Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (14)Реферативна база даних (142)Книжкові видання та компакт-диски (216)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю954.05$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
1.

Пампуха Л.О. 
Гендерні стереотипи в структурі рольового конфлікту жінки- керівника: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Л.О. Пампуха ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Вивчено внутрішньоособистісний рольовий конфлікт жінки-керівника. Теоретично обгрунтовано й емпірично досліджено особливості гендерних стереотипів як складових внутрішньоособистісного рольового конфлікту жінки-керівника. Показано, що параметри гендерних стереотипів взаємопов'язані зі ступенем вияву цього конфлікту. Розглянуто особливості стереотипізації та зміст гендерних стереотипів у жінок-керівників. З'ясовано місце та значення гендерних стереотипів у структурі рольового конфлікту такої жінки. Визначено шляхи подолання рольового конфлікту жінки-керівника з застосуванням засобів корекції гендерних стереотипів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.05 + Ю937.31 +
Шифр НБУВ: РА345771

Рубрики:

      
2.

Василькова О.І. 
Динаміка неформального лідерства в навчальній групі ПТУ: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.І. Василькова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання виникнення, розвитку та функціонування лідерства в навчальній групі ПТУ. Виявлено, що лідерство формується в динаміці розвитку групи та відображає неформальну структуру міжособистісних відносин учнів. Визначено типи лідерства: інтелектуальний, емоційний, практичний. Складено психологічні "портрети" лідерства різних типів. Встановлено, що в основі механізму обрання лідера групи лежить процес психологічного ціннісного обміну, порівневе розгортання якого обумовлює динаміку лідерства, яка тісно пов'язана з загальним поетапним розвитком навчальної групи, найважливішими сферами її життєдіяльності. Розроблено та апробовано концептуальну модель структури керівного ядра навчальної групи ПТУ, використання якої дозволяє інженерно-педагогічним працівникам навчального закладу поширити діапазон впливу на учнів. Встановлено, що створена система цілеспрямованої роботи з лідерами та іншими членами навчальної групи, з інженерно-педагогічними працівниками та батьками учнів дозволяє стимулювати активність лідерів, групову згуртованість та задоволеність процесом спілкування; підвищити лідерський потенціал в інтересах формування та розвитку учнівського колективу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.314 + Ю954.05 +
Шифр НБУВ: РА330560

Рубрики:

      
3.

Петрунько О.В. 
Імпліцитні типології політичних лідерів у свідомості електорату України: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.В. Петрунько ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Визначено поняття "імпліцитні типології політичних лідерів", як багатофункціонального когнітивного конструкту буденної свідомості, що опосередковує сприймання політиків електоратом. Розроблено концептуальну та емпіричну моделі дослідження, а також комплекс методів щодо емпіричного реконструювання та модельної репрезентації імпліцитних типологій політичних лідерів. Запропоновано трирівневу динамічну модель "розгортання" категоризаційного процесу під час сприймання та оцінювання політиків населенням. Відтворено універсальну систему еталонних типів політиків, з якими українські виборці зіставляють реальних політичних діячів за умов політичного вибору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.05 + Ф08 + С5*666*332.6*4
Шифр НБУВ: РА310634 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Галяс І. А. 
Лідер як суб'єкт владної діяльності в умовах сучасного транзитивного суспільства (соціально-філософський аналіз): автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.03 / І. А. Галяс ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І. Вернадського. — Сімф., 2011. — 18 с. — укp.

Здійснено генезу феномена лідера та поглиблено розуміння природи й сутності цього явища. Комплексно проаналізовано діалектику об'єктивних умов і суб'єктивного фактора в різних системах координат суспільного розвитку докласового, традиційного й індустріального суспільств, а також суспільств перехідного періоду: Еллінізму, Ренесансу, Постмодерну. Досліджено атрибути й модуси лідера, виявлено еволюцію ціннісних орієнтирів у його діяльності. Позначено "больові точки" перехідного періоду сучасного українського суспільства. Значну увагу приділено аналізу аксіологічної раціональності "ситуативного" типу сучасного лідера за умов пстіндустріальної нетеократичної ери, що складається; формуванню на етапах транзитивності українського суспільства нової гуманістичної парадигми лідерства, адекватної виклику епохи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.05 + Ю6*18:С5 + С5*333.641.214
Шифр НБУВ: РА382498 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Кобера А.В. 
Організаційно-психологічні детермінанти лідерства в органах внутрішніх справ України: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.06 / А.В. Кобера ; Київ. нац. ун-т внутр. справ. — К., 2008. — 16 с. — укp.

Розглянуто теоретичні та прикладні аспекти лідерства в органах внутрішніх справ України. Проаналізовано існуючі теорії та концепції лідерства, розглянуто особливості його виникнення в органах внутрішніх справ України та поліцейських організаціях зарубіжних країн. Встановлено, що умовою ефективності діяльності міліцейського підрозділу є виконання керівником ролі лідера колективу. До наукового обігу введено поняття "управлінський лідер органів внутрішніх справ". Визначено об'єктивні й суб'єктивні детермінанти лідерства в органах внутрішніх справ. Розроблено інтеграційну модель управлінського лідера. На підставі визначених професійно-значущих якостей управлінського лідера органів внутрішніх справ встановлено критерії професійно-психологічного відбору та підготовки керівників органів внутрішніх справ. Розроблено комплексну тренінгову програму розвитку лідерського потенціалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.010.22 + Ю954.05 + Ю959.181 +
Шифр НБУВ: РА356010

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Мараховська Н.В. 
Педагогічні умови формування лідерських якостей майбутніх учителів у процесі навчання дисциплін гуманітарного циклу: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.В. Мараховська ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 22 с. — укp.

Розкрито суть основних дефініцій дослідженої проблеми (лідерство як процес організації та управління колективом, лідер - особистість, яка має цінний для групи потенціал, ініціює взаємодію членів групи, впливає на згуртування колективу. Виявлено особливості формування лідерських якостей майбутніх учителів. Теоретично обгрунтовано педагогічні умови їх формування у процесі навчання дисциплін гуманітарного циклу, а саме: спрямування мотиваційно-ціннісної сфери майбутнього вчителя на лідерство у процесі навчання, здобуття ним сукупності інтегрованих знань про лідерство в педагогічній діяльності, забезпечення розвитку лідерських умінь майбутнього вчителя у процесі навчання, набуття майбутнім учителем практичного досвіду лідерства під час педагогічної практики. Ефективність реалізації педагогічних умов перевірено у процесі навчання дисциплін гуманітарного циклу за допомогою певних способів, а саме: розробки індивідуального освітнього маршруту, організації навчально-дослідницького проекту, проведення професійно-педагогічного тренінгу. Виявлено позитивну динаміку рівнів сформованості лідерських якостей майбутніх учителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю954.05 + С.р94УКР) +
Шифр НБУВ: РА364469

Рубрики:

      
7.

Мітлош А.В. 
Психологічний аналіз лідерської обдарованості членів молодіжних громадських об'єднань: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / А.В. Мітлош ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Узагальнено основні концепції лідерства. Наведено результати дослідження структури молодіжного громадського об'єднання. Визначено основні типи структур, характерні для молодіжних організацій різних напрямків діяльності. Визначено основні якості та психологічні особливості лідера, які складають модель лідерської обдарованості. Подано різні типи таких моделей. Проаналізовано особливості розв'язання лідером складних соціальних проблем. Описано вплив чинників мікро- (сімейної ситуації, освіти) мезо- (культурної різноманітності, духовності, інформації, що одержується) та макросередовища (суспільно-політичного ладу дежави) на розвиток лідерської обдарованості. З'ясовано вплив тренінгу на розвиток якостей лідера.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю954.05 +
Шифр НБУВ: РА351133

Рубрики:

      
8.

Походенко С.В. 
Психологічні особливості мотивації лідерства у підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.В. Походенко ; Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 1998. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.05-734 + Ю983.726-43 + Ч421.331.2

Рубрики:

      
9.

Поденко А.В. 
Розвиток організаторських здібностей особистості в підлітковому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.В. Поденко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано структуру організаторських здібностей особистості в підлітковому віці, визначено особливості й засоби їх розвитку. Класифіковано наукові підходи та методи дослідження організаторських здібностей особистості в підлітковому віці. Визначено вікові можливості підліткового віку щодо розвитку організаторських здібностей. За допомогою факторного аналізу визначено структуру організаторських здібностей, яка включає динамічні, соціально-інтелектуальні, емоційно-адаптивні, регулятивні та комунікативно-стильові характеристики особистості. Запропоновано комплекс методів психодіагностики організаторських здібностей і відповідну розвивальну програму. Зроблено висновок, що підлітковий вік є сензитивним періодом для розвитку організаторських здібностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2 + Ю954.05 + Ю983.724 +
Шифр НБУВ: РА350861

Рубрики:

      
10.

Миськів І.С. 
Розвиток шкільного лідерства у Великій Британії: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.С. Миськів ; Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. Івана Франка. — Дрогобич, 2009. — 20 с. — укp.

Здійснено аналіз змісту, методів і форм розвитку шкільного лідерства, охарактеризовано практичну реалізацію шкільного лідерства на шкільному, локальному та національному рівнях. Виявлено особливості основних компонентів програм підготовки шкільних лідерів Великої Британії у системі початкової та неперервної професійної педагогічної освіти. Подано опис етапів професійного розвитку британського шкільного лідера та їх характеристику. Обгрунтовано удосконалення загальноосвітньої школи та освітніх послуг, які вона надає суспільству за посередництва шкільного лідерства. Основні результати дослідження впроваджено у навчальний процес інституцій системи професійної освіти України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4ВЕЛ) + Ю954.05 +
Шифр НБУВ: РА367532

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Болотська О.А. 
Соціально-педагогічні умови гендерного виховання жінок-лідерів у діяльності громадських організацій та рухів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / О.А. Болотська ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2008. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність і досліджено актуальні проблеми гендерного виховання та становлення жінки як лідера у діяльності громадських організацій і рухів на сучасному етапі розвитку українського суспільства. Вперше обгрунтовано соціально-педагогічні умови гендерного виховання жінок-лідерів у діяльності громадських організацій та рухів, зокрема, обгрунтовано необхідність створення освітньо-виховного середовища з метою надання жінкам максимальних можливостей для реаліазції себе як лідера та суб'єкта громадсько-професійного й особистого життя, формування соціально-психологічної готовності до громадської діяльності та розвитку гендерної компетентності. Розроблено програму школи жіночого лідерства та методики впровадження інтерактивних форм і методів навчання. Наведено рекомендації щодо удосконалення діяльності керівників громадських організацій різного рівня.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.05 + С5*423.2*344 +
Шифр НБУВ: РА356380

Рубрики:

      
12.

Скнар О.М. 
Соціально-психологічна модель гендерної поведінки політичного лідера в уявленнях студентської молоді: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.М. Скнар ; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Вивчено гендерні особливості поведінки політичних лідерів. Визначено основні критерії розрізнення маскулінних і фемінінних рис особистості. Наведено критерії класифікації соціально-психологічних характеристик поведінки політичних лідерів. Проаналізовано результати теоретичних й емпіричних досліджень з питань політичного лідерства у гендерному вимірі. Виявлено стійкі спільні та відмінні гендерні критерії, за якими здійснюється оцінювання студентською молоддю політичних лідерів різної статі. Побудовано соціально-психологічну модель гендерної поведінки політичного лідера, яка є узагальненим відображенням сукупності моделей, одержаних емпіричним шляхом. Наведена модель передбачає врахування розроблених критеріїв оцінки гендерної поведінки політичного лідера. Запропоновано можливий перелік гендерних характеристик, за яким відбувається таке оцінювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.05 + С5*423.2*344 + С5*666*333.641.214 +
Шифр НБУВ: РА338651

Рубрики:

      
13.

Ягоднікова В.В. 
Формування лідерських якостей старшокласників в особистісно орієнтованому виховному процесі загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.В. Ягоднікова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2006. — 21 с. — укp.

Вперше визначено педагогічні умови, що сприяють формуванню лідерських якостей старшокласників. Уточнено сутність понять "лідер" і "лідерство". Розроблено й експериментально перевірено технологію формування лідерських якостей старшокласників в особистісно орієнтованому виховному процесі загальноосвітньої школи. Визначено компоненти лідерських якостей, встановлено їх ознаки та рівні сформованості у старшокласників. Розкрито взаємозв'язок між виявленими компонентами (мотиваційним, емоційно-вольовим, особистісним, діловим) лідерських ознак. Розроблено методику діагностики рівнів сформованості лідерських якостей старшокласників. Створено й апробовано програму виховання школярів "Я - українець", а також нову модель учнівського самворядування - Шкільної Учнівської Республіки, програму школи лідерів "Я можу, вмію, дію". Наведено практичні рекомендації щодо формування лідерських якостей старшокласників для соціально-педагогічних працівників шкільного рівня освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.3 + Ю954.05-734 + Ю983.402.3 +
Шифр НБУВ: РА344923

Рубрики:

      
14.

Хмизова О.В. 
Формування лідерської позиції у молодших школярів у позаурочній діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Хмизова ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Проаналізовано основні напрями наукових розробок у галузях психолого-педагогічного розуміння лідерства та позиції особистості, уточнено сутність поняття "лідерська позиція". Розроблено типологію лідерської позиції на основі обраних критеріїв та визначено рівні розвитку лідерської позиції у молодших школярів. Висвітлено технологію формування лідерської позиції в учнів початкових класів, яка містить концептуальний, цільовий, змістовий, процесуальний й оцінно-результативний компоненти та побудована з урахуванням формування лідерської позиції на засадах особистісно орієнтованого виховання у початковій школі, формування мотивації лідерства у молодших школярів, забезпечення у виховному процесі можливостей для прояву учнями лідерської поведінки, вдосконалення психолого-педагогічної компетентності вчителя-вихователя та підвищення рівня психолого-педагогічних знань батьків з питання виховання лідерської позиції у молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.212 + Ч421.331.1 + Ю954.05-734 +
Шифр НБУВ: РА370207 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Видай А.Ю. 
Формування лідерської спрямованості особистості майбутнього офіцера Збройних Сил України: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / А.Ю. Видай ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

На підставі отриманих результатів аналізу якісних і кількісних показників, що характеризують складові лідерської спрямованості (ЛС), а також з урахуванням тенденцій їх зміни створено експериментальну модель формування ЛС курсантів у процесі їх навчання та службової діяльності. Виявлено специфічні для курсантів закладів інженерної освіти особливості процесу розвитку та формування ЛС. Розроблено експериментальну модель формування ЛС майбутніх офіцерів Збройних Сил України, в якій розкрито значущість, наведено характеристику умов і механізмів формування ЛС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.05 + Ю942.9 + Ц4,8(4Укр)243.11
Шифр НБУВ: РА317826 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
16.

Сидоренко І.Г. 
Харизматична особистість та спільнота: морально-етичний аспект взаємодії: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.07 / І.Г. Сидоренко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 17 с. — укp.

Розкрито сутність, природу та моральні функції харизматичної особистості та спільноти. Досліджено процес соціальної та культурної еволюції особливого типу людини - "людини-маси" в його цілісності. Виявлено соціально-історичні та психологічні фактори формування харизматичної особистості. У контексті гуманістичної етики й етики комунітаризму вперше доведено, що виникнення феномену "маса" створює умови для уникнення індивідом морального вибору та зняття особистісної відповідальності. Виявлено тенденцію еволюції самосвідомості "людини-маси" до формування споживацького розуміння життєвих можливостей та індивідуальних свобод, які сприймаються у відриві від змісту етичної категорії відповідальності. З'ясовано, що основними принципами морального оцінювання взаємодії харизматична особистість - спільнота є моральні принципи альтруїзму й егоїзму, колективізму й індивідуалізму, принцип конформізму. Визначено роль харизматичної особистості у процесі суспільного розвитку, зокрема, досліджено її вплив на формування морального клімату сучасного суспільства. Встановлено, що за умов соціально-політичної кризової ситуації, обумовленої та взаємопов'язаної з кризами у духовно-моральній сфері, у масовій свідомості відбувається зміна консолідаційних засад до визнання та фокусування на ролі харизматичної особистості. Виявлено позитивну та негативну дієвість харизматичної особистості: інтеграційну та деструктивну. Окреслено спектр очікувань у масовій свідомості українців щодо харизматичного державного діяча, ідеалу якого відповідає самовіддана, сильна, відповідальна, інтегруюча особистість.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.32 + Ю700.811 + Ю704.5 + Ю954.05 +
Шифр НБУВ: РА362442

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського