Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (15)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч411.411$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Манилюк Ю. С. 
Креативність як чинник професійної успішності керівника дошкільного навчального закладу : Автореф. дис... канд. психол. наук / Ю. С. Манилюк; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2007. - 18 c. - укp.

Проведено теоретичне й емпіричне дослідження залежності між рівнем розвитку у керівника дошкільної ланки освіти креативності та успішністю здійснення ним управлінської діяльності. Проаналізовано та систематизовано існуючі підходи щодо вивчення феномену креативності у контексті сучасних завдань загальної, педагогічної та соціальної психології. Уточнено роль креативності у детермінації успішності діяльності керівника дошкільного навчального закладу. Встановлено зв'язок між розвитком креативного потенціалу керівника та стилем його керівництва. Розкрито психологічний зміст, структуру та функції креативності у процесі реалізації управлінської діяльності. Обгрунтовано припущення, що креативність як цілісне багатокомпонентне утворення особистості складає стрижневий компонент управлінських здібностей і є провідним фактором успішності управлінської діяльності керівника дошкільного навчального закладу. Встановлено вплив на розвиток креативного потенціалу особистості керівника психолого-педагогічних факторів, зокрема супервізії та цілеспрямованого навчання в системі післядипломної освіти. Розроблено й апробовано програму соціально-психологічних заходів, спрямованих на оптимізацію процесу управління закладами дошкільної освіти. Обгрунтовано можливі шляхи впровадження запропонованої програми як засобу підвищення ефективності управління закладами дошкільної ланки освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.181:Ч30 + Ч411.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349847 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Шаповал Р. В. 
Формування управлінської компетентності керівника дошкільного навчального закладу : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Р. В. Шаповал; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2009. - 20 c. - укp.

Розкрито суть управлінської компетентності керівника дошкільного навчального закладу (ДНЗ), її зміст і структуру. Обгрунтовано, що ефективність формування управлінської компетентності керівника ДНЗ забезпечується реалізацією науково обгрунтованої технології, яка передбачає певні етапи, а саме: діагностико-проектувальний (розвиток позитивної мотивації особистісно-професійного вдосконалення, розробку індивідуальної програми освіти), змістово-процесуальний (здійснення процесу навчання на базі фасілітувальної взаємодії викладача з управлінцем), оцінно-коригувальний (самооцінку та самокорекцію процесу навчання). Уточнено критерії, показники, рівні сформованості управлінської компетентності керівника ДНЗ. На підставі результатів проведеної експериментальної роботи доведено ефективність упровадження розробленої технології формування управлінської компетентності керівника ДНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.411 + Ю959.181

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА363954 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Махиня Т. А. 
Розвиток управлінських умінь керівників дошкільних навчальних закладів у системі підвищення кваліфікації : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.06 / Т. А. Махиня; НАПН України, Ун-т менедж. освіти. - К., 2011. - 20 c. - укp.

Здійснено аналіз психолого-педагогічної літератури з розвитку управлінських умінь керівників (РУУК) ДНЗ. Визначено структуру, сутність, особливості та проблеми РУУК ДНЗ у процесі підвищення їх кваліфікації. Розроблено модель РУУК ДНЗ у системі підвищення кваліфікації, що має концептуальну, змістову, технологічну та діагностичну складові. Підготовлено методичні рекомендації з РУУК ДНЗ у тренінговому центрі "Школа вдосконалення розвитку управлінських умінь керівника ДНЗ", спрямовані на управління їх самоосвітньою діяльністю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ч411.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА379897 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Зайченко О. І. 
Компетентність керівника дошкільного навчального закладу / О. І. Зайченко // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2010. - Вип. 183, ч. 1. - С. 87-92. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Надано теоретичну модель компетентності керівника дошкільного навчального закладу, яка визначається систематизованими метрологічними, загальнотеоретичними, організаційно-методичними знаннями, вміннями та навичками особистості, які забезпечують здійснення посадових і професійних обов'язків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Байдик В. В. 
Стресостійкість керівника як умова стабільності роботи дошкільного навчального закладу / В. В. Байдик // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 22, ч. 4. - С. 6-11. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано особливості діяльності керівника дошкільного закладу з позиції сучасного управління. Розглянуто стресогенні чинники, які притаманні управлінській діяльності в дошкільних навчальних закладах. Проаналізовано вплив рівня стресостійкості керівника на ефективність роботи закладу. Визначено ряд методів підвищення стресостійкості: з метою збереження психічного та фізичного здоров'я керівників освітніх установ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.411 + Ю959.181

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Подшивалкіна Л. 
Психологічні основи управлінської діяльності / Л. Подшивалкіна, В. Олісейчик // Пед. пошук. - 2009. - № 4. - С. 9-13. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

З метою покращання управлінського впливу керівників ЗНЗ на інноваційні процеси запропоновано цикл управлінських тренінгів. Показано психологічні основи управлінської діяльності керівників, якості успішного директора. Розкрито роль керівника у розвитку співпраці, взаємної підтримки, усвідомлення індивідуальних особливостей, самопізнання та професійної діяльності вчителів. Методику тренінгів обгрунтовано як спосіб допомогти керівникам освітніх установ у розв'язанні питань, пов'язаних із психологією ділового спілкування в управлінні, ділових переговорів, конфліктів в управлінні та шляхи їх розв'язання, формування психологічного клімату колективу тощо. Зазначено, що запропоновані тренінги пройшли успішну апробацію у роботі з керівниками шкіл Камінь-Каширського району. Наведено приклад заняття "Тактика ділових взаємин у педагогічному колективі", до складу яких входять вправи "Зарядка позитивного мислення", "Стилі керівництва", "Психологічний автопортрет", "Головне - другорядне", вправи для зняття психоемоційного напруження, релаксації, діагнозування, для формування навичок конструктивного вирішення основних проблем і конфліктних ситуацій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.411 + Ю949.244 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Махиня Т. 
Сучасний стан розвитку управлінських умінь керівників дошкільних навчальних закладів у системі підвищення кваліфікації / Т. Махиня // Нова пед. думка. - 2010. - № 1. - С. 85-89. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Актуальність теми аргументовано тим, що практика призначення керівників ДНЗ у системі управління освітою не передбачає їх спеціальної управлінської підготовки, а також тим, що питання активізації розвитку управлінських умінь керівників ДНЗ в системі післядипломної педагогічної освіти (ППО) не знайшли достатнього висвітлення у теорії. Проаналізовано та подано в таблицях результати педагогічного діагностування близько 300 керівників дошкільної освіти різноманітними методами (анкетування, бесіди, інтерв'ю, тестування, спостереження тощо). Підсумовано, що найбільшого розвитку потребують управлінські уміння (здійснювати освітній моніторинг, оцінювати динаміку розвитку ДНЗ, приймати рішення щодо фінансово-економічних питань, представляти ДНЗ у зовнішньому середовищі тощо). Вироблено модулі навчальних планів підвищення кваліфікації (ПК) керівників ДНЗ в обласних інститутах ППО. Наголошено, що система ПК завідуючих ДНЗ повинна істотно відрізнятися від системи ПК методистів.

Актуальность темы аргументирована тем, что практика назначения руководителей ДУЗ в системе управления образованием не предусматривает их специальной управленческой подготовки, а также тем, что вопрос активизации развития управленческих умений руководителей ДУЗ в системе последипломного педагогического образования (ППО) не нашел достаточного освещения в теории. Проанализированы и представлены в таблицах результаты педагогического диагностирования около 300 руководителей дошкольного образования различными методами (анкетирование, беседы, интервью, тестирование, наблюдение и т.д.). Подытожено, что наибольшего развития требуют управленческие умения (осуществлять образовательный мониторинг, оценивать динамику развития ДУЗ, принимать решения по финансово-экономическим вопросам, представлять ДУЗ во внешней среде и т.п.). Выработаны модули учебных планов повышения квалификации (ПК) руководителей ДУЗ в областных институтах ППО. Подчеркнуто, что система ПК заведующих ДУЗ должна существенно отличаться от системы ПК методистов.

In the article the is presented the analysis of modern development of managerial skills of the heads of preschool educational institutions, and also presented the analysis of educational and educational-thematic plans of increase of their qualification.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Наумчук Т. В. 
Психолого-педагогічний аспект готовності керівника дошкільного навчального закладу до інноваційної діяльності / Т. В. Наумчук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 2 (45). - С. 31-35. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Зазначено, що реалії сьогодення висувають нові вимоги не тільки до освітньої системи та навчально-виховної діяльності, але й до самого керівника ДНЗ. Проаналізовано психолого-педагогічні аспекти готовності керівника ДНЗ до інноваційної діяльності. Розкрито алгоритм методичної роботи з підготовки педагогічних кадрів до розробки та реалізації інновацій.

Отмечено, что реалии предъявляют новые требования не только к образовательной системе и воспитательной деятельности, но и к самому руководителю дошкольного учебного заведения (ДУЗ). Осуществлен анализ психолого-педагогических аспектов готовности руководителя ДУЗ к инновационной деятельности. Раскрыт алгоритм методической работы по подготовке педагогических кадров к разработке и реализации инноваций.

The analysis of psychology and pedagogical aspects of readiness of administration of preschool educational establishment to innovative activity is made in the offered article. Realization of development of innovative potential of teachers is foreseen.The algorithm of methodical work is exposed from the pedagogical personnel training to working-out and realization of innovation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Усик О. 
Сутність поняття «інноваційна культура» щодо діяльності керівника сучасного дошкільного навчального закладу / О. Усик // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2011. - Вип. 22. - С. 232-236. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито сутність поняття «інноваційна культура», визначено принципи управлінської культури на сучасному етапі. Охарактеризовано її види як структурні компоненти професійної майстерності у виконанні управлінських функцій. Окреслено вимоги щодо культури управління сучасного керівника дошкільного навчального закладу. На основі вивчення поняття «інноваційна культура», а також думок учених та практиків виокремлено суттєві ознаки нової культури сучасного керівника ДНЗ.

Раскрыта суть понятия «инновационная культура», определены принципы управленческой культуры на современном этапе. Дана характеристика её видов как структурных компонентов профессионального мастерства выполнения управленческих функций. Представлены требования к культуре управления современного руководителя дошкольного учреждения. На основе изучения понятия «инновационная культура», а также мнений ученых и практиков выделены существенные признаки новой культуры современного руководителя ДОУ.

The essence of the notion of «innovational culture» is explained, the principles of the culture of management on a modern stage of contemporary society are determined. Their kinds as structural components of professional skill ship in fulfillment management functions are characterized. The demands that touch the problem of culture of management of a modern director of a pre-school establishment are shaped. On the basis of the notion of «innovation culture» and the opinions of scientists and practitioners singled out the essential features of a new culture of the modern manager of a kinder garden.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Кошелівська О. 
Підготовка майбутніх керівників системи дошкільної освіти: змістовий аспект / О. Кошелівська // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-тер. зб. - 2008. - Вип. 14. - С. 117-120. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто актуальну проблему визначення змісту професійної підготовки майбутніх фахівців за спеціальністю 7.010101 "Дошкільне виховання", які здобувають кваліфікацію "Організатор дошкільного виховання". Обгрунтовано вибір і структурування навчального матеріалу з курсу "Управління в системі дошкільної освіти". Охарактеризовано змістові модулі даного курсу. Показано зв'язок теоретичного навчання та практичної підготовки.

Рассмотрена актуальная проблема определения содержания профессиональной подготовки будущих специалистов по специальности 7.010101 "Дошкольное воспитание", которые получают квалификацию "Организатор дошкольного воспитания". Обоснован выбор и структурирование учебного материала по курсу "Управление в системе дошкольного образования". Охарактеризованы содержательные модули данного курса. Показана связь теоретического обучения и практической подготовки.

The article deals with the efficient problem of semantic determination of future specialists professional training of speciality 7.010101 Preschool education. The specialists get qualification лThe preschool education organizer». The choice and the structure of educational means are analysed from the course лManagement in the system of preschool education». The common approach of theoretical course and practical training is shown.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч411.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Пономаренко Т. О. 
Культура - як оновлення... (Аналіз підходів до визначення дефініції "культура") / Т. О. Пономаренко // Гуманіт. науки. - 2007. - № 2. - С. 66-71. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.

Визначено необхідність формування управлінської культури керівників дошкільної освіти. У зв'язку з цим проаналізовано підходи до визначення змісту поняття "культура".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.411 + Ю751.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23366 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Махиня Т. 
Зміст, форми і методи роботи з розвитку управлінських умінь керівників дошкільних навчальних закладів у систимі підвищення кваліфікації / Т. Махиня // Нова пед. думка. - 2013. - № 3. - С. 91-96. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

За умов реформування та оновлення системи освіти визначено зміст та обґрунтовано найбільш доцільні форми і методи організації навчальної діяльності з розвитку управлінських умінь керівників дошкільних навчальних закладів у системі підвищення кваліфікації. Особливу увагу приділено використанню методу аналізу конкретних управлінських ситуацій, методу ігрового моделювання, тренінгу, методу «мозкового штурму» та методу дискусії. Підсумовано, що застосування розглянутих форм і методів навчання у курсовому та міжкурсовому періодах підвищення кваліфікації та в самоосвітній діяльності керівника ДНЗ сприяють підвищенню рівня сформованості його управлінських умінь.

В условиях реформирования и обновления системы образования определено содержание и обоснованы наиболее целесообразные формы и методы организации учебной деятельности по развитию управленческих умений руководителей дошкольных учебных заведений в системе повышения квалификации. Особое внимание уделено использованию метода анализа конкретных управленческих ситуаций, метода игрового моделирования, тренинга, метода «мозгового штурма» и метода дискуссии. Подытожено, что применение рассматриваемых форм и методов обучения в курсовом и межкурсовом периодах повышения квалификации и в самообразовательной деятельности руководителя ДОУ способствуют повышению уровня сформированности его управленческих умений.

The article reveals the content and organization of learning activities directors of pre-school education in-service training, as well as the most appropriate methods to develop managerial skills manager’s pre-schools in the course period between the treatment courses and training through organization of their guided self-education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Хрипун В. О. 
Хмарні сервіси Google в роботі керівника закладу дошкільної освіти : навч. посіб. / В. О. Хрипун. - Полтава : ПУЕТ, 2019. - 152, [1] c. - Бібліогр.: 83 назв - укp.

Розглянуто питання впровадження хмарних сервісів, що відкриває широкі перспективи у сфері підтримки і покращення управлінських процесів закладів дошкільної освіти (ЗДО). Визначено переваги та можливості використання хмарних сервісів Google в управлінні ЗДО. Наведено характеристики й рекомендації з використання сервісів Gmail, Календар, Диск, Офісний пакет, Forms, Google+, Групи, Blogger, Sites, Hangouts, Книги, Академія, YouTube.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.411 с51 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА831230 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Ковалюк О. М. 
Управління діяльністю керівників дошкільних навчальних закладів на засадах здоров'язбережувальних технологій : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.06 / О. М. Ковалюк; Національна академія педагогічних наук України, Університет менеджменту освіти. - Київ, 2018. - 20 c. - укp.

Визначено та обгрунтовано потребу використання здоров’язбережувальних технологій в управлінні діяльністю керівників ДНЗ. Проаналізовано та узагальнено стан розробленості проблеми в наукових джерелах, визначено зміст основного поняття дослідження «управління діяльністю керівників ДНЗ на засадах здоров’язбережувальних технологій». Удосконалено класифікацію здоров’язбережувальних технологій з огляду на особливості професійної діяльності, вік та статус керівників ДНЗ. Класифікація містить у собі технологію сприяння покращенню здоров’я, технологію особистісного внеску, технологію управління умовами праці та може бути доповненням наявних класифікацій. Розроблено й експериментально перевірено модель управління діяльністю керівників ДНЗ на засадах здоров’язбережувальних технологій. Здійснено методичний супровід реалізації моделі управління діяльністю керівників дошкільних навчальних закладів на засадах здоров’язбережувальних технологій, який містить алгоритм її впровадження. Розроблено критерії та виокремлено показники оцінювання результативності управління діяльністю керівників ДНЗ на засадах здоров’язбережувальних технологій і шляхи вдосконалення управління діяльністю керівників ДНЗ на засадах здоров’язбережувальних технологій через створення центру швидкої допомоги керівникам ДНЗ. Практичними здобутками проведеного дослідження були також розробки спецкурсу «Управління діяльністю керівників ДНЗ на засадах здоров’язбережувальних технологій» та тренінгу «Здоров’язбережувальні технології та управління» для працівників відділів (управлінь) освіти та керівників ДНЗ, які сприяли вдосконаленню управління діяльністю керівників ДНЗ на засадах здоров’язбережувальних технологій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА438028 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського