індивідуалізації та диференціації навчання, охарактеризовано особливості здійснення індивідуально-диференційованого підходу в початкових класах, розкрито типологічні риси молодших школярів, проаналізовано результати тривалого педагогічного експерименту, проведеного з метою перевірки ефективності впливу диференційованого навчання на формування навчально-пізнавальної активності учнів початкових класів.

Рассмотрены дидактические основы индивидуализации и дифференциации обучения, охарактеризированы особенности осуществления индивидуально-дифференцированного подхода в начальных классах, раскрыты типологические характеристики младших школьников, проанализированы результаты продолжительного педагогического эксперимента, проведенного с целью проверки эффективности влияния дифференцированного обучения на формирование учебно-познавательной активности учеников начальных классов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ч421.204 + Ч421.223.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА623783 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Кузьміна О. В. 
Диференційоване навчання в умовах групової форми навчальної діяльності учнів початкової школи : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.09 / О. В. Кузьміна; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2002. - 17 c. - укp.

Вперше теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено умови ефективності диференційованого навчання в груповій навчальній діяльності учнів молодших класів. Розроблено механізм організації групової діяльності, яка забезпечує впровадження диференціації навчання в початковій школі. Розроблено підхід до розробки диференційованих завдань для учнів, визначено вплив групової діяльності на психічний стан учнів на уроці, а також на міжособистісні відносини в класі. Доведено, що поєднання трирівневої диференціації навчальних програм початкової школи, добору навчальних груп з 4-х учнів і відповідної організації їх роботи на уроках математики забезпечує збільшення обсягів засвоєння навчального матеріалу шляхом інтенсифікації та оптимізації навчальної роботи на уроці, підвищення глибини розуміння та рівня усвідомленості навчального матеріалу за рахунок кращого володіння навчальними уміннями та навичками, створення більш сприятливого емоційнго фону на уроках внаслідок емоційної розрядки в процесі внутрішньогрупового спілкування, поліпшення міжособистісних відносин і психологічного клімату в класі в результаті підвищення рівня соціалізації й комунікативних спроможностей учнів. Встановлено, що одним з важливих механізмів дії розробленої методики є підвищення ролі соціальних мотивів навчальної діяльності в груповому навчанні: уникання глузування, підлеглого стану в групі, схвалення однолітків, потягу зайняти більш високий статус серед них, бажання допомагати іншим.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Ч421.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА317821 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Петров Э. Г. 
Формализованный подход к классификации обучаемых / Э. Г. Петров, И. В. Евсеева // Вестн. Херсон. гос. техн. ун-та. - 2003. - № 2(18). - С. 431-434. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Розглянуто підхід до класифікації учнів. Здійснено формальну постановку задачі класифікації. Запропоновано критерії, моделі й алгоритми класифікації. Проаналізовано залежності критерію класифікації від кількості класів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69571 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Упатова І. П. 
Сутність і способи диференціації навчання в психолого-педагогічних дослідженнях / І. П. Упатова // Педагогіка і психологія: зб. наук. пр. - 2004. - Вип. 26, Ч. 1. - С. 60-65. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Визначено сутність і способи диференціації навчання школярів. Підкреслено, що саме диференційований підхід в навчанні сприяє максимальному розвитку дітей з різним рівнем реальних навчальних можливостей, дозволяє вирішити проблеми формування позитивної мотивації, адекватної самооцінки школярів. Вказано, що диференціація навчання припускає не тільки роботу з різних програм і підручників, розрахованих на різні рівні інтелектуальної обдарованості учнів, але і навчальну діяльність учнів на різному рівні для оволодіння єдиним програмним матеріалом у залежності від індивідуальних особливостей учнів і характеру їх підготовленості.

Определены сущность и способы дифференциации обучения школьников. Подчеркнуто, что именно дифференцированный подход в обучении способствует максимальному развитию детей с разным уровнем реальных образовательных возможностей, позволяет решить проблемы формирования позитивной мотивации, адекватной самооценки школьников. Указано, что дифференциация обучения предполагает не только работу с разными программами и учебниками, рассчитанными на разный уровень интеллектуальной одаренности учеников, но и обучение учеников на разном уровне с целью овладения единым программным материалом в зависимости от индивидуальных особенностей учеников и характера их подготовленности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Ч314

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Кривонос О. М. 
Дидактичні принципи побудови методичного комплексу для диференційованого навчання основ алгоритмізації та програмування в курсі інформатики в шкільних закладах нового типу / О. М. Кривонос // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2004. - Вип. 14. - С. 58-61. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто можливість використання модульно-рейтингового навчання у процесі вивчення основ алгоритмізації та програмування в шкільному курсі інформатики.

Рассмотрена возможность использования модульно-рейтингового обучения при изучении основ алгоритмизации и программирования в школьном курсе информатики.

The paper considered the possibility of employing module-rating training while studying the basics of algorithmization and programming in a school course of computer science.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Дейніченко Т. І. 
Технологія організації педагогічної підтримки з метою диференціації навчання в умовах групової роботи учнів / Т. І. Дейніченко // Педагогіка і психологія: зб. наук. пр. - 2004. - Вип. 26, Ч. 1. - С. 65-74. - укp.

Розглянуто поняття "педагогічної технології", яке подається в сучасній педагогічній науці та практиці як чітке наукове проектування та відтворення гарантуючих успіх педагогічних дій, що гарантують й експериментально перевірено технологію надання педагогічної підтримки під час самостійної роботи учнів з підручником та під час розв'язання задач. Обгрунтовано вибір комплексу критеріїв для визначення об'єктивної динаміки сформованості рівнів реальних навчальних можливостей учнів. Визначено способи організації педагогічної підтримки учнів, з'ясовано вплив реалізації педагогічної підтримки на якісні показники у навчанні школярів.

Рассмотрено понятие "педагогической технологии", которое представлено в современной педагогической науке как четкое научное проектирование и воспроизведение гарантирующих успех педагогических действий. Впервые разработана и экспериментально проверена технология оказания педагогической поддержки при самостоятельной работе учеников с учебником и при решении задач. Обоснован выбор комплекса критериев для определения объективной динамики сформированности уровней реальных образовательных возможностей учеников. Определены способы организации педагогической поддержки учеников, выяснено влияние реализации педагогической поддержки на качественные показатели в обучении школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Ч421.26

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Евсеева И. В. 
Комплексный подход к классификации обучаемых / И. В. Евсеева // Вестн. Херсон. гос. техн. ун-та. - 2004. - № 1(19). - С. 490-493. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Розглянуто комплексний підхід до класифікації учнів. Наведено постановку задачі класифікації учнів і методи її розв'язання. Запропоновано алгоритм класифікації та пакет програм його реалізації. Визначено основні напрямки подальших досліджень.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69571 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Ситнікова Н. Є. 
Соціальне самоствердження особистості старшокласників за умов системної диференціації навчання : Моногр. / Н. Є. Ситнікова. - Т. : Екон. думка, 2004. - 139 c. - Бібліогр.: 202 назв. - укp.

Проаналізовано систему соціального самоствердження особистості засобами взаємодоповнення моделей, рівнів, етапів і форм диференціації інноваційно-зорієнтованого процесу навчання. Описано авторську модель експериментальної школи модульно-розвивального типу, поетапне впровадження якої забезпечило рівноцінний розвиток особистісного потенціалу учнів старшого шкільного віку. Наведено результати комплексного дослідження динаміки соціального самоствердження старшокласників у форматі оригінального соціально-психологічного експерименту.

Проанализирована система социального самоутверждения личности средствами взаимодополнения моделей, уровней, этапов и форм дифференциации инновационно-ориентированного процесса обучения. Описана авторская модель жизнедеятельности экспериментальной школы модульно-развивающего типа, поэтапное внедрение которой обеспечило равноценное развитие личностного потенциала учеников старшего школьного возраста. Приведены результаты комплексного исследования динамики социального самоутверждения старшеклассников в формате оригинального социально-психологического эксперимента.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Ч421.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА652054 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Шиян Н. І. 
Профільне навчання у школах сільської місцевості: теорія і практика : Моногр. / Н. І. Шиян; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. - Полтава : АСМІ, 2004. - 442 c. - Бібліогр.: 523 назв. - укp.

Розкрито дидактичні засади профільного навчання в загальноосвітній школі сільської місцевості, проаналізовано досвід профільної диференціації навчання у вітчизняних та зарубіжних освітньо-виховних закладах. Описано особливості суб'єкт-суб'єктної педагогічно доцільної взаємодії вчителів та учнів у процесі профільного навчання, його варіативні моделі у контексті соціокультурного середовища села.

Раскрыты дидактические основы профильного обучения в общеобразовательной школе сельской местности, проанализирован опыт профильной дифференциации обучения в отечественных и зарубежных образовательно-воспитательных заведениях. Описаны особенности субъект-субъектного педагогически целесообразного взаимодействия учителей и учеников в процессе профильного обучения, его вариативные модели в контексте социокультурной среды села.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Ч424(4УКР)714.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА652478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Самодрин А. П. 
Профільне навчання в середній школі : Моногр. / А. П. Самодрин. - Кременчук : ВЦ СГЕІ, 2004. - 384 c. - (Нові освіт. технології). - Бібліогр.: с. 323-352. - укp.

Висвітлено проблему профільного навчання в середньому навчально-виховному закладі. Проаналізовано досвід взаємодії академічної та прикладної шкіл у вітчизняній та зарубіжній педагогічній практичній діяльності. Розкрито зміст профільної освіти, запропоновано моделі освітнього середовища профільної школи та навчального предмета.

Освещена проблема профильного обучения в среднем учебно-воспитательном заведении. Проанализирован опыт взаимодействия академической и прикладной школ в отечественной и зарубежной педагогической практической деятельности. Раскрыто содержание профильного образования, предложены модели образовательной среды профильной школы и учебного предмета.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА656520 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Актуальні питання з профільного навчання обдарованої молоді : Матеріали Всеукр. наук.-метод. конф. "Рішельєв. читання", 14 - 17 жовт. 2004 р., м.Одеса / ред.: В. А. Сминтина; Наук.-метод. центр серед. освіти М-ва освіти і науки України, Упр. освіти і науки Одес. облдержадмін., Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова, Одес. обл. ін-т удоскон. вчителів, Рішельєв. ліцей {Одеса}. - О. : Астропринт, 2004. - 208 c. - укp.

Проаналізовано сучасний стан проблем науково-методичного та організаційного забезпечення навчального процесу, позакласної роботи у середніх навчальних закладах природничо-математичного профілю. Розглянуто особливості пошуку та впровадження новітніх технологій роботи з обдарованою молоддю та проведення наукових змагань школярів.

Проанализировано современное состояние проблем научно-методического и организационного обеспечения учебного процесса, внеклассной работы в средних учебных заведениях естественно-математического профиля. Рассмотрены особенности поиска и внедрения новейших технологий работы с талантливой молодежью и проведения научных соревнований школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 я431 + Ч421.220 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661769 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Самодрин А. П. 
Вступ до профільного навчання : Навч. посіб. / А. П. Самодрин. - Кременчук : ПП Щербатих О.В., 2005. - 188 c. - Бібліогр.: с. 157-169. - укp.

Розкрито теоретико-методологічні засади профільного навчання (ПН) у середній школі, а також суть понять профільних навчання й освіти, профільно-диференційованого навчання. Розглянуто проблему ПН у середньому навчально-виховному закладі, особливості взаємодії академічної та прикладної шкіл. Визначено організаційно-педагогічні умови ПН і шляхи їх здійснення, наведено дидактичну модель навчального предмета профільної школи.

Раскрыты теоретико-методические основы профильного обучения (ПО) в средней школе, а также сущность понятий профильных обучения и образования, профильно-дифференцированного обучения. Рассмотрены проблема ПО в среднем учебно-воспитательном заведении, особенности взаимодействия академической и прикладной школ. Определены организационно-педагогические условия ПО и пути их осуществления, приведена дидактическая модель учебного предмета профильной школы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 я7-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА664163 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Яценко С. Л. 
Педагогічні умови особистісно орієнтованого навчання учнів у гімназії : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / С. Л. Яценко; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. - Житомир, 2005. - 20 c. - укp.

Висвітлено теоретичні засади дослідження проблеми педагогічного забезпечення розвивальної взаємодії вчителя й учня у процесі особистісно орієнтованого навчання. Розглянуто стан розв'язання цієї проблеми в історико-педагогічному, філософському, психологічному, соціально-педагогічному аспектах. Проаналізовано базові поняття дослідження та узагальнення відповідних теоретичних положень. Розкрито особливості організації особистісно орієнтованого навчання за умов інноваційного закладу гуманістичного профілю. Обгрунтовано модель і систему організації особистісно орієнтованого навчання, концептуальною ідеєю якого є суб'єкт-суб'єктна взаємодія головних учасників навчально-виховного процесу. Визначено психолого-педагогічні та методичні умови організації особистісно орієнтованого навчання учнів гімназії. Доведено, що розроблена модель адекватна проблемам розвитку основних сфер особистості вчителя та учня, результати її функціонування взаємопов'язані з національним культуроутворенням. Зазначено, що випускники гімназії здатні до самотворення особистості, готові до вдосконалення професійно-творчої функції трудівника, створення продуктів творчості у різних сферах суспільного виробництва та культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА338870 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського