Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (74)Реферативна база даних (259)Книжкові видання та компакт-диски (174)Журнали та продовжувані видання (11)
Пошуковий запит: (<.>K=ТАНК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 21
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Танкевич С. Є. 
Адаптивні вимірювальні перетворювачі струму та напруги для високовольтних електроенергетичних об'єктів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.14.02 / С. Є. Танкевич ; НАН України, Ін-т електродинаміки. — К., 2011. — 20 с. — укp.

За результатами аналізу міжнародних стандартів стосовно електронних трансформаторів струму (ТС) і напруги (ТН) та розробки проектів серії національних стандартів щодо мереж і систем зв'язку на підстанціях енергосистем, гармонізованих зі стандартами Міжнародної електротехнічної комісії (МЕК), розроблено принципи побудови, структурну схему та загальну інформаційну модель адаптивного вимірювального перетворювача струму та напруги (АВПСН) та методи коригування його вихідних сигналів. Розроблено проект методики проведення випробувань АВПСН для визначення та підтвердження його метрологічних характеристик та інформаційної й функціональної сумісності з іншими компонентами автоматизованих систем керування електроенергетичних об'єктів (АСК ЕЕО). Визначено та обгрунтовано найбільш прийнятну та перспективну для сучасної вітчизняної електроенергетики схему організації інформаційної взаємодії вимірювальних трансформаторів (ВТ) з АСК підстанцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З264.52
Шифр НБУВ: РА382582 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Міндер Т.Й. 
Весняна календарно-обрядова поезія українців: регіональна специфіка та жанрова динаміка: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.07 / Т.Й. Міндер ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2005. — 18 с. — укp.

На підставі історіографічного огляду джерел та наукової літератури охарактеризовано стан дослідження весняної календарної поезії українців. Установлено основний перелік видових назв весняних пісень. З'ясовано, які з відомих назв мають регіонально-локальний діапазон поширення, а також ті, що становлять загальнонаціональну традицію. Визначено основні функції весняних пісень та ігор. Виявлено жанрову специфіку весняних календарних пісень та здійснено класифікацію весняної календарної поезії. Висвітлено структуру репертуару: Наведено обрядово регламентовані статево-вікові характеристики виконавців пісенно-ігрових текстів. Проаналіозовано акціонально-оказіональний, календарний та хронотопний контекст виконання весняних танків. Прокартографовано найвідоміші образи та мотиви.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш3(2=1Ук)-633 +
Шифр НБУВ: РА335719

      
Категорія: Транспорт   
3.

Бондаренко О.В. 
Оптимізація характеристик нафтоналивного судна на основі імітаційного моделювання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.08.03 / О.В. Бондаренко ; Укр. держ. мор. техн. ун-т ім. Макарова. — Миколаїв, 2001. — 25 с. — укp.

Застосовано апарат імітаційного моделювання для розв'язання стохастичної задачі оптимізації головних елементів танкера на ранніх стадіях проектування, що дало змогу врахувати випадковий та невизначений характер основних економічних нормативів. Запропоновано формули для визначення складових водотоннажності сучасних суден. Отримано регресійні залежності для визначення основних характеристик танкера. Встановлено, що тип закону розподілу випадкових економічних нормативів суттєво не впливає на оптимальні характеристики судна.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О425.141.1-02с11
Шифр НБУВ: РА316937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Катаєв Є.С. 
Особливості професійної "Я-концепції" військовослужбовців контрактної служби: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.09 / Є.С. Катаєв ; Нац. акад. оборони України. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Проаналізовано психологічні особливості професійної "Я-концепції" військовослужбовців контрактної служби загальновійськових (танкових) підрозділів і частин Збройних сил України. Розкрито особливості професіоналізації та діяльності військовослужбовців контрактної служби, розглянуто структуру та зміст їх професійної "Я-концепції", проаналізовано основні методологічні підходи щодо її дослідження. Розкрито особливості розвитку професійної "Я-концепції" військовослужбовців, виявлено чинники, які впливають на ефективність їх діяльності. На підставі результатів кореляційного та кластерного аналізу та розподілу військовослужбовців за типовими варіантами актуалізації смислів встановлено відмінності між професійною "Я-концепцією" успішних і неуспішних контрактників. Із використанням методу реконструкції складних систем створено модель професійної концептосфери особистості контрактників. Розроблено й апробовано техніки психокорекційного впливу й алгоритм їх застосування у професійній діяльності загальновійськових (танкових) частин, спрямованих на структуризацію професійної концептосфери досліджуваної "Я-концепції" військовослужбовців. Даний вплив заснований на утворенні професійних смислів, зміні відношення військовослужбовців до професійної діяльності, а також за рахунок зміни загальних смислових орієнтацій особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ц4,8(4УКР)23
Шифр НБУВ: РА369924 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Танкевич Є.М. 
Первинні вимірювальні канали систем комплексної автоматизації електроенергетичних об'єктів: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.14.02 / Є.М. Танкевич ; НАН України. Ін-т електродинаміки. — К., 2004. — 37 с.: рис. — укp.

Досліджено проблему створення первинних вимірювальних каналів струму та напруги систем комплексної автоматизації електроенергетичних об'єктів, які будуються на основі мікропроцесорної технології, єдиного інформаційного забезпечення та функціонують у темпі електромагнітних процесів в їх первинних колах. Удосконалено математичне та фізичне моделювання високовольтних первинних і вторинних вимірювальних перетворювачів струму та напруги та методи їх випробувань, оцінювання та коригування похибок первинних вимірювальних каналів та їх компонентів. Уперше розроблено та реалізовано цифрову технологію синхронних вимірювань усього спектру електричних величин, необхідних для диспетчерського та комерційного управління енергосистемою. На цій основі розроблено та побудовано ряд засобів інформаційного забезпечення систем управління електроенергетичними об'єктами, які відповідають світовим тенденціям розвитку електротехніки та техніки управління в електроенергетиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З261.882-01 + З264.52-01 +
Шифр НБУВ: РА330565

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Горячкін А.В. 
Підвищення ефективності суднових котлів при спалюванні водопаливних емульсій: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.08.05 / А.В. Горячкін ; Нац. ун-т кораблебудування ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2007. — 20 с. — укp.

низькотемпературних поверхонь нагріву, максимальних значень коефіцієнта корисної дії (ККД) суднових котлів і мінімальних витрат палива вмісту шкідливих речовин у газах та їх токсичності. Така номограма може бути використана для розробки режимних карт для організації оптимальних режимів експлуатації котлів і за умов їх проектування. Наявність зниження інтенсивності НТК під час спалювання ВПЕ дозволяє підвищити ККД допоміжних котлів (ДК) до 93 %, глибину утилізації - до 65 %, забезпечити роботу ДК танкерів протягом рейсу за рахунок власних енергоресурсів судна.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О455.11-01 +
Шифр НБУВ: РА349830

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Голіков В.А. 
Підвищення ефективності та оптимізація режимів роботи систем суднового мікроклімату: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.08.05 / В.А. Голіков ; Укр. держ. мор. техн. ун-т ім. С.О.Макарова. — Миколаїв, 2000. — 36 с. — укp.

Вирішено проблему підвищення надійності суднових енергетичних установок, спрямованого на забезпечення працездатності та збереження здоров'я основного елемента системи - людина-оператор. Застосовано системний підхід до принципів гігієнічного нормування факторів навколишнього середовища та умов праці на судні для розробки теоретичних основ побудови систем суднового мікроклімату. Науково обгрунтовано математичні моделі процесів в елементах системи, що встановлюють кількісні залежності між середовищем судна, станом здоров'я моряка й умовами виробничої діяльності. Наведено результати досліджень розробки багатопараметричних оптимальних регуляторів комфортності, побудови системи колективної безпеки на танкерах-газовозах і самонастроюваних систем автоматичного управління процесами кондиціювання мікроклімату приміщень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О464.3
Шифр НБУВ: РА311493 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Криленко І. М. 
Підготовка офіцерських кадрів для танкових військ під впливом динаміки розвитку танкобудування (20 - 80-ті рр. XX ст.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 20.02.22 / І. М. Криленко ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2011. — 23 с. — укp.

Розглянуто вплив на розвиток військової освіти удосконалення бронетанкової техніки, яка, в свою чергу, стимулювала розвиток теорії застосування танків. Зміни у розвитку засобів збройної боротьби та тактики застосування їх викликали істотні зміни в навчальних програмах підготовки офіцерів-танкістів. Доведено, що динаміка концепції розвитку танків визначає динаміку навчального процесу. Встановлено взаємозв'язок новоствореної бронетехніки з системою підготовки кадрів. Запропоновано історичну періодизацію підготовки офіцерських кадрів для танкових військ радянського періоду. На прикладі Харківського танкового училища досліджено практичну підготовку офіцерських кадрів для танкових військ. Показано, як розвиток бронетанкової техніки, насичення її новими елементами автоматичного керування, захисту від зброї масового ураження впливали на зміни у навчальних програмах, формах і методах навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц53(4СОЮ)302.1 + Ц(4СОЮ)393.12
Шифр НБУВ: РА381986 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
9.

Казимиренко Ю.О. 
Розробка технології ізолювання танків суден для перевезення гарячих наливних вантажів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.08.04 / Ю.О. Казимиренко ; Укр. держ. мор. техн. ун-т ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2003. — 19 с.: рис. — укp.

Встановлено, що дана технологія дозволяє внаслідок виготовлення секцій з попередньо нанесеною тепловою ізоляцією перенести основний об'єм ізоляційних робіт до умов цеху. Зазначено, що в основу розробки покладено принципи стабілізування тепловтрат з поверхні вантажних танків та підвищення екологічної безпеки суден, що досягнуто за рахунок розробки фізичної моделі одержання нового вогнетривкого теплоізоляційного шару - синтактичного піноскла.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О425.144-060.6 +
Шифр НБУВ: РА324237

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
10.

Підопригора Д.М. 
Система підтримки прийняття рішень для управління процесами передавання рідинних вантажів в умовах динамічних обмежень: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.07 / Д.М. Підопригора ; Одес. нац. політехн. ун-т. — О., 2003. — 19 с.: рис. — укp.

Досліджено питання підвищення рівня автоматизації технологічних процесів передавання рідинних вантажів за умов нестаціонарних збурень шляхом розробки ієрархічної системи підтримки прийняття рішень. Для довготривалих технологічних процесів бункерування суден запропоновано концепцію та розроблено алгоритм поточної корекції динамічних обмежень на параметри об'єкту управління. Розроблено багаторівневу структуру, алгоритмічно-програмне забезпечення та програмно-технічні засоби системи підтримки прийняття рішень, що забезпечують на стратегічному рівні формування оптимальних вантажних планів, на тактичному - синтез і поточну корекцію технологічних карт (часових діаграм) реалізації технологічного процесу, на виконавчому - корекцію керуючих сигналів за умов управління ділянками регулювання витрат з урахуванням змін параметрів рідинного вантажу та ідентифікацію пошкоджень елементів вантажних магістралей. Розроблено статичну та динамічну моделі технологічного об'єкту управління для дослідження різних режимів роботи автоматизованої системи, а також експериментальний стенд з мікропроцесорним управлінням для імітації процесів завантаження танкерів за реальних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О484.84 +
Шифр НБУВ: РА327645

Рубрики:

      
11.

Юрчук О. О. 
Створення і розвиток танкових військ та їх участь у бойових діях в Першій та на початку Другої світової воєн: автореф. дис... канд. іст. наук: 20.02.22 / О. О. Юрчук ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2011. — 19 с. — укp.

Проаналізовано причини виникнення танкових військ, їх початкову організацію та застосування 1916 - 1918 рр. Розглянуто організацію виробництва, розвиток конструкцій колісно-гусеничних танків і танкеток у міжвоєнний період 1919 - 1939 рр.; висвітлено погляди військових теоретиків на роль і застосування танків між двома світовими війнами 1919 - 1939 рр.; бойове застосування танкових військ у 1939 - 1941 рр., зокрема у Польській компанії 1939 р., Французькій компанії 1940 р. та боях на радянсько-німецькому фронті у 1941 р. Увагу пріділено розвитку танкових військ у Радянському Союзі, формуванню танкових військ, їх рівню щодо інших країн, аналізу поглядів радянських військових теоретиків і військового керівництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц53(4/8)-1 + Ц35(0)532.2-53 + Ц35(0)622-53 +
Шифр НБУВ: РА380723 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
12.

Зайцев В.В. 
Теоретичні основи проектування системи морського транспортування газів: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.08.03 / В.В. Зайцев ; Укр. держ. мор. техн. ун-т ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2001. — 36 с. — укp.

Створено теоретичні засади проектування та розрахунку систем морського транспортування газів різних конфігурацій. На підставі конструктивних і експлуатаційних особливостей розглянуто головні її елементи (берегові сховища газу, газовози з різними типами вкладних танків, морські заводи збору та первинного підготування газу до транспортування, їх пристрої, спеціальні пристрої суден обслуговування морських трубопроводів. Враховано особливості транспортованих газів. Показано вплив випару газу та використання його в енергетичній установці на основні елементи газовозів і параметри систем. Досліджено диференційний метод оцінки економічної ефективності суден-газовозів у системі морського транспортування газів. Розроблено та науково обгрунтовано метод оптимізації параметрів флоту газовозів з урахуванням специфіки його експлуатації та метод оптимізаційних розрахунків головних елементів суден-газовозів у системі морського транспортування для замовників з різними формами власності. Удосконалено математичні моделі, методи проектування та розрахунку швартовних пристроїв і пристроїв захисту корпусів газовозів і морського заводу від ушкоджень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О425.144.2-02
Шифр НБУВ: РА315603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
13.

Зайцев В.В. 
Теоретичні основи проектування системи морського транспортування газів: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.15.12 / В.В. Зайцев ; Севастоп. держ. техн. ун-т. — Севастополь, 1999. — 35 с. — укp.

Дисертацію присвячено розробці важливої прикладної проблеми у вітчизняній науці - розробки морських родовищ корисних копалин і в суднобудівній науці - створення теоретичних основ проектування і розрахунку системи морського транспортування газів і принципово нових, з точки зору конструктивних і експлуатаційних особливостей, головних її елементів: магістральних трубопроводів, берегових сховищ газу, газовозів із різними типами вкладних танків, морських заводів збору і первинного підготування газу до транспортування, їхніх пристроїв, а також спеціальних пристроїв суден обслуговування морських трубопроводів. При цьому враховані особливості транспортуємих газів, вплив випару газу і використання його в енергетичній установці на основні елементи газовозів. Об'єктом дослідження є системи морського транспортування газів і складові елементи цих систем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И362.44 + О425.144.2-02

Рубрики:

      
14.

Танклевська Н. С. 
Фінансова політика розвитку сільського господарства України: теорія, методологія, практика: автореф. дис. ... д-ра екон. наук : 08.00.08 / Н. С. Танклевська ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2010. — 36 с. — укp.

Розкрито концептуальні засади формування фінансової політики держави в частині уточнення її змісту як багатогранного економічного та науково-практичного явища, пізнання її сутності в контексті еволюції наукової думки, систематизації класифікаційних ознак, видів і типів, обгрунтування методологічних підходів щодо розкриття процесу формування фінансової політики. Поглиблено методологічні основи та запропоновано наукові підходи щодо визначення пріоритетів, принципів, закономірностей і критеріїв ефективності реалізації фінансової політики на сільськогосподарських підприємствах України. Здійснена оцінювання сучасного стану та виявлено закономірності реалізації бюджетної, податкової, кредитної й інвестиційної політики в сільському господарстві, а також визначено особливості страхування аграрних ризиків. Проведено комплексний аналіз стану, специфіки та дієвості державної фінансової підтримки сільськогосподарських підприємств і визначено перспективи її розвитку. Розроблено пропозиції щодо вдосконалення фінансової політики в сільському господарстві України, сформовано стратегію та запропоновано концепцію її формування та реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.532.32 + У9(4УКР)320-93
Шифр НБУВ: РА378053 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Кісарова А. І. 
Підвищення енергоефективності пропульсивної установки з кайтом шляхом визначення раціонального параметра узгодження для адаптації малообертового двигуна. / А. І. Кісарова. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційному дослідженні вирішена актуальна науково-прикладна задача підвищення енергоефективності суднової пропульсивної установки шляхом раціональної адаптації малообертового двигуна до майбутніх умов експлуатації транспортного судна з додатковим рушієм – кайтом. Розроблено інструментарій для визначення раціонального значення параметра узгодження «двигун внутрішнього згоряння – турбокомпресор» при ймовірнісно-визначених гідрометеорологічних параметрах на рейсових лініях. Рух судна забезпечується як постійно працюючим МОД, так і кайтом, що епізодично включається в роботу. Досліджено вплив параметра узгодження на сумарну витрату палива за строк служби судна за допомогою розробленої імітаційної математичної моделі. Встановлено, що для середньотонажного танкера з двигуном 6S50ME-C7 і кайтом 640 м2 раціональне значення параметра відповідає точці узгодження на гвинтовій характеристиці двигуна з координатою по навантаженню 60,8 % від номінального. Економія палива від визначення на стадії проектування судна раціонального параметра «двигун внутрішнього згоряння – турбокомпресор» становитиме за строк експлуатації на рейсовій лінії в Північній Атлантиці зі сприятливим для роботи кайта вітровим потенціалом понад 4 %.^UIn the thesis study, the actual scientific and applied problem concerning improving of fuel saving of combined propulsive plant with kite by the rational adaptation of low-speed engine (LSE) in the best way to the expected ship conditions of its exploitation, has been solved. The information and methodological base has been created for system studies of propulsion plants of transport vessels with moderate speeds at the design stage. According to the developed methodology, the rational value of the “internal combustion engine – turbocharger” (ICE-TC) matching parameter for the main LSE is determined by calculation. Thus, it provides a reduction in the total fuel consumption over the service life of the transport vessel. The matching parameter predetermines, according to the regulations of MAN Diesel & Turbo, a specific turbocharger with the corresponding dimensions of flow sections, which ensures the adaptation of the low-speed engine to the expected spectrum of its load.The kite has a variable useful thrust that allows, at a favorable wind, to significantly reduce the ship engine load with moderate speeds. This leads to an expansion of the load range of the main engine at the full speed modes of the vessel. In the traditional version of the propulsion plant, the range of load distribution on the engine at the full speed mode is relatively narrow and basically varies from 80 to 93% of the specified engine power. For the combined PP ‒ with the LSE and the kite ‒ this range is much wider, mainly, from 55 to 93%.In the thesis, a simulation mathematical model and a corresponding software product with a generator of random evenly distributed numbers were developed, representing the original toolkit for the study of ship propulsion plant. The modeland product allow calculating arrays of possible values of target functions and their expected values. Some of the arguments of these functions are random variables with certain distribution laws of their values in the form of inverse integral functions. In this study, the target function is the total fuel consumption of the main low-speed engine for the normative service life of a medium-tonnage tanker with or without a kite. The main random variables are wind speed, wave height and their direction on round voyages in the North Atlantic with a favorable wind potential for the kite. The organization of the vessel motion corresponds to linear navigation.It has been established that the rational value of the matching parameter is significantly different from the generally accepted one and provides the savings of the total fuel consumption for the medium tonnage vessel with a kite of 640 m2 at an order of 4% if: a) the commercial speed is moderate, that is 13…14 knots; b) operation corresponds to linear navigation with a constant average speed; c) the wind potential of the voyage line is favorable for the kite operation taking place on the transatlantic and trans-Pacific voyage lines. The significant impact of the given commercial vessel speed on the rational value of the ICE-TC matching parameter was revealed. For a “Dmitriy Medvedev” type tanker with a MAN Diesel & Turbo 6S50ME-C7 engine (specification power is 9006 kW and rotation speed is 124,7 min-1) and SkySails kite with an area of 640 m2, making round voyages in the North Atlantic, the power matching point is: at a speed of 13 knots ‒ 58%, at 13.7 knots ‒ 61% and at 14.7 knots ‒ 85%. The area of the used kite has a significant impact on the rational value of the ICE-TC matching parameter. According to this value, the turbocharger with specific dimensions of the flow sections is being determined, which ensures the adaptation of the low-speed engine to upcoming operating conditions. The rational coordinate of the matching point on the field for selecting the parameters on the loaded screw performance of the engine, as the kite area increases from 160 to 640 m2 to an area of lower power values from 80 to 61%. At the same time, fuel consumption per unit of distance/mileage decreases from 72,8 to 55.6 kg / mile, or by 23.6%.At the linear navigation with an average voyage speed of 13.7 knots, effect of determining the rational value of the ICE-TC matching parameter and the application of the corresponding turbocharger is positive. The weighted average decrease in fuel consumption of the engine with a capacity of ~ 9000 kW for a tanker with a deadweight of 26470 tons with a kite of 640 m2 is 4.3%; the expected savings for a fuel price of 322 dollars per ton are 2 million dollars over a 25-year operation period, or an average of 81 thousand dollars per year. The created simulation mathematical model after adjusting the output data, mainly on the ship hull, the main engine, the kite and the voyages line, becomes acceptable for solving the practical problems of adapting the main low-speed engine to the operating conditions of various tankers and bulk carriers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Кравченко О. А. 
Підвищення ефективності експлуатації спеціалізованих суден при транспортному обслуговуванні морських бурових платформ / О. А. Кравченко. — Б.м., 2021 — укp.

Відповідно до Енергетичної стратегії України до 2035 року «Безпека, Енергоефективність, Конкурентоспроможність» передбачається мінімізація імпорту газу, за рахунок розвитку видобутку природного газу, в тому числі на шельфі Чорного та Азовського морів. А також, що видобуток нафти і газу на прогнозний період здійснюватимуть переважно вітчизняні компанії.До робіт з геологорозвідки та видобутку природного газу і нафти в глибоководній частині шельфу Чорного моря залучатимуться іноземні інвестиції та сучасні технології міжнародних нафтогазових компаній. Першочерговими шляхами розв'язання проблем нафтовидобувної галузі визначено уточнення програми освоєння шельфів Азовського та Чорного морів. Дисертація присвячена підвищенню ефективності експлуатації спеціалізованих суден при транспортному обслуговуванні морських бурових платформ шляхом розробки теоретичних та методичних положень щодо експлуатації спеціалізованих суден в шельфах морів. В роботі узагальнені матеріали, які пов'язанні з теоретичними, методичними та організаційними передумовами підвищення ефективності експлуатації спеціалізованого флоту при організації транспортування вуглеводнів від МБП до БІ та при обслуговуванні МБП в шельфах морів для забезпечення економічної незалежності та стабільності України. У роботі вперше розроблено: концептуальну модель з організації транспортування видобутих вуглеводнів, яка на відміну від існуючих, базується на системному підході та особливостях об'єкту дослідження; імітаційну модель прийняття рішення щодо вибору способу транспортування вуглеводнів від морських бурових платформ до берегової інфраструктури, яка характеризує склад та послідовність операцій в процесі вибору способу доставки, що раніше не було структуровано та формалізовано; теоретичні та методичні положення щодо обґрунтування рівновигідності використання способів доставки вуглеводнів трубопровідним транспортом, барже-буксирним складом та шаттл-танкерами від морських бурових платформ до берегової інфраструктури, які на відміну від існуючих, враховують відстань МБП від берегової інфраструктури. Удосконалений метод обґрунтування варіантів маршруту роботи спеціалізованих суден постачання морських бурових платформ, який на відміну від існуючих, дозволяє врахувати відстань МБП від БІ та зменшити собівартість доставки постачання на МБП; модель обґрунтування оптимальної структури флоту і формування плану роботи спеціалізованих суден постачання при обслуговуванні морських бурових платформ, яка, на відміну від існуючих, враховує обсяг попиту на постачання кожної платформи, структуру можливих варіантів роботи суден, бюджет їх часу та ефективність його використання, а також враховує вплив погодних умов у вигляді безлічі можливих негативних їх впливів на режим роботи суден.Одержали подальший розвиток: класифікація суден промислового флоту, в якій визначені групи суден, що задіяні в транспортному процесі при виконанні основних етапів нафтогазової індустрії в шельфах морів, яка дозволяє застосовувати коректні методи їх експлуатації; перелік факторів, що впливають на процес транспортування вуглеводнів від місць видобутку до берегової інфраструктури, який систематизований та доповнений і дозволяє обґрунтувати спосіб доставки вуглеводнів; теоретичні та методичні положення щодо прийняття рішень з оцінки розливів нафти і нафтопродуктів, які дозволяють визначити ступінь можливості виникнення розливів нафти і нафтопродуктів залежно від чинників, що їх спричиняють та необхідність врахування витрат на утримання спеціалізованих суден з ліквідації розливів і засобів запобігання забрудненню.^UThe dissertation is devoted to the issues of increasing the efficiency of the operation of specialized vessels in the transport service of offshore drilling platforms through the development and implementation of theoretical and methodological provisions for the operation of specialized vessels in the offshore seas.In the work, an analyzes the current state of the theory and practice of operating specialized vessels in the transportation of hydrocarbons and servicing offshore drilling platforms. The main theoretical and methodological provisions for organizing the process of transporting hydrocarbons from offshore drilling platforms to onshore infrastructure have been developed. The process of operating specialized supply vessels for servicing offshore drilling platforms has been structured and formalized.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Бражнік І. Д. 
Поліпшення процесів в системі інертних газів на танкерахпри перевезенні нафти / І. Д. Бражнік. — Б.м., 2021 — укp.

В роботі вирішена науково-технічна проблема, що пов'язана з вдосконаленням системи подання інертних газів на танкерах. Об'єктом дослідження є процес прискореної інертизації вантажних приміщень танкеру за рахунок використання примусового подання інертних газів. Предметом дослідження є технологічна система видобування і подання інертних газів в вантажні приміщення танкеру.В роботі приведено опис відтворення повного процесу інертизації вантажних приміщень на танкерах. На першому етапі виділений та детально розглянутий процес диспергування важкого палива, що йде на генерування інертних газів. Розглянутий вплив ступеня закрутки потоку на якість кавітаційної обробки важкого палива з використанням процесу кавітації. В кінцевому результаті отримані залежності, що відображають вплив геометрії каналу та початкової кінематики потоку на загальні показники кавітаційної каверни всередині робочої камери циліндричного каналу. Встановлено, що збільшення швидкості потоку палива на вході в робочу камеру призводить до збільшення поперечних розмірів зони кавітації. Ступінь перекриття потоку в каналі доходить до 96 %. В якості робочого діапазону швидкостей запропоновано використовувати значення від 17 до 26 м/с. Для робочого діапазону чисел кавітації Ω=0,02–0,5 розрахункові значення довжини зони кавітації повинні відповідати діапазону від 5,434 до 0,896 її ширини.В основній частині дисертаційної роботи також розглянутий процес примусового подання інертних газів безпосередньо в робочий обсяг вантажного приміщення. Теоретичним шляхом на основі розробленої математичної моделі досліджена зміна загальних показників інертизації танкеру. Встановлено, що за рахунок впровадження примусової вентиляції: кінцеве значення висоти стабілізації температури всередині вантажного приміщення танкера обмежено значеннями від 67 % (для малих висот вантажного приміщення, тобто менш 4,5 м) до 58 % для (високих вантажних приміщень, тобто більш 4,5 м); примусове подання інертних газів суттєво підвищує якісні показники процесу оскільки для довільного розміру вантажного приміщення танкеру при усіх ідентичних умовах розрахунковий час процесу інертизації зменшується на 62 %; розподіл кисню по висоті вантажного приміщення не є однорідним оскільки він змінюється в межах від 0.43 до 1,14 % і залежить від висоти наповнення інертними газами робочого простору вантажного приміщення танкера.В основній частині дисертаційної роботи наведені результати експериментальних досліджень. На їх підставі з середньоквадратичною похибкою менше ніж 2,8 % встановлено, що за рахунок кавітаційної обробки потоку палива його загальне споживання при ідентичних обсягах генерування інертних газів зменшується до 23,1 %. Також з середньоквадратичною похибкою менше ніж 2,5 % встановлено, що скорочення часу інертизації танкера за рахунок переходу від стандартної до примусової вентиляції може перевищувати 50 %.Для поліпшення процесу інертизації танкера розроблена та детально описана методика розташування вимірювальних створів та соплових насадок для примусового подання інертних газів всередину робочого простору вантажного приміщення. Методика складена з урахуванням особливостей та головних характеристик процесу інертизації, що були отримані під час проведення досліджень. В роботі визначена практична цінність отриманих результатів. На підставі отриманих залежностей у часі швидкості зміни концентрації кисню та температури двофазної суміші повітря з інертними газами можливе впровадження практичних рекомендацій в: роботу судноплавних компаній та суднобудівних та ремонтних підприємств під час побудови або модернізації танкерів; в навчально-освітній процес для підвищення кваліфікації суднових механіків.Усі результати виконаних наукових досліджень, а також розроблені методики і програми розрахунків впроваджені в навчальний процес НУ "ОМА". Розроблена система примусової вентиляції інертних газів впроваджена в робочий процес на під час роботи танкера. Рівень споживання палива у порівнянні з роботою системи у звичайному технологічному виконанні було знижено на 2,96 %. Застосування примусової вентиляції призвело до економії часу інертизації танкера на 34 %, а зниження концентрації кисню у порівнянні з стандартною технологією інертизації склало значення 7,8 %. Впровадження підтверджено відповідними актами.Ключові слова: вантажне приміщення танкера, інертні гази, примусова вентиляція, тиск утворення кавітації в паливі, концентрація кисню, температура багатофазного потоку, вимірювальні створи, технологія та насадка для подання інертних газів.^UTo solve the scientific and technical problem related to the improvement of the inert gas supply system on tankers, the analysis of the main ways to increase the efficiency of production in ship generators of inert gases of their total volumes was performed and a new method of forced ventilation of tanker cargo spaces was developed.The object of the study is the process of accelerated inertization of the cargo space of the tanker through the use of inert gases forced supply.The subject of the study is a technological system of extraction and supply of inert gases into cargo space of tanker.The main volume of the dissertation describes the reproduction of the complete process of inertization of cargo spaces on tankers. At the first stage the process of dispersion of heavy fuel, which goes to the generation of inert gases, is selected and considered. The influence of the degree of flow twist on the quality of cavitation treatment of heavy fuel using the cavitation process is considered. In the end, the dependences reflecting the influence of the channel geometry and the initial flow kinematics on the general indicators of the cavitation cavity inside the working chamber of the cylindrical channel are obtained. It is established that increasing the flow rate of fuel at the entrance to the working chamber leads to an increase in the transverse dimensions of the cavity zone. The degree of flow overlap in the channel reaches 96%. It is proposed to use values ​​from 17 to 26 m / s as the speed range. For the range of cavitation numbers Ω = 0.02–0.5, the calculated values ​​of the length of the cavitation zone should correspond to the range from 5.434 to 0.896 of its width.The main part of the dissertation also considers the process of forced supply of inert gases directly into the working volume of the cargo space. The change of the general indicators of inertization of the tanker is theoretically investigated on the basis of the developed mathematical model. It is established that due to the introduction of forced ventilation: the final value of the height of temperature stabilization inside the cargo space of the tanker is limited to values ​​from 67% to 58%; forced supply of inert gases increases the quality of the process because for any size of the cargo space of the tanker under all identical conditions, the estimated time of the inertization process is reduced by 62%; the distribution of oxygen along the height of the cargo space is not homogeneous because it varies from 0.43 to 1.14% and depends on the height of the inert gases filling the working space of the cargo space of the tanker.The main part of the dissertation presents the results of experimental research. Based on them, with a standard error of less than 2.8%, it was found that due to the cavitation treatment of the fuel flow, its total consumption at identical volumes of inert gas generation decreases to 23.1%. Also, it was found that the reduction of the inertization time of the tanker due to the transition from standard to forced ventilation can exceed 50%.To improve the process of tanker inertization, a method of location of measuring sights and nozzles for supply of inert gases into the working space of the cargo space has been developed and described. The method is made taking into account the features and main characteristics of the inertization process, which were obtained during the research.The practical value of the obtained results is determined in the work. Based on the obtained dependences in time of the rate of change of oxygen concentration and temperature of two-phase mixture of air with inert gases, it is possible to implement practical recommendations in: operation of shipping companies and shipbuilding and repair enterprises during construction or modernization of tankers; in the educational process to improve the skills of ship mechanics.All the results of the performed scientific researches, as well as the developed methods and programs of calculations are introduced into the educational process of NU "OMA". The developed system of forced ventilation of inert gases is implemented on the ship type tanker. Level of fuel consumption compared to the standard operation of the system was reduced by 2.96%. The use of forced ventilation cut inertization time by 34%, and the reduction of oxygen concentration was 7.8%. Implementation is confirmed by relevant acts.Key words: tanker cargo space, inert gases, forced ventilation, cavitation pressure in fuel, oxygen concentration, multiphase flow temperature, measuring sights, technology and nozzle for inert gas supply.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Кучерява Т. О. 
Психологічні особливості надійності членів танкового екіпажу Збройних Сил України / Т. О. Кучерява. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена теоретико-емпіричному вивченню проблеми психологічної надійності військовослужбовців сухопутних військ Збройних Сил України, які виконують свої професійні завдання у складі танкового екіпажу та особливостям її розвитку засобами професійно-психологічного тренінгу. Проаналізовано основні підходи наукових досліджень до вивчення поняття надійності, визначено її змістовну складову, показано значущість об'єктивних та суб'єктивних факторів, які її обумовлюють. Визначено поняття психологічної надійністю фахівця, як комплексної та цілісної інтегративної характеристики його особистості, основу якої складають психофізіологічні особливості та індивідуально-психологічні якості, які в сукупності забезпечують своєчасне ефективне й успішне виконання ним професійних завдань з мінімальною кількістю помилок.На основі розробленої моделі психологічної надійності членів танкового екіпажу визначено сукупність критеріїв дослідження (результативно-діяльнісний, емоційно-вольовий, мотиваційно-ціннісний, рефлексивно-оціночний) та емпіричні показники, відображені у психодіагностичних методиках дослідження. Показано зміст діагностичних факторів – «суб'єктність екіпажу», «продуктивність екіпажу», «рефлективність екіпажу», що відображають сутнісний зміст діагностичної моделі психологічної надійності членів танкового екіпажу. За даними факторами підтверджено значущі відмінності інтегральних показників між досліджуваними групами танкістів.Розроблено, апробовано на місцях постійної дислокації та емпірично підтверджено ефективність спеціальної програми професійно-психологічного тренінгу «Бойова робота групи», що спрямована на розвиток змістових компонентів психологічної надійності членів танкового екіпажу.Ключові слова: згуртованість, танковий екіпаж, психологічна надійність, психологія сумісної діяльності, психологічний тренінг, результативність діяльності.^UThe thesis is devoted to the theoretical and empirical study of the problem concerning the servicemen' psychological reliability of the land forces of the Armed Forces of Ukraine, who perform their professional tasks as a tank crew members and highlights the specifics of reliability development by means of a professional psychological training. The main scientific approaches to the reliability concept study are analyzed, its essence is determined; the significance of the objective and subjective factors that determine the reliability is presented. The concept of a psychological reliability of a specialist (features of higher nervous activity and balance of mental processes such as: cognitive, emotional and volitional, motivational and value) was defined as a complex and coherent integrative quality of his/her personality taking into account the psychophysiological features and individual psychological qualities that are presented a combination, which promotes the effective and successful performance of the professional tasks timely with the minimum number of mistakes.The model of a psychological reliability of the tank crew was developed basing on the analysis of the specifics of a professional's personal reliability in the group and the reliability of the group. The model reflects its content components as an integral group and as a part of a personal reliability (professional suitability, professional motivation, emotional stability, self-regulation style, stress, self-control anxiety, efficiency, professional values and standards) and a group reliability (effectiveness of common activities of the tank crew, psychological compatibility, a status-role structure of the group, team-spirit, group unity, efficiency, coherence, organization, value orientation), combined through the subjectivity of collective activities that reflect the essence of the focus and level of group activities, based on a group identity, positive attitude towards the experience of professional relationship, determining the trend and ability to initiate and regulate a group professional activities.The methodical concept of the empirical research of a person's psychological reliability during common activities in a group taking into account the current essence of military and professional activities of tank crew members (a tank commander, a mechanic-driver and a gunner) is substantiated. Based on the developed model of a psychological reliability of tank crew members, a set of research criteria (results and subjective, emotional-volitional, motivational and value, reflexive and evaluation) and empirical indicators reflected in a psychodiagnostic methods were determined.The identified connections of empirical indicators of a psychological reliability of military and professional activities of tank crew members on the basis of a correlation and factor analysis made it possible to determine the essence of diagnostic factors such as “crew subjectivity”, “crew performance”, “crew reflection”, reflecting the essence of the psychological reliability model of tank crew members. These factors confirmed the significant differences between the studied groups of tank crew members in terms of the integrated indicators.“Combat Work of the Group”, the author's special program of a professional psychological training was developed and piloted at the places of a permanent deployment, which is aimed at developing the essence elements of a psychological reliability of tank crew members according to the developed model (components of personal reliability, group reliability, collective activity), which is presented in certain criteria (results and subjective, emotional-volitional, motivational and value, reflexive and evaluation), as well as at formation of a group cohesion and increase of mutual trust. The program consisted of an introductory part, 3 blocks (“personal reliability development”, “group reliability development”, “crew subjectivity development”) and the final part. The program was aimed at development of essence elements of a psychological reliability of members of tank crew according to the developed model of a psychological reliability of the members of the tank crew as well as at formation of a tolerant attitude towards all members of the group, which contributes to understanding of differences between people and to the expansion of our ideas about ourselves and other people. The model effectiveness is empirically confirmed by comparing the dynamics of integrated indicators on the identified diagnostic factors (“crew subjectivity”, “crew productivity”, and “crew reflection”) at the ascertaining and control stages of the experiment.Key words: cohesion, tank crew, psychological reliability, psychology of common activities, psychological training, effectiveness of activities.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Боднарчук Ю. С. 
Зменшення опору руху суден за допомогою використання виїмок та повітряного змащення / Ю. С. Боднарчук. — Б.м., 2021 — укp.

В дисертаційному дослідженні представлені засоби зниження опору судна у вигляді локальних поперечних поглиблень (виїмок) на днищовій поверхні різних типів суден та поглиблень (виїмок) у вигляді кілець на поверхні підводних човнів, а також вплив подачі повітряного мастила природним шляхом на поверхню швидкісного судна. Дисертація складається зі вступу, п'яти розділів, висновків, додатків та списку використаних джерел.В роботі описаний алгоритм побудови розрахункових проектів в computational fluid dynamics комплексах Flow Vision та Flow Simulation. Під час створення розрахункового проекту виконується параметричний аналіз за допомогою методів обчислювальної гідродинаміки. Визначаються параметри моделювання для того, щоб працював алгоритм диференційних рівнянь, які описують рух рідини, метод кінцевих об'ємів зводить їх до системи лінійних алгебраїчних рівнянь. Процес валідації програмного продукту Flow Vision та Flow Simulation при моделюванні обтікання корпусів суден виконувався для моделі танкеру проекту 005RST01 та підводного об'єкту сигаро подібної форми в різних науково-дослідницьких басейнах. Порівняння результатів розрахунків у вказаних програмних комплексах з даними фізичних експериментів показали дуже високу інформативність і достатню для практичного використання точність цих програм.^UThe dissertation research presents the means of reducing the resistance of the vessel in the form of local transverse depressions on the bottom surface of different types of vessels and depressions in the form of rings on the surface of submarines, as well as the effect of air oil on the surface of the speedboat. The dissertation consists of an introduction, three sections, conclusions, a list of used sources and appendices.The paper describes an algorithm for constructing computational projects in computational fluid dynamics complexes Flow Vision and Flow Simulation. During the creation of the computational project, parametric analysis is performed using computational fluid dynamics methods. The modeling parameters are determined in order for the algorithm of differential equations describing the motion of a fluid to work, the method of finite volumes, which reduces them to a system of linear algebraic equations. The process of validation of the software product Flow Vision and Flow Simulation in modeling the flow around the hulls of ships was carried out for a model tanker of project 005RST01 and an underwater cigar-shaped object in various research basins. Comparison of the results of calculations in the indicated software complexes with the data of physical experiments showed a very high information content and the accuracy of these programs sufficient for practical use.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Малахова Д. О. 
Моделі та методи комп'ютерної підтримки рішень в інформаційних системах підготовки вантажних операцій на танкерах. / Д. О. Малахова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розробці та вдосконаленню моделей та методів комп'ютерної підтримки рішень на основі моделювання та візуалізації потокових даних для скорочення часових витрат на здійснення процесу інертизації вантажних трюмів танкерів. Наукова новизна отриманих результатів дисертаційної роботи полягає у наступному:1. Вперше розроблено багаторівневу класифікацію моделей за рівнями обчислювальної складності систем диференціальних гідродинамічних рівнянь для моделювання аеродинамічних потокових даних в обмежених умовах, що дозволило проводити кількісний та якісний аналіз процесу інертизації трюмів танкеру з різними часовими витратами та різними рівнями якості прийняття рішення ОПР;2. Удосконалено модель обчислення аеродинамічних потокових даних за рахунок їх чотирьохвимірного відтворення з подальшим представленням у вигляді одновимірних масивів та їх подальшого обчислення з урахуванням результатів попередніх розрахункових рівнів, що дозволяє знижувати час обчислень АПД прі незначному збільшенні ресурсів оперативної пам'яті комп'ютера;3. Отримав подальший розвиток метод обчислення потокових даних на основі запропонованої їх чотирьохвимірної моделі, який полягає в розщепленні багатовимірного процесу на послідовність одновимірних, на підставі узагальненого принципу Гюйгенса–Адамара, що дозволило значно скоротити час моделювання процесу інертизації судна та забезпечити візуалізацію релевантної інформації для прийняття рішень щодо підготовки вантажних операцій на танкерах;4. Вперше запропонований метод підтримки прийняття рішень при інертизації вантажних трюмів танкерів, який базується на використанні розробленої класифікації рівнів обчислювальної складності, удосконаленої моделі обчислення аеродинамічних потокових даних та методі їх обчислення, що дозволяє розробити інформаційну технологію для комп'ютерної підтримки рішень та дає можливість значно скоротити технологічний час процесу інертизації.^UThe dissertation is devoted to the development and improvement of models and methods and computer support of solutions based on modeling and visualization of flow data to reduce the time spent on the process of inertization of cargo holds on tankers.The scientific novelty of the obtained results of the dissertation, namely:The first point of scientific novelty was obtained, specifically: a multilevel classification of models by levels of the computational complexity of differential hydrodynamic equations for modeling aerodynamic flow data in limited conditions was developed for the first time, which allowed conducting a quantitative and qualitative analysis of tanker inertizing process with different time costs and different levels of quality of decision making.The second point of scientific novelty is obtained, specifically: improvement of calculation model of aerodynamic flow data due to their four-dimensional reproduction with the subsequent representation in the form of one-dimensional arrays and their further calculation taking into account results of the previous settlement levels that allow reducing AFDs computation time with only a slight increase in computer RAM.The third point of scientific novelty was obtained, specifically: the development of a method of calculating flow data based on their proposed four-dimensional model, which consists in splitting a multidimensional process into a sequence of one-dimensional ones, based on the generalized Huygens-Hadamard principle, which significantly reduced modeling time of interizing process of the vessel and provides visualization of relevant information for decision-making when preparing cargo operations on tankers.The fourth point of scientific novelty is obtained, specifically: firstly proposed method of decision support for cargo holds of tankers inertizing , which is based on the use of the developed classification of computational complexity, improved model for calculating aerodynamic flow data and the method of computing, which allows developing information technology of computer decision-support and makes it possible to significantly reduce the technological time of the inertizing process.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського