Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (130)Книжкові видання та компакт-диски (128)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч424(4УКР)714.5$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
1.

Каташова О.А. 
Виховання духовних цінностей старшокласників в умовах багатопрофільного ліцею: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / О.А. Каташова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні засади виховання духовних цінностей старшокласників за умов багатопрофільного ліцею. Розкрито зміст і структуру духовних цінностей учнів старших класів, описано їх модель. Визначено потенціал педагогічного процесу багатопрофільного ліцею щодо виховання духовних цінностей старшокласників. Запропоновано технологію виховання духовних цінностей старшокласників за умов багатопрофільного ліцею, визначено умови її ефективного впровадження та розроблено методичне забезпечення. Розкрито сутність понять "духовні цінності старшокласників", "духовне середовище", розглянуто зміст і структуру виховного процесу у багатопрофільному ліцеї. Показано роль ліцейського самоврядування у вихованні духовних цінностей старшокласників. Встановлено критерії та рівні вихованості духовних цінностей старшокласників. До наукового обігу введено інтегрований показник "духовний статус особистості старшокласника". Експериментально підтверджено ефективність розробленої технології виховання духовних цінностей старшокласників за умов багатопрофільного ліцею.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч424(4УКР)714.5
Шифр НБУВ: РА372778 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Карпенкова Н.І. 
Еколого-естетичне виховання ліцеїстів у процесі ознайомлення з історико-природними заповідниками Криму: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.І. Карпенкова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2008. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено організаційно-педагогічну модель еколого-естетичного виховання ліцеїстів у процесі ознайомлення з історико-природними заповідниками Криму. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови впровадження даної моделі. Удосконалено теорію та практику еколого-естетичного виховання ліцеїстів у процесі ознайомлення з історико-природними заповідниками. Визначено методи й організаційні форми еколого-естетичного виховання ліцеїстів, зокрема, розроблено зміст навчальної літньої практики й учнівських краєзнавчих екскурсій у межах впровадження навчальної програми "Заповідний Крим ".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч421.355.6 + Ч424(4УКР)714.5 +
Шифр НБУВ: РА362025

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Подзігун А. М. 
Організаційно-педагогічні засади діяльності ліцеїв у сільській місцевості: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / А. М. Подзігун ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. — Вінниця, 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Проаналізовано становлення та історичний розвиток ліцеїв освіти на території України, визначено їх роль і місце у забезпеченні освіти обдарованої учнівської молоді. Узагальнено особливості діяльності й управління ліцеями у сільській місцевості, обгрунтовано структурно-функціональну модель підвищення ефективності їх діяльності. Розкрито методику проведення педагогічного експерименту. Проаналізовано й узагальнено результати дослідно-експериментальної роботи. Розроблено методичні рекомендації щодо покращання ефективності діяльності ліцеїв у сільській місцевості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.5
Шифр НБУВ: РА385013 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Ананьєва Н.В. 
Організаційно-педагогічні засади діяльності полілінгвістичної гімназії: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Ананьєва ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 22 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано організаційні засади та педагогічні умови діяльності полілінгвістичної гімназії, розроблено їх науково-методичне забезпечення. Встановлено особливості та критерії результативності діяльності полілінгвістичної гімназії. Визначено мету та зміст полікультурної освіти гімназистів, обгрунтовано теоретичні засади управління гімназією у полілінгвістичному та полікультурному середовищі. Запропоновано форми та методи організації полікультурної діяльності. Проведено порівняльне дослідження характерних особливостей діяльності вітчизняних і зарубіжних полілінгвістичних гімназій. Розкрито зміст понять "полікультурна освіта", "полікультурний навчально-виховний процес", "полілінгвістична гімгназія", "полілінгвістичне та полікультурне середовище" та "діалог культур".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.5 + Ш1 р21(4УКР)18 +
Шифр НБУВ: РА352861

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Наказний М.О. 
Організація діяльності ліцею технічного профілю в системі неперервної професійної освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / М.О. Наказний ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Уперше виявлено та теоретично обгрунтовано організаційно-методичні умови діяльності ліцею технічного профілю у неперервній освітній системі. Розроблено та обгрунтовано науково-методичний і психолого-педагогічний комплекс забезпечення профільної підготовки учнів, критерії ефективності діяльності ліцею як закладу профільного навчання старшокласників. Показано, що ефективність діяльності ліцею даного профілю як закладу профільної підготовки учнівської молоді підвищується за умов функціонування його у складі навчального науково-виробничого комплексу, що реалізує принцип наступності у навчально-виховній роботі, зокрема, його змісті та формах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.5 + Ч421.207 +
Шифр НБУВ: РА336005

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Сафіулін В.І. 
Організація навчально-виховного процесу в сучасній гімназії: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / В.І. Сафіулін ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 18 с.: рис. — укp.

Розроблено та системно досліджено організацію навчання та розвитку творчої особистості в сучасній гімназії. Історико-генетичне вивчення становлення гімназій дозволило визначити етапи їх розитку та провідні принципи діяльності. Наведено інформаційно-розвивальну модель діяльності інноваційного закладу, центром якого є творча особистість, визначено оптимальне співвідношення освітніх галузей, здійснено модернізацію змісту освіти, створено комплекс нових навчальних технологій. Комплексну діагностику результатів висвітлено за методологічним, психологічним, соціальним, валеологічним і педагогічним аспектами та за адекватними критеріями якості та рівня засвоєння знань і розвитку учнів, навчальною активністю, їх самонавчання та самовдосконалення за інтересами тощо. Результативність творчого успіху визначено також з використанням лонгітюдного дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.5
Шифр НБУВ: РА314170 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Каташов А.І. 
Педагогічні основи розвитку інноваційного освітнього середовища сучасного ліцею: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.І. Каташов ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2001. — 20 с.: рис. — укp.

На засадах методології інноваційного пошуку розкрито особливості діяльності інноваційних навчальних закладів, сутність і структуру освітнього середовища сучасного ліцею, подано обгрунтування концептуальної ідеї дворівневої ліцейської освіти. Визначено можливості додаткової освіти в реалізації завдань розвитку творчого потенціалу учнівської молоді, роль керівника закладу освіти у створенні відповідних умов освітнього середовища. Обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови ефективності розвитку та функціонування інноваційного освітнього середовища сучасного ліцею.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.5
Шифр НБУВ: РА314116 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Ярощук Л.Г. 
Педагогічні технології навчання предметів гуманітарного циклу учнів гімназії: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Л.Г. Ярощук ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2008. — 21 с. — укp.

Проаналізовано поняття "педагогічна технологія", "пізнавальний процес", "таксономія", "творча особистість". Виявлено зміст, форми та методи навчально-пізнавальної діяльності гімназистів залежно від закономірностей їх вікового розвитку. Теоретично обгрунтовано науково-методичні й оранізаційно-технологічні умови формування освітніх інтересів особистості гімназистів у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу. Доведено, що технологізація навчання таких предметів забезпечує активізацію пізнавальної діяльності учнів гімназії через спеціальне структурування навчального матеріалу (таксономія), комплексне використання загальнодидактичних принципів, міжпредметних і інтегративних зв'язків у навчальному процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Ч424(4УКР)714.5 + С.р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА356906

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Іванова О.Ю. 
Педагогічні умови забезпечення якості освіти старшокласників ліцею в особистісно-орієнтованій системі навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.Ю. Іванова ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2008. — 20 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальні дослідження педагогічних умов забезпечення якості освіти старшокласників ліцею за умов особистісно-орієнтованої системи навчання. Обгрунтовано педагогічні умови, що сприяють розвитку ефективності якості освіти за даних умов (забезпечення ціннісних орієнтирів, урахування часового ресурсу, здійснення моделювання навчального простору, становлення професіоналізму вчителя). На основі дитиноцентристського підходу розроблено модель випускника ліцею, елементами якої є вимоги до освіченості випускника ліцею, його загальнокультурної підготовки, розвитку найважливіших властивостей особистості, що забезпечують позитивну "Я-концепцію". Розкрито суть понять "особистісно-орієнтована система навчання", "якість освіти", "показники якості оцінки знань випускників." Розвинуто засоби активізації учнів та їх підготовки до самореалізації за нових соціально-економічних умов. Досліджено функції та особливості професійного розвитку особистості вчителя за умов особистісно-орієнтованої системи навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.7 + Ч421.21 + Ч424(4УКР)714.5 +
Шифр НБУВ: РА360591

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
10.

Самойленко О. В. 
Розвиток гімназійної освіти на Чернігівщині (XIX - початок XX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. В. Самойленко ; Черніг. нац. пед. ун-т ім. Т.Г. Шевченка. — Чернігів, 2011. — 20 с. — укp.

Вперше проведено історично-педагогічний аналіз становлення та розвитку гімназійної освіти в Чернігівській губернії досліджуваного періоду. Визначено характерні особливості цього процесу й основні його етапи. Виявлено закономірності функціонування гімназій у тісному взаємозв'язку з історико-освітніми процесами, які відбувалися в Україні та тогочасній Російській імперії. Охарактеризовано мету, зміст, форми та методи навчально-виховної роботи гімназій Чернігівщини в даний період, встановлено їх обумовленість регіональними умовами та потребами. Досліджено забезпечення гімназій учительськими кадрами, визначено та теоретично обгрунтовано педагогічні положення наукової спадщини представників гімназійної освіти регіону, їх педагогічні погляди. Висвітлено шляхи використання виявленого досвіду гімназійної освіти Чернігівської губернії (XIX - початок XX ст.) у контексті реформування сучасної освітньої системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР1)52 + Ч424(4УКР)714.5
Шифр НБУВ: РА384872 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Курашова В.О. 
Розвиток принципу самостійності в історії вітчизняної гімназичної освіти XIX - початку XX століття: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / В.О. Курашова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 22 с. — укp.

Проаналізовано теорію та досвід реалізації принципу самостійності. Визначено витоки та науково обгрунтовано етапи розвитку принципу (1804 - 1827 рр. - етап теоретичного обгрунтування принципу самостійності у вітчизняних гімназіях, 1828 - 1849 рр. - етап офіційної відмови від принципу самостійності у вітчизняній гімназичній освіті, 1850 - 1870 рр. - етап застосування принципу самостійності в процесі самоосвіти гімназистів, 1871 р. - перша половина 1890-х рр. - етап обмеженого застосування принципу самостійності в навчально-виховному процесі гімназій і самоосвіті гімназистів, друга половина 1890-х рр. - 1917 р. - етап обгрунтування принципу самостійності як у навчальній, так і самоосвітній діяльності гімназистів). Охарактеризовано прогностичні тенденції розвитку досліджуваної проблеми та виведено можливості творчого використання педагогічного цінного досвіду за умов сьогодення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5/6 + Ч424(4УКР)714.5
Шифр НБУВ: РА375404 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Курашова В.О. 
Розвиток принципу самостійності в історії вітчизняної гімназичної освіти XIX - початку XX століття: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / В.О. Курашова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 22 с. — укp.

Проаналізовано теорію та досвід реалізації принципу самостійності. Визначено витоки та науково обгрунтовано етапи розвитку принципу (1804 - 1827 рр. - етап теоретичного обгрунтування принципу самостійності у вітчизняних гімназіях, 1828 - 1849 рр. - етап офіційної відмови від принципу самостійності у вітчизняній гімназичній освіті, 1850 - 1870 рр. - етап застосування принципу самостійності в процесі самоосвіти гімназистів, 1871 р. - перша половина 1890-х рр. - етап обмеженого застосування принципу самостійності в навчально-виховному процесі гімназій і самоосвіті гімназистів, друга половина 1890-х рр. - 1917 р. - етап обгрунтування принципу самостійності як у навчальній, так і самоосвітній діяльності гімназистів). Охарактеризовано прогностичні тенденції розвитку досліджуваної проблеми та виведено можливості творчого використання педагогічного цінного досвіду за умов сьогодення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5/6 + Ч424(4УКР)714.5
Шифр НБУВ: РА375404 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Курашова В.О. 
Розвиток принципу самостійності в історії вітчизняної гімназичної освіти XIX - початку XX століття: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / В.О. Курашова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 22 с. — укp.

Проаналізовано теорію та досвід реалізації принципу самостійності. Визначено витоки та науково обгрунтовано етапи розвитку принципу (1804 - 1827 рр. - етап теоретичного обгрунтування принципу самостійності у вітчизняних гімназіях, 1828 - 1849 рр. - етап офіційної відмови від принципу самостійності у вітчизняній гімназичній освіті, 1850 - 1870 рр. - етап застосування принципу самостійності в процесі самоосвіти гімназистів, 1871 р. - перша половина 1890-х рр. - етап обмеженого застосування принципу самостійності в навчально-виховному процесі гімназій і самоосвіті гімназистів, друга половина 1890-х рр. - 1917 р. - етап обгрунтування принципу самостійності як у навчальній, так і самоосвітній діяльності гімназистів). Охарактеризовано прогностичні тенденції розвитку досліджуваної проблеми та виведено можливості творчого використання педагогічного цінного досвіду за умов сьогодення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5/6 + Ч424(4УКР)714.5
Шифр НБУВ: РА375404 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Фатальчук С.Д. 
Становлення та розвиток гімназійної освіти східноукраїнського регіону (друга половина XIX - початок XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.Д. Фатальчук ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено історію становлення та розвитку гімназійної освіти східноукраїнського регіону у другій половині XIX - на початку XX ст. Виявлено соціальні, економічні та педагогічні умови цього періоду. На підставі аналізу архівних матеріалів, опублікованих джерел і літератури виявлено й обгрунтовано етапи розвитку зазначеної освіти. Проаналізовано зміст, форми та методи навчально-виховної роботи у гімназійних закладах східноукраїнського регіону. Показано зміни, що відбулися в організації гімназійної освіти протягом зазначеного періоду. Проаналізовано стан її кадрового та матеріального забезпечення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР5) + Ч424(4УКР)714.5 +
Шифр НБУВ: РА345902

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Нікітіна Н.П. 
Формування громадянської позиції учнів у навчально-виховному процесі педагогічного ліцею: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.П. Нікітіна ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2007. — 20 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження проблем формування громадянської позиції учнів педагогічних ліцеїв у навчально-виховному процесі, розкрито її сутність, визначено складові, показники їх сформованості, місце в системі цінностей педагогічної діяльності. Обгрунтовано технологію формування громадянської позиції учнів (мотиваційно-цільового, діагностичного, когнітивного, процесуального контрольно-корегуючого компонентів). Розглянуто педагогічні умови організації доцільної педагогічної взаємодії суб'єктів навчально-виховного процесу, урахування реальних умов життєдіяльності освітніх установ, сприяння самоврядуванню в педагогічних ліцеях як школам демократії. Доведено, що технологічна організація навчально-виховного процесу допомогла простежити динаміку формування громадянської позиції учнів від потенційної до реалізованої, а також від ситуативної до інтегративної якості, визначено рівні її сформованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч424(4УКР)714.5 +
Шифр НБУВ: РА350704

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Бордюк В.М. 
Формування життєтворчих цінностей старшокласників у навчально-виховному процесі педагогічного ліцею: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.М. Бордюк ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2009. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано й експериментально перевірено соціально-педагогічні умови ефективного формування життєтворчих цінностей старшокласників педагогічного ліцею, основними з яких є: діалогічність процесів педагогічної взаємодії учителів і учнів, урахування вікових та індивідуальних особливостей старшокласників, організація діяльності з урахуванням реалізації практики свободи, мотивація творчої активності та професійного самовизначення ліцеїстів, підвищення компетентності педагога у питаннях формування життєтворчих цінностей, забезпечення адекватності виховних впливів навчально-виховного процесу педагогічного ліцею на особистість учня. Визначено, що технологію створення соціально-педагогічних умов формування життєтворчих цінностей старшокласників у навчально-виховному процесі педагогічного ліцею представлено функціональною моделлю, яка включає мету, зміст, принципи, методи, форми, засоби, соціально-педагогічні умови формування життєтворчих цінностей старшокласників педагогічного ліцею. Доведено, що технологічна організація навчально-виховного процесу з урахуванням визначених соціально-педагогічних умов, дала можливість прослідкувати динаміку формування життєтворчих цінностей учнів педагогічного ліцею, а також встановити рівні їх сформованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.5 + Ч421.351.6 + Ю983.723.2 +
Шифр НБУВ: РА367926

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
17.

Кисільова В.П. 
Формування творчої особистості учня профільного ліцею у процесі навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.П. Кисільова ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2001. — 22 с. — укp.

Досліджено особливості організації навчально-виховної роботи у профільному природничо-науковому ліцеї та висвітлено її вплив на формування творчої особистості учня. На підставі аналізу психолого-педагогічної літератури розкрито сутність поняття "готовність ліцеїста до організації та проведення науково-дослідницької діяльності", визначено його зміст, рівні, критерії та показники. Теоретично обгрунтовано зміст ліцейної освіти, орієнтований на специфіку академічного рівня навчання, що знайшло відображення у відповідній структурі робочого навчального плану ліцею. Здійснено відбір форм і методів навчання, які направляють діяльність ліцеїстів на процесуальні аспекти змісту освіти з одночасним формуванням у них особистісної та соціальної спрямованості на професію дослідника в галузі природничих наук. Експериментальним шляхом встановлено наявний рівень творчих можливостей учнів природничо-наукового ліцею. Експериментально доведено результативність впливу системи роботи педагогічного колективу щодо формування творчої особистості ліцеїста на рівень готовності його до організації та проведення науково-дослідницької діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.5 + Б.р(4УКР)7-3
Шифр НБУВ: РА315955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського