Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>TJ=SCIENTIA FRUCTUOSA<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 66
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Kharsun L. 
Supply chain risks of trade companies during a large-scale crisis = Ризики ланцюгів постачання підприємств торгівлі за масштабної кризи / L. Kharsun, Yu. Kovalenko // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 6. - С. 49-62. - Бібліогр.: 16 назв. - англ.

The effectiveness of modern management of business structures directly depends on the analysis of potential risks and assessment of the probability of their occurrence. Risk management tools are of particular importance in optimizing the functioning of supply chains of trade enterprises. Russia's full-scale military invasion of Ukraine significantly changes approaches to supply chains organization, requires their promptly reformatting. This necessitates an analysis of the key risks associated with the operation of martial law and the consequences of their impact on supply chains in trade. The aim of the article is to determine the nature of the risks of functioning of trading companies' supply chains under martial law and to substantiate the practical tools of logistics management aimed at minimizing losses as a result of their occurrence. The methodological apparatus of the research consists of general scientific methods (system analysis, determination of direct and reverse relations between economic phenomena and processes, comparative analysis) and special economic methods (statistical-analytical, qualitative and quantitative analysis, situational analysis). It was determined that the logistics industry was one of the first to feel the consequences of military actions and the urgent need to rebuild the established mechanisms of logistics services of trade flows. The main groups of risks that affect the operation of trade companies supply chains in war conditions have been studied, the main forms of their manifestation and consequences have been assessed. Considering the acute impact of the military invasion of Ukraine on the functioning of trading companies' supply chains, the necessity of flexible and diversified transformation of their logistics strategies has been determined. The importance of risk monitoring and the development of alternative action plans for various scenarios has been proven.


Індекс рубрикатора НБУВ: У542.10-803.1 + У9(4УКР)421.0-803.1

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Sytnyk H. 
Controlling of operational activity of trade enterprises = Контролінг операційної діяльності підприємства торгівлі / H. Sytnyk, H. Silakova, S. Blazhenko // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 6. - С. 35-48. - Бібліогр.: 24 назв. - англ.

The efficiency of operational activity is a necessary condition for ensuring the sustainable economic development of trade enterprises. Therefore, the search for and implementation of innovative technologies for managing this activity is a priority task for the enterprise management. The consequences of COVID-19 and Russian military aggression have made traditional systems for managing the operational activities of trade enterprises ineffective. The problem of adapting enterprise management to new economic conditions is crucial today. The aim of the article is to substantiate the theoretical foundations of process-oriented controlling of the operational activities. The following methods of scientific knowledge are used: analysis and synthesis, deduction and induction, generalization. The content and main tasks of process-oriented controlling of the operational activity of a trade enterprise are formulated. The model of operational business processes of the upper level of the trade enterprise is presented, the principles of formation of target indicators of management of operational business processes are defined, and approaches to the formation of a system of centers of financial responsibility for trade enterprises of different sizes and different basic organizational management structures are formulated. The implementation of the technology of controlling operational activities based on a process-oriented approach allows to quickly adapt the management system of the enterprise to new business conditions.


Індекс рубрикатора НБУВ: У542.10-21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Hellyer M. 
Groups of products with improved market access and improved exports = Групи продуктів з удосконаленим ринковим доступом і покращеним експортом / M. Hellyer, G. Piatnytska, V. Piatnytskyi // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 6. - С. 19-34. - Бібліогр.: 26 назв. - англ.

The results of Ukraine's activities within the framework of the Association Agreement between the EU and Ukraine, including provisions on the Deep and Comprehensive Free Trade Area (DCFTA), improving market access means not only the reduction of tariffs, but also the reduction of non-tariff measures through alignment with EU rules. Competition between rules leads to convergence of standards in practice. However, the issue of continuation of national diversities is empirical. The aim of the study is to identify the relationship between product groups with improved access and exports within the study of European perspectives for the further development of Ukraine. The study uses general and special research methods. It is substantiated that Ukrainian business can increase the productivity and efficiency of its activities by adopting EU standards by 13 - 30 %. It is established that a smaller share of imports in a particular country's total imports would imply greater trade costs in that country for the exporting country, and vice versa. All products with HS4 codes which market share in EU is less than market share in the world are identified. Ineffective products within the scope of the DCFTA have been identified. In order to identify these products a special formula is proposed. An economic-mathematical approach for evaluating export growth in conditions of conflict-free trade is proposed. Tariffs are not the only barrier to market entry in the EU. Some of the largest trade transaction costs have been seen to be a major barrier to export development which was addressed within the DCFTA. Further investigation could be focus on assessing the competitiveness of products with improved access.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)80 + У9(4УКР)0-131-13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Erkes O. 
Capitalization of Ukrainian systemically important banks of military aggression of the rf = Капіталізація вітчизняних системно важливих банків в умовах військової агресії рф / O. Erkes, O. Kalyta, T. Gordiienko // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 6. - С. 86-95. - Бібліогр.: 11 назв. - англ.

Systemically important banks (SIB) play an important role in stability of the domestic banking and financial system since their activities significantly affect the country's financial system and the economy as a whole. Domestic banking system constantly functions in a mode of stress and uncertainty In conditions of war, therefore the National Bank of Ukraine pays special attention to the activities of systemically important institutions. Ensuring the proper functioning of SIB depends on the level of their capitalization, which is why the capitalization of systemically important banks is an extremely urgent issue today. The aim of the article is to determine the ability of SIB to meet capital adequacy requirements as a factor of ensuring the stability and reliability of the domestic banking system and its macroeconomic stress resistance under martial law. Methods of theoretical generalization, analysis and synthesis, grouping, system approach were used in the paper. The value of the capital standards of domestic SIB during the period of martial law was investigated, a comparative analysis of capitalization indicators of SIB of Ukraine with their normative and forecast values under basic and adverse macroeconomic scenarios was carried out according to the results of the NBU stress testing. Banks that show signs of an unfavorable macroeconomic scenario have been identified, and recommendations have been developed regarding the need to take additional measures to increase the stress resistance of banks. In conditions of war, the SIB of Ukraine fulfills the requirements regarding the target values of the capital standards and has a sufficient margin of safety due to the appropriate level of capitalization, although the implementation of the basic macroeconomic scenario turned out to be impossible, which caused lower than forecast capital indicators. Therefore, the regulator should pay additional attention to those banks that demonstrate negative trends for the implementation of an unfavorable macroeconomic scenario at this stage and prepare a set of measures for their recapitalization in advance.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.10-93 + У9(4УКР)0-981

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Shulha N. 
Digitalization of corporate business of Ukrainian banks = Диджиталізація корпоративного бізнесу банків України / N. Shulha, B. Fesiuk // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 6. - С. 76-85. - Бібліогр.: 24 назв. - англ.

Increasing competition between banks requires the introduction of banking products with a new service and economic design, based on modern software, technology and information platforms. Digitalization is becoming a key trend in conducting business for banks and their corporate clients. The aim of the study is to cluster banks by the level of digitalization and determine the relationship between it and indicators of market power, financial performance and credit risk. Input normalized indicators for 32 banks of Ukraine, determined using the MINIMAX methodology, were used. The study was based on correlation-regression and cluster analysis. The information base for calculating the digitalization index for banks in the focus group was chosen based on the number of: the number of visitors to banks' websites, registered users of banks' mobile applications (including for legal entities and individuals), branded online inquiries, banking self-service devices, subscribers of banks in social media networks. When determining the level of digitalization in corporate business, only two indicators were used: the number of registered legal entities that use mobile bank applications and the number of brand-name online searches for each of them. Three hypotheses were put forward and their empirical verification was carried out, according to the results of which it was established that there is a moderate correlation between the digitalization index and the credit risk indicator and a low correlation between the digitalization index and indicators of financial performance and market power. Among the financial indicators a noticeable correlation was found only between the level of the interest margin and the level of digitalization. For most of the banks in the focus group, a low level of digitalization is inherent in the corporate business. It is proposed to develop a strategy for the development of the corporate business of banks on a new technological platform, which will make it possible to extend digitalization processes not only to typical, but also to exclusive financial services provided to corporate clients, taking into account their individual service.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.181.2 + У010.242.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Kurnosenko A. 
The influence of social capital on network effects = Вплив соціального капіталу на мережеві ефекти / A. Kurnosenko // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 6. - С. 63-75. - Бібліогр.: 30 назв. - англ.

The current social and economic changes caused by networking relations in the economic system are a significant element of contemporary scientific research aimed to identify the essential characteristics of such new concepts as "network economy" and "social capital". This situation has resulted from the development of Internet technologies, the increasing role of intangible assets in value creation, and the need to study the state involvement in these processes, which identifies the level of their development. The impact of social capital on the economic system has been observed in various patterns of economic system relationships, and it is amid the network economy that this impact is clearly revealed through the changes in the manifestation of network effects. It is necessary to specify such changes for the effective organization of economic relations under the conditions of the network economy as well as for the determination of the role of social capital in them. The aim of the article is to identify the relationship between social capital and the network economy and determine in which interaction patterns of the economic system social capital changes (or levels) the manifestation of network effects. In the course of the research, the following methods were used: analysis, generalization, comparison, analogy, scenario construction, graphic, and microeconomic analysis (marginal utility curve). In the course of the research, there has been revealed the relationship between the levels of social capital and network readiness, as well as theoretical and practical aspects of the outlined issues. The findings obtained while analyzing the nature of the formation of various relationship patterns of the economic system and the role of social capital in those patterns show that social capital determines the manifestation character of network effects (positive and negative) in such patterns. The components of social capital are identical to the elements of network viability. Thus, social capital becomes a key management object in the network economy. The obtained results of the research will form the basis for further scientific research on the social capital management system of an enterprise in the network economy.


Індекс рубрикатора НБУВ: У50-151.5 + У524.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Безверхий К. 
Мінімальне податкове зобов'язання для бізнесу: правила адміністрування / К. Безверхий, О. Юрченко // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 3. - С. 114-125. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Податкова реформа, яка стартувала з 01.01.2022 р., охоплює більшість суб'єктів господарювання, які мають у власності або на умовах користування земельні ділянки сільськогосподарського (с/г) призначення. Законодавці запровадили де-факто новий податок, який відсутній у переліку загальнодержавних і місцевих податків, представлених у Податковому кодексі України. Серйозні занепокоєння у користувачів земельними ділянками с/г призначення викликає нова, не адаптована до практичного застосування методика розрахунку мінімального податкового зобов'язання (МПЗ) у частині сплати податку на прибуток, податку на доходи фізичних осіб та єдиного податку. Мета дослідження - розкриття сутності поняття "мінімальне податкове зобов'язання", визначення переліку платників та алгоритму розрахунку МПЗ та загальної суми сплачених податків платежів для фізичних осіб та суб'єктів бізнесу. Під час проведення дослідження використано методи: теоретичного узагальнення та групування, формалізації, аналізу та синтезу; логічного узагальнення результатів. Сформовано авторський підхід до розкриття методики розрахунку МПЗ та загальної суми сплачених податків і платежів їх платниками, які володіють земельними ділянками с/г призначення на умовах власності, постійного користування, оренди, суборенди, емфітевзису тощо. Висновки: МПЗ - це мінімальна сума податків, яку повинні сплачувати власники або користувачі земель, що належать до с/г угідь. До складу МПЗ віднесено: податок на землю; податок з доходу за продаж урожаю, вирощеного на цій ділянці; податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, що утримані із заробітної плати найманих працівників. Приватні підприємці будуть: самостійно нараховувати МПЗ; визначати суму зобов'язання, яка підлягає сплаті до бюджету.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.413.3

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Fomina O. 
Transformation of financial reporting during martial law = Трансформація фінансової звітності в умовах воєнного стану / O. Fomina, S. Semenova, D. Berezovska // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 3. - С. 103-113. - Бібліогр.: 16 назв. - англ.

Under martial law, businesses need comprehensive support to continue to operate and develop. Credentials are the basis for reporting and decision support. At the same time, the transition of enterprises to the use of international standards and the transformation of financial reporting are key to ensuring the transparency of financial reporting, attracting other partners to cooperation and investors, and supporting international organizations. The aim of the article is to determine the features of the organization and methods of transformation of financial statements of small businesses into reporting according to international standards, finding ways to improve them. During the study, the methodological basis of general and special methods of cognition: analysis, synthesis, induction, grouping, comparison, abstraction, generalization, and system approach are used. Methods of transformation and conversion of financial statements during the transition of enterprises to international financial reporting standards, their advantages and disadvantages are analyzed. The organizational and methodological aspects of the transformation of financial reporting are described, taking into account the peculiarities of accounting and reporting at small businesses in Ukraine under martial law. The conceptual principles of transformation and the types of differences that arise during the transformation and affect the reflection of the information in the reporting prepared according to international standards are established. Conclusions: transformation of financial statements into IFRS reporting is defined as the process of transition to accounting and preparation of financial statements in accordance with international standards with adjustments to current accounting policies and accounting information, regrouping of indicators prepared in accordance with national standards (including for small businesses) 1 or 25) in accordance with the requirements of IFRS for SMEs or the full package of IFRS on the date of such transition. Transformation of financial statements requires adjustments and taking into account differences that may affect the financial performance and evaluation of companies in martial law.


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)230.520-149.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Шкурко В. 
Сектор перестрахування у фінансовій системі / В. Шкурко // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 3. - С. 93-102. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Формування та перспективний розвиток ринку страхування пов'язані з перестрахуванням, що є механізмом забезпечення фінансової стійкості страховика незалежно від розміру капіталу та страхових резервів. Цей механізм дає змогу збалансувати страховий портфель, тобто стабілізувати фінансовий стан компанії та гарантує виконання зобов'язань перед клієнтами в повному обсягу. Глобалізація економіки загострює питання подальшого розвитку ринку перестрахування в умовах інтеграції економіки країни у світовий простір, гармонізації національного законодавства з відповідними європейськими положеннями. Зазначене актуалізує доцільність дослідження стану ринку перестрахування та визначення детермінант його розвитку. Мета статті - виокремлення негативних чинників впливу та детермінантів розвитку ринку перестрахування в Україні на основі аналізу його поточного стану. Застосовано загальнонаукові та спеціальні методи пізнання: абстрактно-логічний та порівняння; аналізу і синтезу; статистичний та графічний; теоретичного узагальнення. За підсумками аналізу стану ринку перестрахування за 2017 - 2020 рр., а саме його основних показників, як-от: частка страхових премій, передана на перестрахування, та частка виплат, отриманих від перестраховиків, частка вихідного перестрахування встановлено наявність можливостей його розвитку та вдосконалення. Ідентифіковано загальні причини зміни показників перестрахової діяльності, виокремлено основні фактори впливу на ринок перестрахування та сформульовано загальні детермінанти його розвитку. Висновки: виділено основні фактори, які стримують розвиток ринку перестрахування в Україні: відсутність стабільного економіко-політичного середовища та нормативно-правової бази, значна інформаційна закритість страховиків, низький попит на страхові послуги серед населення. Встановлено, що вітчизняний перестраховий ринок має значний потенціал розвитку і для його активації необхідне ефективне регулювання з боку держави та створення належних умов для підготовки та функціонування професійних страховиків.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.7-17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Bondarenko O. 
Sponsorship marketing of European countries in the conditions of martial law in Ukraine = Спонсорський маркетинг Європейських країн за воєнного стану в Україні / O. Bondarenko, M. Knights // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 6. - С. 4-18. - Бібліогр.: 32 назв. - англ.

In the conditions of war in Ukraine, the assistance of European states is invaluable. The sponsorship, being a synthetic marketing communication, becomes a key means of ensuring the image of states and positioning in the global marketing environment. The methodology of the functioning of sponsorship marketing and sponsorship mechanisms in all spheres of social life has been studied by many scientists. However, there are no scientific researches that reveal the specifics of the implementation of sponsorship marketing by European states in wartime and justify sponsorship as a marketing communication capable of creating a positive image of states and ensuring their strategic positioning in the global marketing environment. The aim of the article is to substantiate the peculiarities of the sponsorship marketing implementation by European countries in the conditions of war in Ukraine, to prove a significant role in the formation of the state's image and brand in the global marketing environment. Methods of analysis and synthesis, system and structural analysis, comparison, logical generalization, hypothetical and deductive method are applied. Sponsorship marketing trends in the global marketing environment are identified and innovative ways of encouraging people to change their behavior under the influence of social factors are identified. It has been proven that in the conditions of war, sponsorship, being a synthetic marketing communication, becomes the main tool for meeting public needs. A hypothesis was put forward that the level of preservation of social values correlates with the toolkit of sponsorship marketing. In the conditions of war in Ukraine, which has had a significant impact on the economy of European countries, sponsorship marketing and sponsorship are becoming the main tools for forming the image of the state, strengthening brand loyalty and positioning in the global marketing environment. European states that form a socially responsible image and brand based on the use of effective sponsorship marketing tools have significant opportunities for recognition by the world community, strengthening the loyalty of citizens of various states, which is important for effective social and economic development and preservation of public values.


Індекс рубрикатора НБУВ: У521.11 + У527.8 + У9(4УКР)0-981

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Мовознавство   
11.

Poidyn M. 
English language for professional orientation: international methods of teaching = Англійська мова за професійним спрямуванням: міжнародні методики викладання / M. Poidyn // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 3. - С. 137-144. - Бібліогр.: 10 назв. - англ.

In the 21st century it is extremely necessary to provide knowledge with effective teaching methods. The ESP (English for a specific purpose) course should provide not only the necessary knowledge but also skills that would make it easier for millions of students to communicate with international affiliates of any business sector. At the moment, when teaching ESP course, consumers of educational services have conservative approaches to studying. Thus, after completing the course, graduates often have to go to private companies to gain knowledge or develop skills needed for fluency in a foreign language. The aim of the article is to study modern international methods of teaching English in order to modernise the course of professional English. The research was conducted using the methods of theoretical generalisation, comparative analysis and synthesis. There have been described and analysed the theoretical hypotheses of using international modern teaching methods in the course of professional English. Conclusions: today, teachers and students work to maintain results, but in teaching methods and in ways of studying the material, consumers and providers of educational obedience often choose conservative methods. In order to ensure the maximum productivity of the professional English course, it is proposed to implement modern international methods while presenting various segments of the material and practising different language equivalents.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Muzychuk M. 
Accounting of controlled transactions = Облік контрольованих операцій / M. Muzychuk // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 3. - С. 126-136. - Бібліогр.: 19 назв. - англ.

In the context of economic globalization, the role of international groups of companies (MNE Group). States are improving tax control over the payment of MNE Groups taxes, in particular, much attention is given to the rules of transfer pricing (TP). The TP rules are becoming more and more complex and it is important for enterprises to build an effective management system of the transfer pricing of the company and develop a policy on transfer pricing to minimize tax risks from the transfer pricing. The accounting of controlled transactions (CT) is an important element of the management system of the company's TP. In order to conduct TP analysis, prepare reports on TC and manage tax risks from the TP of the enterprise, it is necessary to provide a quality information base for accounting of CT. The aim of the article is to determine the tasks of accounting for CT and to develop proposals for improvement of its methodology. The author used such methods and approaches as systems and comparative analysis, analysis, synthesis, generalizations, systems and logic. The information base is the regulatory framework of Ukraine and scientific works of domestic and foreign scientists. For the TP purposes, the status of a non-resident counterparty of the company should be established at the stage of planning the economic relations. For this purpose, a method of studying the status of a non-resident counterparty is proposed. For complete and timely identification of CO, the recommendations have been developed to improve the accounting of CO by introducing additional sub-accounts of accounting and applying of analytical sections for them. Conclusions: the author proposed methodology of accounting for CO that will ensure the implementation of qualitative TP analysis as well as proper TP reporting will allow to automate the process of its preparation. Prospects for further research are the formation of organizational and methodological aspects of the accounting policy of the enterprise for CO accounting and preparation of TP reports.


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)20-12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Янковець Т. 
Стратегічне управління цифровим маркетингом / Т. Янковець // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 5. - С. 93-112. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Під впливом глобалізації, урбанізації та цифровізації змінюються поведінка споживачів, бізнес-моделі компаній, їх стратегії та маркетинг. Потребує теоретичного обгрунтування цілісний підхід до стратегічного управління цифровим маркетингом з урахуванням специфіки використання цифрових технологій, каналів, методів, інструментів. Мета статті - обгрунтування застосування системи стратегічного ринкового управління до управління цифровим маркетингом, відповідний механізм управління, а також етапи формування стратегії цифрового маркетингу підприємства. Використано загальнонаукові та спеціальні методи, зокрема: аналізу та синтезу, системно-структурного аналізу, порівняння, системний, графічний, логічного узагальнення. Обгрунтовано систему стратегічного управління цифровим маркетингом підприємства, описано системоутворювальні чинники. Наведено характеристику функцій управління цифровим маркетингом. У запропонований механізм управління цифровим маркетингом у системі стратегічного управління ним включено нормативно-правове, інформаційне, організаційне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення, а також цифрові методи та інструменти. До основного цифрового інструменту зазначеного механізму віднесено стратегію цифрового маркетингу, виділено основні етапи її формування, які поділено на етапи розроблення та реалізації, пов'язані з функціями управління. Детально описано етапи стратегії цифрового маркетингу. Запропоновано: стратегічні цілі цифрового маркетингу та відповідні стратегії; тактичні цілі та відповідні показники цифрового маркетингу, підібрані за етапами шляху споживача; для розроблення і реалізації заходів цифрового маркетингу запропоновано цифрові інструменти просування споживача на його шляху; розглянуто контент-маркетинг, запропоновано розділи контент-плану для забезпечення ефективності реалізації стратегії цифрового маркетингу. Висновки: запропоновано використовувати систему стратегічного управління, яке орієнтоване на зовнішнє ринкове середовище, попит, маркетинг. Обгрунтовано механізм управління цифровим маркетингом підприємства. Запропоновано етапи стратегії цифрового маркетингу як основного інструменту зазначеного механізму в системі стратегічного управління цифровим маркетингом підприємства.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1 ф

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Бовш Л. 
Стратегії диджитал-маркетингу в ресторанному бізнесі / Л. Бовш, М. Босовська, А. Расулова // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 5. - С. 74-92. - Бібліогр.: 33 назв. - укp.

Актуальність досліджень ефективних стратегій диджитал-маркетингу полягає в розробленні адаптаційних механізмів до умов цифровізації та глобальних кризових викликів, які безпосередньо впливають на ресторанний бізнес. В умовах системних криз та глобальної диджиталізації суб'єкти ресторанного бізнесу потребують надійних стратегічних сценаріїв, що забезпечать виживання і розвиток. Мета статті - наукове обгрунтування моделей стратегічної поведінки суб'єкта ресторанного бізнесу в умовах кризи та цифрових інновацій. Підгрунтям дослідження є класичні концепції стратегічного менеджменту та маркетингу, методичний базис цифровізації бізнесу. Зміст стратегій диджитал-маркетингу інтерпретовано за допомогою загальнонаукових методів досліджень, зокрема аналізу, синтезу, систематизації, логічного узагальнення. Методи логічного та когнітивного моделювання застосовано для розроблення схем та моделей формування й трансформації стратегій диджитал-маркетингу суб'єктів ресторанного бізнесу в умовах військових дій. Механізм їх реалізації розкрито через декомпозицію функцій менеджменту, бізнес-процесів, результатів діяльності та відповідальності виконавців. Отримані результати та висновки підтверджено статичними та маркетинговими дослідженнями. Проведене дослідження дало змогу окреслити теоретичні та практичні результати. Здійснено маркетинговий аудит можливостей цифровізації, визначено цільові орієнтири та стратегічні метрики диджитал-маркетингу. Обгрунтовано необхідність системного та безперервного оцінювання її результативності шляхом систематизації ключових показників. Здійснено форсайт трансформації стратегій диджитал-маркетингу суб'єктів ресторанного бізнесу в умовах військових дій. Механізм її реалізації представлено через розподіл функцій (повноважень), бізнес-процесів (діяльності), ресурсів та відповідальності. Висновки: формування стратегії диджитал-маркетингу створює основу для отримання стійких конкурентних переваг та адаптаційних механізмів через використання цифрових можливостей і платформ. Проведені дослідження презентують науково обгрунтовані результати, які комплексно вирішують проблему формування та реалізації стратегії диджитал-маркетингу у ресторанному бізнесі.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)424.14-211.1 ф

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

П'ятницька Г. 
Стартапи як драйвери розвитку торгівлі / Г. П'ятницька // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 5. - С. 56-73. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

Стартапи змінюють умови конкуренції та прискорюють трансформації у розвитку торгових підприємств. Не кожен стартап дає бажані результати. У зв'язку з цим актуальності набуває питання класифікації стартапів із визначенням важливості проблем, на вирішення яких вони спрямовані. Мета статті - визначення та систематизація стартапів, які стали драйверами розвитку торгівлі в умовах цифровізації бізнес-середовища та поширення практики використання цифрових технологій як у діяльності підприємств торгівлі, так і в повсякденному житті користувачів їх послуг. Використано методи індукції та дедукції, систематизації та порівняльного аналізу, статистичної та графічної обробки даних, TOWS-аналізу. На основі аналізу динаміки Global Start-up Ecosystem Index та його порівняння за вибіркою країн виявлено, що Україна займає досить слабкі позиції порівняно з країнами-лідерами за рівнем стартап-екосистем. Систематизовано стартапи, що стали драйверами розвитку торгівлі в умовах цифровізації бізнес-середовища. Визначено, що кіберзлочинність і вразливість електронних і технічних комунікацій, а також можливість зростання соціальної напруги через втрату робочих місць внаслідок заміни людської праці штучним інтелектом (ШІ) є основними ринковими загрозами для торгових стартапів. ШI-технології, використання великих даних відкривають ринкові можливості для вдосконалення як операційної діяльності, так і управління підприємствами торгівлі. За результатами TOWS-аналізу визначено, що основними перевагами стартапів у торгівлі є орієнтація частини з них на забезпечення фактороощадності, збільшення продажів завдяки аналізу поведінки покупців. Серед недоліків для ефективної реалізації зазначених стартапів - високий рівень ризику та ймовірна нестача коштів та інших ресурсів, необхідних для успішної реалізації стартапу. Висновки: на ринку перманентно з'являються стартапи, що дають змогу вдосконалювати торговельний менеджмент та організацію роботи підприємств торгівлі в епоху цифровізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.1-21 + У9(4УКР)421 ф

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Шульга Н. 
Ризик-апетит у банках / Н. Шульга, Л. Белянко // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 5. - С. 138-152. - Бібліогр.: 27 назв. - укp.

Коронакриза і згодом введення військового стану в Україні внаслідок агресії російської федерації зумовили зростання рівня ризиків, що загрожує порушенню фінансової стабільності банків. Це потребує налагодження ефективного управління ризик-апетитом банку. У процесі своєї діяльності банки наражаються на численні види ризиків. З метою їх обмеження вони визначають ризик-апетит - як загальний, так і за окремими видами ризиків. Під впливом складної економічної ситуації в країні набуває актуальності дослідження питань, пов'язаних з управлінням ризик-апетитом банків. Мета статті - розкриття сутності термінів категоріального апарату ризик-менеджменту, пов'язаних з ризик-апетитом, виявлення окремих компонентів управління ризик-апетитом по зарубіжних і вітчизняних банках, а також розроблення напрямів його вдосконалення. Використано загальнонаукові та спеціальні методи пізнання економічних процесів і явищ: структурно-логічні, порівняння, групування. Проаналізовано різні методичні підходи до тлумачення окремих понять ризик-менеджменту, визначено взаємозв'язок між ризик-ємністю, ризик-апетитом, толерантністю, профілем, лімітами ризиків. Досліджено практику встановлення, затвердження та перегляду ризик-апетиту в окремих зарубіжних та вітчизняних банках, а також надано рекомендації щодо її удосконалення. Запропоновано структуру Положення про управління ризик-апетитом банку. Окреслено напрямки розвитку концептуальних засад управління ризик-апетитом у вітчизняних банках. Висновки: з метою вдосконалення управління ризиками в банках України розроблено спеціальне положення про управління ризик-апетитом, яке складається з таких розділів: загальні положення; фактори та індикатори ризик-апетиту; ризик-апетит по бізнесах, банківських продуктах та транзакціях; мандат на прийняття управлінських рішень; управлінська звітність та моніторинг ризик-апетиту; вплив ризик-апетиту на прибуток, капітал, ліквідність та репутацію банку; прикінцеві положення.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.10-99-21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Чугунов І. 
Доходи Державного бюджету України в умовах воєнного стану / І. Чугунов, М. Пасічний, А. Нікітішин // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 5. - С. 124-137. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

За умов воєнного стану важливо посилити обгрунтованість формування бюджетних доходів, що сприятиме підвищенню рівня макроекономічної стабільності. Доцільно застосувати збалансований підхід до формування бюджетних параметрів для підтримки фінансової основи держави та збереження умов для функціонування вітчизняної економіки. Потребують окремої уваги концептуальні положення формування і реалізації податкової політики держави в екстраординарних умовах. Мета статті - обгрунтування пріоритетів розвитку системи формування бюджетних доходів за умов воєнного стану. Застосовано системний та інституційний підходи. Використано методи аналізу і синтезу, наукового абстрагування, аналітичної оцінки, систематизації та узагальнення. Досліджено особливості формування доходів бюджету в умовах воєнного стану. Визначено основні заходи фіскального стимулювання та консолідації. Проаналізовано показник фіскального навантаження в умовах інтенсивних військових конфліктів для 14 випадків. Узагальнено та систематизовано практику фінансування заходів під час воєнного стану. Досліджено щомісячну динаміку податкових надходжень, грантів до державного бюджету та емісії з початку воєнного стану. Обгрунтовано пріоритети формування дохідної частини бюджету. Висновки: пріоритетами бюджету в умовах воєнного стану є підвищення обороноздатності держави та забезпечення соціальної стабільності в суспільстві, що потребує сталих надходжень до бюджету. Через тривалість війни та суттєве зростання дефіциту бюджету застосовано заходи фіскальної консолідації, що привело до збільшення бюджетних доходів. За воєнного стану емісію використовують як екстраординарний інструмент фінансування бюджету в умовах обмеженого доступу держави до ринків боргового капіталу та недостатньої фіскальної спроможності. Такий інструмент є тимчасовим та має обмежений спектр дії. Відтак, держава має посилити якість координації бюджетно-податкової та монетарної політики задля утримання макроекономічної стабільності.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Самчук В. 
Подієвий маркетинг у стратегії просування бренду / В. Самчук // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 5. - С. 113-123. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

В умовах воєнного стану подієвий маркетинг набуває актуальності для бізнесів через потребу споживачів у колективному підкріпленні значущих суспільних проєктів і глобальний тренд зростання ролі комунікативних цінностей. Подібності у пропозиції товарів закономірно призводять до ускладненої диференціації іміджу компанії у сприйнятті споживачів. Накладання цього чинника на соціально-економічні реалії воєнного стану і патріотичний спротив зовнішній загрозі обумовлює нагальність пошуку можливостей для того, аби завдяки вдалим суспільним та комерційним подієвим проєктам змістовно підсилити трансформацію іміджу українського суспільства й українських брендів як об'єднаних елементів сильного демократичного утворення. Мета статті - конкретизація потенціалу подієвого маркетингу як стратегічного інструменту просування брендів та систематизація основних характеристик сучасних подієво-маркетингових кампаній. У дослідженні використано метод систематизації й узагальнення наявних теоретичних джерел, присвячених відповідній темі, проведено аналіз якісних і кількісних показників, представлених у звітах щодо реалізованих подій. Метою подієвого маркетингу слід вважати покращання сприйняття бренду підприємства. Реалізацію заходів доцільно будувати на основі різностороннього розуміння потреб споживачів, поведінки і культурного бекграунду цільових аудиторій. Концептуальне бачення значущості події передусім формують: "неповторність" досвіду участі у заході та зиск від конкретних освітніх чи статусних ефектів, роль виняткових комунікативних ситуацій, культурна вага визнаних суспільством подій, відношення якості проведеного часу до витрачених ресурсів. Висновки: встановлено, що реалізація подієвих маркетингових кампаній передбачає встановлення й акцентування на тих факторах, які є визначальними для купівельної поведінки споживачів. У взаємодії з переважно "мережевими" компаніями виняткову цінність мають: унікальні та приємні спогади; зростання переконаності у правильному виборі на користь конкретного бренду; натхнення від приналежності до групи; відкриття нових граней у собі внаслідок виняткових взаємодій; відчуття унікальності прилаштування досвіду "саме для Вас"; отримання цінної інформації.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.0-211.1 + У9(4УКР)421.0-803.43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Nazarova K. 
Internal audit of enterprise costs = Внутрішній аудит витрат підприємства / K. Nazarova, T. Kopotiienko, V. Nehodenko // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 6. - С. 128-138. - Бібліогр.: 10 назв. - англ.

Restaurant enterprises are an important sector in the formation of the national economy, which ensures the safety of the population's consumption in food and contributes to the gross domestic product and tax revenues to the state budget. At the same time, the economic activity of restaurant enterprises is accompanied by the commission of a significant number of offenses related to the manipulation of costs. An effective tool for ensuring proper oversight of costs and counteracting economic violations and abuses is internal audit. Effective internal audit of costs of restaurant enterprises requires the development of an audit process model that reflects the most significant tasks and the sequence of their implementation by an internal auditor. The aim of the article is development and substantiation of the internal audit model of enterprise costs on the process approach basis. Such methods of theoretical and empirical research as dialectical, induction, deduction, analysis, synthesis, abstraction, and extrapolation were applied. Methods of building analog models, and system and structural were used for building a model of the internal audit process of enterprise costs. Based on the study results, the theoretical foundations for structuring the internal audit process of the restaurant business costs have been improved by developing a model that, as part of the organizational and preparatory stage, provides for the implementation of hypotheses and versions of violations with costs, the risk of which arises in the business processes implementation of enterprises: the supply and posting of raw materials and purchased goods, cooking, drinks and their sale. A list of versions of violations that cause information distortion about the restaurant business costs is proposed. The developed model of the internal audit process of restaurant enterprise costs will contribute to the internal audit improvement of costs in terms of time, labor intensity and increase the probability of detecting illegal actions in case of their presence.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)424.1 + У052.9(4УКР)842.414

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Umantsiv H. 
Predictive information in integrated reporting = Прогнозна інформація в інтегрованій звітності / H. Umantsiv, O. Kotsupal // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 6. - С. 114-127. - Бібліогр.: 38 назв. - англ.

Recent trends in business management involve the use of methods that rely on value creation as a result of managing production, financial, human, and natural resources, as well as intellectual and social capital in a short-, medium- and long-term perspective. This approach applied to corporate reports is supported by integrated reporting. The use of prospective information in integrated reporting promotes effective strategic decision-making and increases the significance of the study of forward-looking information disclosure in financial statements. The aim of the article is to study new directions of forward-looking information disclosure in the framework of integrated reporting and identify current trends in non-financial reporting. A combination of methods and approaches is applied, namely: dialectic, synthesis and comparative methods; system and institutional approaches, method of generalization, unity of historical and logical methods. The prospective data, specified in most sections of integrated reports, contains both financial and non-financial information, qualitatively and quantitatively illustrates the direction of the company's development in a short-, medium- and long-term perspective. The forward-looking information serves as one of the sources of assessing the entity's potential to maintain continuous operation. Under martial law and in terms of the COVID-19 pandemic in Ukraine, continuous operation as the basis for financial reporting is gaining critical importance. The article highlights the requirements to adjust business forecasts and plans when preparing corporate reports. The research on retrospective information disclosure focuses on the concept of integrated reporting, which allows for forecast indicators to support the correlation between current and prospective outcomes of the enterprise's activity and to determine the factors that change and retain the value of a business in a short, medium and long-term perspective.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-131 + У052.9(4УКР)20-149.3-15 я86

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського