Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (60)Книжкові видання та компакт-диски (114)Журнали та продовжувані видання (89)
Пошуковий запит: (<.>U=В.р$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
1.

Повар С.В. 
Інтеграція знань з фізики і математики як засіб формування творчого мислення старшокласників: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.В. Повар ; Нац. пед. ін-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано методику реаліазції інтеграції елементів знань учнів з фізики та математики в сучасній загальноосвітній школі. Проаналізовано особливості інтеграційних процесів та їх роль у формуванні творчого мислення старшокласників. Запропоновано й апробовано дидактичні матеріали з інтеграції знань учнів. Доведено доцільність впровадження гіперболічного параболоїда найпростішого виду z = kxy) у шкільний курс фізики та математики як носія просторової системи графіків, що сприяє розвитку просторово-графічного мислення старшокласників, надає можливість побудови та перетворення площинних графіків ізопроцесів і позитивно впливає на виконання учнями запропонованих творчих завдань, тобто дивергентність мислення. Досліджено особливості формування інтегративних знань учнів з фізики та математики засобами комп'ютерних технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В.р(4УКР)2-3,022 +
Шифр НБУВ: РА355083

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Стучинська Н.В. 
Інтеграція фундаментальної та фахової підготовки майбутніх лікарів у процесі вивчення фізико-математичних дисциплін: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Н.В. Стучинська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 40 с. — укp.

Запропоновано відкриту та гнучку дидактичну систему вивчення фізико-математичних дисциплін у медичному ВНЗ, засновану на фундаментальній і професійній підготовці майбутніх лікарів і фармацевтів. На підставі історико-генезисного аналізу здійснено періодизацію етапів становлення фізичної освіти у даних ВНЗ. Проаналізовано концепції вивчення фізико-математичних дисциплін у зарубіжних країнах. Розроблено модель навчальної діяльності з трирівневою ієрархічною структурою. Обгрунтовано принципи модульного конструювання інтегрованої навчальної дисципліни "Медична та біологічна фізика". Розроблено принципи організації самостійної навчальної діяльності студентів з використанням проектної технології. Удосконалено систему діагностування навчальних досягнень студента. За результатами дослідно-експериментальної апробації доведено ефективність наведеної дидактичної системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В.р(4УКР)3-3,022 +
Шифр НБУВ: РА360678

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Марченко Т.М. 
Методика формування математичного мислення студентів технічного університету в процесі вивчення дисципліни "Теорія коливань": Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.М. Марченко ; Укр. інж.-пед. акад. — Х., 2007. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано вирішення проблеми формування математичного мислення студентів технічних університетів у процесі вивчення технічних дисцилін на прикладі теорії коливань. Шляхом аналізу та узагальнення психолого-педагогічних концепцій математичного мислення визначено його структуру, що поєднує логічні, критичні та творчі розумові вміння, конкретизовано склад кожного з видів умінь. Досліджено особливості сучасної інженерної діяльності та математичного мислення сучасного інженера. Розглянуто специфіку організації процесу вивчення технічних дисциплін. На базі проблемного навчання та задачного підходу розроблено задачну систему, яка відтворює етапи інженерного дослідження та спрямована на формування логічних, критичних і творчих розумових умінь. Розроблено методику формування математичного мислення майбутнього інженера у процесі вивчення теорії коливань. Експериментльно підтверджено позитивний вплив розробленої методики на формування розумових умінь, які складають систему математичного мислення, а також результативність діяльності студентів у створенні математичних моделей технічних об'єктів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В.р(4УКР)3-3,022 + Ю935.131-231.4 +
Шифр НБУВ: РА349973

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Єфремова О.І. 
Міжпредметні зв'язки фізики і математики у 9 - 11 класах середньої загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.І. Єфремова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання розвитку міжпредметних зв'язків фізики та математики за умов реалізації нової концепції та проекту стандарту шкільної фізичної освіти, а саме, здійснення інтеграції, генералізації, диференціації, індивідуалізації, гуманізації у навчальному процесі. Доведено, що підвищити якість фізичних знань учнів можна завдяки адекватному та широкому використанню математичного апарату. Визначено методичні вимоги до тлумачення та змісту міжпредметних зв'язків. Обгрунтовано можливість і необхідність застосування єдиної символіки та термінології для визначення спільних фізико-математичних понять; узгодженого формування деяких фізичних і метаматичних понять (функції та функціональної залежності між змінними фізичним величинами, вектора та векторних величин, похідної у математиці та фізиці); використання математичних методів (аксіоматичного, дедукції, індукції, доведення від супротивного, векторного, координатного) та прийомів (розв'язування рівнянь, нерівностей та їх систем, знаходження суми n членів арифметичної прогресії). Запропоновано деякі форми роботи з обдарованими дітьми на базі нових математичних ідей. Наведено методичні рекомендації для вчителів фізики та запропоновано методику розвитку міжпредметних зв'язків фізики та математики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В.р(4УКР)2-3
Шифр НБУВ: РА315368 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Дідовик М.В. 
Наступність фізико-математичної підготовки в ліцеях і вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / М.В. Дідовик ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2007. — 20 с. — укp.

Вперше визначено й теоретично обгрунтовано педагогічні умови реалізації наступності фізико-математичної підготовки у ліцеях та ВНЗ III - IV рівнів акредитації. Розроблено модель, уточнено зміст та запропоновано методику реалізації принципу наступності фізико-математичної підготовки в ліцеях та ВНЗ III - IV рівнів акредитації. Обгрунтовано шляхи формування навчальної та професійно спрямованої мотивації фізико-математичної підготовки в освітній системі "ліцей - ВНЗ". Доведено, що впровадження розробленої методики реалізації наступності фізико-математичної підготовки в ступеневій системі освіти "ліцей - ВНЗ" сприяє підвищенню рівня та професійного спрямування фізико-математичної підготовки учнів ліцею та студентів ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В.р(4УКР)7,022 +
Шифр НБУВ: РА350206

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Гордійчук Г.Б. 
Педагогічні умови забезпечення наступності вивчення природничо-математичних дисциплін у загальноосвітніх школах та професійно-технічних училищах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Г.Б. Гордійчук ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2006. — 20 с. — укp.

Уперше визначено педагогічні умови забезпечення наступності у неповній середній загальноосвітній школі (СЗШ) і професійно-технічних навчальних закладах (ПТНЗ) на змістово-процесуальному, контрольно-оцінювальному та особистісному рівнях, а саме: наступність змісту природничо-математичних дисциплін у навчальних планах і програмах неповної СЗШ і ПТНЗ; обов'язкову ліквідацію прогалин у природничо-математичних знаннях учнів на I курсі ПТНЗ, використання сучасних педагогічних технологій, особливо інтерактивних, проективних технологій, технології "Портфель учня"; застосування під час вивчення природничо-математичних дисциплін нових інформаційних технологій. Розроблено модель реалізації наступності змісту даних дисциплін, а також удосконалено методику реалізації наступності у підготовці фахівців електро- та радіотехнічного профілю у системі "неповна СЗШ - ПТНЗ" на базі застосування сучасних педагогічних й інформаційно-телекомунікаційних технологій навчання (навчання у співробітництві, інтерактивне, проективне та дослідницьке навчання, використання сучасних методів і засобів роботи з навчальною інформацією, застосування педагогічних програмних засобів. Розвинуто методи, форми та прийоми вивчення природничо-математичних дисциплін у СЗШ і ПТНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В.р(4УКР)2-3,022 +
Шифр НБУВ: РА341141

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Медведєва А.С. 
Підготовка майбутніх учителів до структурування навчальної інформації у дидактичному процесі загальноосвітньої школи (на матеріалі математики і фізики): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.С. Медведєва ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2003. — 20 с. — укp.

Уточнено поняття "структурування навчальної інформації", "форми подання навчальної інформації". Визначено критерії, педагогічні умови підготовки майбутніх учителів до структурування навчальної інформації в дидактичному процесі загальноосвітньої школи. Розвинуто положення щодо функціональної ролі згортання, стиснення, моделювання та візуалізації навчальної інформації як способів здійснення професійної діяльності в загальноосвітній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В.р(4УКР)21р3 + В.р(4УКР)21р3 + В.р(4УКР)21р3
Шифр НБУВ: РА322986

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Лісіна Л.О. 
Розвиток пізнавальної активності школярів старших класів у процесі вивчення предметів фізико-математичного циклу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Л.О. Лісіна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано розвиток пізнавальної активності учнів старших класів у процесі вивчення математики та фізики на основі модульно-розвиваючої технології навчання, що сприяє інтелектуальному розвитку школярів, формуванню у них системних фізико-математичних знань. Встановлено, що розвиток даної активності школярів підвищується, якщо навчання проведено з використанням модульно-розвиваючої технології за запропонованою методикою. Виявлено організаційно-педагогічні та методичні умови формування, а також розвитку пізнавальної активності у процесі навчальної діяльності старшокласників. Розроблено рекомендації з організації навчальної діяльності та розвитку пізнавальної активності старшокласників на заняттях із математики та фізики, що мають загальний характер і придатні для реалізації під час вивчення природничих дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + В.р(4УКР)21-3
Шифр НБУВ: РА310260 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Фуртак Б.Л. 
Структурування змісту в сучасних австрійських і українських підручниках з математики і фізики для середньої школи (порівняльний аналіз): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Б.Л. Фуртак ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

На підставі порівняльного аналізу структурування змісту українських і австрійських підручників з математики та фізики для середньої школи визначено засоби, які дозволили авторам австрійського підручника з математики подати зміст більш широко та на вищому теоретичному рівні, ніж в українських підручниках: диференційованість змісту не тільки на рівні завдань, а й на теоретичному рівні; широка інтегрованість змісту підручника з іншими дисциплінами, у тому числі принципова інтегрованість алгебри з початками аналізу і геометрії; теоретико-множинне вчення як стрижень змісту підручника; загальний метод "нарощування знань" пояснення змісту підручника; забезпечення авторами австрійського підручника виконання дидактичних законів, принципів та функцій. Виявлено, що автори австрійських підручників з математики та фізики приділили більшу увагу, ніж автори відповідних українських підручників, гуманістичній спрямованості підручників, забезпеченню діяльнісного підходу учнів до навчання, їх особистому зростанню.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В.р(4УКР)210-3 + Ч421.215.1
Шифр НБУВ: РА312472 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Житєньова Н.В. 
Формування пізнавального інтересу учнів 7 - 9 класів у процесі навчання предметів природничо-математичного циклу за комп'ютерної підтримки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Н.В. Житєньова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше науково обгрунтовано сутність поняття "комп'ютерна підтримка" як заздалегідь спроектованого вчителем використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій з метою досягнення поставленої ним педагогічної мети. Виокремлено основні види комп'ютерної підтримки (інформаційну, програмну, комунікаційну), визначено її функції у навчальному процесі (інформаційну, інструментальну, моделювання, візуалізації, автоматизації, комунікативну, аналітичну) та режими використання (автономний, опосередкований, допоміжний). Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено способи формування пізнавального інтересу учнів VII - IX класів у процесі вивчення предметів природничо-математичного циклу з застосуванням комп'ютерної підтримки (зокрема, мультимедійної презентації об'єкта вивчення, електронних ресурсів для формулювання задач з використанням реальних ситуацій і даних, а також організації роботи учнів з інтерактивною комп'ютерною моделлю об'єкта вивчення). Уточнено компоненти пізнавального інтересу, встановлено критерії та показники рівня їх сформованості. Запропоновано схеми організації занять з застосуванням комп'ютерної підтримки у навчальному процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В.р(4УКР)2-360,022 + Ч421.22 + Ю984.030.2-5 +
Шифр НБУВ: РА362514

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
11.

Гарбич - Мошора О.Р. 
Формування творчих здібностей майбутніх інженерів-аграрників у процесі вивчення фізико-математичних дисциплін: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О.Р. Гарбич - Мошора ; Чернігів. нац. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2010. — 20 с. — укp.

Висвітлено сутність поняття "творчі здібності" і основних їх компонентів. Визначено показники, критерії та рівні сформованості творчих здібностей інженерів-аграрників. Проаналізовано можливість застосування методів розв'язання творчих, нестандартних задач у процесі творчої діяльності інженерів-аграрників. Виявлено педагогічні умови формування творчих здібностей, зокрема, цілеспрямоване формування мотивації майбутніх інженерів-аграрників до розвитку творчих здібностей, структурування змісту навчання фізико-математичних дисциплін, відповідно до рівня розвитку навчально-пізнавальної діяльності студентів, спрямованість методів і форм навчання на формування творчих здібностей інженерів-аграрників у процесі навчання фізико-математичних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П07 р (4УКР)3 + В.р (4УКР)3,022
Шифр НБУВ: РА371177 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Загребельний С.Л. 
Формування у старшокласників інтересу до професії у процесі вивчення предметів фізико-математичного циклу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / С.Л. Загребельний ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2006. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено й апробовано методику формування у старшокласників інтересу до професії під час вивчення фізико-математичних дисциплін, визначено ефективні умови її впровадження у навчально-виховний процес школи. Розкрито сутність понять "інтерес", "пізнавальний інтерес", "формування інтересу до професії". Здійснено теоретичне узагальнення та практичну перевірку наступності та різноманітності форм, методів і прийомів формування у старшокласників інтересу до професії. Охарактеризовано рівні професійного інтересу та етапи його зростання. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено потенційні можливості предметів фізико-математичного циклу щодо формування інтересу до професії в учнів старших класів, розроблено банк професій регіону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 + В.р(4УКР)18-3,022 +
Шифр НБУВ: РА344650

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського