Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>K=ІНТЕРМЕДІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
Категорія:    
1.

Працьовитий В. С. 
Український національний характер у драматургії Миколи Куліша / В. С. Працьовитий. - Л. : Світ, 1998. - 182 c. - Бібліогр.: 130 назв. - укp.

На широкому соціально-політичному тлі 20-30-х років ХХ ст. аналізуються складні лабіринти творчості Миколи Куліша - українського національного драматурга. Вперше висвітлюється питання національного характеру в його драматургії з позицій української ментальності, розкривається специфіка творення драматичних, комічних та трагічних характерів шляхом аналізу таких його творів, як: драми "97", "Комуна в степах", "Зона", "Патетична соната"; комедії " Отак загинув Гуска", "Мина Мазайло"; інтермедія "Хуліо Хурина"; трагедія "Народний Малахій".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Куліш 536

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587163 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Ільницький М.  
Ключем метафори відімкнені вуста... : Поезія Ігоря Калинця / М. Ільницький. - Париж; Л.; Цвікау : Зерна, 2001. - 144 c. - (Б-ка альм. українців Европи "Зерна"; 28(36)). - укp.

Висвітлено життєвий та літературний шлях Ігоря Калинця, українського письменника покоління постшістдесятників. Показано вплив Богдана-Ігоря Антоновича на творчість поета, проаналізовано його збірки віршів "Вогонь Купала", "Відчинення вертепу", "Відьма", "Перун", "Реалії". Обговорено особливості циклів віршів "Інтермедія" та "Калиновий герб". Розглянуто власне образ і образ - метафору як концепцію та способ організації його вірша. Визначено, що поезія І.Калинця базується на переплетінні християнських і дохристиянських елементів і відноситься до категорії християнської міфології, пов'язаної з релігійною доктриною християнства у взаємодії з фольклорними традиціями народів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4Калинець,І.М.535

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА620081 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Галонська О. І. 
Театри малих форм у культурному контексті Харкова першої третини ХХ століття : монографія / О. І. Галонська; Харк. держ. акад. культури. - Х., 2010. - 196 c. - укp.

Розглянуто проблеми історико-соціальної та жанрово-семантичної специфіки театрів малих форм та їх діяльності в культурному контексті Харкова першої третини XX ст. З'ясовано характерну жанрову особливість "театру малих форм" як різновиду театрального мистецтва, яка має розважальну спрямованість у контексті висміювання людських пороків, що зумовлює специфіку відтворення культурної традиції в малих формах. Визначено основні типи малих форм, якими є інтермедія та дивертисмент. Зазначено, що еволюція театрів малих форм, яка розпочалася в межах драматичного театру, призвела до формування в 1920-х рр. естрадного мистецтва.

Рассмотрены проблемы историко-социальной и жанрово-семантической специфики театров малых форм и их деятельности в культурном контексте Харькова в первой половине XX ст. Определена характерная жанровая особенность театра малых форм как разновидности театрального искусства, имеющая развлекательную направленность в контексте высмеивания человеческих пороков, что обуславливает специфику отображения культурной традиции в малых формах. Определены основные типы малых форм, такие как интермедия и дивертисмент. Указано, что эволюция театров малых форм, начавшаяся в рамках драматического театра, способствовала созданию в 1929-х гг. эстрадного искусства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ334.3(4УКР-2ХАР)61-692.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА733468 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Луців С. 
Вертеп як різновид шкільної драми / С. Луців // Молодь і ринок. - 2012. - № 7. - С. 157-160. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Звернено увагу на шлях становлення й розвитку вертепу. Узагальнено відомості про вертеп як різновид шкільної драми, простежено і виокремлено спільні та відмінні елементи у їхньому творенні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш3(4УКР)-66 + Ч421.355.25 + Щ333(4УКР)4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Мойсеєнко В. 
Розмовні жанри на естраді: сучасний стан та перспективи розвитку / В. Мойсеєнко // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 184-189. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено сучасний стан розмовних жанрів на вітчизняній естраді. Проаналізовано розвиток вітчизняної естради. Охарактеризовано жанрові різновиди сучасних естрадних форм, таких як інтермедія, естрадний монолог, естрадний фейлетон, сатиричні дуети. Доведено синтез і трансформацію розмовних жанрів, які дедалі більше набувають телевізійного формату.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ364.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ісіченко І. 
"Гібридна війна" на сцені Києво-Могилянської академії (1736 - 1737 рр.) / І. Ісіченко // Слово і Час. - 2020. - № 1. - С. 86-101. - Бібліогр.: 51 назв. - укp.

Серед десяти інтермедій, поставлених між діями драм Митрофана Довгалевського на сцені Києво-Могилянської академії на Різдво Христове та Великдень упродовж 1736 - 1737 навчального року, є дві, де центральним персонажем постає Козак. Він виступає героєм, захисником поневолених селян від гнобителів - Шляхтича й Жида. У політичній кон'юнктурі свого часу обидві інтермедії відігравали пропагандистську роль, пов'язуючи у свідомості глядачів перспективу експансії Російської імперії на захід із визвольною місією Запорозького козацтва - Нової Січі, утвореної під юрисдикцією Росії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)4-4 Довгалевський М. 536 + Щ317.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Чужинова І. Ю. 
Сценічні комедійні жанри у формотворчому процесі національного театрального мистецтва 1920-х років : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.02 / І. Ю. Чужинова; Національна академія наук України, Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М. Т. Рильського. - Київ, 2021. - 19 c. - укp.

Дисертація присвячена дослідженню найбільш популярних сценічних комедійних жанрів 1920-х рр. Вперше такі «високі» жанри як комедія та трагікомедія розглянуті у єдиному контексті із «низькими» жанрами - інтермедією, ревю, комедією-переробкою. Такий підхід дозволив зафіксувати існування спільного художнього поля для народження певних тем та образів, що з часом стають провідними для комедійних жанрів українського театру. Обгрунтовано, що кожен із п’яти розглянутих у дисертації комедійних театральних жанрів протягом 1920-х рр. переживає певні метаморфози, існує у розмаїтті модифікацій в межах самого жанру. Вперше в українському театрознавстві дисертантом запропоновано типологію для таких жанрів як новітня інтермедія, комедія-переробка та ревю, розширено знання про становлення оновлених жанрів сатирично-побутової комедії та трагікомедії. Формотворчий процес 1920-х рр. був скерований не лише на розширення жанрової системи українського театру, зокрема її комедійного сегменту. Для більшості експериментів із формою головним завданням було розвинути видове розмаїття українського театру, а саме: створити нові театри, такі як музичної комедії, естради, сатири, ляльковий театр та ін., закласти підвалини для формування національного циркового мистецтва. Дослідження може започаткувати вивчення системи сценічних театральних жанрів 1920-х pp., з урахуванням унікального розмаїття жанрів та їх модифікацій, а також продовжене за рахунок розширення контексту, імен та явищ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ334.3(4УКР)61-4 + Щ334.017.462

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА453172 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Морозов А. І. 
Віртуозні рухи в українському народно-сценічному танці: витоки, еволюція, сучасні тенденції : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 26.00.01 / А. І. Морозов; Київський національний університет культури і мистецтв. - Київ, 2019. - 16 c. - укp.

Здійснено комплексний аналіз віртуозних рухів як феномену українського народно-сценічного хореографічного мистецтва. Виявлено витоки, етапи розвитку, специфіку віртуозних рухів у фольклорному танці; продемонстровано роль скоморохів, бандуристів, "мандрівних дяків", цехових музикантів на правах професійних танцівників у процесі ускладнення лексики українського народного танцю. Проаналізовано фольклорний танець в інтермедіях на сцені українського шкільного театру. З'ясовано тенденції розвитку віртуозних рухів у сценічному танці XIX - початку XX ст.; досліджено основні аспекти віртуозності в народно-сценічній танцювальній культурі радянської доби. Наведено хореологічні підходи до розгляду системи психофізичного вдосконалення "Бойовий гопак" як вияву новітніх тенденцій взаємодії хореографічного мистецтва і спорту; окреслено перспективні напрями подальших наукових студій феномену віртуозності в українському народно-сценічному танці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ325.3(4УКР)6 + Щ327.3(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА439957 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського