Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Книжкові видання та компакт-диски (1)
Пошуковий запит: (<.>K=МУЗИКОЛОГІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
Категорія:    
1.

Граб У.  
Музикологія як університетська дисципліна: Львівська музикологічна школа Адольфа Хибінського (1912 - 1941) / У. Граб. - Л. : Вид-во Укр. Катол. Ун-ту, 2009. - 178 c. - (Історія укр. музики: Дослідж.; Вип.16). - Бібліогр.: с. 159-172. - укp.

Проаналізовано витоки та розвиток музикології як університетської дисципліни. Висвітлено історію створення та діяльність кафедри музикології Львівського університету у період 1912 - 1939 рр. Розкрито основні напрямки наукової діяльності львівської музикологічної школи А. Хибінського, зокрема в сфері медієвістики, етнографії, проблем музичної культури XIX ст., музичної естетики, соціології, історії теорії.

Проанализированы истоки и развитие музыкологии как университетской дисциплины. Освещены история создания и деятельность кафедры музыкологии Львовского университета в период 1912 - 1939 гг. Раскрыты основные направления деятельности львовской музыкологической школы А. Хибинского, в частности в сфери медиевистики, этнографии, проблем музыкальной культуры XIX в., музыкальной эстетики, социологии, истории теории.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31г(4УКР)6дХибінськийА.

Шифр НБУВ: ВА711825 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гнатишин О. Є. 
Історичний вимір українських музично-теоретичних концепцій : автореф. дис. ... д-ра мистецтвознавства : 17.00.03 / О. Є. Гнатишин; Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової. - Одеса, 2019. - 43 c. - укp.

Увагу присвячено аналізу еволюції багатоманітного надбання української музичної науки, яке помітно збагатило національну та світову гуманітаристику. Зазначено, що як цілісний феномен, ця галузь розкривається через систему фундаментальних тематичних зацікавлень у двох магістральних гілках наукових розвідин – артифіційної та нонартифіційної музики. Кожне з них представлено індивідуальними опрацюваннями проблем, що стосуються елементів музичної тканини і пов’язаних із ними явищ, особливостей їх творення та сприйняття. Зауважено, що основоположною прикметою дослідження є орієнтація на теоретично місткі здобутки, оскільки саме такі визначають головний зміст будь-якої науки, а в музичній їх роль у “радянський” період довго нівелювалася. Продемонстровано, що українська музикологія вельми динамічна та розлога, позаяк у ній на кожному історичному етапі діяли різні напрями думання, домінували ті чи інші тенденції, переважали узагальнені або окремі, часткові проблемно-тематичні розробки (хоч найчастіше – кілька одночасно). Водночас це сформований складний організм із єдиним “кровообігом” елементарних інтересів з моменту свого зародження. Зауважено, що предметна зосередженість дисертації концентрується на визнаних авторських ідеях, концепціях (системах ідей), які здійснили певний прорив у своїх напрямах, спричиняючи поступ галузі, або створили передумови для подальших відкриттів. Їх послідовно проінтерпретовано з погляду сутності й особливостей історичного буття. Показано які сфери й чому в історії української музикології були найбільш досліджуваними, які з чужих обиралися як приклад для наслідування або й розвитку, а котрі вимушено вивчалися у руслі тоталітарних тенденцій. Акцентовано на спорідненості українських учених із західним типом науковця – незалежним від зовнішніх суспільно-політичних факторів способом мислення, звиклим покладатися лише на здобуті внаслідок глибинних пошуків і випробувані часом і практикою істини, водночас із власним стилем пізнавальної діяльності, сформованими питомо українськими архетипами свідомості, життєвими первнями близької (або рідної) йому спільноти. Завдяки цьому увиразнено канон українського музично-теоретичного вислову, що має характерні національні риси, позначені специфікою інтелектуального мислення наших учених, збереженою в умовах тиску марксівсько-ленінської ідеології. Наголошено, що системний підхід до цілості галузі та історія розвитку кожного показового напряму розкрили самобутність української музикології загалом, а її мисленнєве наповнення – високий якісний рівень, гідний визнання світовою наукою, покликаною примножувати знання про неповторний світ Музики як втілення Гармонії всесвіту, його Розуму, організованої Впорядкованості, а також натхнення й чуття людини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310 г(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА441079 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського