Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Куплевацька$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Куплевацька Л. О. 
Символи та символіка в романі Ф.М.Достоєвського "Брати Карамазови" : Автореф. дис... канд. філол. наук : 10.01.02 / Л. О. Куплевацька; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2000. - 19 c. - укp.

Досліджено цілісну систему символів та символіки у підсумковому романі Достоєвського. Доведено, що ця система виявляє внутрішній духовно-філософський план роману та є втіленням "гіпертеми", відображеної в епіграфі, - спроможності сучасної людини до духовного відродження. Запропоновано модель вивчення системи символів (або символічної структури), згідно з якою проаналізовано розвиток взаємопов'язаних символічних мотивів ("падіння з висоти", "навскісних променів... сонця", "темряви-світла", "страдниці матері та дитяти", "пташок Божиїх") та співвіднесених символічних значень хронотопу ("точок кризи", трактиру, саду, каменя, стіни, куту, порогу, шляху). Показано, що специфіка розвитку символічних мотивів зумовлена оповідною організацією "Братів Карамазових" і діалогічними співвідношеннями розповідача-"романіста" й автора-Достоєвського. Хронотопічну символіку роману розглянуто у контексті п'ятикнижжя, що доводить відбиття нею духовно-психологічного стану та руху героїв, а також функціонально-змістову варіативність наскрізних символів у підсумковому романі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)5-4 Достоєвский Ф.М.534

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА314843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Куплевацька Л. О. 
Методичний аспект навчального перекладу на заняттях РЯІ у багатонаціональних групах студентів-філологів / Л. О. Куплевацька, І. П. Петренко // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки. - 2010. - Вип. 16. - С. 115-122. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто можливість і доцільність застосування перекладних технологій навчання російської мови як іноземної в багатонаціональних групах студентів-філологів як засіб формування лінгвістичної та перекладацької компетенції.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-916.377

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Куплевацька Л. О. 
Формування основ перекладацької компетенції у нефілологів у межах факультативного курсу / Л. О. Куплевацька // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки. - 2011. - Вип. 18. - С. 117-124. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто шляхи формування перекладацької компетенції студентів-нефілологів старших курсів у межах факультативного курсу, її складові й систему завдань, що забезпечує таке формування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.377

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Бурякова О. С. 
"Salam! Ni hao! Здравствуйте!.": досвід порівняльного аналізу формул мовленнєвого етикету в різних мовах / О. С. Бурякова, Л. О. Куплевацька, І. П. Петренко // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки. - 2012. - Вип. 20. - С. 17-24. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблему вивчення етикетної лексики російської мови в іншомовній аудиторії. Порівняльний аналіз формул вітання та їх коментування викладачем надасть можливість іноземним студентам правильно вживати одиниці етикетної лексики в повсякденному спілкуванні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-916

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Куплевацька Л. О. 
Формування професійної компетентності китайських студентів-філологів під час проведення педагогічної практики / Л. О. Куплевацька // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки : наук. дослідж., досвід, пошуки: зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 21. - С. 81-90. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто особливості проведення педагогічної практики у групах китайських студентів-філологів, проблеми формування професійної компетентності педагога з урахуванням національних відмінностей практикантів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш071.1 р30-266.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Куплевацька Л. О. 
Особливості формування професійного складника вторинної мовної особистості іноземних студентів юридичних спеціальностей / Л. О. Куплевацька // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки : наук. дослідж., досвід, пошуки: зб. наук. пр. - 2016. - Вип. 28. - С. 58-67. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

Розглянуто особливості та методичні засоби формування професійного складника вторинної мовної особистості іноземних студентів юридичних спеціальностей на заняттях з російської мови як іноземної, проаналізовано сучасні напрямки вивчення вторинної мовної особистості та професійної особистості як її складової, розглянуто її полілінгвальний характер у іноземних студентів, наведено приклади методичних завдань із формування такої особистості та аналіз навчальних посібників із мови навчання, що розроблені на кафедрі мовної підготовки, визначено шляхи подальшого наукового пошуку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-916.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Куплевацька Л. О. 
Особливості лінгвокультурної адаптації індійських студентів у вищих навчальних закладах України в контексті міжкультурної комунікації / Л. О. Куплевацька, Т. Є. Манівська // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки : наук. дослідж., досвід, пошуки: зб. наук. пр. - 2016. - Вип. 29. - С. 55-69. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Досліджено особливості лінгвокультурної адаптації до навчального процесу груп індійських студентів з англійською мовою навчання, шляхи досягнення успішності міжкультурної комунікації на рівні студент-викладач під час вивчення російської / української мови як іноземної. Виокремлено схожості та розбіжності в організації навчального процесу у вищих навчальних закладах України та Індії, окреслено комунікативні паралінгвістичні особливості кінетики, проксемики, такесики та хронеміки, що перешкоджають успішній акультурації студентів. Проаналізовано причини стресу акультурації у групах індійських студентів та його двоплановість. Запропоновано методичні рішення для досягнення успішності лінгвокультурної адаптації в контексті міжкультурної комунікації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-916.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Куплевацька Л. О. 
Іміджеві компетентності викладача як засіб досягнення успішності міжкультурної комунікації при навчанні російської та української мов іноземних студентів / Л. О. Куплевацька, Т. Є. Манівська // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки : наук. дослідж., досвід, пошуки: зб. наук. пр. - 2018. - Вип. 32. - С. 60-71. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Досліджено імідж викладача вищої школи, що навчає української та російської мови іноземних студентів; запропоновано визначення такого іміджу та називаються його складники; проаналізовано особливості свідомого професійного моделювання іміджу його носієм в контексті міжкультурної компетенції. Наведено шляхи запобігання непорозумінь під час міжкультурної комунікації, актуалізовано необхідність підвищення мотивації викладача до моделювання та трансформації свого іміджу як складника успішності навчального процесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-916.3 + Ш141.14-916.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Куплевацька Л. О. 
Професійна лінгвокомунікативна компетентність викладача в контексті міжкультурної комунікації / Л. О. Куплевацька // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки : наук. дослідж., досвід, пошуки: зб. наук. пр. - 2019. - Вип. 34. - С. 79-92. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто професійну лінгвокомунікативну компетентність викладача-мовника, що навчає студентів-нефілологів російської мови як іноземної на рівні А2. В центрі уваги - найбільш уживаний усний мовленнєвий жанр "оцінювання" та його жанроутворювальне мовне втілення, представлене лексичними засобами, які були зібрані під час опитування викладачів відносно відбору лексем для усного оцінювання аудиторної роботи інофонів та проаналізовані щодо їх відповідності контексту міжкультурної комунікації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-916.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Куплевацька Л. О. 
Лінгвокомунікативна компетентність викладача-мовника: етноспецифіка функціонування антропонімів у навчально-педагогічному дискурсі університетського освітнього простору / Л. О. Куплевацька, Т. Є. Манівська // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки : наук. дослідж., досвід, пошуки: зб. наук. пр. - 2020. - Вип. 36. - С. 111-130. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто лінгвокомунікативну компетентність викладача-мовника щодо професійно коректного звертання до студента-інофона на занятті з російської/української мови як іноземної за повним власним іменем із урахуванням його етноспецифіки: кількості і функцій складників, їх юридично закріпленої послідовності та традицій ім'янаречення. Мета дослідження - актуалізувати, привернути увагу викладачів-мовників до етноспецифіки антропонімічної формули, функціонального й соціокультурного значення її складників, до її зв'язку з національною концепцією особистості та мовною картиною світу, до її особливого місця в процесі адаптації та акультурації студентів-інофонів у новому освітньому просторі. Проаналізовано й зафіксовано складники антропонімічних формул мов найчисельніших етносів, що представлені в університетському освітньому просторі (арабських та індійських студентів), виокремлено їхні розбіжності з сучасними офіційними формулами соціальної ідентифікації особистості в Україні, названі типові помилки студентів-інофонів та викладачів-етнокомунікантів, що зумовлені розбіжностями в структурі та функціонуванні антропонімічних формул офіційно-ділового стилю мовлення України та країн студентентів-інофонів. Використано поняття етносу задля означення ієрархії цінностей спілкування, яка відбивається у послідовності складників такої формули та маркерах особистого імені; названо факультети нашого університету, для яких актуальним є вивчення національних особливостей антропонімів. Проаналізовано відповідність звертання до співкомуніканта вимогам міжкультурної комунікації, намічено подальші шляхи дослідження етноантропонімів у навчально-педагогічному дискурсі - гендерний аспект та зміни в сучасному світовому антропоніміконі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-916.3 + Ш141.14-916.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Куплевацька Л. О. 
Лінгвокомунікативна компетентність викладача-мовника: етноспецифіка функціонування антропонімів у навчально-педагогічному дискурсі університетського освітнього простору / Л. О. Куплевацька, Т. Є. Манівська // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки : наук. дослідж., досвід, пошуки: зб. наук. пр. - 2020. - Вип. 36. - С. 111-130. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто лінгвокомунікативну компетентність викладача-мовника щодо професійно коректного звертання до студента-інофона на занятті з російської/української мови як іноземної за повним власним іменем із урахуванням його етноспецифіки: кількості і функцій складників, їх юридично закріпленої послідовності та традицій ім'янаречення. Мета дослідження - актуалізувати, привернути увагу викладачів-мовників до етноспецифіки антропонімічної формули, функціонального й соціокультурного значення її складників, до її зв'язку з національною концепцією особистості та мовною картиною світу, до її особливого місця в процесі адаптації та акультурації студентів-інофонів у новому освітньому просторі. Проаналізовано й зафіксовано складники антропонімічних формул мов найчисельніших етносів, що представлені в університетському освітньому просторі (арабських та індійських студентів), виокремлено їхні розбіжності з сучасними офіційними формулами соціальної ідентифікації особистості в Україні, названі типові помилки студентів-інофонів та викладачів-етнокомунікантів, що зумовлені розбіжностями в структурі та функціонуванні антропонімічних формул офіційно-ділового стилю мовлення України та країн студентентів-інофонів. Використано поняття етносу задля означення ієрархії цінностей спілкування, яка відбивається у послідовності складників такої формули та маркерах особистого імені; названо факультети нашого університету, для яких актуальним є вивчення національних особливостей антропонімів. Проаналізовано відповідність звертання до співкомуніканта вимогам міжкультурної комунікації, намічено подальші шляхи дослідження етноантропонімів у навчально-педагогічному дискурсі - гендерний аспект та зміни в сучасному світовому антропоніміконі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-916.3 + Ш141.14-916.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Куплевацька Л. О. 
Проблеми функціонування сучасних арабських антропонімів в умовах міжкультурної комунікації українського освітнього простору / Л. О. Куплевацька, Т. Є. Манівська // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки : наук. дослідж., досвід, пошуки: зб. наук. пр. - 2021. - Вип. 38. - С. 153-169. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто проблеми функціонування сучасних арабських антропонімів в умовах міжкультурної комунікації на прикладі власних імен освітніх мігрантів Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна, що складають значну кількість (до 40 %) усіх іноземних студентів даного закладу вищої освіти. Проблеми, що досліджуються, пов'язані як із лінгвокомунікативними компетентностями адресантів (викладачів, мовників та предметників, співробітників деканатів), так і з лінгвосоціокультурними компетентностями адресатів (іноземних студентів, магістрантів, аспірантів) і стосуються комунікативного дискомфорту на рівні викладач або співробітник деканату-арабський освітній мігрант. За об'єкт дослідження обрано порівняння структури інваріантів антропонімічних формул різних арабських країн та їх функціонування в умовах українського діловодства та в навчальному дискурсі українського освітнього простору. Актуальність даної наукової розвідки підтверджена фактами великої кількості арабських країн, в яких функціонують численні діалекти з антропонімічними формулами, що мають індивідуальний склад та порядок слідування складників. Реалізована мета описання розбіжностей української та інваріантів арабської антропонімічної формули, націлення викладачів на формування в інофонів свідомого ставлення до інваріантів власного імені та їх функцій в освітньому просторі України, виділено й означено три таких основних формули, наведено приклади вправ на усвідомлення складу таких формул та на розуміння комунікативних завдань, які вирішуються за допомогою кожної з них. Представлено порівняльний аналіз антропонімічної формули у паспорті арабських студентів різних країн, складників формули власного імені в українській Єдиній державній електронній базі з питань освіти та в посвідці освітнього мігранта на тимчасове проживання в Україні. Названо проблеми, які зумовлені функціонуванням цих трьох інваріантів під час занять з української мови як іноземної, показано зумовлені цими інваріантами труднощі лінгвокомунікативної самоідентифікації освітнього мігранта в іншомовному соціумі та формування його вторинної мовної особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш161.134-315.2

Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського