Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (6)Книжкові видання та компакт-диски (15)
Пошуковий запит: (<.>K=ВІБРОЗАХИСТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 47
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Давидяк С. І. 
Віброзахист автотранспортних засобів / С. І. Давидяк, Р. А. Акопян; Трансп. акад. України. - Л. : НВП "Мета", 1998. - 302 c. - Бібліогр.: 166 назв. - укp.

Розглядаються питання удосконалення віброзахисту автобусів та автонавантажувачів. Висвітлюються методи дослідження плавності ходу автобуса та його об'єктів коливань, системи віброзахисту людини-оператора та шляхи їхнього вдосконалення, можливості конструктивної реалізації програмно-керованих підвісок автобусів. Представлено конструкції сидінь водія (пасажира), які відповідають ряду вимог безпеки та комфортабельності, а також розроблені авторами конструкції пневматичних підвісок і стендів для їх досліджень. Повідомляється, що віброзахист автобусів ЛАЗ не поступається закордонним аналогам, а в деяких випадках - кращий.


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.53-021.4 + О951.43-021.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС33063 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Величкович А. С. 
Комплекс засобів віброзахисту та регулювання динамічного режиму бурильної колони / А. С. Величкович, С. В. Величкович, В. М. Шопа; НАН України. Ін-т прикл. пробл. механіки і математики. - Івано-Франківськ, 2000. - 86 c. - Бібліогр.: 52 назв. - укp.

Наведено результати дослідно-конструкторських робіт щодо створення комплексу засобів віброзахисту та регулювання динамічного режиму бурильної колони. Описано будову та принцип роботи амортизаторів коливань бурильної колони різного призначення, пружних шпинделів вибійних двигунів та інерційних пристроїв.


Індекс рубрикатора НБУВ: И131-56-016 + И131.113.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА596256 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Огурцов А. П. 
Механіка віброактивності та віброзахисту машин : Навч. посіб. / А. П. Огурцов, Л. М. Мамаєв, Е. Т. Скрипник, В. І. Зінченко; Дніпродзерж. держ. техн. ун-т. - К. : НМЦ ВО МОНУ, 2002. - 368 c. - Бібліогр.: с. 363-365. - укp.

Викладено основи класичної теорії коливань з визначенням її основних понять. Розглянуто питання динамічного балансування роторів, зовнішнього зрівноважування, регулювання ходу, віброзахисту машин і фундаментів. Описано резонансні ефекти вібрації, висвітлено можливості їх використання у технологічних процесах. Розглянуто пружні властивості грунтів, а також взаємодію машини та фундаменту. Наведено методи визначення допустимих дисбалансів, розрахунку коливань еквівалентної системи пружних балок.


Індекс рубрикатора НБУВ: К412.024я73

Шифр НБУВ: ВА618298 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Гуров А. П. 
Основи вібротехніки : Навч. посіб. Ч. 1 / А. П. Гуров; Укр. держ. мор. техн. ун-т ім. Макарова. - Миколаїв, 2001. - 66 c. - Библиогр.: 7 назв. - укp.

Наведено основні відомості про виникнення, розповсюдження, характер вібрацій та засоби боротьби з ними. Висвітлено розрахунки віброізолювальних і вібропоглинальних кріплень та вібродемпфірувальних покриттів. Розглянуто конструктивні особливості, принципи побудови систем віброзахисту, енергетичного устаткування, електричних машин і механізмів, описано різні засоби розрахунку їх параметрів.


Індекс рубрикатора НБУВ: К412.024я73

Шифр НБУВ: В345322 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Наукові нотатки : Міжвуз. зб. Вип. 10 / ред.: В. В. Божидарник; Луц. держ. техн. ун-т. - Луцьк, 2002. - 265 с. - укp.

Розглянуто питання віброзахисту водіїв автонавантажувачів за дорожних умов. Доведено ефективність використання епоксикомпозитних покриттів. Визначено конструктивні параметри очисної поверхні барабанного очисника. Наведено результати дослідження напружено-деформованого стану в процесі формоутворення гнутих заготовок для гвинтових профілів. Описано методику визначення допустимих меж параметрів системи автоматичного регулювання на стійкість методом графічної інтерполяції критерію Гурвіца. Проаналізовано залежності зміцнення листового прокату у разі холодного деформування.

Рассмотрены вопросы виброзащиты водителей автопогрузчиков в дорожных условиях. Доказана эффективность использования эпоксикомпозитных покрытий. Определены конструктивные параметры очистной поверхности барабанного очистителя. Приведены результаты исследования напряженно-деформированного состояния в процессе формообразования гнутых заготовок для винтовых профилей. Описана методика определения допустимых пределов параметров системы автоматического регулирования на устойчивость методом графической интерполяции критерия Гурвица. Проанализированы зависимости укрепления листового проката в процессе холодного деформирования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.я54(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69754 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Філімоніхін Г. Б. 
Зрівноваження і віброзахист роторів автобалансирами з твердими коригувальними вантажами : Моногр. / Г. Б. Філімоніхін; Кіровогр. нац. техн. ун-т. - Кіровоград, 2004. - 352 c. - Бібліогр.: 245 назв. - укp.

Викладено інженерну (наближену) теорію пасивних автобалансирів (АБП) з твердими коригувальними вантажами (КВ) як систем, у яких КВ рухаються навколо однієї точки на поздовжній осі ротора. Наведено геометричні та масо-інерційні характеристики КВ, висвітлено кінематику їх рухів, подано різні схеми віброзахисту та зрівноваження ними роторів. Розглянуто інженерний метод визначення умов початку автобалансування, умови зрівноваження АБП жорстких роторів за різного пружного закріплення та гнучких роторів. Описано теоретичний і експериментальний метод дослідження процесу зрівноваження та віброзахисту роторів пасивними АБП. Проаналізовано динаміку АБП з різним рухом КВ, зокрема багатокульових та багатомаятникових, розглянуто нові режими руху ротора з АБП - квазіперіодичні рухи.

Изложена инженерная (приближенная) теория пассивных автобалансиров (АБП) с твердыми корректирующими грузами (КГ) как систем, в которых КГ двигаются вокруг одной точки на продольной оси ротора. Приведены геометрические и массо-инерционные характеристики КГ, освещена кинематика их движений, представлены разные схемы виброзащиты и уравновешивания ими роторов. Рассмотрены инженерный метод определения условий начала автобалансирования, условия уравновешивания АБП жестких роторов при разном упругом закреплении и гибких роторов. Описан теоретический и экспериментальный метод исследования процесса уравновешивания и виброзащиты роторов пассивными АБП. Проанализирована динамика АБП с разным движением КГ, в частности многошаровых и многомаятниковых, рассмотрены новые режимы движения ротора с АБП - квазипериодические движения.


Індекс рубрикатора НБУВ: К412.024

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА651296 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Самойленко Л. К. 
Теорія машин та механізмів для студентів усіх форм навчання : Учбовий посіб. / Л. К. Самойленко, С. М. Агеев, М. С. Агеев, О. О. Гайдєй. - Херсон, 2005. - 275 c. - укp.

Розкрито сутність машин і механізмів, наведено характеристику їх видів. Розроблено класифікацію кінематичних пар і методику структурного синтезу механізмів. Розглянуто рівняння руху машини та кінетичну енергію механізму, зведені сили і моменти, а також застосування принципу можливих переміщень для визначення зрівноважувальної сили (важеля Жуковського). Описано усталений режим роботи машини, запропоновано методику кінетостатичного розрахунку плоских механізмів. Представлено методи визначення механічного коефіцієнта корисної дії та способи віброзахисту машин. Наведено відомості про тертя в машинах і механізмах, фрикційні та зубчасті передачі. Висвітлено питання проектування, кінематичного дослідження та синтезу кулачкових механізмів.

Раскрыта сущность машин и механизмов, приведена характеристика их видов. Разработана классификация кинематических пар и методика структурного синтеза механизмов. Рассмотрены уравнения движения машин и кинетическая энергия механизма, сводные силы и моменты, а также применение принципа возможных перемещений для определения уравновешивающей силы (рычага Жуковского). Описан установившийся режим работы машины, предложена метдика кинетостатического расчета плоских механизмов. Представлены методы определения механического коэффициента полезного действия и способы виброзащиты машин. Приведены сведения о трении в машинах и механизмах, фрикционных и зубчатых передачах. Освещены вопросы проектирования, кинематического исследования и синтеза кулачковых механизмов.


Індекс рубрикатора НБУВ: К412 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА671349 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Арендаренко В. М. 
Теорія механізмів і машин : навч. посіб. / В. М. Арендаренко; Полтав. держ. аграр. акад. - Полтава, 2007. - 220 c. - Бібліогр.: с. 218-219. - укp.

Наведено класифікацію механізмів, описано їх структуру та розглянуто методи кінематичного аналізу. Висвітлено теоретичні засади побудови планів швидкостей і прискорень, обгрунтовано основні задачі динамічного дослідження механізмів. Визначено механічні характеристики машин, викладено теорему М.Є.Жуковського про "жорсткий важіль". Запропоновано методику силового розрахунку механізмів з урахуванням сил тертя у кінематичних парах. Охарактеризовано режими руху механізмів, наведено методи визначння їх кінетичної енергії. Висвітлено загальні положення про зрівноваження та віброзахист механізмів і машин. Розглянуто загальні методи дослідження руху механізму, зокрема, визначення середньої швидкості та коефіцієнта нерівномірності руху машини, а також моменту інерції маховика по діаграмі енергія-мас. Зроблено огляд систем регулювання кутової швидкості, виявлено фактори, що впливають на величину коефіцієнта нерівномірності руху. Визначено особливості будови та сферу застосування кулачкових і зубчастих механізмів, описано сучасні системи керування машин-автоматів, промислових роботів і маніпуляторів.

Приведена классификация механизмов, описана их структура и рассмотрены методы кинематического анализа. Освещены теоретические основы построения планов скоростей и ускорений, установлены основные задачи динамического исследования механизмов. Рассмотрены механические характеристики машин, приведена теорема М.Е.Жуковского о "жестком рычаге". Разработана методика силового расчета механизмов с учетом сил трения в кинематических парах. Охарактеризованы режимы движения механизмов, приведены методы определения их кинетической энергии. Освещены общие положения об уравновешивании и виброзащите механизмов и машин. Рассмотрены общие методы исследования движения механизма, в частности, определения средней скорости и коэффициента неравномерности движения машин, а также момента инерции маховика по диаграмме энергия-мас. Сделан обзор систем регулирования угловой скорости, выявлены факторы, влияющие на величину коэффициента неравномерности движения. Раскрыты особенности строения и сфера применения кулачковых и зубчастых механизмов, описаны современные системы управления машин-автоматов, промышленных роботов и манипуляторов.


Індекс рубрикатора НБУВ: К412 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА692013 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Безвесільна О. М. 
Система ударо- і віброзахисту гідроскопічного вимірювача вектора кутових швидкостей : монографія / О. М. Безвесільна, Ю. В. Киричук; Житомир. держ. технолог. ун-т. - Житомир, 2009. - 160 c. - Бібліогр.: с. 145-155. - укp.

Висвітлено теорію та принципи побудови системи ударо- та віброзахисту гіроскопічного вимірювача вектора кутових швидкостей. Розроблено математичну модель системи ударо- та віброзахисту з демпфером сухого тертя, в якій враховано вплив параметрів системи на ефективність захисту вимірювача кутових швидкостей від ударів і вібрацій. Наведено характеристику демпфера сухого тертя (пружної вигнутої пластини) шляхом моделювання її на ЕОМ методом скінченних елементів. Проаналізовано вібраційний взаємовплив динамічно настроювальних гіроскопів через систему віброзахисту. Розглянуто рівняння руху платформи та гіроскопів. Наведено результати експериментальних досліджень системи ударо- та віброзахисту.

Освещены теория и принципы построения системы ударо- и виброзащиты гироскопического измерителя вектора угловых скоростей. Разработана математичекая модель системы ударо- и виброзащиты с демпфером сухого трения, в которой учтено влияние параметров системы на эффективность защиты измерителя угловых скоростей от ударов и вибраций. Приведена характеристика демпфера сухого трения (пружинящей изогнутой пластины) путем ее моделирования на ЭОМ методом конечных элементов. Проанализировано взаимное вибрационное влияние динамически настраеваемых гироскопов один на другого через систему виброзащиты. Рассмотрены уравнения движения платформы и гироскопов. Изложены результаты экспериментальных исследований системы ударо- и виброзащиты.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж108.1-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА714944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Царик Т. О. 
Розрахунок власних частот багатокаскадних термоелектричних охолоджувачів та шляхи захисту їх від вібрацій / Т. О. Царик, А. В. Клепіковський, Є. М. Тимофієва, О. Г. Шайко-Шайковський // Термоелектрика. - 2005. - № 1. - С. 69-76. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Зазначено, що багатокаскадні термоелектричні охолоджувачі (ТЕО) як коливальна система, моделюються одно- або багатоконтурним електричним колом залежно від числа каскадів та їх конфігурації відповідно до електродинамічної аналогії сила - напруга. Розв'язок рівнянь Лагранжа дозволяє визначити парціальні та головні частоти коливань й умови віброзахисту ТЕО.


Індекс рубрикатора НБУВ: З392.5-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23042 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Царик Т. О. 
Визначення власних частот коливань термоелектричних охолоджувачів з різною кількістю каскадів методами ЕГДА і Лагранжа / Т. О. Царик, А. Г. Шайко-Шайковський, Е. Н. Тимофєєва, А. В. Клепіковський // Термоелектрика. - 2004. - № 3. - С. 64-67. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Методом електрогідродинамічної аналогії та рівнянь Лагранжа 2-го роду досліджено поведінку термоелектричних охолоджувачів з довільною кількістю каскадів за кінематичного збудження. Запропоновано розрахункові схеми аналізу конструкції багатокаскадного термоелектричного охолоджувача під час дослідження обома методами. Показано, що за кінематичного збудження одно- та чотирикаскадні термоелектричні охолоджувачі потребують віброзахисту, оскільки можуть входити в резонанс у разі зближення частоти збудження з власною частотою.


Індекс рубрикатора НБУВ: З392.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23042 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Шопа В. М. 
Оболонкові пружні елементи для бурових амортизаторів: досвід конструювання та розрахунку / В. М. Шопа, І. П. Шацький, А. С. Величкович, І. Й. Попадюк, О. О. Бедзір // Наук. вісн. Івано-Франків. нац. техн. ун-ту нафти і газу. - 2007. - № 2. - С. 67-73. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Викладено головні концепції конструювання та розрахунку оболонкових пружних елементів, на базі яких розроблено комплекс засобів віброзахисту та регулювання динамічного режиму бурильної колони.


Індекс рубрикатора НБУВ: И131.03-56

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24005 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Вікович І. А. 
Віброзахист вантажів під час їх транспортування / І. А. Вікович, О. М. Дубневич, Ю. М. Черевко // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2008. - № 613. - С. 85-88. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто спосіб віброзахисту незакріпленого вантажу у кузові транспортного засобу під час його руху.


Індекс рубрикатора НБУВ: О384.04

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Сотніков В. С. 
Динаміка роторів з автобалансирами-демпферами для віброзахисту : Автореф. дис... канд. техн. наук : 05.02.09 / В. С. Сотніков; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - К., 2002. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано новий метод віброзахисту роторів, що базується на одночасному зрівноважуванні ротора та демпфіруванні його кутових вібрацій. Створено пасивні автобалансири-демпфери (АБД), досліджено динаміку ротора й АБД. Запропоновано конструкції пристроїв, в яких використовуються коригувальні вантажі певної форми з нерухомою точкою на поздовжній осі ротора. Визначено габаритні розміри, балансувальну ємність та інші технічні характеристики нових пристроїв. Динаміку ротора й АБД досліджено теоретично й експериментально. За допомогою теорії стійкості усталених рухів нелінійних автономних систем і методу розкладання коренів поліному за степенями малого параметра встановлено працездатність пристроїв на зарезонансних швидкостях обертання ротора. Розглянуто ефективність зрівноваження ротора та вплив сил сухого тертя на величину залишкового дисбалансу. Досліджено роботу АБД за різних режимів руху ротора та за умов зрівноваження різних дисбалансів. Доведено працездатність пристроїв на зарезонансних швидкостях обертання ротора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К412,024

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА318122 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Філімоніхін Г. Б. 
Зрівноваження і віброзахист роторів пасивними автобалансирами : Автореф. дис... д-ра техн. наук : 05.02.09 / Г. Б. Філімоніхін; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - К., 2005. - 44 c. - укp.

Створено єдину теорію зрівноваження та віброзахисту роторів пасивними автобалансирами (АБП), зокрема: теорію твердих коригувальних вантажів (КВ): умови, за виконання яких тверді КВ певної форми можуть зрівноважити ротор у певній площині корекції; приклади КВ, їх геометричні та масо-інерційні характеристики; кінематику руху КВ відносно ротора, відповідні схеми та методи зрівноваження та віброзахисту роторів; класифікацію АБП; наближений метод визначення умов настання автобалансування (критичних швидкостей, у разі переходу за яких втрачається чи настає автобалансування), одержані завдяки використанню методу умови зрівноваження пасивними АБП гнучких і жорстких роторів за різного закріплення. Розроблено єдиний методологічний підхід до поглибленого дослідження процесу зрівноваження та віброзахисту роторів пасивними АБП з твердими КВ, який містить два нових етапа: дослідження усталених рухів системи ротор - АБК, у яких КВ не припиняють рух відносно ротора; уточнення кількості та величини критичних швидкостей системи. Запропонований підхід застосовано для теоретичного й експериментального дослідження динаміки класичних (багатокультових і багатомаятникових) і нового розробленого некласичного АБП, з використанням якого досліджено явища квазіперіодичних рухів системи ротор - АБП, а також залежність кількості та величини критичних швидкостей від положення КВ відносно ротора, дисбалансу, сил опору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К412.024

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336264 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Легеза В. П. 
Моделі і метод віброзахисту динамічних систем на основі котково-демпфірувальних пристроїв : Автореф. дис... д-ра техн. наук : 05.02.09 / В. П. Легеза; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - К., 2004. - 38 c. - укp.

Вперше розроблено єдиний теоретико-методологічний підхід щодо побудови та аналізу динаміки сучасних віброзахисних систем з котково-демпфірувальними пристроями типового ряду конструкцій, в якому аналітично враховано специфіку функціонування останніх. На основі розробленого підходу побудовано нові математичні моделі, що описують вимушені коливання віброзахисних систем з котковими гасниками зі сферичними та циклоїдальними виїмками для двох типів збудження: силового та кінематичного. Запропоновано аналітично-числовий метод визначення амплітудно-частотних характеристик для досліджуваного класу нелінійних віброзахисних систем за умови обмеження відносних амплітуд їх робочих тіл та без даних обмежень. Вперше аналітично одержано частоти та періоди вільних коливань робочих тіл коткових гасників нових конструкцій зі сферичними та з циклоїдальними виїмками за умов реалізації їх чистого кочення. Визначено фізичні умови реалізації кочення робочих тіл гасників без проковзування, на основі яких визначено та обгрунтовано частотний діапазон застосування останніх. Розроблено нову графічно-числову методику знаходження оптимальних величин параметрів настроювання коткових гасників, що впливають на динамічний стан несучих тіл. Створено нову математичну модель, що описує поздовжні вимушені коливання транспортної віброзахисної системи, обладнаної турнікетами з роликовими амортизаторами, під час її кінематичного збудження (типу зіткнення). Розроблено нову методику числового аналізу рівня вібронавантажень елементів транспортної системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К412.024 + К448.54-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА330652 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Громадський А. С. 
Наукові методи ідентифікації процесів коливань і вдосконалення віброзахисту обладнання кар'єрних екскаваторів : Автореф. дис... д-ра техн. наук / А. С. Громадський; Криворіз. техн. ун-т. - Кривий Ріг, 2006. - 36 c. - укp.

Досліджено питання підвищення надійності та рівня якості кар'єрних екскаваторів за рахунок зниження вібраційних навантажень обладнання та робочого місця машиніста. Запропоновано нові напрями вдосконалення віброзахисту віброчутливого обладнання завдяки застосуванню вибраних раціональних параметрів робочого устаткування машини та використання анізотропних віброізоляторів. За цих умов досягнуто зниження вібраційних навантажень у 3 - 10 разів і у 1,5 - 3 рази підвищено напрацювання на відмову обладнання. Установлено вплив гірничотехнічних умов екскаваторного забою та резонансних коливань основних вузлів екскаватора на вібраційні навантаження обладнання. Розроблено методики розрахунку параметрів віброзахисту з урахуванням цих явищ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И220-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА346802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Величкович А. С. 
Розробка і розрахунок оболонкових пружних елементів та їх систем для бурових амортизаторів : Автореф. дис... канд. техн. наук : 05.05.12 / А. С. Величкович; Івано-Франків. держ. техн. ун-т нафти і газу. - Івано-Франківськ, 1999. - 19 c. - укp.

Наведено результати досліджень щодо розробки працездатних та ефективних бурових засобів віброзахисту різного призначення. Розроблено нові конструкції пружних елементів для віброзахисних пристроїв, зокрема, бурових амортизаторів. Побудовано механіко-математичну модель пружного елемента з несучою ланкою у вигляді розрізаної вздовж твірної циліндричної оболонки, досліджено його поведінку за умов монотонного та немонотонного навантажень. Досліджено вплив на експлуатаційні властивості оболонкових пружних елементів основних конструктивних факторів та трибологічних властивостей контактуючих пар. Запропоновано ряд конструкцій бурових амортизаторів різного призначення з розширеним діапазоном експлуатаційних характеристик.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И131-5-041.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА307874 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Кліпа А. М. 
Ідентифікація динамічних характеристик легких пілотованих та малих безпілотних літальних апаратів : автореф. дис... канд. техн. наук : 05.13.12 / А. М. Кліпа; Нац. авіац. ун-т. - К., 2009. - 20 c. - укp.

Розроблено методику й алгоритми ідентифікації динамічних характеристик легких пілотованих і малих безпілотних літальних апаратів (БПЛА) за наявності інтенсивних випадкових завад і систематичних похибок, що виникають внаслідок використання досить простих, дешевих, малогабаритних, легких навігаційних вимірювачів без забезпечення їх віброзахисту. Обгрунтовано та програмно реалізовано планування експерименту у частотній області. Запропоновано метод кількісного оцінювання ідентифікованості параметрів математичної моделі ЛА на підставі аналізу сингулярних чисел спеціальної матриці ідентифікованості. Розроблено методику застосування методу найменших квадратів до моделі в просторі станів. Запропоновано сумісне використання розширеного фільтра Калмана та методу прискореної стохастичної апроксимації Кестена під час виконання оптимізаційної процедури методу максимальної правдоподібності. Створено методику параметричної ідентифікації динамічних характеристик за наявності інтенсивних детерміновних і випадкових похибок вимірювачів, яку доцільно використовувати для широкого класу легких ЛА і малих БПЛА.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О52-015

Шифр НБУВ: РА365993 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Легеза В. П. 
Віброзахист динамічних систем із котковими гасниками : монографія / В. П. Легеза; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. - К. : Четверта хвиля, 2010. - 280 c. - укp.

Обгрунтовано новий метод віброзахисту динамічних систем на підставі використання котково-демпфірувальних пристроїв. Побудовано відповідні математичні моделі, які описують горизонтальні вимущені коливання для типової лінійки віброзахисних систем із врахуванням кінематичних в'язей між їх елементами. Одержано формули для частот і періодів малих власних коливань робочих тіл гасників і знайдено умови реалізації їх чистого кочення. Розроблено новий метод визначення АЧХ для досліджуваного класу віброзахисних систем. Наведено графічно-числову методику визначення оптимальних конструктивних параметрів настроювання гасників, які впливають на динамічний стан несучих об'єктів. Показано, що використання коткових гасників дозволяє більше, ніж втричі зменшити максимальну амплітуду вимушених коливань несучих об'єктів. Побудовано математичну модель, яка описує поздовжні вимушені коливання транспортної віброзахисної системи, обладнаної турнікетами з роликовими амортизаторами, у разі її кінематичного збудження. Досліджено закономірності впливу конструктивних параметрів і рівня кінематичного збудження системи на динамічний стан транспортованих залізницею конструкцій. Встановлено головний конструктивний параметр турнікетів, який є потужним регулятором рівня динамічних навантажень на конструкції.

Обоснован новый метод виброзащиты динамических систем на основе использования котково-демпфирующих устройств. Построены соответствующие математические модели, которые описывают горизонтальные вынужденные колебания для типичной линейки виброзащитных систем с учетом кинематических вязей между их элементами. Получены формулы для частот и периодов малых собственных колебаний рабочих тел гасителей и найдены условия реализации их чистого качения. Разработан новый метод определения АЧХ для исследуемого класса виброзащитных систем. Создана графически числовая методика определения оптимальных конструктивных параметров настройки гасителей, которые влияют на динамическое состояние несущих объектов. Показано, что использование коткових гасников позволяет больше, чем втрое уменьшить максимальную амплитуду вынужденных колебаний несущих объектов. Построена математическая модель, которая описывает продольные вынужденные колебания транспортной виброзащитной системы, оборудованной турникетами с роликовыми амортизаторами, при ее кинематическом возбуждении. Исследованы закономерности влияния конструктивных параметров и уровня кинематического возбуждения системы на динамическое состояние транспортированных железной дорогой конструкций. Установлен главный конструктивный параметр турникетов, который является мощным регулятором уровня динамических нагрузок на конструкции.


Індекс рубрикатора НБУВ: К412.024.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА730550 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського