6. |
Клєопа І. А. Формування математичної компетентності майбутніх бакалаврів комп’ютерної галузі в умовах змішаного навчання: автореферат дис. ... д.філософ : 015 / І. А. Клєопа. — Б.м., 2023 — укp.Дисертаційна робота: 266 с., 19 табл., 40 рис., 12 дод., 264 джерела.Технічний заклад вищої освіти, математична компетентність, майбутні бакалаври, комп’ютерна галузь, організаційно-педагогічні умови, модель, цифровізація, інноваційні методи навчання, змішане навчання студентів.Мета дослідження полягає у виокремленні, обґрунтуванні та експериментальній перевірці організаційно-педагогічних умов формування математичної компетентності майбутніх бакалаврів комп’ютерної галузі в умовах змішаного навчання.Об’єкт дослідження професійна підготовка майбутніх бакалаврів комп’ютерної галузі.Предмет дослідження: організаційно - педагогічні умови формування математичної компетентності у майбутніх бакалаврів комп’ютерної галузі та структурно–змістова модель їх реалізації в умовах змішаного навчання.Математична компетентність випускника закладу вищої освіти (ЗВО) технічного спрямування є однією із основних компонентів його професійної компетентності. Розвинута математична компетентність вищого рівня є важливою перевагою для фахівців у комп'ютерній галузі на сучасному ринку праці. Вона підвищує їх конкурентоспроможність і збільшує шанси на успішне працевлаштування в різноманітних технічних компаніях і підприємствах. У вступі обґрунтовано актуальність обраного напряму дослідження, проаналізовано сучасний стан розробленості проблеми професійної підготовки майбутніх бакалаврів з вищою технічною освітою, виявлено наявність суперечностей, визначено мету, завдання, об’єкт, предмет і методи дослідження, подано науково-теоретичну новизну та практичну значення, відомості про апробацію та впровадження результатів дослідження, структуру та обсяг дисертації.У першому розділі «Теоретико – методичні основи формування математичної компетентності майбутніх бакалаврів комп’ютерної галузі в умовах змішаного навчання» проаналізовано та визначено проблеми формування математичної компетентності у майбутніх бакалаврів комп’ютерної галузі, що вимагають регулярної оптимізації всіх етапів професійної підготовки відповідно до конкурентоспроможності випускників технічних ЗВО. У другому розділі «Організаційно-педагогічні умови та модель формування математичної компетентності в майбутніх бакалаврів комп’ютерної галузі в умовах змішаного навчання» запропоновано таке.Перша організаційно-педагогічна умова полягає у застосуванні інформаційно-освітнього середовища (ІОС) формування математичної компетентності в майбутніх бакалаврів комп’ютерної галузі в умовах змішаного навчання. Зокрема, розвиток ІКТ дає можливість створення ІОС закладу вищої освіти, а також можливість створення викладачем власного ІОС для організації більш якісного освітнього процесу із дисципліни, що вивчається. Друга організаційно-педагогічна умова полягає у застосуванні сучасних інноваційних технологій формування математичної компетентності у майбутніх бакалаврів комп’ютерної галузі. Це використано для створення освітнього середовища на основі інноваційних сучасних методів і технологій навчання (візуальні, проблемні лекції, опорні конспекти, тести, презентації з використанням ІКТ і застосуванням електронної платформи Вінницького національного технічного університету (JetIQ ВНТУ), проєктні технології, інтерактивні колоквіуми, тренінги, ігрові форми навчання тощо.Третя організаційно-педагогічна умова полягає у моніторингу та регулярній корекції формування математичної компетентності здобувачів освіти. У структурі обгрунтованої і створеної нами моделі виокремлено чотири взаємопов’язані між собою блоки, що об’єднані організаційно-педагогічними умовами, але кожний з них виконує власну визначену функцію: мотиваційно-цільову, теоретико-змістову, діяльнісно - практичну, діагностико-результативну. У третьому розділі «Дослідно - експериментальна перевірка ефективності організаційно – педагогічних умов формування математичної компетентності у майбутніх бакалаврів комп’ютерної галузі в процесі змішаного навчання» наведено організацію, методику проведення та статистичний аналіз результатів педагогічного експерименту.^UPh.D. thesis: 266 p., 19 tables, 40 figures, 12 appendixes, 264 references.Тechnical higher education institution, mathematical competence, future bachelors, computer industry, organizational and pedagogical conditions, model, digitalization, innovative teaching methods, blended learning.The purpose of the research is to identify, justify and experimentally verify the organizational and pedagogical conditions for the formation of mathematical competence of future bachelors in the computer field in the conditions of mixed education.The object of research is the professional training of future bachelors in the computer field.The subject of the study: organizational and pedagogical conditions for the formation of mathematical competence among future bachelors in the computer field and the structural-content model of their implementation in the conditions of mixed education.The mathematical competence of a graduate of a technical higher education institution (HEI) is one of the main components of his/her professional competence. Developed mathematical competence of the highest level is an important advantage for specialists in the computer industry in the modern labor market. It enhances their competitiveness and increases their chances of successful employment in various technical companies and enterprises. The introduction substantiates the relevance of the chosen area of the research, analyzes the current state of development of the problem of professional training of future bachelors with higher technical education, identifies the existence of contradictions, defines the purpose, object, subject and methods of the study, presents the scientific and theoretical novelty and practical significance, information on the testing and implementation of the research results, structure and scope of the thesis.In the first chapter "Theoretical and methodological fundamentals of the formation of mathematical competence of future bachelors of computer industry in the conditions of blended learning" the problems of forming mathematical competence in future bachelors of computer industry are analyzed and identified, which require regular optimization of all stages of professional training in accordance with the competitiveness of graduates of technical universities.In the second chapter "Organizational and pedagogical conditions and model of formation of mathematical competence in future bachelors of computer industry in blended learning" the following is suggested.The first organizational and pedagogical condition is the use of information and educational environment (IEE) for the formation of mathematical competence in future bachelors of computer industry in a blended learning environment. In particular, the development of ICTs makes it possible to create an IEE of a higher education institution, as well as the possibility of creating a teacher's own IEE to organize a better educational process in the subject being studied.The second organizational and pedagogical condition is the use of modern innovative technologies for the formation of mathematical competence in future bachelors of computer industry. This is used to create an educational environment based on innovative modern teaching methods and technologies (visual, problem-based lectures, reference notes, tests, presentations using ICT and the electronic platform of Vinnytsia National Technical University (JetIQ VNTU), project technologies, interactive colloquia, trainings, game-based learning, etc.The third organizational and pedagogical condition is monitoring and regular correction of the formation of students' mathematical competence. In the structure of the model that we have substantiated and created, we have distinguished four interconnected blocks, which are united by organizational and pedagogical conditions, but each of them performs its own specific function: motivational and target, theoretical and content, activity and practical, diagnostic and effective ones. The third chapter "Experimental verification of the effectiveness of organizational and pedagogical conditions for the formation of mathematical competence in future bachelors of computer industry in the process of blended learning" presents the organization, methodology and statistical analysis of the results of the pedagogical experiment. Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ
|