Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (7)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (23)
Пошуковий запит: (<.>K=ВОДІЙ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 54
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Аленіч М. Д. 
Основи менеджменту в експлуатації шляхів сполучення : Навч. посіб. для студ. спец. "Менеджмент організацій". Ч. 1 / М. Д. Аленіч, В. Я. Савенко; Укр. трансп. ун-т. - К., 1998. - 91 c. - Библиогр.: 8 назв. - укp.

Наводяться основи і принципи менеджменту в експлуатації шляхів сполучення. Аналізується система ВАДС (водій - автомобіль - дорога - навколишнє середовище) і її складові. Розглядаються навантаження від автомобіля на дорогу, транспортно-експлуатаційні показники доріг і методи їх визначення, вплив факторів навколишнього середовища на експлуатаційний стан доріг. Приділяється увага методам оцінки безпеки руху і шляхам її підвищення.


Індекс рубрикатора НБУВ: О311-08 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342489 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Кизима С. С. 
Основи експлуатації автомобільних доріг : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / С. С. Кизима; Нац. транспорт. ун-т. - К., 2002. - 232 c. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.

Викладено теоретичні засади експлуатації автомобільних доріг, що базуються на аналізі взаємодій у системі водій - автомобіль - дорога - зовнішнє середовище. Висвітлено основи якості автомобільних доріг та системи і методи їх оцінки. Описано технологію капітальних, середніх та поточних ремонтів і утримання доріг з різними типами покриттів. Значну увагу приділено обслуговуванню користувачів доріг, транспортних засобів та організації дорожнього руху.

Изложены теоретические основы эксплуатации автомобильных дорог, базирующиеся на анализе взаимодействий в системе "водитель - автомобиль - дорога - внешняя среда". Освещены основы качества автомобильных дорог, системы и методы их оценки. Описаны технологии капитальных, средних и текущих ремонтов, содержания дорог с различными типами покрытий. Значительное внимание уделено обслуживанию пользователей дорог, транспортных средств и организации дорожного движения.


Індекс рубрикатора НБУВ: О311-08я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА635980 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Фадєєнко Г. Д. 
Діабетична гастропатія: сучасний стан проблеми / Г. Д. Фадєєнко, Т. Л. Можина // Сучас. гастроентерологія. - 2006. - № 2. - С. 89-97. - Бібліогр.: 49 назв. - укp.


Ключ. слова: діабетична гастропатія, діабетичний гастропарез, моторика шлунка, прокінетик, водій ритму шлунка
Індекс рубрикатора НБУВ: Р415.160.23-3 + Р413-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23117 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Вадзюк С. Н. 
Стан уваги у претендентів на навчання за професією "водій тролейбуса" / С. Н. Вадзюк, Т. М. Білінська // Фізіол. журн. - 2006. - 52, № 2. - С. 25-26. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.15

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж26810 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Сопільник Л. І. 
Розвиток теорії та засад формування нормативної бази безпеки дорожнього руху : Автореф. дис... д-ра техн. наук : 05.01.02 / Л. І. Сопільник; Нац. ун-т "Львів. політехн.". - Л., 2002. - 32 c. - укp.

Розроблено методологію покращання безпеки дорожнього руху на базі створення системи стандартів та інших нормативних документів, яка дозволить проводити сертифікацію процесів у середовищі водій - автомобіль - дорога - довкілля та систематичний нагляд за сертифікованими процесами. Вперше створено теоретичні засади аналізу параметрів, що поєднують ДТП і систему водій - автомобіль - дорога - довкілля. Наведено узагальнену математичну модель засобів перевірки кореляційних зв'язків між елементами даної системи. Сформульовано, обгрунтовано та побудовано алгоритм оптимізації процесу зменшення аварійності дорожнього руху, у якому використано параметри, що характеризують процес дорожнього руху, з використанням функції мети. Встановлено кореляційні зв'язки між факторами ДТП (інтенсивністю потоку автомобілів та геомагнітного поля, якістю покриття доріг тощо). Розроблено алгоритм проведення діагностичних досліджень параметрів транспортних засобів для оцінки їх технічного стану, встановлення причин виникнення аварійних ситуацій. Створено алгоритм та сформульовано принципи опису характеристик дорожньо-транспортної ситуації, за допомогою яких ров'язуються задачі прогнозування ДТП. Запропоновано метод дослідження виникнення ДТП з використанням імовірнісно-статистичного підходу та регресійного аналізу. Виявлено кореляції між змінами сонячної активності, інтенсивністю геомагнітного поля та дорожньо-транспортної ситуації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)125.3 + О33-082.03 я8

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА322737 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Кизима С. С. 
Експлуатація автомобільних доріг : навч. посіб. / С. С. Кизима; Нац. трансп. ун-т. - К., 2009. - 272 c. - укp.

Висвітлено основні положення теорії експлуатації автомобільних доріг. Розкрито сутність та основні закономірності функціонування підсистем зовнішнє середовище - водій, автомобіль - дорога. Проаналізовано вплив природно-кліматичних факторів на роботу та стан дороги, розглянуто системи та методи оцінювання якості дорожніх покриттів. Наведено класифікацію робіт з ремонтів та утримання автомобільних доріг. Розкрито особливості утримання й описано технології капітального, поточних відновлювального та підтримуючих ремонтів автомобільних доріг. Розглянуто питання організації та забезпечення безпеки дорожнього руху, обслуговування водіїв і транспортних засобів.

Освещены основные положения теории эксплуатации автомобильных дорог. Раскрыты сущность и основные закономерности функционирования подсистем внешняя среда - водитель, автомобиль - дорога. Проанализировано влияние природно-климатических факторов на работу и состояние дороги, рассмотрены системы и методы оценивания качества дорожных покрытий. Дана классификация работ по ремонту и содержанию автомобильных дорог. Раскрыты особенности содержания и описаны технологии капитального, поточных восстановительного и поддерживающего ремонтов автомобильных дорог. Рассмотрены вопросы организации и обеспечения безопасности дорожного движения, обслуживания водителей и транспортных средств.


Індекс рубрикатора НБУВ: О311-082 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА723656 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Захарко А. В. 
Неізоляційні запобіжні заходи в кримінальному процесі України : автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.09 / А. В. Захарко; Дніпропетр. держ. ун-т внутр. справ. - Д., 2010. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано пропозиції щодо вдосконалення системи неізоляційних запобіжних заходів з метою забезпечення належної поведінки підозрюваного, обвинуваченого, підсудного та дотримання вимог міжнародних нормативно-правових актів щодо забезпечення прав людини. Розкрито сутність неізоляційних запобіжних заходів, доведено доцільність введення до Кримінально-процесуального кодексу (КПК) Украни нових запобіжних заходів: тимчасового позбавлення водійських або інших спеціальних прав, тимчасове вилучення паспорта, нагляду міліції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х893.9(4УКР)5 + Х819(4УКР)112.031

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА380428 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сопільник Л. І. 
Розвиток теорії та засад формування нормативної бази безпеки дорожнього руху : монографія / Л. І. Сопільник; Львів. ун-т бізнесу та права, ГУ МВС України у Львів обл. - Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2012. - 381 c. - Бібліогр.: с. 365-381 - укp.

Досліджено питання, пов'язані з методологією покращання безпеки дорожнього руху на основі створення системи стандартів та інших нормативно-правових документів. Проаналізовано науково-технічні засади та нормативне забезпечення безпеки дорожнього руху, її сучасний стан у системі водій - автомобіль - дорога - довкілля. Наведено результати аналізу параметрів дорожньо-транспортного середовища статистичними методами з використанням теорії графів. Обгрунтовано алгоритм оптимізації процесу зменшення аварійності дорожнього руху. Розглянуто принципи моделювання аварійних ситуацій за допомогою фукціональних моделей, принципи формування математичної діагностичної моделі для опису аварійних ситуацій і ДТП в дорожньо-транспортних системах. Удосконалено алгоритми математичних обчислень в задачах аналізу ситуацій ДТП на основі алгебри алгоритмів. Увагу приділено формуванню Державної програми підвищення безпеки дорожнього руху на автомобільних дорогах, вулицях міст та інших населених пунктів і залізничних переїздах на 2012 - 2017 рр., визначенню першочергових завдань науково-дослідної діяльності з забезпечення безпеки дорожнього руху.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.03 я8 + Х819(4УКР)112.011.013.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС53996 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Линник І. Е. 
Прогнозування еволюції системи "ВТМС" з урахуванням впливу середовища / І. Е. Линник, Я. В. Санько // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2012. - № 4/3. - С. 54-57. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто питання прогнозування еволюції ергономічної системи водій - транспортний засіб - транспортна мережа - середовище з урахуванням впливу середовища на прикладі прогнозування обсягів перевезень пасажирів міським транспортом у м. Харків.


Індекс рубрикатора НБУВ: О808.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Туренко А. М. 
Постановка задачі визначення оптимальної траєкторії руху та закону керування одиночним гоночним автомобілем / А. М. Туренко, А. В. Ужва, І. В. Лукашов, О. О. Чернишов, Є. Л. Савченко // Автомоб. трансп.. - 2010. - Вып. 27. - С. 13-16. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Представлено постановку задачі пошуку оптимальної траєкторії руху гоночного автомобіля (ГА) в системі водій - автомобіль - дорожнє середовище. Наведено концепцію моделювання траєкторії руху одиночного ГА.


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.6-01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70158 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Білінська Т. М. 
Професійна придатність осіб, які виявлили бажання оволодіти професією "Водій тролейбуса" / Т. М. Білінська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2007. - № 5. - С. 161-166. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано стан вищої нервової діяльності осіб працездатного віку, які виявили бажання оволодіти професією водія тролейбуса. Встановлено критерії оцінювання сили нервових процесів, а також рухомості й інертності процесів збудження та гальмування, стану першої та другої сигнальної систем.

Проанализировано состояние высшей нервной деятельности граждан трудоспособного возраста, которые изъявили желание овладеть профессией водителя троллейбуса. Установлены критерии оценивания силы нервных процессов, а также подвижности и инертности процессов возбуждения и торможения, состояния первой и второй сигнальных систем.

The analysis of the present state of the higher nervous activity of persons of working age who wish to master a profession of a trolleybus driver is analyzed. The criteria of estimation of the nervous processes force, the energy, the mobility, the excitation and braking processes inertia, the first and second alarm systems state are determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.412

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Євтушенко О. 
Професійне спрямування вивчення математики / О. Євтушенко // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 3. - С. 30-31. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто один зі шляхів реалізації практичного та прикладного спрямування у вивченні математики в ПТНЗ - встановлення міжпредметних зв'язків зі спеціальними дисциплінами, що сприяє підвищенню ефективності навчання математики, показує необхідність застосування набутих навичок і вмінь у майбутній професійній діяльності. Зосереджено увагу на прикладних задачах, виконанні практичних робіт, проведенні навчальних екскурсій з урахуванням майбутньої професії випускника училища. Визначено умови, які повинна задовольняти прикладна задача, що виникає поза математикою, але розв'язується математичними засобами. Запропоновано приклади розв'язання прикладних задач (спеціальність - тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва, слюсар-ремонтник, водій автомобіля).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.211.5 + В1 р22-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Ковальчук Т. А. 
Оцінка рівнів загальної вібрації на підприємствах, зайнятих видобутком корисних копалин відкритим способом / Т. А. Ковальчук, Г. Б. Дворніченко, А. Б. Ященко, В. П. Жалдаченко, П. С. Базовкін, Д. А. Ященко // Укр. журн. з пробл. медицини праці. - 2013. - № 3. - С. 3-8. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Тенденцією розвитку світової гірничої промисловості на осяжну перспективу вважається стабільна орієнтація на відкритий спосіб розробки. Основний об'єм добування гірничої маси в гірничовидобувній галузі у найближчі десятиліття буде здійснюватися шляхом освоєння глибоких горизонтів з застосуванням підвищення кількості та потужності виробничої техніки. Відповідно буде збільшуватися дія такого фактора, як загальна вібрація та його вплив на здоров'я працюючих. Мета дослідження - визначити рівні загальної вібрації на основних робочих місцях підприємств, зайнятих видобутком корисних копалин відкритим способом та їх збагаченням, а також оцінити критичні для здоров'я працівника періодів робочого стажу за умовах дії цього виробничого фактора. Дослідження 1 600 робочих місць з гігієнічно значимими рівнями вібрації за основними професіями, а саме: прохідник, бурильник, машиніст бурового устаткування, машиніст бульдозера, машиніст екскаватора, машиніст електровоза і тепловоза, водій вантажного автомобіля. Проаналізовано 420 випадків захворювань на вібраційну хворобу працівників кар'єрів Криворізького залізорудного басейну. Розрахунки критичних періодів шкідливого стажу проведено згідно з дозною теорією розвитку вібраційної хвороби. Встановлено, що сучасне гірниче обладнання характеризується високими рівнями загальної вібрації та значним її розповсюдженням з перевищенням ГДР на 49,6 % робочих місць. Найнебезпечнішим є екскаватор ЭКГ5, великовантажні автомобілі типу БелАЗ, "НД-1200" та інші, бульдозери Т-40, Т170М01, ДЗ59, грейдери, скрепери, крани грейферні, внутрішньокар'єрний залізничний транспорт та дробарки. Висновки: сучасне гірничне обладнання характеризується високими рівнями загальної вібрації та значним її розповсюдженням на робочих місцях. Ускладнення гірничо-геологічних умов видобутку корисних копалин відкритим способом спричиняє збереження шкідливих умов праці. Безпечний стаж роботи за шкідливих умов дії загальної вібрації на сучасних підприємствах, зайнятих видобутком корисних копалин відкритим способом, у середньому становить 6,5 року, небезпечний стаж роботи - понад 12 років.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.431.1 + Р124.504-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25332 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Линник І. Е. 
Теоретичні основи прогнозування еволюції ергономічної системи "водій - транспортний засіб - транспортна мережа - середовище" : автореф. дис. ... д-ра техн. наук : 05.01.04 / І. Е. Линник; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. - Х., 2013. - 41 c. - укp.

Розроблено теоретичні основи прогнозування еволюції ергономічних систем. Проаналізовано основні наукові результати досліджень в ергономіці, існуючі методи прогнозування та еволюційного моделювання та визначено найбільш прийнятні для подальшого дослідження. Проаналізовано також відносини в системі водій - транспортний засіб -транспортна мережа - середовище (ВТМС) та із сукупності принципів взаємодії складників ергономічних систем визначено принципи взаємодії водія з середовищем, що дають змогу моделювати ергономічні системи при прогнозуванні їх еволюції. Розроблено моделі прогнозування еволюції ергономічної системи, що знаходиться в замкнутому й розімкнутому станах для циклів формування та руйнування детермінізму з урахуванням впливу середовища на стан системи. Виконано якісний аналіз еволюції системи ВТМС. Визначено вплив зовнішнього середовища на еволюцію системи ВТМС для різних періодів замкнутих і розімкнутих станів. Виконано прогноз еволюції ергономічної системи ВТМС на прикладі прогнозування еволюції обсягів перевезень міським пасажирським транспортом у Харкові та запропоновано рекомендації щодо практичного використання результатів дослідження. Виконано оцінку адекватності моделей визначення ймовірності прийняття заданих станів середовищем та ентропії середовища і моделей прогнозування еволюції системи ВТМС.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж17

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА397209 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Афанасьєва І. А. 
Вплив інформаційних потоків на результати діяльності водія в системі "водій - автомобіль - дорога - середовище" : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.01.04 / І. А. Афанасьєва; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О.М. Бекетова. - Х., 2013. - 21 c. - укp.

Досліджено вплив інформаційних потоків на результати діяльності водія в системі водій - автомобіль - дорога - середовище. Проаналізовано наявні праці у сфері впливу інформаційних потоків на характеристики діяльності водія. Зауважено, що науковці недостатньо уваги приділяють вивченню впливу інформації, одержаної з додаткових джерел, на результати діяльності водія, а також не беруть до уваги час відволікання водія від виконання основної діяльності. Унаслідок проведення лабораторних досліджень сформовано математичні моделі впливу інформаційних потоків з огляду на показники електроенцифалографії та водночас з огляду на показники електроенцефалографії та електрокардіографії на час відволікання від виконання водіями основного виду діяльності. З’ясовано залежності впливу інформації, одержаної з додаткових джерел, на час відволікання водія від виконання основної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.2-63

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА401472 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Гоменюк Д. В. 
Педагогічні умови підготовки кваліфікованих робітників для автосервісу у професійно-технічних навчальних закладах : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Д. В. Гоменюк; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. - Київ, 2014. - 21 c. - укp.

Досліджено теоретичні та методичні основи підготовки кваліфікованих робітників для автосервісу у ПТНЗ. Встановлено зв'язок такої підготовки з готовністю учнів ПТНЗ до професійної діяльності на підприємствах автосервісу. Розроблено критерії, показники та рівні діагностики цієї готовності. Виявлено особливості підготовки майбутніх кваліфікованих робітників автосервісу у ПТНЗ, обгрунтовано її зміст, форми, методи та педагогічні умови. Розроблено й експериментально перевірено модель підготовки учнів ПТНЗ до професійної діяльності у сфері автосервісу. Створено та впроваджено у практику роботи ПТНЗ навчально-методичний комплекс, що включає методичні посібники, рекомендації, каталог електронних презентацій, відеотеку, а також навчальні програми з дисциплін "Основи технологій та ремонту автомобілів" і "Виробниче навчання" для учнів інтегрованих і монопрофесій "Слюсар з ремонту автомобілів" та "Водій автотранспортних засобів категорії С".


Індекс рубрикатора НБУВ: О3 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА406320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Сараєв О. В. 
Аналіз можливості уникнути наїзду на пішохода шляхом своєчасного гальмування / О. В. Сараєв // Автомоб. трансп.. - 2013. - Вып. 33. - С. 99-104. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто такі обставини дорожньо-транспортної пригоди, за яких водій, своєчасно застосувавши гальмування, встиг би зупинити свій транспортний засіб до лінії проходження пішохода або понизити швидкість до безпечної величини, щоб пропустити пішохода.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70158 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Олещенко Л. М. 
Інформаційні технології організації міжміських пасажирських перевезень у регіоні : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / Л. М. Олещенко; Нац. ун-т харч. технологій. - Київ, 2014. - 24 c. - укp.

Запропоновано нову інформаційну технологію для покращення якості міжміських автобусних пасажирських перевезень. Для побудови інформаційних технологій розроблено нові адаптовані гравітаційні моделі пасажирсько-транспортних взаємодій між містами Чернігівської області, які враховують статистичні епіцикли пасажиропотоку у просторі та часі. Вдосконалено модель ефективного використання транспортних засобів з урахуванням економічних інтересів пасажирів і перевізників автотранспортного підприємства. Знайдено статистичні залежності рухливості населення від соціально-економічних показників регіону. Запропоновано нову оптимальну мережу паливно-мастильного забезпечення для Чернігова та регіону, яка враховує техніко-експлуатаційні характеристики пасажирсько-транспортної системи Чернігівщини. Проаналізовано проблеми інформаційного забезпечення учасників пасажирсько-транспортного процесу та запропоновано удосконалену технологію зворотного зв'язку "водій-диспетчер". Нова модель комунікації дозволяє покращити якість надання транспортних послуг у регіоні.


Індекс рубрикатора НБУВ: О385.302

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА410407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Волобуєва Т. В. 
Стресостійкість - один із критеріїв у підготовці водіїв / Т. В. Волобуєва // Вісн. Донец. акад. автомоб. трансп.. - 2013. - № 2. - С. 45-49. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розроблено методику навчання людини водінню автомобіля з використанням моделюючого комплексу для підвищення рівня стресостійкості водія в стресових дорожньо-транспортних ситуаціях. Відомо, стрес веде до зміни особи (його фізіологічних, емоційних і інтелектуальних характеристик). В цьому разі здатність приймати усвідомлені рішення різко знижується і в цьому випадку не може бути мови про ефективне управління автомобілем. Переживаючи гострий стрес, водій не може управляти ні самим собою, ні транспортним засобом. У разі стресових реакцій не великої інтенсивності зберігається відносна можливість усвідомленої поведінки і ухвалення рішень, але різко зростає кількість здійснюваних помилок під час управління автомобілем і ефективність діяльності в цілому падає. З урахуванням вищесказаного стає життєво важливою і необхідною підготовка водіїв з урахуванням їх стресостійкості. Успішно вирішити це завдання дозволяють розроблені тестові завдання і вдосконалена конструкція автотренажера.


Індекс рубрикатора НБУВ: О3 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25175 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Люлько О. М. 
Оптимізація проведення медичної експертизи щодо осіб водійських професій / О. М. Люлько // Медицина трансп. України. - 2014. - № 4. - С. 86-88. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Мета роботи - вивчення особливості проведення медичної експертизи особам водійських професій, які керують цивільним автотранспортом та пересувною військовою технікою. Проведено оцінку експертного визначення придатності до певного виду діяльності відповідно до вимог наказів Міністра оборони від 14.08.2008 р. № 402 "Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України", Міністерства транспорту та зв'язку України від 29.04.2010 р. № 240 "Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій залізничного транспорту, метрополітенів та підприємств міжгалузевого промислового залізничного транспорту України" та Міністерства охорони здоров'я України від 24.12.2000 р. № 299 "Про затвердження Переліку захворювань і вад, при яких особа не може бути допущена до керування відповідними транспортними засобами" в частині надання допуску у разі порушення зору. Встановлено особливості в системі медичного відбору призовників, військовозобов'язаних на професії водіїв та членів екіпажів військово-транспортних засобів. Основні вимоги до стану здоров'я осіб, яких набирають для керування транспортними засобами, викладено в керівних документах різних відомств. Крім того, не розроблено критерії відбору для лікарів-експертів. Пропонують удосконалити систему медичної експертизи для осіб водійських професій шляхом розробки єдиного нормативного документа, в якому було б визначено вимоги до стану здоров'я майбутнього водія, потребу в створенні курсів підготовки медичних експертів. Висновки: особливості наявної системи медичного відбору для призовників, військовозобов'язаних на професії водіїв та членів екіпажів військово-транспортних засобів викладено у регламентних документах різної відомчої належності. Удосконалити медичний відбір на водійські спеціальності доцільно шляхом розробки єдиного нормативного розпорядчого документа, що визначає вимоги до стану здоров'я майбутнього водія та потребу в створенні курсів з підготовки медичних експертів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.412

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23985 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського