Ключові слова: міжособистісні конфлікти молодших школярів --
майбутні вчителі --
здатність розв'язку міжособистістних конфліктів
Доброго дня! Сподіваємось, Вам стануть у нагоді наступні джерела. Також радимо здійснити самостійний додатковий пошук у базі "Наукова періодика України" (див. посилання) та реферативній базі даних НБУВ (див. посилання).
Видання є в НБУВ: ВА685650 Гуцуляк Н. М. Вікова психологія : курс лекцій / Н. М. Гуцуляк, Н. Г. Рудюк ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. - Чернівці : Рута, 2007. - 95 c. (Визначено предмет, завдання та методи вікової психології, розглянуто її зв'язок з іншими науками. Наведено загальну характеристику онтогенезу людської психіки, розглянуто фактори та рушійні сили її розвитку. Обгрунтовано принципи побудови періодизації психічного розвитку дитини. Проаналізовано проблему співвідношення навчання та розвитку. Визначено особливості психічного розвитку немовляти. Наведено психологічну характеристику дітей раннього, дошкільного та молодшого шкільного віку. Розкрито сутність поняття "психологічна готовність дітей до школи". Показано специфіку психічного розвитку особистості підлітка, зокрема розглянуто навчальну діяльність, становлення стосунків з дорослими та ровесниками, розвиток пізнавальних процесів та види поведінкових девіацій у даний період. Проаналізовано найбільш характерні прояви вікових криз (дитинства, особистості підлітка та віку дорослості). Розглянуто психологічні особливості юнацтва, зокрема, зміни мотивації поведінки, формування основних потреб та інтересів та соціальне становлення.),
ВА644234 Міщик Л. І. Соціально-психологічні та педагогічні проблеми дезадаптації дітей і підлітків : навч. посіб. для студентів вищ. навч. закл. / Л. І. Міщик, З. Г. Білоусова ; Запоріз. держ. університет. - Запоріжжя, 2003. - 106 c. (Розглянуто проблему соціальної адаптації та самореалізації молодого покоління за сучасних умов. Описано моделі сімейних стосунків, висвітлено питання дезадаптації сімей та підлітків у школі, зміни в характері особистості підлітка, що ведуть до правопорушень. Проаналізовано роль патопсихологічних симптомів у кримінальній поведінці підлітків.),
ВА693335 Гончарук Н. М. Формування колективістських взаємостосунків молодших підлітків в умовах шкільної групи (соціально-психологічний тренінг) : навч.-метод. посіб. для студентів / Н. М. Гончарук ; Кам'янець-Поділ. держ. університет. - Кам'янець-Подільський, 2007. - 104 c. (Запропоновано систему занять для соціально-психологічного тренінгу з розвитку колективістських взаємостосунків молодших підлітків. Наведено спеціальні психокорекційні вправи для формування дружних взаємин, психологічного клімату, ціннісно-орієнтованої єдності учнів шкільної групи, етики стосунків між дівчатами та хлопцями.),
РА350058 Малахова О. В. Педагогічні умови соціалізації молодших школярів у стосунках з однолітками : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.05 / О. В. Малахова ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т. Шевченка. - Луганськ, 2007. - 19 c. (Досліджено проблему соціалізації молодших школярів за умов стосунків з однолітками. Розкрито суть поняття "стосунки однолітків". Визначено особливості соціалізації дітей молодшого шкільного віку, місце та роль таких стосунків у процесі соціалізації молодших школярів. Експериментально показано ефективність розробленої моделі реалізації умов соціалізації молодших школярів за стосунків з однолітками, взаємопов'язаних зі зміною позиції педагога у керуванні процесами взаємодії учнів у навчальній та позанавчальній діяльності, забезпеченням дієвого простору для змістового та формального збагачення досвіду соціальної взаємодії за умов стосунків з однолітками, апробовування кожним різних соціальних ролей, а також з застосуванням у процесі навчання різноманітних форм партнерської взаємодії школярів і широким використанням літературно-художнього матеріалу для формування в учнів системи соціальних уявлень.),
РА398567 Варга В. С. Етнопсихологічні чинники адаптації дитини до шкільного середовища : автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / В. С. Варга ; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. - Київ, 2013. - 18 c. (Розглянуто психологічні особливості адаптації дітей українського й угорського етносів до шкільного середовища. Визначено основні етнопсихологічні чинники, що істотно впливають на цей процес у дітей з різних етносів. З'ясовано статеві особливості адаптації в молодшому шкільному віці даних етнічних груп. Науково обгрунтовано й апробовано програму корекції адаптації дитини до шкільного середовища, спрямовану на розвиток молодших школярів з українського й угорського етносів. Увагу приділено проблемам дитячо-батьківських стосунків, питанням формування у батьків проблемних дітей нового чуттєвого досвіду, який сприятиме мінімізації порушень мотиваційної та емоційно-вольової сфери, пошуку й апробації нових способів поведінки з дитиною на основі її повного прийняття, формуванню навичок взаємодії, співпраці та емоційної підтримки.),
РА414221 Власюк Ж. І. Виховання почуття справедливості у молодших школярів в позаурочній діяльності : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / Ж. І. Власюк ; НАПН України, Ін-т проблем виховання. - Київ, 2015. - 19 c. (Розглянуто проблему виховання почуття справедливості молодших школярів у позаурочній діяльності. З'ясовано стан дослідженості проблеми справедливості у філософській і психолого-педагогічній літературі. Уточнено сутність поняття справедливості молодших школярів. Охарактеризовано типи несправедливості у міжособистісних стосунках дітей молодшого шкільного віку. Визначено критерії, показники та виявлено рівні вихованості почуття справедливості молодших школярів. Обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови виховання почуття справедливості молодших школярів у позаурочній діяльності (упровадження методики виховання почуття справедливості молодших школярів у позаурочній діяльності, підготовка вчителів до виховання почуття справедливості, забезпечення взаємодії школи із сім'єю у вихованні почуття справедливості учнів початкових класів).),
Ж24479 Фархутдінова Ю. Спільна діяльність як чинник розвитку особистості / Ю. Фархутдінова // Соц. психологія. - 2008. - № 4. - С. 111-121. (У контексті розвитку особистості проаналізовано параметри та рівні ефективної взаємодії у процесі спільної діяльності молодших школярів. Представлено результати емпіричного дослідження впливу властивостей темпераменту (активності, темпу психічної діяльності, екстравертованості), міжособистісних стосунків (симпатії/антипатії) та навчальної діяльності на ефективність спільної діяльності дітей молодшого віку.),
Ж69408 Гайова В. С. Педагогічні умови забезпечення гармонії стосунків у підсистемі "молодший школяр - колектив" / В. С. Гайова, І. М. Мельник // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2010. - Вип. 176. - С. 41-46. (Проаналізовано особливості та умови ефективного забезпечення гармонійних стосунків "вчитель - школяр - колектив", обгрунтовано провідні положення успіху цього процесу. Акцентовано на суттєвому коректному педагогічному управлінні з боку вчителя розвитком особистості в колективі.),
Ж22469 Столяренко О. Проблема формування толерантних міжособистісних стосунків у молодіжному середовищі / О. Столяренко // Рідна школа. - 2010. - № 11. - С. 54-60. (Досліджено проблему виховання в студентської молоді толерантності. Підсумовано, що метою педагогіки толерантності є виховання молодого покоління на ненасильницьких засадах в контексті терпимості, миролюбності, співробітництва, поваги до прав і свобод інших людей. Розглянуто види толерантності: фізичну, моральну, зовнішню, внутрішню. Порівняно компаративну характеристику толерантної та не толерантної людини. Відзначено, що толерантність є основою педагогічного спілкування вчителя й учнів та учнів між собою. Наголошено, що головним завданням педагогів є спрямування діяльності студентів, регулювання їх міжособистісних стосунків, сприяння підвищенню комунікативної компетентності молодих людей тощо. Запропоновано як одну з форм позакласної виховної роботи проведення тренінгів "Жити у злагоді з собою та іншими".),
Ж16225 Малахова О. В. Методика визначення рівнів соціалізованості молодших школярів у контексті стосунків з однолітками / О. В. Малахова // Наука і освіта. - 2006. - № 1/2. - С. 112-115. (Наведено методику експериментального дослідження соціалізованості дітей молодшого шкільного віку в контексті міжособистісних відносин у колективі. Визначено три критерії соціалізованості молодших школярів: позиційний, нормативний і змістовий. Наведено практичні результати аналізу проведеного дослідження у початкових класах загальноосвітніх шкіл Луганська.),
Ж70437 Левус Н. І. Особливості прояву комплексу неповноцінності у молодших школярів / Н. І. Левус // Пробл. заг. та пед. психології : зб. наук. праць. - 2011. - 13, Ч. 3. - С. 233-242. (Розглянуто особистісні та поведінкові прояви комплексу неповноцінності у молодших школярів. Простежено розвиток досліджень цього феномену починаючи від психоаналітиків А. Адлера та З. Фрейда. Виявлено, що на сучасному етапі комплекс неповноцінності визначається через поняття несвідомого, певні емоційні та поведінкові розлади, які призводять до особистісних змін. Емпірично досліджено, що у молодших школярів почуття неповноцінності супроводжується автоагресією, підвищеною тривожністю та чутливістю до ігнорування. У ситуаціях соціальної взаємодії така дитина почувається незахищеною, ізольованою і безсилою. Однофакторний дисперсійний аналіз дав змогу простежити залежність рівня комплексу неповноцінності від таких показників як: опосередкована агресія через батьків, недовіра до себе, самоакцептація зовнішності. На основі порівняльного аналізу виявлено, що учні з високим рівнем комплексу неповноцінності вирізняються недовірою до себе, опосередкованою агресивністю, почуваються емоційно незахищеними, у них переважають песимістичні настрої на фоні недовіри до себе та зневіри у власні сили. Кореляційний аналіз показав, що комплекс неповноцінності у молодших школярів може розвинутися на грунті порівняльно-оцінного зіставлення себе з однолітками або через прагнення здобути визнання в очах значимих дорослих. Досліджено, що комплекс неповноцінності спричиняє труднощі у спілкуванні, оскільки він поєднується із невпевненістю у своїх силах, сором'язливістю, несміливістю та нерішучістю у налагодженні стосунків з оточуючими.),
Ж24982 Пантюк М. Підготовка майбутнього вчителя до реалізації міжособистісної взаємодії у колективі школярів / М. Пантюк // Молодь і ринок. - 2010. - № 10. - С. 49-53. (Проаналізовано специфіку реалізації різних виховних стратегій у процесі міжособистісних стосунків (МС) педагогів і школярів, визначено особливості підготовки майбутнього вчителя до реалізації МС з учнями на підгрунті гуманізму та демократії. На основі історичної ретроспективи встановлено, що самоврядування - це важливий фактор виховного процесу, завдяки якому встановлювався тісний зв'язок учителя зі шкільним життям та дитячо-юнацькими організаціями, що створювалися. Підкреслено необхідність глибокої та всесторонньої освіти педагога. Визначено функції вчителя в процесі дитячого самоврядування як взаємовідносини педагога із силами певного оточення - колективом. Наголошено, що самоврядування допомагало реалізувати завдання партнерського зв'язку між вчителем та учнями, сприяло формуванню повноцінного громадянина.)
Титаренко І. О. Післядипломна освіта вчителя початкових класів в системі методичної роботи загальноосвітньої школи : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / І. О. Титаренко ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - Київ, 2005. - 22 c. (Уперше розроблено й обгрунтовано двокомпонентну модель післядипломної педагогічної освіти вчителів у системі внутрішньошкільної методичної роботи, яка містить базовий і варіативний компоненти з метою підвищення фахової компетентності вчителя як предметника, вихователя, методиста, а також для оперативного врахування труднощів у процесі безпосередньої професійної діяльності. Розкрито зміст варіативного компонента щодо врахування труднощів вчителя у проведенні соціально-педагогічної роботи з батьками. Показано необхідність підвищення рівня ділових стосунків. Розглянуто аспект формування компетентності вчителя у розвитку культури поведінки молодших школярів, а також використання сучасних інформаційних технологій. Проаналізовано критерії ефективності внутрішньошкільної методичної роботи з вчителями початкових класів. Удосконалено положення щодо форм організації внутрішньошкільної методичної роботи з учителями початкових класів, а також стосовно внутрішньошкільної методичної роботи у системі післядипломної освіти вчителя.),
Ершова Н. Г. Формирование межличностных отношений у детей 6-7 лет средствами физического воспитания в процессе воспитательной деятельности / Н. Г. Ершова, Е. И. Холодилова // Физ. воспитание студентов творч. специальностей. - 2007. - № 3. - С. 64-72. (Розглянуто проблему розвитку міжособистісних стосунків молодших школярів на сучасному етапі розвитку суспільства. Зазначено, що формування культури міжособистісних стосунків підростаючого покоління є важливим завданням освіти та суспільства в цілому. Досліджено стан соціально-психологічного клімату та стосунків дітей віком 6 - 7 років у школі-інтернаті. Розроблено методики, що сприяють формуванню міжособистісних стосунків дітей даного віку. Зроблено висновок, що використання сюжетно-рольових ігр покращує соціально-психологічний клімат і сприяє підвищенню активності освітнього процесу.),
Наукова періодика України,
Реферативна база даних