Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (8)Наукова електронна бібліотека (16)Автореферати дисертацій (134)Книжкові видання та компакт-диски (49)
Пошуковий запит: (<.>K=РОЗУМОВІ$<.>+<.>K=ЗДІБНОСТІ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1014
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Леонтьєва В. М. 
Архаїчна культуротворчість: спроба постнекласичної інтерпретації / В. М. Леонтьєва; Харк. держ. техн. ун-т радіоелектрон. - Х., 2000. - 60 c. - Бібліогр.: 43 назв. - укp.

Архаїку розглянуто як історію становлення культуротворчої здібності. Надано теоретичну реконструкцію архаїчної культуротворчої системи. Охарактеризовано основні культуротворчі досягнення архаїки, визначні риси якої порівняно з культурами стародавніх цивілізацій. Проведено паралель між архаїчним станом культуротворчості та ситуацією "постмодерну".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.154

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА603760 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Мінаков М. А. 
Вчення Канта про віру розуму / М. А. Мінаков. - К. : Центр практ. філос., 2001. - 139 c. - Бібліогр.: с. 121-132. - укp.

Висвітлено основні події та явища в історії взаємин релігії та філософії, відображених у вченні І.Канта про віру розуму. Досліджено основні етапи розвитку теології як першого компромісу між вірою та розумом у Європі, взаємовпливи теології та філософії, а також спроби позарелігійної інтерпретації людської спроможності вірити. Проаналізовано критичну філософію Канта та основні положення його вчення про віру. З'ясовано внесок вченого в осягнення цілісності людської свідомості, без ієрархічного поділу людських спроможностей на розумові, моральні та такі, що викорінені у вірі. Розглянуто філософсько-теологічні засади кантівських висновків щодо співвідношення віри та знання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4НІМ)5-563.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА609605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сивенко Л. М. 
Дидактичні ситуації та їх роль в розвитку розумових здібностей школярів / Л. М. Сивенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 22. - С. 21-28. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Доведено, що систематичне проведення уроків-диспутів допомагає учням оволодіти новими вміннями, необхідними для подолання дидактичних труднощів. Ефективність уроку з використанням дидактичних ситуацій обумовлена загальною творчою діяльністю учителя та учнів, знаходженням нових способів вирішення дидактичних ситуацій, розвитку розумових здібностей школярів у цілому.


Ключ. слова: дидактична ситуація, розумові здібності, розумова діяльність, школярі, творче мислення
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сивенко Л. М. 
Дидактичні ситуації як компонент педагогічного процесу / Л. М. Сивенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 24. - С. 44-51. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Доведено, що систематичне проведення уроків-диспутів допомагає учням оволодіти новими вміннями, необхідними для вирішення дидактичних ситуацій. Ефективність уроку з використанням дидактичних ситуацій обумовлена загальною творчою діяльністю учителя і учнів, знаходженням нових способів вирішенням дидактичних ситуацій, розвитком розумових здібностей школярів у цілому.


Ключ. слова: дидактична ситуація, розумові здібності, розумова діяльність, школярі, творче мислення
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Герасімов В. І. 
Залежність відтворювальних здібностей кнурів від умов їх утримання / В. І. Герасімов, О. В. Пронь // Вісн. Полтав. держ. с.-г. ін-ту. - 2001. - № 2-3. - С. 77. - укp.

Викладено результати експериментальних досліджень ступеня впливу умов утримання (організації моціону) кнурів-плідників на їх відтворювальні здібності, запліднюваність і багатоплідність свиноматок.


Індекс рубрикатора НБУВ: П65-34-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Дороніна М. С. 
Культура спілкування ділових людей : Навч. посіб. / М. С. Дороніна. - 2-e вид. - К. : КМ Academia, 1998. - 191 c. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.

Даються рекомендації щодо ділового спілкування, які грунтуються на знанні законів психології, логіки, соціології і водночас легкі у практичному застосуванні. Розкриваються суть і структура процесу ділового спілкування, його характерні відмінності від побутового спілкування. Визначаються складові частини процесу та правила їх здійснення. Висвітлюється роль ділової етики у формуванні економічних результатів діяльності підприємства. Аналізуються питання сприйняття та оцінки людини людиною, здійснення обміну інформацією між партнерами, організації взаємодії ділових людей тощо. Наводяться вправи та запитання, за допомогою яких можна визначити свій психологічний тип, успішно підготуватись до ефекту першого враження, критично оцінити свій діловий одяг та здібності, знайти спосіб завоювати прихильність партнера та інше.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.155 я73 + Ю953.41 я73 + Ю715.41 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587284 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Сергієнко В. М. 
Методика вивчення та оцінювання легкої атлетики на факультетах фізичного виховання / В. М. Сергієнко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 13. - С. 3-6. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Запропоновано нову методику організації навчального процесу з легкої атлетики, що сприяє оволодінню навчальним матеріалом, за допомогою якої можна об'єктивно оцінити знання й уміння студентів.


Ключ. слова: навчальна програма, легка атлетика, школа, здібності, домашні завдання
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.11р30

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Дідусь Н. І. 
Модель психономічної техніки / Н. І. Дідусь // Наук. вісн. Південноукр. держ. пед. ун-ту ім. К.Д.Ушинського. - О., 2000. - Вип. 12. - С. 84-88. - укp.

Розкрито структуру і механізм функціонування психономічної техніки учителя. Запропоновано включати до психономічної техніки мінімум компонентів, який забезпечує оптимальне досягнення педагогічних і психотерапевтичних цілей: психономічної спостережливості, самостійного мислення, здібності до психотерапевтичної саморегуляції, емпатичного спілкуватися, здійснення педагогічного та особистісно-зорієнтованого психотерапевтичного впливу. Наведено оригінальну модель психономічної техніки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ю940.91с2/3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69786 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Палеха Ю. І. 
Основи психології та педагогіки : Навч.-метод. посіб. / Ю. І. Палеха, В. І. Герасимчук, О. М. Шиян; Європ. ун-т фінансів, інформ. систем, менеджменту і бізнесу. - К., 1999. - 156 c. - Бібліогр.: 76 назв. - укp.

Розглянуто предмет психології, її місце у системі наук, а також школи, напрями та основні концепції у психології. Проаналізовано психологію діяльності та пізнавальних процесів (відчуття та сприймання, пам'ять, уяву, мислення), особистості (здібності, темперамент, характер, почуття та емоції), міжособистісних відносин, спілкування. Визначено складові частини виховного процесу - патріотичне, економічне, екологічне, моральне, естетичне, фізичне, а також місце і роль викладача у процесі виховання учнівської та студентської молоді.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 я7 + Ч311.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА595416 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Грабовская И. В. 
Оценка интеллекта: анализ теорий измерения уровня интеллектуальных и творческих способностей научных работников / И. В. Грабовская // Вісн. Технол. ун-ту Поділля. Екон. науки. - Хмельницький, 2000. - N3, ч. 1 (спец. вип.). - С. 51-54. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Розглянуто проблеми оцінки інтелектуальних якостей наукових працівників, використання тестування як одного з методів вимірювання рівня інтелекту науковців. Сформульовано основні, найважливіші якості та здібності, які можуть бути притаманні творчій особистості. З метою дослідження особистих якостей науковців запропоновано використання декількох методик.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.3-2с27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Педагогіка та психологія : Зб. наук. пр. Вип. 6 / ред.: І. Ф. Прокопенко; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 1998. - 196 с. - рус.

Висвітлено головні етапи творчої науково-виховної діяльності відомого українського філософа, просвітянина Г.С.Сковороди, зокрема, на Харківщині. Проаналізовано його багатогранну педагогічну спадщину, засновану на ідеях демократизму, гуманізму, народності та "сродності", оптимістичній вірі в людину, її особисті здібності. Розкрито дидактичні погляди педагога, вимоги до вчителя та його підготовки, досліджено вплив творчої педагогічної спадщини мислителя на розвиток освітньої думки та сучасної школи в Україні. Г.Сковорода вважав, що навчально-виховна діяльність учителя повинна засновуватись на народних засадах, зважати на особливості національного характеру і культури народу, народні традиції та ідеали.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)46-21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Сивенко Л. М. 
Роль учителя у підготовці школярів до вирішення дидактичних ситуацій / Л. М. Сивенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 25. - С. 15-25. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Наголошено, що проблему формування вмінь і навичок під час підготовки школярів до рішення дидактичних ситуацій необхідно розглядати, грунтуючись на підході концепції формування їх навчальної діяльності. Практичні дії щодо з оволодіння способами підготовки до рішення дидактичних ситуацій необхідно розглядати як операції, що допомагають учню раціонально здійснювати всі види пізнавальної діяльності.


Ключ. слова: дидактична ситуація, розумові здібності, розумова діяльність, школярі, творче мислення, учитель
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Астахов В. В. 
Сдвоенная специальность: миф или реальность? / В. В. Астахов // Вч. зап. Харк. гуманіт. ін-ту "Нар. укр. акад.". - 2000. - Т. 6. - С. 169-176. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Розглянуто питання підготовки адаптованої моделі спеціаліста-економіста з поглибленою правовою підготовкою на прикладі роботи Харківського гуманітарного інституту "Народна українська академія". Зазначено, що навчальний план підготовки спеціаліста з економіки чи права, розрахований на 5 років, включає в себе нормативний перелік дисциплін, які вивчаються, необхідних і достатніх для підготовки фахівців за одним з обраних напрямків. Включення до нього додаткових навчальних дисциплін, в певному обсязі, дозволяє говорити про підготовку так званого "подвійного спеціаліста" в одній особі, але потребує збільшення сумарного часу на його підготовку як мінімум до 7 років, що неможливо через фінансові труднощі. Проблему "подвійної спеціальності" досліджено через співвідношення держави та права в цілому та економіки і права зокрема, з позицій історичного досвіду. Наголошено, що цінність отримуваної економічної освіти як капітального блага залежить, в першу чергу, від можливостей наступної професійної кар'єри як головного фактора ринкової вартості знань і кваліфікації, набутих у процесі навчання. Запропонована модель підготовки спеціалістів грунтується на зв'язку базисних і вторинних професійних навичок через фундаменталізацію навчання, тобто засвоєння основ сучасних природничих і соціальних наук з метою формування навичок самостійного професійного економіко-правового аналізу власної діяльності. Фундаментальне навчання трактовано також як процес формування здібності до безперервної освіти.

До статті додано навчальний план підготовки спеціалістів факультета "Бізнес-управління".


Ключ. слова: ХГІ "НУА", подвоєна спеціальність, економіко-правова освіта, фундаментальна підготовка, безперервне навчання, навчальні програми
Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)240 + Х.р(4Укр)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Спеціальна психологія. Тексти : Навч. посіб. Ч. 1 / ред.: М. П. Матвєєва, С. П. Миронова; Кам'янець-Поділ. держ. пед. ун-т. - Кам'янець-Подільський, 1999. - 158 c. - укp.

Висвітлюються загальні питання спеціальної психології, зокрема проблеми структури дефекту при розумовій відсталості, соціально-психологічної сутності дефекту та його компенсації, психологічного змісту поняття розумової відсталості, її види та форми. Досліджуються особливості інтелектуального та особистісного розвитку розумово відсталих школярів, своєрідність психіки дітей-олігофренів. Представлені методики дослідження пізнавальних та емоційно-вольових процесів, якостей особистості учнів допоміжної школи. Оскільки описані дослідження психіки дітей з недорозвиненим інтелектом проводились у 60-70-х роках, то, познайомившись з їхніми результатами, є можливість відстежити, як розвивались уявлення про сутність розумової відсталості, як змінилась психіка учнів допоміжної школи за 30 років, як впродовж цього терміну розвивалась сама спеціальна психологія та її проблематика.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.2-734 я7-3 + Р733.645.095.2-57 я73 + Ч430 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342636 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Кичигин В. Н. 
Способы контроля за формированием и развитием психомоторных способностей атлетов / В. Н. Кичигин // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 13. - С. 50-56. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Зазначено, що психомоторика істотно впливає на діяльність індивідуума, більш того, вона значно впливає на успіх або невдачу будь-якого важливого підприємства в багатьох сферах діяльності. Практично доведено, що індивідуальні психомоторні здібності індивідуума змінюються в процесі спортивних занять і спеціальних тренувань. Висунуто тезу про необхідність зробити так, щоб максимально можливі (оптимальні) значення психомоторних здібностей припадали на вирішальні моменти: іспити, відповідальні періоди прийняття рішень і дій. Важливість сполучення високих навантажень і правильно організованого спортивного (активного) відпочинку доведена за допомогою аналізу змін показників психомоторики.


Ключ. слова: психомоторика, экстремальные условия, атлет, тестирование, способности, успех, интегрирующая функция
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.111.515

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Янко Ж. В. 
Художнє осмислення соціально-культурних реалій як духовний феномен / Ж. В. Янко // Пробл. гуманіт. наук. - 1999. - Вип. 3. - С. 93-104. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Осмислено художнє осягнення реалій суспільного життя, в якому визначальна роль належить суб'єктивності поета чи письменника. Проаналізовано творчий акт, в якому задіяно свідомі та підсвідомі, раціональні та ірраціональні, почуттєві та розумові властивості митця слова, що в результаті породжує таке духовне явище, як художній твір. Зроблено спробу дослідити джерела та чинники процесу художнього осмислення соціально-культурних реалій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.293

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69705 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Грищенко В. И. 
Влияние низкотемпературного хранения на пререкисное окисление липидов и антиоксидантную активность фолликулярной жидкости человека / В. И. Грищенко, А. Г. Геродес, Ю. В. Никитченко // Пробл. криобиологии. - 1998. - № 4. - С. 44-47. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Досліджено вплив заморожування-відігріву та довгострокового зберігання в рідинному азоті при -12 °C фолікулярної рідини на вміст в ній гідроперекисів ліпідів, активність ряду антиоксидантних ферментів та її здібності перехоплювати OH-радикали.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р451.33

Шифр НБУВ: Ж14260 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Медвєдєв В. О. 
Вплив породи та методів розведення на відтворні здібності свиноматок / В. О. Медвєдєв, А. Ф. Ткачов, А. І. Хватов, Р. А. Файзулін, Л. В. Розсоха // Вісн. Полтав. держ. с.-г. ін-ту. - 2001. - № 2-3. - С. 75-76. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: П653-334.34

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69944 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
19.

Чеботарев А. Н. 
Синтез и физико-химические свойства комплексных тетрафторборатов цинка (II) и кадмия (II) с азотсодержащими органическими основаниями / А. Н. Чеботарев, М. В. Шестакова, В. Ф. Хорунов, О. М. Сабадаш, Т. М. Щербакова // Укр. хим. журн. - 2000. - 66, № 7-8. - С. 81-86. - Библиогр.: 9 назв. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21854 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
20.

Меняйленко О. С. 
Автоматизовані педагогічні навчальні системи : Моногр. / О. С. Меняйленко; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ : Альма-матер, 2003. - 272 c. - Бібліогр.: 177 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні та практичні питання розробки автоматизованих навчальних систем, здатних враховувати індивідуальні особливості учнів та педагогічні (стимулювальні) впливи у процесі навчання. Проведено дослідження первинних (когнітивних) якостей учнів, що визначають здібності до навчання. Запропоновано методику керування навчальним процесом та оцінки знань учнів з урахуванням їх психолого-педагогічних особливостей. Розроблено адаптивні алгоритми класифікації учнів за класами (рівнями) з урахуванням особистісних якостей школярів. Досліджено ефективність нових навчальних технологій, розроблено алгоритми базових педагогічних стратегій і методи їх керування. Наведено приклад застосування програми, що реалізує розроблені алгоритми на базі освітньо-педагогічного Web-сайта cybercrime-stop.org., присвяченого питанням профілактики комп'ютерних злочинів.

Рассмотрены теоретические и практические вопросы разработки автоматизированных обучающих систем, способных учитывать индивидуальные особенности учащихся и педагогические (стимулирующие) влияния в процессе обучения. Проведено исследование первичных (когнитивных) параметров учеников, определеющих способности к обучению. Предложена методика управления учебным процессом и оценки знаний учащихся с учетом их психолого-педагогических особенностей. Разработаны адаптивные алгоритмы классификации учеников по классам (уровням) с учетом показателей личностных параметров школьников. Исследована эффективность новых учебных технологий, разроботаны алгоритмы базовых педагогических стратегий и методы их управления. Приведены примеры использования программы, реализующей разработанные алгоритмы на основе образовательно-педагогического Web-сайта cybercrime-stop.org., посвященного вопросам профилактики компьютерных преступлений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253.1 + З970.826

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА659684 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського