Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Книжкові видання та компакт-диски (19)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=ДУТКЕВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Виховна робота у вищому навчальному закладі: симбіоз нового і традиційного : Зб. наук. пр. за матеріалами Всеукр. наук.-практ. конф. (27 - 28 листоп. 2000 р.) / ред.: Т. В. Дуткевич; Акад. пед. наук України. Ін-т педагогіки. Ін-т пробл. виховання. - Кам'янець-Поділ., 2001. - 268 c. - укp.

Розкрито теоретико-методологічні засади виховання студентської молоді. Викладено психолого-педагогічні аспекти формування особистості студента як майбутнього фахівця. Висвітлено проблеми національного виховання у навчально-виховному процесі вищих навчальних закладів. Розглянуто сучасні моделі організації виховного процесу у вищому навчальному закладі. Описано особливості формування мотивів діяльності внаслідок здійснення виховного впливу за допомогою вербальної комунікації. Запропоновано нові погляди на проблему управління дошкільною освітою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.3я431

Шифр НБУВ: ВА622071 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Дуткевич Т. В. 
Загальна психологія : (Конспект лекцій): Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Т. В. Дуткевич; Кам'янець-Поділ. держ. пед. ун-т. Каф. психології. - Кам'янець-Поділ., 2002. - 96 c. - Бібліогр.: с. 94-95. - укp.

Розглянуто основні категорії, методи, принципи, закономірності психології у зв'язку з потребами навчально-виховного процесу в загальноосвітній школі. Охарактеризовано психіку як форму відображення. Розглянуто особливості її розвитку у філогенезі, а також пізнавальні психічні процеси: увагу, відчуття та сприймання, пам'ять, мислення, уяву. Описано індивідуально-психологічні властивості особистості: темперамент, характер, здібності.

Рассмотрены основные категории, методы, принципы и закономерности психологии в связи с потребностями учебно-воспитального процесса в общеобразовательной школе. Охарактеризована психика как форма отображения. Рассмотрены особенности ее развития в филогенезе, а также познавательные психические процессы: внимание, ощущения и восприятие, память, мышление, представление. Описаны индивидуально-психологические свойства личности: темперамент, характер, способности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю93я73-2

Шифр НБУВ: ВА642802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Дуткевич Т. В. 
Психологія творчості : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Т. В. Дуткевич; Кам'янець-Поділ. держ. пед. ун-т. - Кам'янець-Поділ. : Агентство "МЕДОБОРИ", 2003. - 134 c. - Бібліогр.: с. 94-96. - укp.

Охарактеризовано психологію творчості як галузь психологічної науки, а також творчість як процес розв'язання задач. Розглянуто особливості психологічного вивчення процесу творчості, а також риси творчої особистості. Запропоновано класифікацію творчих задач, а також методики активізації їх розв'язання. Наведено метод "гірлянд" асоціацій, а також алгоритм рішення винахідницьких задач. Розкрито суть понять еврилогії, творчого потенціалу особи, життєтворчості особистості.

Охарактеризованы психология творчества как область психологической науки, а также творчество как процесс решения задач. Рассмотрены особенности психологического изучения процесса творчества, а также свойства творческой личности. Предложены классификация творческих задач, а также методики активизации их решения. Приведены метод "гирлянд" ассоциаций, а также алгоритм решения задач, связанных с изобретениями. Раскрыто содержание понятий эврилогии, творческого потенциала, жизнетворчества личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945я73

Шифр НБУВ: ВА640819 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Дуткевич Т. В. 
Вступ до спеціальності: практична психологія : Навч. посіб. / Т. В. Дуткевич, О. В. Савицька. - 2-ге вид. - К. : Центр учб. л-ри, 2010. - 256 c. - Бібліогр.: с. 205-207. - укp.

Розкрито теоретико-методологічні засади практичної психології, охарактеризовано соціальні та правові умови її розвитку. Проаналізовано особливості організації, діяльності та законодавчого забезпечення психологічної служби промислових підприємств та системи освіти. Встановлено критерії професійної придатності практичного психолога. Наведено загальну характериситку психотерапії, розглянуто основні напрямки її розвитку (психодинамічний, біхевіоральний, гуманістичний та когнітивний). Запропоновано методики діагностики та формування професійно важливих якостей особистості практичного психолога.

Раскрыты теоретико-методологические основы практической психологии, охарактеризованы социальные и правовые условия ее развития. Проанализированы особенности организации, деятельности и законодательного обеспечения психологической службы промышленных предприятий и системы образования. Установлены критерии профпригодности практического психолога. Приведена общая характеристика психотерапии, рассмотрены основные направления ее развития (психодинамический, бихевиоральный, гуманистический и когнитивный). Предложены методики диагностики и формирования профессионально важных качеств личности практического психолога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА729960 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Дуткевич Т. В. 
Дошкільна психологія : Модул. навч. посіб. для студ. ВНЗ / Т. В. Дуткевич; Кам'янець-Поділ. держ. ун-т. Ін-т реабілітології. - Кам'янець-Поділ. : ПП Буйницький О.А., 2006. - 320 c. - укp.

Розглянуто принципи, методи, зміст основних понять дошкільної психології. Описано закономірності психічного розвитку дитини від народження до семи років, проаналізовано психологічні особливості спілкування, діяльності, пізнавальних і емоційно-вольових процесів, а також особистості дошкільника. Запропоновано модель оптимального спілкування педагога з дитиною, показано роль експресивних засобів у спілкуванні дитини та дорослого. Визначено вплив групи дошкільного закладу на психічний і особистісний розвиток дитини.

Рассмотрены принципы, методы, содержание основных понятий дошкольной психологии. Описаны закономерности психического развития ребенка с рождения до семи лет, проанализированы психологические особенности общения, деятельности, познавательных и эмоционально-волевых процессов, а также личности дошкольника. Предложена модель оптимального общения педагога с ребенком, показана роль экспрессивных средств в общении ребенка и взрослого. Определено влияние группы дошкольного заведения на психическое и личностное развитие ребенка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401 я73 + Ю983.501 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА679278 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Дуткевич Т. В. 
Дошкільна психологія : модул. навч. посіб. для студ. ВНЗ / Т. В. Дуткевич; Кам'янець-Поділ. держ. ун-т. Ін-т реабілітології. - Кам`янець-Поділ. : ФОП Сисин О.В., 2007. - 320 c. - Бібліогр.: с. 313-319. - укp.

Розглянуто принципи, методи, суть основних понять дошкільної психології. Розкрито закономірності психічного розвитку дитини від народження до семи років. Проаналізовано психологічні особливості спілкування, діяльності, пізнавальних і емоційно-вольових процесів, а також особистості дошкільника. Особливу увагу приділено темпераменту, розвитку здібностей і етичному розвитку у дошкільному віці, психологічній готовності дитини до систематичного навчання у школі.

Рассмотрены принципы, методы, сущность основных понятий дошкольной психологии. Раскрыты закономерности психического развития ребенка с рождения до семи лет. Проанализированы психологические особенности общения, деятельности, познавательных и эмоционально-волевых процессов, а также личности дошкольника. Особое внимание уделено темпераменту, развитию способностей и этическому развитию в дошкольном возрасте, психологической готовности ребенка к систематическому обучению в школе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401 я73-2 + Ю983.510.1 я73-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА693616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Дуткевич Т. В. 
Конфліктологія з основами психології управління : навч. посіб. / Т. В. Дуткевич; Кам'янець-Поділ. держ. ун-т. Ін-т соц. реабілітації та розв. дитини. - К. : Центр навч. л-ри, 2005. - 456 c. - Бібліогр.: с. 442-447. - укp.

Розроблено навчальні програми з конфліктології та засад психології управління. Запропоновано курс лекцій за навчальною програмою, практичні роботи та завдання для програмованого контролю знань. Наведено іменний і предметний покажчики, перелік рекомендованої літератури. З урахуванням актуальних питань даних дисциплін розкрито феноменологію та суть конфліктної взаємодії, понять управлінської діяльності та факторів її ефективності. Значну увагу приділено методикам залагодження та запобігання міжособистісним конфліктам з використанням індивідуального підходу практичного психолога до конфліктуючих.

Разработаны учебные программы по конфликтологии и основам психологии управления. Предложен курс лекций согласно учебной программе, практические работы и задания для программированного контроля знаний. Приведен именной и предметный указатели, список рекомендуемой литературы. С учетом актуальных вопросов данных дисциплин раскрыты феноменология и суть конфликтного взаимодействия, понятий управленческой деятельности и факторов ее эффективности. Большое внимание уделено методикам разрешения и предупреждения межличностных конфликтов с использованием индивидуального подхода практического психолога к конфликтующим.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.18 я73 + А4 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА690087 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Дудикевич В. Б. 
Методи та засоби аналізу системи-приманки в процесі зламу / В. Б. Дудикевич, А. З. Піскозуб, Н. П. Тимошик, Р. П. Тимошик, Т. В. Дуткевич // Захист інформації. - 2009. - № 1. - С. 27-31. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Подано систематизацію методів і засобів аналізу систем-приманок у разі зламу ком'пютерних систем чи мереж та рекомендації щодо організації розслідування зламу, вибору засобів збору та аналізу подій.


Ключ. слова: безпека інформаційна, експлуатація мережі, безпека системи
Індекс рубрикатора НБУВ: З970.40

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22801 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Дуткевич Т. В. 
Вікова і педагогічна психологія : навч. посіб. / Т. В. Дуткевич, В. А. Яцюк; Кам'янець-Поділ. держ. ун-т, Ін-т соц. реабілітації і розв. дитини, каф. психології освіти і упр. - Кам'янець-Поділ. : [ФОП Сисин О.В.], 2007. - 207 c. - укp.

Розглянуто історію розвитку, вітчизняні та зарубіжні теорії, основні завдання, принципи та методи вікової та педагогічної психології. Розкрито сутність понять, що характеризують онтогенез людини (дозрівання, розвиток, формування, становлення, навчання, виховання), наведено рекомендації щодо проведення спостереження й експерименту. Визначено психологічні особливості розвитку дитини від народження до закінчення школи. Описано пізнавальні психічні процеси молодшого школяра, розглянуто етапи становлення особистості у підлітковому віці, наведено загальну характеристику раннього юнацького віку. Висвітлено психологічні засади навчання та виховання. Розкрито психологічні закономірності засвоєння знань, формування понять, навичок і умінь, а також розвитку та спрямованості особистості. Наведено характеристику складових педагогічної компетентності, визначено якості особистості учителя, необхідні для його успішної професійної реалізації. Показано значення педагогічного спілкування у діяльності вчителя.

Рассмотрены история развития, отечественные и зарубежные теории, принципы и методы возрастной и педагогической психологии. Раскрыта сущность понятий, характеризующих онтогенез человека (дозревание, развитие, формирование, становление, обучение, воспитание), даны рекомендации по проведению наблюдения и эксперимента. Определены психологические особенности развития ребенка от рождения до окончания школы. Описаны познавательные психические процессы дошкольника и младшего школьника, рассмотрены этапы становления личности в подростковом возрасте, дана общая характеристика раннего юношеского возраста. Освещены психологические основы обучения и воспитания. Раскрыты психологические закономерности усвоения знаний, формирования понятий, навыков и умений, а также развития и направленности личности. Дана характеристика составляющих педагогической компетентности, определены качества личности учителя, необходимые для его успешной профессиональной реализации. Показано значение педагогического общения в деятельности учителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.4 я73 + Ю984.0 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА722765 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Дуткевич Т. В. 
Практична психологія: вступ до спеціальності : навч. посіб. / Т. В. Дуткевич, О. В. Савицька. - 2-ге вид. - К. : Центр учб. л-ри, 2010. - 256 c. - Бібліогр.: с. 252-255. - укp.

Розкрито теоретико-методологічні аспекти практичної психології, законодавчно-правові та нормативні основи діяльності практичного психолога у різних сферах соціальної практики, вимоги до діяльності й особистості практикуючого психолога.

Раскрыто теоретико-методологические аспекты практической психологии, законодательно-правовые и нормативные основы деятельности практического психолога в разных сферах социальной практики, требования к деятельности и личности практикующего психолога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА729960 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Дуткевич Т. В. 
Психологічна готовність майбутніх учителів до інтерактивної взаємодії з учнями : монографія / Т. В. Дуткевич, В. А. Терещенко; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка. - Кам'янець-Поділ., 2010. - 160 c. - Бібліогр.: 248 назв. - укp.

Розкрито теоретичні передумови дослідження психологічної готовності (ПГ) майбутніх учителів до інтерактивної взаємодії (ІАВ) з учнями, висвітлено її психологічні особливості та форми у педагогічному процесі, проаналізовано систему вимог до особистості вчителя у ролях організатора й учасника ІАВ, обгрунтовано мобелі ПГ майбутніх педагогів до ІАВ з учнями. Розкрито методичну базу й основні етапи дослідження, визначено критерії ПГ майбутніх учителів до ІАВ з учнями, наведено кількісні дані щодо розподілу студентів за рівнями готовності, охарактеризовано її особливості на різних рівнях виявлення, висвітлено вплив зовнішніх та внутрішніх чинників досліджуваної готовності. Розглянуто умови формування ПГ майбутніх педагогів до ІАВ з учнями, обгрунтовано особливості побудови формувального експерименту, його програму, результати реалізації експериментальної підготовки майбутніх учителів до ІАВ з учнями за допомогою спеціального практикуму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-994 + Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА743507 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Дуткевич Т. В. 
Психологія дитяча : навч. посіб. для студентів ВНЗ спец. "Дошкільна освіта" / Т. В. Дуткевич; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка. - 2-ге вид., стер. - Кам'янець-Подільський : Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка, 2016. - 347 c. - Бібліогр.: с. 340-347 - укp.

Розглянуто принципи, методи, основні поняття дитячої психології. Розкрито закономірності психічного розвитку дитини від народження до юнацького віку. Проаналізовано психологічні особливості спілкування, діяльності, пізнавальних і емоційно-вольових процесів, а також особистості дитини. Розкрито проблеми періодизації психічного й особистісного розвитку дитини. Охарактеризовано форми спілкування у дошкільному віці. Увагу приділено елементам трудової діяльності у ранньому дитинстві, особливостям малюнку дошкільника, розвитку мовлення дитини, кризі підліткового віку. Висвітлено проблеми розвитку самосвідомості старшокласника.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю98 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА808791 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Литвин В. В. 
Метод інтеграції та управління контентом мережі інформаційних ресурсів туризму згідно з потребами користувача / В. В. Литвин, В. А. Висоцька, В. В. Кучковський, С. Ю. Дуткевич, О. М. Наум // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2018. - № 901. - С. 22-36. - Бібліогр.: 33 назв. - укp.

Описано метод інтегрованого опрацювання неоднорідних інформаційних ресурсів Web-систем для їх інтеграції та подальшого управління, який базується на моделі подання даних як узгодженого поєднання значень, правил їх зображення, правил інтерпретації та структури. Сформульовано новий підхід застосування та впровадження бізнес-процесів для побудови таких Web-систем. Розроблено методи та програмні засоби опрацювання контенту та інформаційного ресурсу як етап життєвого циклу контенту в Web-системах.


Індекс рубрикатора НБУВ: У542.43ф

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Дуткевич-Іванська Ю. В. 
Показники кислотно-лужної рівноваги сечі у студентів ФЗФВ під час Великого посту / Ю. В. Дуткевич-Іванська, К. П. Мелега, Л. П. Русин, М. В. Сабадош, І. Ф. Шанта // Україна. Здоров'я нації. - 2019. - № 2. - С. 51-54. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Мета дослідження - показати чи сколихнуться показники кислотно-лужної рівноваги сечі у студентів ФЗФВ, коли зміниться режим харчування в період Великого посту. Об'єкт і методи дослідження: об'єкт дослідження - це показники pH сечі у студентів ФЗФВ, ДВНЗ "УжНУ"; методи дослідження - аналіз літературних джерел, тестування індикаторними лакмусовими стрічками, розробка раціону харчування. Результати дослідження та їх обговорення: одноразовий аналіз сечі не дозволяє точно оцінити стан організму. Щоб провести якісну діагностику та отримати найбільш точні результати, pH-тест слід проводити три дні поспіль, три рази на добу. Дане дослідження проводилось в ДВНЗ "УжНУ" серед студентів факультету здоров'я та фізичного виховання. Обстежено 10 студентів 4 курсу, 1997 - 1998 року народження, з них 5 - дівчат і 5 - хлопців. Висновки: у результаті дослідження отримано результат, який дає можливість зрозуміти, що насправді від того, що ми їмо залежить стан кислотно-лужної рівноваги нашого організму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р345.2 + Р351.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25956 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Сабадош М. В. 
Вплив аквааеробіки на стан дихальної системи у дітей молодшого шкільного віку, хворих на хронічний бронхіт в стадії ремісії / М. В. Сабадош, Ю. В. Дуткевич-Іванська, Л. П. Русин // Україна. Здоров'я нації. - 2020. - 3 (т. 2). - С. 132-136. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.412.201.1-54

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25956 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
16.

Дуткевич-Іванська Ю. В. 
Особливості фізичного розвитку дітей молодшого шкільного віку / Ю. В. Дуткевич-Іванська, Л. П. Русин, М. В. Сабадош // Україна. Здоров'я нації. - 2022. - № 1. - С. 46-50. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Мета дослідження - вивчити та оцінити рівень фізичного розвитку дітей молодшого шкільного віку. Матеріали та методи. Дослідження проводилося з учнями початкових класів. Середній вік дітей становив 7,7 років. Всього обстежено 41 дитину, серед яких 23 хлопчики та 18 дівчаток. Методи дослідження - теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел, методи соматоскопії та антропометрії, аналіз отриманих результатів та їх математична обробка. Результати. У ході дослідження було проведено аналіз показників фізичного розвитку хлопчиків і дівчаток, які навчаються у 2 та 3 класах Ужгородської спеціалізованої школи I - III ст. No 5 з поглибленим вивченням іноземних мов Ужгородської міської ради Закарпатської області. Дослідження підтвердили те, що в учнів молодших класів із кожним роком спостерігаються позитивні зміни показників, які допомагають оцінити рівень їх фізичного розвитку. Висновки: оцінку фізичного розвитку учнів, які брали участь у дослідженні, проводили методом індексів. Так, між отриманими результатами хлопчиків і дівчаток вірогідних відмінностей не зареєстровано. Однак у хлопчиків молодшого шкільного віку спостерігається вищий рівень силового індексу, порівняно з дівчатками. Результати дослідження особливостей фізичного розвитку учнів 2 та 3 класів свідчать про те, що із віком у хлопчиків і у дівчаток відбуваються зміни у фізичному розвитку. Аналіз результатів проведеного дослідження показав, що низькі значення силового індексу, індексу Скібінської та індексу гіпоксії свідчать про необхідність включення у заняття фізичної культурою різноманітних дихальних вправ, які б сприяли підвищенню життєвої ємності легень, покращенню часу затримки дихання на вдиху та видиху, а також вправ силового спрямування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25956 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського