Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (5)Книжкові видання та компакт-диски (38)
Пошуковий запит: (<.>U=Ж.р(4УКР)2-3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 36
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Гушулей Й. М. 
Технічна підготовка школярів: проблеми змісту / Й. М. Гушулей; ред.: Д. О. Тхоржевський; Терноп. держ. пед. ін-т. - Т., 1997. - 159 c. - Бібліогр.: 127 назв. - укp.

Розглядається структура змісту технічної підготовки школярів як цілісна система, спрямована на вирішення завдання всебічного розвитку особистості. Висвітлюються проблеми технічної підготовки учнів у педагогічній науці і практиці, роль технічних знань у трудовій підготовці старшокласників, психолого-дидактичні передумови навчання основам техніки, педагогічне керівництво процесом навчання основам техніки. Представлені деякі методи і засоби формування системи технічних знань і умінь учнів. Повідомляється про досвід технічної підготовки школярів у зарубіжній педагогіці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)2-3 + Ч421.202

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА588334 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Джулик О. І. 
Інноваційні методики навчання у професійно-технічній освіті : Моногр. / О. І. Джулик, І. М. Козловська, А. В. Литвин, Я. М. Собко, О. О. Стечкевич, Т. Д. Якимович, О. Н. Якимович; Львів. наук.-практ. центр ПТО АПН України. - Л. : Сполом, 2006. - 171 c. - укp.

Висвітлено теоретико-методологічні аспекти інноваційних методик у контексті інтегративного навчання учнів ПТУ. Проаналізовано модель інтеграції теоретичного і виробничого навчання, організаційно-педагогічні особливості впровадження інтегративних курсів. Викладено методику навчання інформатики, розглянуто питання впровадження інноваційних методик на уроках виробничого навчання, формування технічної іншомовної термінології в учнів ПТУ, а також активізуючі методики навчання економіки.

Освещены теоретико-методологические аспекты инновационных методик в контексте интегративного обучения учеников ПТУ. Проанализированы модель интеграции теоретического и производственного обучения, организационно-педагогические особенности внедрения интегративных курсов. Изложена методика обучения информатики, рассмотрены вопросы внедрения инновационных методик на уроках производственного обучения, формирования технической иноязычной терминологии в учеников ПТУ, а также активизирующие методы обучения экономики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА676574 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бойко М. П. 
Фізико-технічна творчість учнів : навч. посіб. / М. П. Бойко, Є. Ф. Венгер, О. В. Мельничук. - К. : Вища шк., 2007. - 264 c. - Бібліогр.: с. 259-262. - укp.

Висвітлено форми та методи організації фізико-технічної творчості учнів в навчальному процесі. Розглянуто особливості розробки фізичних приладів, пристроїв, моделей, описано способи їх виготовлення. Розкрито можливості використання методів творчого пошуку та винахідництва на заняттях фізико-технічних гуртків.

Освещены формы и методы организации физико-технического творчества школьников. Рассмотрены особенности разработки физических приборов, устройств, моделей, описаны способы их изготовления. Раскрыты возможности использования методов творческого поиска и изобретательства на занятиях физико-технических кружков.


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)2-3 + Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА688904 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Бондар Н. О. 
Дидактичні умови активізації мислительної діяльності учнів 8 - 9 класів на уроках креслення : Автореф. дис... канд. пед. наук / Н. О. Бондар; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2006. - 19 c. - укp.

Розглянуто проблему активізації мислительної діяльності учнів на уроках креслення. Проаналізовано її особливості у процесі сприйняття й оперування графічною інформацією. На підставі даного аналізу визначено підходи до проблеми удосконалення методики навчання креслення з метою активізації мислительної діяльності школярів. Визначено умови забезпечення такої діяльності на уроках. Запропоновано та теоретично обгрунтовано засоби впливу на мислительні процеси учнів під час розв'язання задач, що забезпечують їх самостійне розв'язання та впливають на розвиток мислення. Розроблено систему графічних задач, що активізують мислення та сприяють підвищенню продуктивності графічної діяльності. Визначено показники рівнів сформованості мислительних операцій та якостей, які проявляються за умов даної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА344679 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Цюприк А. Я. 
Організація самостійної роботи студентів технічного коледжу у процесі навчання суспільних дисциплін : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / А. Я. Цюприк; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2005. - 20 c. - укp.

Уперше теоретично обгрунтовано та побудовано модель самостійної роботи студентів технічного коледжу у процесі навчання суспільних дисциплін, яка враховує зміну цілей самостійної роботи й умов її організації (зовнішніх і внутрішніх), взаємозв'язок технологій навчання та результатів самостійної роботи студентів (предметного й особистісного). Виявлено особливості організації самостійної роботи даних студентів, взаємопов'язані з сучасними тенденціями розвитку професійної освіти, зміною суті самостійної роботи, навчальним процесом у технічному коледжі, змістом суспільних дисциплін. Розвинуто теоретичні засади даної роботи, яку залежно від конкретних цілей навчання розглянуто як певну форму пізнавальної активності особистості, навчальної діяльності студентів, навчання суспільних дисциплін, а також як вид організації навчання у вищих навчальних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.267 + Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА338863 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Шемелюк Г. О. 
Особливості науково-методичного забезпечення навчального процесу у технічному коледжі в умовах ступеневої освіти : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Г. О. Шемелюк; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2003. - 20 c. - укp.

Розроблено концептуальні засади та виділено аспекти науково-методичного забезпечення в технічному коледжі: навчальні плани, програми, навчальна та методична література, проблема підготовки викладачів, підвищення їх професійної компетентності тощо. Побудовано модель системи науково-методичного забезпечення навчального процесу та наведено основні результати її експериментальної перевірки. Розроблено методичні рекомендації щодо методики проектування та реалізації інтегрованих наскрізних навчальних планів і програм для підготовки молодших спеціалістів у системі ступеневої професійної освіти. Визначено критерії ефективності науково-методичного забезпечення навчального процесу в технічному коледжі на різних етапах професійної підготовки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.46 + Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА325027 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Попова Т. І. 
Педагогічні умови організації виробничої практики у професійно-технічних училищах швейного профілю в Україні (друга половина ХХ століття) : Автореф. дис... канд. пед. наук / Т. І. Попова; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2007. - 21 c. - укp.

Виявлено й охарактеризовано педагогічні умови організації виробничої практики у професійно-технічних училищах швейного профілю у другій половині XX ст. (професійно-педагогічну компетентність майстра виробничого навчання, взаємозв'язок навчальних закладів і підприємств у період виробничої практики, організаційно-методичне забезпечення виробничої практики, здійснення систематичного контролю за процесом проведення виробничої практики, реалізацію її виховного потенціалу) й узагальнено досвід їх реалізації у досліджений період. Установлено внесок педагогів даного періоду у розробку мети, завдань, функцій, змісту та форм організації виробничої практики. Виявлено напрями реалізації цієї практики (оганізаційно-підготовчий, навчально-цільовий, завершальний). Розроблено рекомендації щодо використання досвіду здійснення виробничої практики у даних училищах в Україні за сучасних умов. Визначено етапи й адекватні їм тенденції становлення, а також удосконалення виробничої практики й особливості її організації у професійно-технічних училищах швейного профілю у контексті розвитку професійно-технічної освіти в Україні. Уведено до наукового обігу невідомі та маловідомі архівні документи, деякі факти та теоретичні положення стосовно дослідженої проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.266 + Ч463(4УКР)6 + Ж.р(4УКР)2-37

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА350138 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Костюченко М. П. 
Проектування інтегрованого змісту технічних дисциплін модульного навчання у професійно-технічних навчальних закладах : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / М. П. Костюченко; Укр. інж.-пед. акад. - Х., 2009. - 20 c. - укp.

Наведено нове вирішення проблеми щодо суперечності між виокремленістю й автономністю змісту навчальних дисциплін професійної підготовки учнів ПТНЗ і реальною діяльністю кваліфікованого робітника, що має інтегрований характер. Запропоновано часткову та повну відмову від предметної системи навчання та перехід до інноваційних предметно-модульної та модульної систем професійного навчання (ПМСН і МСН), ступінь інтеграції змісту яких відповідає предметно-модульним і проблемно-модульним інтегративним професійним курсам. Розроблено концепцію проектування динамічної структури професійної підготовки й інтегрованого змісту технічних дисциплін для модульного навчання професії у ПТНЗ. Проведено експериментальне дослідження ефективності та результативності модульного навчання учнів інтегрованого змісту технічних дисциплін. Розроблено дві методики у межах ПМСН і МСН проектування навчально-програмної документації й інтегрованого змісту навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.290 + Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА363726 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Давидович В. О. 
Професійна адаптація випускників профтехучилищ на виробництві : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В. О. Давидович; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. - Т., 2003. - 20 c. - укp.

Розроблено та перевірено на матеріалах емпіричного обстеження молодих робітників систему оцінювання трудового потенціалу за допомогою аналізу традиційних показників рівня кваліфікації, експертної оцінки та самооцінки ступеня відповідності професійно-кваліфікаційного потенціалу виконуваній роботі. Запропоновано методику визначення рівня професійної адаптації випускників профтехучилищ за об'єктивними показниками продуктивності праці, трудової дисципліни, швидкості оволодіння фахом та суб'єктивними показниками ставлення до роботи та соціального статусу в колективі. Виявлено та обгрунтовано організаційно-педагогічні умови адаптації та професійного зростання випускників профтехучилищ на виробництві: професійне самовизначення та мотиви вибору професії; узгодження загальноосвітнього, професійно-технічного та загально-технічного циклів підготовки у професійному закладі освіти з потребами конкретної робітничої спеціальності; відповідність професійно-кваліфікаційного потенціалу випускників ПТУ до вимог виробництва та забезпечення на підприємстві виробничих умов, сприятливих для соціально-професійного зростання молодих робітників.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА325198 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Газука Т. А. 
Підготовка майбутнього вчителя трудового навчання до проектної діяльності у процесі вивчення спеціальних дисциплін : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Т. А. Газука; Черніг. держ. пед. ун-т ім. Т.Г. Шевченка. - Чернігів, 2010. - 20 c. - укp.

Проаналізовано теоретико-методологічні підходи до визначення поняття "проектна діяльність" (ПД), уточнено сутність поняття ПД студентів та її етапи. Уточнено зміст поняття ПД майбутніх вчителів трудового навчання. Перевірено сучасний стан підготовки вчителів трудового навчання до ПД. Розкрито можливості спеціальних дисциплін у підготовці майбутніх вчителів трудового навчання до ПД . Розроблено зміст підготовки таких вчителів до ПД у процесі вивчення спеціальних дисциплін. Обгрунтовано педагогічні умови формування у студентів спеціальності "Технологічна освіта" знань, умінь і навичок з ПД, розроблено й експериментально перевірено модель такої підготовки у процесі вивчення спеціальних дисциплін. Визначено критерії та рівні готовності майбутніх вчителів трудового навчання до ПД. Розроблено і експериментально перевірено програму курсу "Практикум у навчальних майстернях", особливістю якої є відображення поетапного виконання ПД з виготовлення швейних виробів. Розроблено методичні рекомендації до даного курсу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч489.511.29 + Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА376137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Брехунець А. І. 
Розвиток творчих здібностей учнів основної школи засобами графічних задач з креслення : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / А. І. Брехунець; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. - К., 2011. - 18 c. - укp.

Обгрунтовано зміст та методику розвитку творчих здібностей учнів основної школи засобами графічних задач з креслення. Проаналізовано психолого-педагогічну літературу з проблеми розвитку творчих здібностей учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Визначено структуру технічних здібностей, основними компонентами якої є мисленнєвий (інтелектуальний), графічний (виконання та читання умовних графічних зображень) і сенсомоторний. З'ясовано, що її системотвірним фактором є технічне мислення. Розроблено систему графічних задач з креслення з урахуванням специфіки залучення учнів загальноосвітніх шкіл до їх розв'язування на основі уявного перетворення зображень. Обгрунтовано теоретичні основи розробки задач з креслення, спрямованих на розвиток творчих здібностей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА384583 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Бойцун О. Б. 
Технологія підготовки студентів коледжу технічного профілю до застосування інформаційних технологій у професійній діяльності : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О. Б. Бойцун; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. - Вінниця, 2009. - 20 c. - укp.

Розроблено, науково обгрунтовано й експериментально перевірено технологію підготовки студентів коледжу технічного профілю до застосування інформаційних технологій у професійній діяльності, складовими якої є: мета, завдання, специфічні принципи, методи та засоби, особливості підготовки з інформаційних технологій, етапи впровадження, компоненти готовності та критерії їх сформованості, результат. Визначено та теоретично обгрунтовано педагогічні умови реалізації розробленої технології, а саме: створення єдиного інформаційного середовища, підвищення рівня інформаційної культури учасників навчального процесу. Викладено компоненти технології підготовки студентів коледжу до застосування інформаційних технологій у майбутній професії, зокрема, мотиваційний, технічний, операційний, оцінний. Визначено рівні готовності (ознайомчий, репродуктивний, продуктивний і творчий) до застосування знань, умінь і навичок студентами коледжу з інформаційних технологій з обраного фаху. Проаналізовано, що одержані результати дозволили зробити висновки стосовно ефективності запропонованої методики підготовки до застосування інформаційних технологій у професійній діяльності студентами коледжу технічного профілю, що забезпечує вищий рівень готовності до інформаційної діяльності, ніж за традиційної системи навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.253 + Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА367924 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Даннік Л. А. 
Формування цілісної системи технічних понять в учнів основної школи на уроках трудового навчання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. А. Даннік; Черніг. нац. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. - Чернігів, 2010. - 20 c. - укp.

Розкрито характерні особливості, зміст та структуру феномену "технічні знання". Доведено, що виявлена у технічній науці структура опису технічних об'єктів повинна бути застосована до відображення технічних об'єктів в основах технічних наук та у технічному аспекті змісту трудового навчання школярів. Розроблено й експериментально перевірено методику формування технічних понять на уроках трудового навчання, яка складається з чітко послідовних етапів формування наукових понять від первинних уявлень до завершального їх рівня. На підставі аналізу доведено, що дані інноваційно змінені фактори є вирішальними у забезпеченні більш високої якості сформованості цілісної системи технічних понять в учнів у процесі трудового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266.0 + Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА371183 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Даннік Л. А. 
Основні умови успішного засвоєння цілісної системи технічних понять учнями на уроках трудового навчання / Л. А. Даннік // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 3. - С. 54-58. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто основні умови, які сприяють успішному засвоєнню цілісної системи технічних понять учнями на уроках трудового навчання. Наведено плани узагальненого характеру для вивчення явищ, об’єктів техніки, технологічних процесів.

Рассмотрены основные условия, способствующие успешному усвоению целостной системы технических понятий учениками на уроках трудового обучения. Приведены планы обобщенного характера для изучения явлений, объектов техники, технологических процессов.

This article is devoted to pedagogical conditions which are necessary for learning technical notions by pupils at labour training classes. General plans for learning phenomena, technical objects and technological process are given.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266.0 + Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Лазарєв М. І. 
Інтеграція теоретичного і виробничого навчання в ПТНЗ із використанням модульних технологій. Системний підхід / М. І. Лазарєв, Н. В. Божко // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2007. - № 18/19. - С. 98-111. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.

Проведено системний аналіз інтеграції теоретичного і виробничого навчання в ПТНЗ із використанням модульних технологій. Запропоновано класифікацію інтеграційних підходів у ПТО.

Проведен системный анализ интеграции теоретического и производственного обучения в ПТУЗ с использованием модульных технологий. Предложена классификация интеграционных подходов в профессионально-техническом образовании.

The systems analysis of integration of theoretical and industrial training in vocational schools with the use of modular technologies is carried out in the article. A classification of integrational approaches to vocational-technical education is suggested.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Васильков В. 
Удосконалення професійної підготовки інженерно-педагогічних працівників у сучасних умовах розвитку неперервної освіти / В. Васильков // Післядиплом. освіта в Україні. - 2010. - № 1. - С. 23-28. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

З метою створення цілісного уявлення про вдосконалення професійної підготовки інженерно-педагогічних працівників та створення основи для наукового обгрунтування психолого-педагогічного супроводу особистості майбутнього інженерно-педагогічного працівника на всіх етапах його професійного становлення запропоновано "модель системи неперервної багаторівневої інженерно-педагогічної освіти". Виокремлено ступені моделі, де здійснюється підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників, усі ступені можуть ефективно функціонувати на базі одного вищого педагогічного навчального закладу або в складі навчального комплексу. Висвітлено роботу Донецького регіонального багаторівневого інженерно-педагогічного наукового комплексу, який було створено за структурно-функціональною схемою описаної моделі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.421 + Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Даннік Л. 
Теоретико-методологічні засади формування цілісної системи технічних понять у школярів / Л. Даннік // Рідна шк.. - 2006. - № 6. - С. 56-58. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Конкретизовано опорні, провідні ідеї інтегративності та політехнічності як найкращий шлях вироблення у школярів системи технічних понять. Викладено авторську концепцію щодо системи трудового виробничого процесу. Проаналізовано предметну структуру виробничого процесу, який включає елементи - предмет праці, техніку, технологію тощо. Акцентовано увагу на процесуальній структурі системи трудового виробничого процесу, елементи якої, що утворюють між собою сутнісні стійки зв'язки, складають цілісність. Зазначено, що структура політехнічної освіти є педагогічною інтерпретацією структури трудового виробничого процесу, а побудова політехнічного змісту в часовому масштабі базується на принципі збігу історичного та логічного. Запропоновано й аргументовано класифікацію техніки за генетичною та функціональною ознаками. Розкрито умови оволодіння знаннями про техніку на широкій політехнічній основі, зокрема, розкриття конструктивної будови технічних об'єктів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Домінський О. 
Діяльнісний підхід у процесі підготовки молодших спеціалістів технічного профілю / О. Домінський // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 4. - С. 86-92. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

У контексті покращання якості освіти розглянуто необхідність впровадження діяльнісного підходу в межах нормативного навчального процесу підготовки молодших фахівців технічних навчальних закладів. Проаналізовано шляхи і методи залучення учнів до різних форм самостійної пізнавальної діяльності. Підкреслено, що реалізація особистісного потенціалу студента у навчанні сприяє підготовці не лише високопрофесійних фахівців, а й творців новітньої техніки, технологій, методик.

В контексте улучшения качества образования рассмотрена необходимость внедрения деятельностного подхода в рамках нормативного учебного процесса подготовки младших специалистов. Проанализированы пути и методы приобщения учащихся к разным формам самостоятельной познавательной деятельности. Подчеркнуто, что реализация личностного потенциала студента в учебе способствует подготовке не только высокопрофессиональных специалистов, но и творцов новейшей техники, технологий, методик.

The necessity of the active approach introduction in the training process of junior specialists to improve the quality of education is examined. The ways and methods of involving pupils into the different forms of independent activity are analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Омельницька М. 
Хто думає про молодь, той думає про майбутнє / М. Омельницька // Проф.-техн. освіта. - 2011. - № 2. - С. 32-34. - укp.

Розглянуто питання співпраці комбінату "Кривбасзалізрудкому" із закладами профтехосвіти, працевлаштування випускників ПТНЗ та дбайливе відношення керівництва комбінату до молодих працівників.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.35 + Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Глущенко О. В. 
Формування енергоефективної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівного профілю у ПТНЗ / О. В. Глущенко // Проф.-техн. освіта. - 2012. - № 3. - С. 15-18. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність формування енергоефективної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівного профілю у ПТНЗ на основі введення до змісту професійної освіти енергоефективної компоненти. Визначено законодавчу базу формування системи інституційних, регулятивних і заохочувальних заходів щодо режиму ощадного використання паливно-енергетичних ресурсів для України. Перелічено заходи щодо підвищення громадсько-освітнього рівня у сфері енергозбереження та прийняті в державі програми освіти населення та підготовки кадрів. За допомогою науково-методичної і технічної літератури енергоефективність розглянуто як показник раціонального, екологічно безпечного для навколишнього середовища, економічно виправданого використання паливно-енергетичних ресурсів на певному рівні розвитку виробничих технологій та із застосуванням відповідного обладнання. За результатами аналізу державних стандартів професійно-технічної освіти для підготовки слюсарів-електриків з ремонту електроустаткування 2 - 8-го кваліфікаційних розрядів у професійно-технічних навчальних закладах (ПТНЗ) першого атестаційного рівня виявлено, що в освітньо-кваліфікаційних характеристиках випускника ПТНЗ не передбачені знання з енергозбереження. Підкреслено необхідність введення до змісту професійної освіти енергоефективної компоненти шляхом впровадження у навчальний процес спецкурсів (факультативних занять прикладного характеру, інтегрованих курсів), що надає змогу гнучкіше й органічніше формувати енергоефективну компетентність майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівного профілю у ПТНЗ.

Обоснована необходимость формирования энергоэффективной компетентности будущих квалифицированных работников машиностроительного профиля в ПТУЗ на основе введения в содержание профессионального образования энергоэффективной компоненты.

The necessity of forming of energyeffective competence of future skilled employees of machine-building profile is reasonable for vocational educational establishments on the basis of introduction to maintenance of trade education of energyeffective component.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203 + Ж.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського