Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (5)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (29)
Пошуковий запит: (<.>K=КАЛІГРАФІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія:    
1.

Чжан Біюнь 
Китайський живопис жанру "хуа-няо": традиції і новаторські рішення : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.05 / Чжан Біюнь; Львів. акад. мистец. - Л., 2011. - 23 c. - укp.

Досліджено жанр "хуа-няо" ("квіти-птахи") у китайському живописі, виявлено його специфіку, роль традиції та характер новаторських рішень. Проаналізовано особливості, притаманні цьому традиційному жанру, витоки якого сягають X ст. Зазначено, що на формування художньої мови жанру мали вплив естетичні концепції конфуціанства, даосизму та буддизму. Досліджено образно-художню природу жанру: розкрито символіку мотивів, способи та прийоми їх виконання, охарактеризовано стилі "гунбі" та "сеї", підкреслено синтетичний характер картин-сувоїв, у яких гармонійно поєднані живопис, каліграфія та поезія. Відзначено, що особливості трактування мотивів, техніки виконання визначили не лише формальний зміст, а й концептуальну наповненість образного змісту творів жанру, його національний характер. Підсумовано, що сучасним художникам притаманне творче, активне ставлення до художньої спадщини, вони відроджують давні традиції та вносять свій вклад у їх збереження та розвиток.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(5КИТ)-4 + Щ158.5(5КИТ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА378705 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Боднар Н. М. 
Формування навички скоропису молодших школярів : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н. М. Боднар; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2009. - 20 c. - укp.

Розроблено й апробовано експериментальну методику формування в учнів початкової школи навичок скоропису, яку реалізовано за двома напрямами: проведення "каліграфічних хвилинок" на уроках мови та впровадження спеціального курсу "Каліграфія та розвиток мовлення". Запропоновано систему графічних вправ, диференційованих за складністю накреслення та спрямованих на вироблення каліграфічного та безвідривного письма, яке складає основу скоропису. Визначено педагогічні умови, за яких формування скорописних навичок у молодших школярів відбуватиметься більш ефективно (забезпечення позитивної мотивації графічної діяльності та створення стимулювальної атмосфери на уроках мови й інтегрованих уроках "Каліграфія та розвиток мовлення", застосування системи спеціальних графічних вправ, досягнення оптимальної швидкості письма). Визначено критерії та показники сформованості скорописних навичок в учнів молодшої школи (швидкість письма, відтворення рукописних літер, зокрема, дотримання їх форми, розміру, нахилу), охарактеризовано рівні їх сформованості. Експериментально підтверджено ефективність запропонованої методики формування в учнів початкової школи навичок скоропису.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА367487 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Палихата Е. Я. 
Проблема навчання письма і писемного мовлення / Е. Я. Палихата // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2012. - № 1. - С. 16-21. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Запропоновано методику навчання письма та писемного мовлення в середній загальноосвітній школі. Визначено теоретичні особливості письма, каліграфії (правильного написання літер) і писемного мовлення в цілому. Охарактеризовано лінгводидактичні та психологічні основи, які сприяють виробленню техніки каліграфічного письма і формуванню писемного мовлення. Розроблено відповідну систему вправ, спрямовану на засвоєння каліграфічного написання букв, правильного їх сполучення у межах слова та на розвиток писемного мовлення.

Предложена методика обучения письму и письменной речи в средней общеобразовательной школе. Определены теоретические особенности письма, каллиграфии (правильного начертания букв) и письменной речи в целом. Охарактеризованы лингводидактические и психологические основы, которые способствуют выработке техники каллиграфического письма и формированию письменной речи. Разработана соответствующая система упражнений, направленная на yсвоение каллиграфического начертания букв, правильного их соединения в пределах слова и на развитие письменной речи.

The article deals with an important linguo-didactic problem of methods of teaching writing in a broad sense of its meaning. Linguo-didactic and psychological principles that lead to coining the technique of calligraphic hand-writing and developing writing skills are characterized. An appropriate set of exercises is suggested.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Шевченко Ж. Г. 
Уроки каліграфії та розвитку мовлення (щодо актуальності введення в навчальний процес нової дисципліни) / Ж. Г. Шевченко // Наша шк.. - 2008. - № 2. - С. 47- 51. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розглянуто важливі завдання початкової школи: процес вдосконалення навичок каліграфічного письма та збагачення лексичного запасу школярів на уроках мови. Висвітлено трьохрічну експериментальну роботу шкіл міста Ізмаїл над покращанням каліграфії та розвитком мовлення. Наведено приклади декількох уроків з експерименту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33 + Ш141.14-911.38

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Вачева Т. І. 
Красиве письмо - це частина естетичного виховання / Т. І. Вачева // Наша шк.. - 2010. - № 3. - С. 37-41. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність подолання труднощів в процесі навчання письма в початковій школі. Описано експериментальну роботу з упровадження з 2007/2008 н. р. у ЗОШ № 99 м. Одеси активних методів навчання - курсу "Каліграфія та розвиток мовлення" для учнів II - IV класів (автори В. А. Трунова, Н. Н. Боднар, В. В. Іовчева). Зазначено, що уроки каліграфії є доповненням до чинної програми уроків з розвитку мовлення для початкової школи і зазвичай діляться на дві частини - каліграфічно правильне і швидке письмо; розвиток і вдосконалення зв'язного мовлення. Наголошено, що шляхом формування каліграфічних навичок письма учитель виховує в учнів охайність, працелюбність, відповідальне ставлення до виконання роботи. Увагу акцентовано на тому, що успішному навчанню дітей каліграфії сприяють наочність викладання, якісне письмове приладдя та придатний для письма папір у зошитах.

Обоснована необходимость преодоления трудностей при обучении письму в начальной школе. Описана экспериментальная работа по внедрению с 2007/2008 у. г. в ООШ № 99 г. Одессы активных методов обучения - курса "Каллиграфия и развитие речи" для учащихся II - IV классов (авторы В. А. Трунова, Н. Н. Боднар, В. В. Иовчева). Указано, что уроки каллиграфии являются дополнением к действующей программе уроков по развитию речи для начальной школы и обычно делятся на две части - каллиграфически правильное и быстрое письмо; развитие и совершенствование связной речи. Отмечено, что с помощью формирования каллиграфических навыков письма учитель воспитывает у учащихся аккуратность, трудолюбие, ответственное отношение к выполнению работы. Внимание акцентировано на том,что успешному обучению детей каллиграфии способствуют наглядность преподавания, качественные письменные принадлежности и пригодная для письма бумага в тетрадях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33 + Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Осипенко Т. В. 
Щодо впровадження курсу "Каліграфія та розвиток мовлення" в навчальний процес школи / Т. В. Осипенко, Ж. Г. Шевченко // Наша шк.. - 2009. - № 5. - С. 86-89. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Описано експериментальну роботу зі впровадження з 2005/2006 н.р. у ЗОШ № 10 м. Ізмаїла активних методів навчання - курсу "Каліграфія та розвиток мовлення" для учнів II - IV класів (автори В.А. Трунова, Н.Н. Боднар, В.В. Товчева) та представлено її результати. Презентовано методичну розробку циклу уроків з даного курсу та наведено фрагмент одного з уроків, завдання для тестування учнів, окремі методичні рекомендації. Зазначено, що уроки каліграфії є доповненням до чинної програми уроків з розвитку мовлення для початкової школи і зазвичай діляться на дві частини - каліграфічно правильне і швидке письмо та розвиток і вдосконалення зв'язного мовлення. Увагу акцентовано на тому, що при підготовці до проведення уроків цього курсу треба багато уваги приділяти добору такого навчального матеріалу, який би сприяв збагаченню словникового запасу дітей, уточнювати лексику та зображальні засоби мовлення, повторювати орфограми, які вивчаються на уроках рідної мови. Підсумовано, що статистичні дані експериментусвідчать про успішність інновації: якість знань і вмінь у III класі становила 83,8 %, у IV - 90 %, тому її підтримано і запроваджено в практику в усіх школах м. Ізмаїльського району, в школах Одеської, Миколаївської та Хмельницької областей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Трунова В. А. 
Про проведення в школах Одеської області експериментальної роботи з курсу "Каліграфія та розвиток мовлення" / В. А. Трунова // Наша шк.. - 2011. - № 4. - С. 72-75. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблему розвитку в учнів початкової школи графічних навичок і техніки письма. Висвітлено результати трьох етапів - (діагностично-концептуального (2007 р.), розвивально-формувального (2007 - 2010 рр.), узагальнювального (2010 р.) Всеукраїнського експерименту щодо формування каліграфічних навичок в учнів II - IV класів. Охарактеризовано два напрями означеної роботи, а саме: проведення каліграфічних хвилинок на кожному уроці рідної мови та проведення спеціальних занять протягом навчального року. За результатами аналізу експериментальної роботи виявлено, що нерозбірливий почерк виробляється внаслідок недогляду або недосвідченості вчителя, і найчастіше це починається з неправильного засвоєння написання літер (I клас), коли вчитель мав навчати дітей письма від повільного й великого за розмірами до середнього, і скоропису в II класі. Доведено, що каліграфія має безпосередній зв'язок з графікою, педагогікою, фізіологією, мовознавством і сучасною шкільною практикою, з відповідними правилами, що їх визначає кожна наука. Зазначено, що уроки каліграфії є доповненням до уроків з розвитку мовлення. Наведено результати моніторингових досліджень із запропонованого курсу "Каліграфія та розвиток мовлення" учнів школи № 1 м. Одеси. Констатовано, що складена програма зозначеного курсу, розроблені плани-конспекти уроків за цією програмою, за умови творчого підходу вчителя до роботи, сприяють розумінню навчального матеріалу, а не репродуктивному його відтворенню, розвивають уяву, мислення та мовлення учнів початкової школи, дозволяють самореалізуватися.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Платаш Л. 
Методичне забезпечення процесу навчання у педагогічній спадщині Омеляна Поповича / Л. Платаш // Молодь і ринок. - 2011. - № 12. - С. 75-79. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано методичні поради буковинського педагога щодо організації навчально-виховного процесу, які значною мірою співзвучні сучасним уявленням і положенням педагогічної науки. Розглянуто педагогічну спадщину Омеляна Поповича, знайдено свідчення про те, що у теорії і практиці побудови навчального процесу в школах Буковини кінця ХІХ - початку ХХ ст. поступово розвинулися й успішно реалізовувалися дидактичні ідеї, які значною мірою співзвучні сучасним засадам педагогічної науки. Обгрунтовано ідею про єдність навчання читання та письма, використання наочності й різноманітних вправ на запам’ятовування й розпізнавання вивчених букв, розвиток кмітливості, спостережливості; вправ на виправляння у технічному й механічному читанні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР-4ЧЕН)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ткачук Г. О. 
Взаємозв'язок методів навчання каліграфічному письму у процесі практичної підготовки майбутніх учителів до роботи з першокласниками / Г. О. Ткачук, До О. // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 14. - С. 420-424. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто практичну підготовку студентів ВНЗ до навчання письма учнів першого класу, зокрема поєднання таких відомих методів: копіювального, лінійного, тактового, генетичного, аналітико-синтетичного, тому що саме таке використання методів надає можливість майбутнім учителям удосконалювати свій почерк і практично підготуватись до роботи над виробленням каліграфічного та швидкого письма в учнів початкових класів. Проаналізовано посібники з каліграфії для студентів педагогічних ВНЗ.

Рассмотрена практическая подготовка студентов ВУЗ к обучению письму учащихся первого класса, в частности сочетание таких известных методов: копировального, линейного, тактового, генетического, аналитико-синтетического. Отмечено, что именно такое использование методов дает возможность будущим учителям совершенствовать свой почерк и практически подготовиться к работе над выработкой каллиграфического и быстрого письма в учащихся начальных классов. Проанализированы пособия по каллиграфии для студентов педагогических ВУЗ.

Practical training of the students institutions of higher education for teaching first-formers writing is considered in the article, particularly the optimal combination of such well known methods as: copying, lineal, rhythm, genetic, analitic-synthetic, because such usage of methods allows future teachers to master their style to prepare practically to the work on making primary pupils’ handwriting calligraphic and quick; also the visual aids on calligraphy for students of pedagogical higher educational establishments are analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33 + Ш141.14-913-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Мітченко В. 
Каліграфія. Взаємовпливи шрифтів: теорія і практика; кирилиця і латиниця; історія і сучасність : [альбом] / В. Мітченко. - Київ : Laurus, 2018. - 286, [1] c. - Бібліогр.: с. 286-[287] - укp.

Досліджено історичний шлях рукописної кирилиці в Україні від появи добуквених знакових систем на її теренах до сьогодення. Уперше аналіз української кирилиці проведено на тлі зміни мистецьких стилів у Європі. Для порівняльного аналізу історичного шляху кирилиці та латиниці стисло викладено історію латинських рукописних і складальних шрифтів. Подано близько 800 репродукцій, авторських перемальовок і схем, які наочно демонструють основні етапи розвитку шрифтових форм та вплив рукописних шрифтів на складальні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ158.5(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС64852 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Чжоу Чен 
Китайська каліграфія: від традиції до практики застосування в сучасному дизайні : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.07 / Чжоу Чен; Харків. держ. акад. дизайну і мистецтв. - Харків, 2016. - 20 c. - укp.

Наведено результати дослідження китайської каліграфії, засобів її використання у предметних і просторових рішеннях минулих століть та сучасному дизайні. Встановлено, що художній потенціал ієрогліфіки та накопичений протягом століть каліграфічній досвід, забезпечили не лише життєздатність каліграфічної традиції за сучасних умов, а й зробили її засобом національної та культурної ідентифікації, питомим ресурсом для сучасного дизайну та різноманітних візуальних практик. Підкреслено, що деконструктивістський підхід дозволив подолати межі класичної каліграфії, сформувати базові прийоми нової каліграфії, що використовують у різноманітних видах дизайнерської діяльності (плакат, логотип, шрифтовий дизайн; проектування просторових об'єктів, одягу, меблів, телевізійний дизайн тощо). У дизайнерському процесі останніх десятиліть виявлено найбільш поширені тренди у використанні каліграфії: розсіяна каліграфія, академічна, традиційна, концептуальна, ілюстративна.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ158.5(5КИТ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА426689 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського