Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>U=О471.9$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
Категорія:    
1.

Чапчай Є. П. 
Вдосконалення методів управління судном у вузькості : Автореф. дис... канд. техн. наук / Є. П. Чапчай; Одес. нац. мор. акад. - О., 2006. - 26 c. - укp.

Розглянуто актуальну проблему забезпечення безпечного судноводіння за стислих умов шляхом удосконалення методів управління суднами у вузькостях за рахунок зниження траєкторних похибок за допомогою урахування часу перекладання пера керма в процесі повороту судна та вибору для розрахунку найбільш повної моделі динаміки судна під час повороту. Одержано модель використання характерстик поворотності судна під час плавання у вузькостях і запропоновано процедуру урахування часу перекладання пера керма у процесі виконання повороту. Досліджено залежність безпеки повороту судна від траєкторної похибки та одержано спосіб оцінки навігаційної безпеки повороту судна в стислому районі плавання. Наведено експериментальні результати наукового дослідження, зокрема натурних спостережень поворотності судна. Здійснено їх обробку та імітаційне моделювання, якими підтверджено достовірність теоретичних розробок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О471.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА345649 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Мазуренко О. В. 
Розширення можливостей та підвищення точнісних характеристик радіотехнічних систем проводки суден по фарватеру методами радіокерування : Автореф. дис... канд. техн. наук / О. В. Мазуренко; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". - Х., 2005. - 18 c. - укp.

Розглянуто питання розробки радіотехнічних систем керування рухом суден, які застосовуються під час розв'язання задачі проводки суден фарватером у зонах обмеженого маневрування. Розв'язано задачу розробки методів радіокерування та синтезу алгоритмів оптимального керування на підставі застосування поверхонь положення з вертикальною твірною, які формуються з використанням вимірювань радіолокаційних засобів. Проведено імітаційне моделювання роботи радіотехнічної системи керування, що підтвердило коректність й адекватність розроблених методів і синтезованих алгоритмів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О471.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА342505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Нечаев, Ю. И. 
Анализ и прогноз поведения судна в экстремальной ситуации на основе нечеткой системы знаний / Ю. И. Нечаев,, Хейн Тун // Искусств. интеллект. - 2009. - № 3. - С. 434-442. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Рассмотрена проблема повышения надежности принятия решений по обеспечению безопасности эксплуатации судна в экстремальной ситуации. Контроль и прогноз развития ситуации реализуется на основании нечеткой системы знаний. Моделирование осуществлено с использованием метода функционала действия. Рассмотрено поведение судна при периодическом ухудшении остойчивости на волнении.


Індекс рубрикатора НБУВ: О471.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15477 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Нечаев Ю. И. 
Принципы построения бортовой интеллектуальной системы контроля поведения судна на волнении как нестационарного динамического объекта / Ю. И. Нечаев, О. Н. Петров // Искусств. интеллект. - 2009. - № 3. - С. 423-433. - Библиогр.: 13 назв. - рус.

Рассмотрен подход к построению интеллектуальной системы контроля динамики нестационарного объекта. Синтез системы осуществлен на основании принципов организации сложных систем. Алгоритм контроля ситуации и выработки управляющих решений построен с использованием структурированной базы знаний и методов математического моделирования в мультипроцессорной вычислительной среде.


Індекс рубрикатора НБУВ: О471.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15477 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Габрук Р. А. 
Безпека динамічного позиціонування в льодових умовах локально обмеженого простору / Р. А. Габрук // Наук. вісн. ХДМА. - 2017. - № 1. - С. 17-23. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто питання навігаційної безпеки здійснення динамічного позиціонування рухомого об'єкта водного транспорту в умовах збурень чинників навколишнього середовища з урахуванням льодової обстановки локально обмеженого простору виконання технологічної роботи. Доведено актуальність питань навігаційної безпеки в льодових умовах Чорного та Азовського морів при розробці енергетичних ресурсів шельфу. Розроблено інфологічну модель гарантування безпеки, в фокусі якої є сформована система алгебраїчних нерівностей, що відображає співвідношення між силами і моментами збурень, та силами і моментами керованих реакцій рушійного комплексу. Практичне гарантування безпеки високоточної навігації досягається за рахунок підвищення рівня знань операторів систем динамічного позиціонування в режимі реального часу та у прогнозованому режимі, що має перспективу створення програмно-апаратних комплексів підтримки прийняття рішень, які можуть бути інтегрованы з бортовим багатофункціональним комплексом навігаційного обладнання. Визначено перспективні напрями подальших наукових досліджень.


Індекс рубрикатора НБУВ: О471.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73742 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
6.

Nosov P. S. 
Influence human factor on safety's planning route of water transport = Вплив людського фактору на безпеку планування маршруту водного транспорту / P. S. Nosov, S. M. Zinchenko, Yu. A. Prokopchuk, I. S. Popovych, V. I. Litovchenko // Наук. вісн. ХДМА. - 2021. - № 1. - С. 57-70. - Бібліогр.: 27 назв. - англ.

Мета статті - формальний аналіз алгоритмів планування капітаном безпечних маршрутів у складних навігаційних ситуаціях на водному транспорті. Формальний і алгоритмічний аналізи на основі дерев прийняття рішень дозволили удосконалити ергатичні системи навігаційної безпеки і заздалегідь спрогнозувати ймовірні ризики морських аварій. Розглянуто підходи, що дозволяють алгоритмізувати процеси сприйняття навігаційних ситуацій капітаном. Водночас наведено формальний опис найбільш істотних елементів людського фактору капітана, що вливають на процеси планування маршрутів. Розглянуто питання, що пов'язані із сприйняттям складних навігаційних ситуацій капітаном, наводяться залежності від обсягу і багатопоточності вхідної інформації. З метою підтвердження фактичного впливу елементів людського фактору капітана на процеси планування безпечного маршруту була проведена низка експериментів із застосуванням навігаційного симулятора Navi Trainer 5000 і подальшого моделювання засобами Data Mining. В результаті моделювання були отримані типові конструкції планування маршрутів водного транспорту. Підтверджено адекватність побудованих моделей на прикладі фактору Fs3 - "погодні умови". Запропоновані підходи дозволять у подальшому розширити можливості прогностичних моделей можливих аварій на водному транспорті з вини людського фактору.


Індекс рубрикатора НБУВ: О471.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73742 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського