Ключові слова: Радянський плакат 20-30-х рр. ХХ ст. --
Радянська реклама 20-30-х рр. ХХ ст.
Доброго дня! Сподіваємось, Вам стануть у нагоді наступні джерела. Також рекомендуємо здійснити додатковий самостійний пошук у базі "Наукова періодика України" (див. посилання), реферативній базі даних НБУВ, в "Архіві виконаних довідок" (див. посилання).
Видання є в НБУВ: ВА686325 Ярема С.
Етикетка : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / С. Ярема, О. Гавва; Відкритий міжнар. ун-т розв. людини "Україна". - Київ, 2007. - 639 c. (Висвітлено історію виникнення
етикетки, наведено огляд новітніх розробок щодо її виготовлення. Встановлено призначення та охарактеризовано різновиди етикеток, розроблено їх класифікацію. Розглянуто дизайн, матеріали, технології виготовлення, оздоблення, захисту етикеток та нанесення їх на виріб.),
ВС43222 Дурняк Б. В. Розробка і дизайн рекламних видань : Навч. посіб. / Б. В. Дурняк, А. Є. Батюк. - Львів : Укр. акад. друкарства, 2006. - 320 c. ,
ВА719410 Волошин Л. В. Рання графіка Святослава Гординського. 1920 - 1930 роки / Л. В. Волошин; Нац. музей у Львові ім. А.Шептицького. - Львів : Афіша, 2007. - 188 c. (Висвітлено особливості графічного мистецтва відомого українського художника С. Гординського, в якому він утверджував передові у 1920 - 1930-х рр. творчі ідеї українського авангарду, формуючи його самобутні національні риси. Подано унікальні зразки книжкової графіки, промислової реклами, екслібриси, плакати, художні листівки, станкові рисунки та шаржі С. Гординського.),
СО27788 Шевченко В. Я. Композиція плаката : навч. посіб. / В. Я. Шевченко; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2-ге вид., доповн. - Х. : Колорит, 2007. - 133 c. (Розглянуто питання історії становлення та розвитку плаката у системі візуальної комунікації. Проаналізовано образотворчі засоби композиції плаката, визначено найважливіші чинники, що впливають на виразність і дієвість художнього (рекламного) образу.),
РА395155 Поліха Л. Я. Дизайн періодичних видань Закарпаття 1919 - 1944 рр.: формотворчі та стилістичні особливості : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.07 / Л. Я. Поліха; МОНМС України, Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - Харків, 2012. - 20 с. (Досліджено історію дизайну газет, журналів і календарів Закарпаття 1919 - 1944 рр. з позиції формотворчих і стилістичних аспектів, що формувалися під впливом культурних, технічних, економічних, політичних і соціальних чинників. Виявлено розвиток напрямків (класицизм, еклектика, "мистецтво та ремесло", плакатстиль, де-стайл), стилів (реалізм, модерн, конструктивізм, ар-деко) та течії футуризм, які визначали характер періодичних видань Закарпаття першої половини XX ст. Встановлено авторство робіт у закарпатських медіа художників Й. Бокшая, М. Федорка, І. Русенка, Ю. Вірага, Н. Сільвая, В. Короліва (Старого), Ф. Манайла, В. Кричевського, М. Бутовича, М. Михалевича, А. Старчевського, А. Берната, Р. Лісовського, Д. Миллого.),
Ж71480 Северина О. В. Развитие экологической проблематики в экологическом плакате 20 - 80-х годов ХХ века / О. Н. Северина // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 6. - С. 58-66. (Висвітлено розвиток екологічної проблематики у вітчизняному плакаті 1920 -1980-х рр. Описано етапи його становлення, основні цілі й задачі. Розглянуто специфіку художнього стилю й різні підходи до вирішення проблем екології. ),
Ж71480 Саратовская Н. Н. Художественный образ в плакате: проблема содержания и формы / Н. Н. Саратовская // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 6. - С. 90-96. (Висвітлено проблему визначення місця плаката в системі образотворчих мистецтв, виявлення ідейно-художньої структури плакатного образу.),
Ж70113 Фомин Д. Пропаганда чтения в русском плакате 1920-х годов / Д. Фомин // Наук. пр. Нац. б-ки України ім. В.І. Вернадського. - 2013. - Вип. 35. - С. 686-694. (Рассмотрены особенности трактовки темы чтения, борьбы с неграмотностью, образов книги и "человека читающего" в русском плакате 1920-х гг. Произведения знаменитых художников (А. Родченко, В. Степановой, А. Радакова, Б. Кустодиева) и работы неизвестных авторов проанализированы в культурном контексте послереволюционной эпохи, проведено их сравнение с образцами западной книготорговой рекламы тех лет.),
Ж68592 Гутник Л. М. Майстри вітчизняної графіки в мистецтві кіноплаката (на матеріалах зібрання українського кіноплаката XX ст. з фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського) / Л. М. Гутник // Рукоп. та книжк. спадщина України : археогр. дослідж. унік. архів. та бібл. фондів. - 2013. - Вип. 17. - С. 250-269. (Висвітлено один з головних аспектів дослідження зібрання українського тиражного кіноплаката ХХ ст. із фондів Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського – вивчення діяльності майстрів вітчизняного образотворчого мистецтва у цьому різновиді плакатної графіки. Проаналізовано творчість провідних українських художників, які працювали в галузі реклами кіномистецтва.),
Ж68592 Донець О. М. Використання образу Т. Г. Шевченка в українському радянському плакаті (за матеріалами зібрання українського радянського плаката з фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського) / О. М. Донець // Рукоп. та книжк. спадщина України : археогр. дослідж. унік. архів. та бібл. фондів. - 2013. - Вип. 17. - С. 270-276. (озглянуто питання втілення в мистецтві українського плаката образу Т. Г. Шевченка – знакової постаті історії і культури України. Систематизовано плакати за функціональною належністю, художньо-образним втіленням та композиційним рішенням, подано основні види трансформації образу поета – від безпосередньої портретної візуалізації до художньої інтерпретації творчої спадщини, і визначення його ролі у соціокультурному просторі.)
Ганоцька О. В. Принцип стандарту та ексклюзиву у дизайні етикетки / О. В. Ганоцька // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 11. - С. 33-41.,
Андрейканіч А. І. Розвиток плакатної графіки в українському культурному просторі Галичини на початку ХХ сторіччя / А. І. Андрейканіч // Вісн. Харків. держ. академії дизайну і мистецтв . Мистецтвознавство. Архитектура. - 2011. - № 6. - С. 132-134.,
Андрейканіч А. І. Плакат: його види та жанри / А. І. Андрейканіч // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. - 2013. - Вип. 19(1). - С. 121-126.,
Фомин Д. Пропаганда чтения в русском плакате 1920-х годов / Д. Фомин // Наук. пр. Нац. б-ки України ім. В. І. Вернадського. - 2013. - Вип. 35. - С. 686-694.,
Гребенщикова А. Г. "Плакатность" в советской литературе 1920–1930-х годов / А. Г. Гребенщикова // Вісн. Харк. нац. ун-ту ім. В. Н. Каразіна. Сер. : Філологія. - 2013. - № 1080, вип. 69. - С. 61-65. ,
Кізлова А. А. Образи алкоголіка та курця в історії радянського антиалкогольного і антитютюнового плакату / А. А. Кізлова // Гілея: наук. вісник. - 2014. - Вип. 81. - С. 69-73.,
Архів виконаних довідок,
Наукова періодика України,
Реферативна база даних