Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Книжкові видання та компакт-диски (1)
Пошуковий запит: (<.>U=О537$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
Категорія:    
1.

Лемко О. Л. 
Експериментальне дослідження аеродинамічних характеристик літального апарата "літаюче крило" складної форми в плані / О. Л. Лемко // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2005. - № 4. - С. 117-121. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Наведено результати експериментальних досліджень в аеродинамічній трубі моделі літального апарата "літаюче крило" складної форми з кінцевими аеродинамічними поверхнями різної геометрії. Визначено вплив зазначених геометричних параметрів на несучі властивості та характеристики подовжньої, поперечної і шляхової статичної стійкості літального апарата "літаюче крило".


Ключ. слова: апарат літальний, аппарат летательный, ЛА, aircraft, аэродинамические характеристики летательных аппаратов, труба аеродинамічна, труба аэродинамическая, О52-01-07в672.1 Исследование моделей в аэродинамических трубах, характеристика аеродинамічна, хара
Індекс рубрикатора НБУВ: О537-01-07с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Кузьменко О. В. 
Оптимізація геометричних параметрів аеродинамічного компонування літака зі зчленованим тандемним крилом / О. В. Кузьменко // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2006. - № 1. - С. 128-132. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто особливості задачі оптимізації літака зі зчленованим тандемним крилом і підходи до розв'язання аналогічних задач. Наведено структурну схему математичної моделі літака зі зчленованим тандемним крилом.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-025

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Лемко О. Л. 
Аэродинамика и устойчивость летательных аппаратов схемы "Летающее крыло" : монография / О. Л. Лемко; Нац. техн. ун-т Украины "Киев. политехн. ин-т". - К., 2011. - 322 c. - Библиогр.: 162 назв. - рус.

Представлен историко-технический анализ развития летательных аппаратов (ЛА), построенных по аэродинамической схеме (АДС) "летающее крыло" (ЛК) от первых до современных проектов. Освещены причины, ограничивающие распространение данных ЛА в авиации. Раскрыты преимущества и недостатки АДС ЛК. Приведена методология формирования аэродинамического облика ЛА АДС ЛК. Рассмотрены вопросы аэродинамического проектирования беспилотных ЛА АДС ЛК разного удлинения.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-01 + О537-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА744967 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Лемко О. Л. 
Оцінка ефективності органів поздовжнього управління безпілотного літального апарату схеми "літаюче крило" / О. Л. Лемко // Інформ. системи, механіка та керування : наук.-техн. зб. - 2011. - Вип. 6. - С. 108-115. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Наведено розроблену методику дослідження впливу струменя від гвинтокільцевого рушія (ГКР), оточуючого руль висоти БпЛА, на його ефективність і балансувальну аеродинамічну якість. Показано, що використання струменя від ГКР дозволяє істотно підвищити балансувальну аеродинамічну якість літальних апаратів, виконаних за схемою "літаюче крило".


Індекс рубрикатора НБУВ: О537

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73577 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Лемко О. Л. 
Аэродинамические характеристики перспективного беспилотного летательного аппарата схемы "летающее крыло" / О. Л. Лемко, О. В. Козырь // Інформ. системи, механіка та керування : наук.-техн. зб. - 2011. - Вип. 7. - С. 63-73. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Приведены некоторые результаты численных исследований аэродинамических характеристик перспективного БпЛА, а также методика определения и результаты расчета аэродинамических, взлетно-посадочных и летно-технических характеристик БпЛА схемы "летающее крыло". Показано, что предложенная аэродинамическая компоновка позволяет получить высокие летно-технические характеристики БпЛА на всех режимах полета.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-011

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73577 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Galaguz T. A. 
Structural-parametric synthesis of the flight control system with the previous design of unmanned aerial vehicle model / T. A. Galaguz // Електроніка та системи упр.. - 2013. - № 3. - С. 133-138. - Бібліогр.: 7 назв. - англ.

Розглянуто структурно-параметричний синтез системи управління безпілотного літального апарату. Синтез виконувався з використанням теореми розділення. Синтезовано оптимальний стохастичний фільтр Калмана та оптимальний детермінований регулятор. Виконано пониження порядку одержаного закону управління для можливості подальшої реалізації на бортовому комп'ютері. З використанням описаної процедури синтезовано автопілот повздовжнього каналу безпілотного літального апарату з обмеженою кількістю навігаційних датчиків та за наявності випадкових збурень. Аерокосмічні коефіцієнти, необхідні для опису об'єкта у просторі станів, одержано з використанням програми DATCOM.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-082.022-05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72727 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Каленюк И. А. 
Исследование аэродинамических характеристик крыла конечного размаха на больших дозвуковых скоростях / И. А. Каленюк // Системи озброєння і військ. техніка. - 2013. - № 1. - С. 78-82. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Предложен способ увеличения критического числа Маха крыла конечного размаха путем отклонения механизации его задней кромки. Показано, что отклонение механизации задней кромки крыла позволяет увеличить критическое число Маха до 10 %. Определены возможные углы отклонения механизации задней кромки исследуемого крыла в зависимости от числа Маха.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-011

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Амброжевич А. В. 
Циркуляционный принцип траекторного поддержания за счет интеграции эжекторного прямоточного двигателя в летающее крыло / А. В. Амброжевич, А. В. Грищенко, А. В. Корнев, К. В. Мигалин, В. А. Середа // Авиац.-косм. техника и технология. - 2014. - № 5. - С. 56-63. - Библиогр.: 12 назв. - рус.

Рассмотрен принцип траекторного поддержания летательного аппарата (ЛА), основывающийся на генерации принудительной циркуляции вокруг несущего фюзеляжа интегрированным в конструкцию эжекторным воздушно-реактивным двигателем, выполненным по схеме "крыло-эжектор" (КЭ). Представлена комплексная модель траекторного процесса ЛА КЭ, отображающая процесс внешнего и внутреннего обтекания, а также динамику полета в неограниченном пространстве. Приведены результаты численного эксперимента, воспроизводящего начальную фазу полета ЛА КЭ и прогнозируемые ТТХ нового класса беспилотных ЛА.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-02 + О551.421-01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24839 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Бойко Г. О. 
Деякі дані сучасного стану й тенденцій розвитку безпілотних літальних апаратів / Г. О. Бойко, С. В. Лапицький // Озброєння та військ. техніка. - 2015. - № 1. - С. 21-25. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Наведено деякі дані щодо сучасного стану і тенденцій, які намічено, подальшого розвитку безпілотних літальних апаратів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц651.113 + О537

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70654 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Лемко О. Л. 
Аэродинамические и летно-технические характеристики перспективного беспилотного летательного аппарата схемы "летающее крыло / О. Л. Лемко, О. Д. Молодчик // Механіка гіроскоп. систем : наук.-техн. зб. - 2015. - Вип. 29. - С. 44-52. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Предложена аэродинамическая компановка беспилотного летательного аппарата (БПЛА) схемы "летающее крыло" малого удлинения сложной формы в плане, которая позволяет увеличивать несущие свойства центроплановой части корпуса и расширяет диапазон углов атаки безотрывного обтикания особенно на взлетно-посадочных режимах. Расчетные взлетно-посадочные характеристики проектируемого БПЛА при взлете и посадке по-самолетному позволят эксплуатировать его с небольших площадок, имеющих грунтовое покрытие. Увеличены время и дальность полетов.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж66608 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Кривохатько І. С. 
Підвищення аеродинамічної якості літального апарата схеми "тандем" підбором профілів крил / І. С. Кривохатько // Механіка гіроскоп. систем : наук.-техн. зб. - 2015. - Вип. 29. - С. 92-104. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

За допомогою аналітично-розрахункового методу проведено порівняння аеродинамічної якості та поздовжньої стійкості компоновок безпілотного літального апарата схеми "тандем" із від'ємним і нульовим кутами деградації - в останньому випадку з напливами на передньому крилі, а також із різними профілями на передньому та задньому крилах. Показано, що за від'ємного куту деградації схему можна використовувати в широкому діапазоні центрівок та оптимізувати для крейсерського режиму польоту (з нульовими балансувальними втратами) за збереження стійкості на великих кутах атаки. За нульового куту деградації система з напливами або з різними профілями також може бути стійкою в широкому діапазоні кутів атаки, але характеризується значними балансувальними втратами. Для їх уникнення можна використовувати профілі з додатним коефіцієнтом, однак це також призводить до втрати максимальної аеродинамічної якості.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-011

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж66608 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Завальная О. С. 
Управление движением беспилотного летательного аппарата в условиях неопределенности / О. С. Завальная, В. В. Бурнашев // Механіка гіроскоп. систем : наук.-техн. зб. - 2015. - Вип. 29. - С. 15-23. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Синтезирован адаптивный регулятор параметров движения беспилотного самолета на основании идентификационного подхода. Выполнено сравнение алгоритмов оценивания вектора состояния и параметров модели с использованием нелинейных и оптимальных наблюдателей. Исследована работа алгоритмов в условиях различной степени неопределенности. Для синтезированных регуляторов приведены результаты имитационного моделирования полета при действии ветра.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-082.022

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж66608 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Коробчинський М. В. 
Метод забезпечення функціональної стійкості системи управління рухомими об'єктами / М. В. Коробчинський // Системи упр., навігації та зв'язку. - 2012. - Вип. 4. - С. 31-36. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розроблено і досліджено метод забезпечення функціональної стійкості системи управління рухомими об'єктами в цілому. У цьому випадку, розглянуто апаратні та програмні засоби і проаналізовані їх зміни. Показано, що управління функціональною стійкістю зводиться до розв'язування задач оперативного прогнозування можливості виникнення несправностей, виявлення аномалій та інших задач. Управління функціональною стійкістю реалізується на рівні взаємодії різних моделей, які описують процес розв'язку задачі.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-082.022-05 + Ц651.113-101

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73223 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Кривохатько І. С. 
Дослідження впливу кута поперечного V крила на аеродинамічні характеристики літального апарату схеми "тандем" / І. С. Кривохатько // Механіка гіроскоп. систем : наук.-техн. зб. - 2013. - Вип. 26. - С. 90-100. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Для моделі безпілотного літального апарату (ЛА) схеми "тандем" шляхом експерименту в аеродинамічній трубі досліджено вплив кута поперечного V заднього крила на аеродинамічні характеристики моделі в поздовжньому каналі. Доведено можливість підвищення таким чином аеродинамічної якості ЛА даного типу в крейсерському режимі. Визначено, як ефективність застосування кута поперечного V крила залежить від співвідношення розмахів переднього та заднього крил, а також від поздовжнього рознесення крил. Підвищення максимальної аеродинамічної якості апарату може складати більш ніж 1,0 або близько 10 %. Висунуто гіпотезу, що надає теоретичне обгрунтування закономірностей виявлених експериментально.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-042-01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж66608 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Лемко О. Л. 
Аеродинамічний вигляд транспортного літака схеми "літаюче крило" великого подовження / О. Л. Лемко, Є. О. Кушніренко // Механіка гіроскоп. систем : наук.-техн. зб. - 2014. - Вип. 27. - С. 84-92. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

"Нормальна" аеродинамічна схема, не дивлячись на те, що вона стала домінувальною у світовій авіації, з точки зору законів аеродинаміки не є ідеальною. Для утворення підйомної сили потрібно тільки крило. Всі інші елементи планера літального апарата - фюзеляж, горизонтальне та вертикальне оперення існують лише для розміщення екіпажа, пасажирів і вантажів, забезпечення стійкості та керованості і забезпечення прийнятних злітно-посадочних характеристик. Стало очевидним, що з підвищенням розмірів літаків стає можливим і доцільним усю більшу частину складових їх ваги розташовувати безпосередньо у крилі. Ця ідея виразилась у аеродинамічній схемі "літаюче крило". Проведено розрахунок, заснований на методі розрахунку аеродинамічних характеристик у параметрах подібності. Результати аеродинамічних досліджень надали можливість розрахувати основні льотно-технічні характеристики спроектованого літака в деякому діапазоні чисел Маха.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-011

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж66608 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Лемко О. Л. 
Математическая модель аэродинамических и аэростатических характеристик летательного аппарата схемы "летающее крыло" с аэростатической поддержкой / О. Л. Лемко, И. В. Король // Механіка гіроскоп. систем : наук.-техн. зб. - 2014. - Вип. 28. - С. 36-45. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

За основу расчетных моделей выбрано трапециевидное крыло. Изменение площади, удлинения и сужения крыла осуществлялось за счет центропланных вставок. Цель исследования - получение оптимальных аэродинамических и аэростатических характеристик летательного аппарата путем использования сложных в плане трапециевидных крыльев с определенным сочетанием геометрических параметров. Проведенный аэростатический расчет показал, значительное увеличение прироста как аэростатической силы у сложной в плане крыла по отношению с простым трапециевидным крыльям, так и увеличением доли самой аэростатической подъемной силы от общей.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-01-07 с31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж66608 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Древаль О. Л. 
Застосування алгоритму фазової кореляції та його розширення в оптичному стабілізаторі безпілотних літальних апаратів / О. Л. Древаль, А. Ю. Дорошенко // Проблеми програмування. - 2017. - № 1. - С. 111-119. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто застосування алгоритму фазової кореляції як основи математичного апарата оптичного стабілізатора безпілотних літальних апаратів для визначення зміщення корпусу відносно поверхні. Розглянуто можливість застосування розширених варіантів алгоритму фазової кореляції з метою збільшення точності визначення зміщення та зменшення обчислювальних затрат. Подано код реалізації алгоритму мовою MATLAB та експериментальне дослідження можливості застосування реалізації алгоритму на мові C.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-04

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69331 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Галецький В. В. 
Визначення істинних параметрів польоту / В. В. Галецький, В. Б. Колесніченко, О. В. Прохорчук // Інформ. системи, механіка та керування : наук.-техн. зб. - 2012. - Вип. 8. - С. 111-120. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Робота присвячена етапу льотних випробувань надлегкого безпілотного літака. Розглянуто методику обробки одержаної об'єктивної інформації з метою визначення аеродинамічних льотних характеристик літака, визначення величин похибок бортових вимірювальних пристроїв, визначення напрямку та швидкості вітру за висотами. Розглянуто та систематизовано похибки бортових вимірювальних приладів та причини виникнення цих похибок. На реальному прикладі вирахувано істинні швидкість та відносну висоту польоту, напрямок та швидкість вітру, похибки приладів, що використовувались.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-070.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73577 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Котченко О. С. 
Вибір параметрів літального апарату на сонячній енергії за схемою "літаюче крило" / О. С. Котченко, Я. С. Козей, В. В. Сухов // Механіка гіроскоп. систем : наук.-техн. зб. - 2018. - Вип. 36. - С. 40-48. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Изучен вопрос выбора параметров летательного аппарата аэродинамической схемы летающее крыло на основе определенных геометрических, массовых и энергетических критериев. Выбор параметров был осуществлен с учетом критериев подобия, что делает характеристики данного аппарата максимально близкими к характеристикам летательных аппаратов других аэродинамических компоновок, спроектированных ранее. Определено массовые, геометрические параметры планера в целом, компоновку солнечных элементов на крыле летательного аппарата, параметры крыла, влияющие на эффективность обтекания и управляемость летательного аппарата.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж66608 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Matiychyk М. 
Method of express-selecting the profiles of wing of the stratospheric quasi-satellite = Методика експрес-вибору профілів крила стратосферного псевдосупутника / М. Matiychyk, V. Kharchenko // Proc. of the Nat. Aviation Univ. - 2020. - № 1. - С. 23-30. - Бібліогр.: 10 назв. - англ.


Індекс рубрикатора НБУВ: О537-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 


 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського