Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (7)Тематичний інтернет-навігатор (5)Наукова електронна бібліотека (361)Реферативна база даних (2930)Книжкові видання та компакт-диски (570)Журнали та продовжувані видання (12)
Пошуковий запит: (<.>K=САНІТАРНИЙ$<.>+<.>K=НАГЛЯД$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 406
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Дмитренко О.О. 
Імуногенетична характеристика дітей з нетоксичним дифузним зобом ІА - ІБ ступеня щитоподібної залози, які потерпіли внаслідок аварії на ЧАЕС: Автореф. дис... канд. біол. наук: 14.03.08 / О.О. Дмитренко ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Виявлено характерні особливості розподілу імуногенетичних алелей у дитячій популяції,встановлені асоціативні зв'язки між деякими параметрами іммунної системи та генетичними характеристиками крові у дітей з нетоксичним дифузним зобом (НДЗ) за наявності або відсутності впливу наслідків Чорнобильської аварії. Проаналізовано ступінь значущості генетичних алелей різних систем крові у формуванні тиреоїдної передпатології за умов поліфакторного впливу. На основі отриманих даних показано роль імуногенетичного контролю імунологічних процесів у патогенезі захворювань щитовидної залози, що передбачає ряд додаткових критеріїв для ранньої діагностики та прогнозування пострадіційної тиреоїдної патології. На основі встановлених закономірностей обгрунтовано неохідність диспансерного нагляду за дітьми з НДЗ, які знаходяться у стані передпатології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.415.120.26-25 +
Шифр НБУВ: РА321165

Рубрики:

      
2.

Чумаченко Т.О. 
Імуноепідеміологічний моніторинг населення в системі епідеміологічного нагляду за інфекціями, контрольованими засобами імунопрофілактики: автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.02.02 / Т.О. Чумаченко ; Держ. установа "Ін-т епідеміології та інфекц. хвороб ім. Л.В.Громашевського" АМН України. — К., 2009. — 40 с. — укp.

Розроблено новий методичний прийом оцінювання захищеності населення від інфекцій, що контролюється засобами імунопрофілактики. Обгрунтовано нову технологію проведення імунологічного моніторингу, удосконалено епідемічни нагляд. Встановлено закономірності сучасного етапу епідемічного процесу й особливості імуноструктури населення щодо кору, дифтерії, кашлюку. Виявлено взаємоневідповідність показників щеплення й імунності та захищеності. На підставі результатів епідеміологічних і експериментальних досліджень створено новий методичний прийом визначення захищеності організму, суть якого полягає в оцінці досліджених після введення вакцини (ревакцинації) за термінів, що відповідають інкубаційному періоду інфекції, рівнів специфічних антитіл, і, якщо їх вміст у сироватці крові досягає протективного рівня, то організм вважається захищеним від інфекції. Розроблено програмно-алгоритмічне забезпечення проведення епідемічного аналізу, імітаційні моделі епідемічного процесу корової та дифтерійної інфекцій. За результатами проведеного дослідження вдосконалено систему епідемічного нагляду за інфекціями, що контролюються засобами імунопрофілактики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р194 +
Шифр НБУВ: РА364153

Рубрики:

      
3.

Темербек А. О. 
Інноваційні стратегії країн в умовах нерівномірності глобального економічного розвитку / А. О. Темербек. — Б.м., 2021 — укp.

У розділі 1 «Теоретичні засади дослідження інноваційних стратегій країн в умовах нерівномірності глобального економічного розвитку» проведено детальне вивчення ортодоксальних та сучасних теорій інноваційного розвитку країн, теорій технологічних трансформацій суспільства, систематизовано наукові погляди на роль інновацій, новітніх технологій та загалом науково-технічного прогресу в економічному розвитку країн та світу, в результаті чого було запропоновано теоретико-методологічне підґрунтя інноваційно-технологічної складової економічного розвитку світової економіки.Дисертантом удосконалено теоретико-методологічні основи дослідження нерівномірності глобального економічного розвитку у просторово-часовому контексті, а саме: запропоновано диспозицію інноваційно-технологічних факторів економічного розвитку в координатах диспропорційності глобального економічного розвитку та науково-технічної парадигми, з виокремленням основних історико-теоретичних етапів у дослідженні даної проблематики, які наглядно ілюструють трансформацію бачення важелів економічного зростання.В результаті вивчення теоретичних засад дослідження міжнародної економіки було розроблено логіко-структурну схему формування інноваційної стратегії країни в умовах нерівномірності глобального економічного розвитку.У розділі 2 «Аналітичне підґрунтя формування інноваційної стратегії країни в умовах нерівномірності глобального економічного розвитку» автором визначено домінуючі тенденції глобального економічного розвитку, до яких віднесено: трансформацію технологічної парадигми економічного розвитку країн в умовах четвертої промислової революції; зміни у геоцивілізаційному просторі на фоні занепаду індустріальної світової цивілізації і паралельному формуванні засад постіндустріальної цивілізації в авангардних країнах.В результаті проведення автором аналітичного дослідження рівня економічного розвитку та рівня інноваційного розвитку країн, проведення компаративного аналізу позиціонування країн за глобальними індексами конкурентоспроможності та інноваційного розвитку було аналітично підтверджено, що рівень інноваційного розвитку країни та технологічного оснащення промисловості створюють можливості для покращення рівня життя людства та детермінують рівень економічного розвитку країни; а проведення аналітичного угрупування країн на імпортерів інновацій, експортерів інновацій та ефективних новаторів, та подальша систематизація характерних рис та відмінностей інноваційних стратегій цих країн, дозволило ідентифікувати імперативи ефективної інноваційної стратегії країни.Дисертантом проведено аналіз інноваційної складової промислового та економічного розвитку України, участі країни у міжнародному трансфері знань, технологічної структури виробництва, динаміки інвестицій у промисловість, в результаті чого надано оцінку інноваційного розвитку України та виокремлено слабкі місця останнього, до яких віднесено: захист прав інтелектуальної власності, недостатній розвиток кластерів, доступ населення до мережі Інтернет тощо. Крім того, в роботи простежено зниження інноваційної діяльності підприємств та зменшення інвестицій у модернізацію виробництв, що призводить до збільшення ресурсо та енергоємності ВВП та подальшої деградації технологічної структури промисловості. У розділі 3 «Трансформації інноваційних стратегій країн в умовах нерівномірності глобального економічного розвитку» запропоновано науково- методичний підхід до оцінки впливу інноваційного розвитку країн на економічний розвиток, а саме: розроблено інтегральну оцінку інноваційного і економічного розвитку країн, що дало змогу визначити їх рівень, прослідити динаміку, визначити залежність між інноваційною діяльністю та економічним розвитком та надати математичне підтвердження припущення про існування прямої залежності між показниками інноваційного розвитку та рівнем економічного розвитку країни. За допомогою методу пропорційного розподілу визначено фактори, які найбільше вплинули на динаміку інтегрального показника інноваційного розвитку.Автором удосконалено організаційно-економічні засади формування інноваційних стратегій країн в умовах нерівномірності глобального економічного розвитку, а саме: систематизовано ключові елементи та заходи ефективного функціонування інноваційної стратегії країни в умовах 4 Промислової революції та нової виробничої парадигми – Індустрії 4.0.Проведене дослідження дозволило зробити висновок про необхідність трансформації існуючих національних інноваційних стратегій країн світу у відповідь на зміну глобальної науково-технічної парадигми в умовах розвитку 4 промислової революції та формування Індустрії 4.0, що має включати такі виміри як: генерація інновацій, засвоєння інновацій, дифузія інновацій, сприятливе середовище та управління політикою.^UIn the first chapter “Theoretical principles of research of innovation strategies of countries in the conditions of uneven global economic development” was provided a detailed study of orthodox and modern theories of countries' innovative development; theories of society's technological transformations; scientific views on the role of innovation, technology and scientific-technological progress development of countries and the world were systematized. This helped to offer the theoretical and methodological basis of innovation and technological component of economic development of the world economy.The dissertation improves the theoretical and methodological bases of research of asymmetries of global economic development in space-time context, namely: the disposition of innovative-technological factors of economic development in coordinates of disproportion of global economic development and scientific and technical paradigm is offered. That clearly illustrate the vision transformation of economic growth stages.As a result of studying the theoretical foundations of the international economics study, a logical-structural scheme of forming the country's innovation strategy in the conditions of asymmetric global economic development.In the second chapter “Analytical basis for the formation of the country's innovation strategy in the conditions of uneven global economic development” the author identifies the dominant trends of global economic development, which include: transformation of the technological paradigm of economic development in the fourth industrial revolution; changes in the geo-civilization space against the background of the decline of industrial world civilization and the parallel formation of the foundations of post-industrial civilization in avant-garde countries.As a result of the author's analytical study of economic development level and the level of innovative development of countries, a comparative analysis of the positioning of countries on global indices of competitiveness and innovation development was analytically confirmed that the level of countries innovative development and technological equipment of industry create opportunities for improving the standard of living of mankind and determine the level of economic development of the country. Analytical grouping of countries on importers of innovations, exporters of innovations and effective innovators, and further systematization of characteristics and differences of innovation strategies of these countries provided the identification of imperatives of effective innovation strategy of the country, which vary depending on its purpose and expected results.The dissertation analyzes the innovative component of industrial and economic development of Ukraine, the country's participation in international knowledge transfer, technological structure of production, the dynamics of investment in industry, resulting in an assessment of Ukraine's innovative development and highlights its weaknesses, which include: insufficient development of clusters, access of the population to the Internet, etc. In addition, the innovative activity of enterprises and investment in the modernization of production is reduced, which leads to an increase in the resource and energy intensity of GDP and further degradation of the technological structure of industry.The third chapter “Transformations of countries' innovation strategies in conditions of uneven global economic development” offers an economic and mathematical apparatus for quantifying innovation and economic development. It was developed an integrated assessment of innovation and economic development of countries, which allowed to determine their level, to trace the dynamics, determine the relationship between innovation and economic development and provide mathematical confirmation of the assumption of the existence of a direct relationship between indicators of innovation development and the level of economic development of the country. Using the method of proportional distribution, the factors that most influenced the dynamics of the integrated indicator of innovation development were identified.The organizational and economic bases of innovative strategies formation of the countries in the conditions of asymmetry of global economic development are improved. It was systematized key elements and measures of effective functioning of the innovative strategy of the country in the conditions of 4 Industrial revolution and new production paradigm – Industry 4.0.The research allowed us to conclude that it is necessary to transform the existing national innovation strategies of the world in response to the changing global scientific and technological paradigm in the development of the 4th Industrial Revolution and the formation of Industry 4.0. This should include such dimensions as innovation generation, innovation assimilation, diffusion of innovations, favorable environment and policy management.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Корнилюк Р. В. 
Іноземні банки в банківській системі України: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.08 / Р. В. Корнилюк ; Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено концептуальні засади діяльності іноземних банків у банківській системі України, визначено їх сутність, причини та наслідки експансії на території приймаючих країн. Обгрунтовано інструментарій регулювання іноземних банків на національному рівні. Розроблено та застосовано комплексну методику аналізу впливу різних типів іноземних банків на розвиток банківської системи України, що включає фінансовий, операційний аналіз та аналіз нефінансових показників з довгим часовим горизонтом. Наведено комплексний підхід до створення системи регулювання діяльністю іноземних банків, що складається з макроекономічних, організаційних та операційних заходів, які позбавлені недоліків протекціоністського підходу і базуються на консолідованому нагляді й індивідуальному контролі за ризиками діяльності іноземних банків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.10
Шифр НБУВ: РА381649 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Шандра В.С. 
Інститут генерал-губернаторства в Україні ХІХ - початку ХХ ст.: структура, функції, архіви канцелярій: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.06 / В.С. Шандра ; НАН України. Ін-т укр. археографії та джерелознавства ім. М.С.Грушевського. — К., 2002. — 39 с. — укp.

Комплексно досліджено функціонування інституту генерал-губернаторства та визначено його місце в історії України XIX - початку XX ст. З'ясовано витоки генерал-губернаторської влади у межах історичних регіонів - Лівобережної, Слобідської, Правобережної та Південної України, запровадженої для завершення їх інкорпорування у складі Російської імперії. Доведено, що Канцелярія генерал-губернатора мала статус надгубернської, вищої регіональної установи на підпорядкованих територіях кількох губерній. На підставі даних порівняльного аналізу основних функцій генерал-губернаторів встановлено, що діяльність даної інституції спрямовувалась на якнайповнішу інтеграцію регіонів у складі імперії та асиміляцію еліти шляхом зосередження на одній владній особі наглядово-політичних та управлінсько-господарських повноважень. Розглянуто структуру Канцелярії генерал-губернатора, що документувала соціальні процеси, вивчено систему ведення управлінських документів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)52-5,01 + Т211(4Укр)52 + Х2(4Укр)51-523.71
Шифр НБУВ: РА317899 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Далгич К. В. 
Інституційні засади розвитку банківської системи України. / К. В. Далгич. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації досліджено теоретичні засади, науково-методичні підходи до розвитку банківської системи, її сутності та властивостей, критично розглянуто концепції становлення та розвитку банківської системи, проведена систематизація наукових підходів до інституційного розвитку банківської системи України та визначені етапи розвитку банківської системи України з позиції інституціоналізму та особливостей її становлення з врахуванням впливу ендогенних та екзогенних факторів.Проведено дослідження становлення та розвитку банківської системи України із застосуванням інституційного підходу та надано комплексну оцінку поточної інституційної структури банківської системи України з використанням кластерного аналізу, проведена оцінка ефективності інституційного розвитку банківської системи України.Визначено основні напрями інституційного розвитку банківської системи України, які передбачають розбудову її інституційної структури, впровадження проактивного регулювання та управління діяльністю банків, забезпечення інноваційного розвитку в умовах цифрової трансформації, сприяння сталому та інклюзивному розвитку України. Запропоновано шляхи вдосконалення банківського регулювання та нагляду в рамках ризик-орієнтованого регулювання і нагляду за банками як важливої інституції розвитку банківської системи. Розроблено науково-методичні підходи до оцінки впливу інституційних змін в банківській системіУкраїни на банківську конкуренцію з використанням структурних і неструктурних методів та надані пропозиції щодо зниження рівня монополістичної конкуренції на ринку банківських послуг в Україні.Ключові слова: банківська система, інституційний розвиток, інститут, інституція, інституційна структура, інституційна система, інституційне середовище, банківське посередництво, кредитування, насиченість, ефективність, конкуренція, регулювання, нагляд, превентивні заходи.^UThe dissertation is devoted to the development of theoretical foundations, scientific and methodological approaches and the development of practical recommendations for the institutional foundations of the banking system of Ukraine.The dissertation deepens the study of the essence, functions and properties of the banking system. The concepts of formation and development of the banking system are considered and the classification of the factors, that influence the development of the banking system, which is based on the way of occurrence of factors of influence, is added. The conceptual approaches to the institutional development of the banking system have been developed, covering the definition of the concepts of institutes and institutions of the banking system, its institutional structure, institutional subsystem and institutional environment.A study of the formation and development of the banking system of Ukraine on the concept of institutional economy is conducted and as a result seven stages of the institutional development of the banking system of Ukraine are identified. Current institutional structure of the banking system of Ukraine according to the economic and semantic, regional and group classifications approaches are described, and its weaknesses are argued. A comprehensive assessment of the current institutional structure of the banking system of Ukraine by cluster method was conducted and high concentrations and risks are identified. A comprehensive assessment of the depth of banking intermediation in Ukraine in comparison with the Republic of Belarus and Poland was concluded. The level of efficiency of institutional development of the banking system of Ukraine by the criteria of the effectiveness of the banking system, the perfection of the institutional structure, the degree of competition and innovation, the stability of the banking system and the degree of its impact on economic development are researched.Proposals for the implementation of the mechanism of institutional development of the banking system of Ukraine with the implementation of relevant institutional changes are provided. These changes should include development of the institutional structure of the banking system, infrastructure development, transformation of product sales channels, introduction of technological and product innovations, effective changes in the institutional environment of the banking system, which include economic, social and environmental components, improvement of banking regulation and supervision,management of banks and introduction of market innovations. The need to modernize the institutional structure of the banking system to three levels are reasoned, this will meet the characteristics of flexibility, stability, differentiation, accessibility for the population, the impact on expanded reproduction by creating new institutes of the banking system, which are necessary for institutional development of Ukraine's banking system and the economy.The main directions of improving the process of banking regulation and supervision in the framework of risk-oriented regulation and supervision of banks were described - increasing the efficiency of operational risk management in the banks of Ukraine, making changes to the criteria according to which banks are identified as systemically important, amending the relevant resolution of the NBU to maintain highly liquid funds at 15% for systemically important banks, creating effective institutions to overcome financial crises in Ukraine, expanding the power of the department of the NBU regarding the protection the rights of consumers of financial services. It is proposed to use a complete, timely, accurate assessment of the competitive environment in the banking system according to the developed scientific and methodological approaches based on an integrated approach.Key words: banking system, institutional development, institute, institution, institutional structure, institutional system, institutional environment, banking intermediation, lending, saturation, efficiency, competition, regulation, supervision, preventive measures.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Рикова Н. В. 
Інституціональні механізми державного регулювання корпоративних відносин: Україна та європейський досвід / Н. В. Рикова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена теоретичному обґрунтуванню та розробці науково-практичних рекомендацій щодо удосконалення інституціональних механізмів державного регулювання корпоративних відносин в Україні з урахуванням європейського досвіду.У дослідженні розроблено концеп¬туальні засади удосконалення державного регулювання корпоративних відносин. Запропоновано змінити принципи формування наглядових рад державних унітарних підприємств та господарських товариств з переважною державною часткою у статутному капіталі за принципами членства у радах виключно громадян України, їх професійності, незалежності від іноземних впливів, регламентації оплати праці. В аспекті економічного регулювання пропонується запровадження податкових пільг для організацій корпоративного сектору, що нарощують оборотний капітал за рахунок прибутків. Удосконалення організаційних механізмів передбачає: доповнення повноважень Фонду державного майна України щодо оцінки цього майна та контролю його використання; посилення державного контролю за перерозподілом акціонерної власності та захисту прав міноритарних акціонерів. Проаналізовано та уточнено понятійно-категоріальний апарат дослідження. Виокремлено поняття «акціонерні товариства як об'єкт державного регулювання», під якими розуміються організації із складною структурою управління, засновані на колективному капіталі, що характеризуються: поєднанням корпоративної власності та власності акціонерів; великими масштабами виробництва, в результатах якого зацікавлене все суспільство; виконанням ролі основних ринкових гравців, нерідко у форматі монополії; здійсненням найбільших податкових внесків до державного бюджету; формуванням великих колективів найманих працівників, що зумовлює необхідність спеціальних механізмів соціального діалогу.Удосконалено систему критеріїв формування та відбору членів наглядових рад державних унітарних підприємств та господарських товариств з переважною часткою державного статутного капіталу. Запропоновано підхід до удосконалення державного регулювання вітчизняного фондового ринку через розширення повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України. Обґрунтовано напрями розвитку нормативно-правових механізмів державного регулювання корпоративних відносин в Україні.^UThe dissertation is devoted to the theoretical substantiation and development of scientific and practical recommendations on improvement of institutional mechanisms of the state regulation of corporate relations in Ukraine taking into account the European experience.It is proposed to change the principles of formation of supervisory boards of state unitary enterprises and companies with a predominant state share in the authorized capital on the principles of membership in councils exclusively of citizens of Ukraine. Improving organizational mechanisms. The conceptual and categorical apparatus of research is analyzed and specified. The concept of «joint stock companies as an object of state regulation» is singled out, which means organizations with a complex management structure based on collective capital, characterized by: a combination of corporate property and shareholder property; large-scale production, in the results of which the whole society is interested; playing the role of major market players, often in the format of a monopoly; making the largest tax contributions to the state budget; formation of large groups of employees, which necessitates special mechanisms of social dialogue.The system of criteria for the formation and selection of members of supervisory boards of state unitary enterprises and companies with a predominant share of state authorized capital has been improved. An approach to improving state regulation of the domestic stock market by expanding the powers of the National Commission on Securities and Stock Market of Ukraine. The directions of development of normative-legal mechanisms of state regulation of corporate relations in Ukraine are substantiated.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Лєсная О.С. 
Інституціональний механізм державного регулювання розвитку підприємництва: автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / О.С. Лєсная ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Харк. регіон. ін-т держ. упр. — Х., 2008. — 17 с. — укp.

Проаналізовано сучасний стан теоретичних і методичних розробок щодо інституціонального механізму державного регулювання розвитку підприємництва. Досліджено існуючі концептуальні підходи щодо державного регулювання підприємницької діяльності, визначено сутність даного механізму, охарактеризовано його складові. Висвітлено питання організаційно-правового забезпечення розвитку підприємництва в Україні. Розглянуто заходи органів державної влади щодо його підтримки та розвитку. Виявлено фактори інституціонального середовища, що впливають на стан вітчизняного підприємництва. Обгрунтовано пропозиції щодо удосконалення державної політики зі створення сприятливого середовища та регулювання його розвитку. Розроблено новий підхід щодо формування ефективної системи державного управління підприємництвом, що грунтується на інституціональних засадах (формальних і неформальних інститутах, контрольно-наглядових органах, механізмі санкціонування) та враховує особливості організаційної й інфраструктурної складових. Проаналізовано інституціональні засади розвитку підприємництва. Визначено засоби структурно-функціонального забезпечення органів державної влади з метою встановлення межі їх компетенції та відповідальності. Проаналізовано рівень розвитку та можливості впливу на діяльність даних органів влади такого інституту як об'єднання підприємців. Визначено організаційно-правові, адміністративні й інфраструктурні умови функціонування підприємництва, виявлено основні чинники, що стримують його розвиток й обгрунтовано шляхи подолання їх негативного впливу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-131.1-21,01 +
Шифр НБУВ: РА358446

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Чібісова В. Ю. 
Інструменти регулювання ліквідності комерційних банків в Україні / В. Ю. Чібісова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена удосконаленню сутності та особливостей використання інструментів регулювання ліквідності комерційних банків та розробці науково-практичних рекомендацій щодо їх удосконалення на основі врахування передового зарубіжного досліду та рекомендацій міжнародних наглядових організацій.У дисертації поглиблено дослідження сутності ліквідності як основи фінансової стабільності банків та ризику втрати ліквідності; сформульовано концептуальні підходи до процесу регулювання ліквідності; розкрито сутність поняття «інструмент регулювання ліквідності банків», виокремлено основні види інструментів регулювання ліквідності банків та розкрито їх практичну значущість.Визначено підходи до забезпечення ефективного використання НБУ інструментів регулювання ліквідності та здійснено оцінку результативності використання інструментів моніторингу ліквідності банків. На основі проведеного комплексного аналізу узагальнено особливості використання інструментів регулювання ліквідності для банків кожної бізнес-моделі функціонування (роздрібна, універсальна, корпоративна, корпоративна з роздрібним фінансуванням, обмежене кредитне посередництво).Oбґрунтовано необхідність та основні напрями удосконалення існуючої практики використання інструментів регулювання ліквідності банків, виділено основні критерії до забезпечення більш жорстких вимог до регулювання ліквідності системно важливих банків, запропоновано підходи до процесу регулювання ліквідності банків залежно від фаз фінансових циклів, а також розроблено науково-методичні підходи до використання нових індикаторів раннього попередження кризи ліквідності.Ключові слова: ліквідність, ризик утрати ліквідності, регулювання, інструмент регулювання, бізнес-модель банку, системний ризик, системно важливий банк, фінансовий цикл, стрес-тестування, індикатор раннього попередження кризи ліквідності.^UIn the dissertation the in-depth study of substantive characteristics concerning the essence of the concepts of "liquidity", "liquidity risk", "liquidity regulation" and " tools of banks' liquidity regulation" is conducted. It is proved that in the modern conditions of financial market volatility, liquidity is the main qualitative characteristic of banking, ensuring the financial reliability and stability of the banking sector of the country at whole. In this aspect, increased attention also needs the liquidity risk of banks, which is one of the main types of financial risk.The main conceptual approaches to the process of banks' liquidity regulation have been formulated, which consists in the use of monetary policy operations, internal banking and legislatively defined tools, methods and procedures to remove excess liquidity or to finance its shortage in order to ensure the stable activity of the country's banking sector. There are three objectives of liquidity regulation, such as: to reduce the impact of uncertainty on the bank risk profile; to build up liquidity buffers and to smooth the systemic aspects of the liquidity crisis.The dissertation proposes to understand the tools of banks' liquidity regulation as the specific levers by which supervisory authorities (individual bank management, Central bank or international regulators) influence on liquidity in order to bring it to the desired level and maintain overall banking stability. The totality of the tools of banks' liquidity regulation should be classified on 2 grounds: 1) depending on the significance of the instruments (instruments of international regulatory standards; instruments for regulating the banking system; instruments for regulating the bank); 2) based on the level of their implementation and use (internal and external tools). The main types of the tools of banks' liquidity regulation are described, their development and features of use are traced.The approaches to ensuring the efficiency of use the liquidity regulation tools by National Bank of Ukraine was defined. The efficiency of the use the banks' liquidity monitoring tools has been assessed, which is mainly reduced to the assessment of compliance with liquidity standards conducting a ratio analysis and a gap analysis.It is proved that formation of an effective business model of the institution contributes not only to the profitable activity of the bank and its development, but also forms the basis for introducing a differentiated approach to micro-level regulation. Based on a comprehensive analysis of the liquidity situation and the use of regulatory tools for banks with five business models (retail, universal, corporate, corporate with retail financing, limited credit intermediation), the features of using the liquidity regulation tools for the banks of each business model was generalized. Modern realities have led to increased focus on the issues of identification and prevention the systemic liquidity risk, reflecting the inability of most banking institutions of a country / group of countries or the world to ensure the stable activity and development. In order to prevent systemic liquidity risk, the need to establishment the more tougher requirements to liquidity regulation for systemically important banking institutions was proved. Banks' liquidity regulation strategies was proposed depending on the phase of the financial cycles (the phase of rise and the phase of recession), and on the basis of this strategies the effective tools of liquidity regulation was determined. This approach involves moving from pro-cyclical regulation to counter-cyclical levers and tools, which would prepare the banking sector to the future shocks to overcome them as effectively as possible. An important factor for ensure the effective banks' liquidity regulation is to use an early warning indicators of the liquidity crisis, which every bank determines for itself. The development of additional indicators should be based on a systematic approach, on thebasis of which the use of some new indicators of early warning of the liquidity crisis was proposed, such as: the volatility of deposit and loan portfolios indicator, the matching coefficient of the volatility of deposit and loan portfolios and the liquidity systemic change indicator. The using of the liquidity systemic change indicator will help to comprehensively assess the level of change in the liquidity position over a period of time and form the basis for sound management decisions regarding the necessary revision and/or improvement of existing approaches to the process of banks' liquidity regulation.Key words: liquidity, liquidity risk, regulation, tool of regulation, business model of bank, systemic risk, systemically important bank, financial cycle, stress testing, an early warning indicator of the liquidity crisis.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Топтун А. В. 
Інформаційно-вимірювальна система моніторингу санітарного стану деревних насаджень / А. В. Топтун. — Б.м., 2020 — укp.

В дисертаційному дослідженні вирішується важлива науково-практична задача підвищення точності та надійності визначення санітарного стану масивів деревних насаджень шляхом упровадження методичного, математичного, метрологічно-інструментального та апаратно-програмного забезпечення, що в цілому представляє собою інформаційно-вимірювальну систему дистанційного моніторингу. В роботі проведено аналіз: негативних факторів впливу; існуючих методів визначення санітарного стану деревних насаджень; найпоширеніших програмно-апаратних засобів математичного моделювання поведінки і динаміки розвитку рослинних екосистем. Удосконалено існуючий та розроблено новий метод для проведення дистанційного моніторингу санітарного стану деревних насаджень. Для цього, було уточнено та вдосконалено методики визначення показників рН та солоності ґрунту та вперше застосовано їх з метою визначення цих показників в зоні кореневого живлення дерева; уточнено та вдосконалено експрес-методики визначення цукру та рН та вперше застосовано для експрес-визначення якісних показників деревного соку (сахаристості, водневого показника рН та в'язкості). Методом багатофакторного планування експерименту побудовано математичні регресійні моделі, які описують залежності показників якості деревного соку від зовнішніх кліматичних факторів та розраховано статистичні характеристики цих моделей. Для застосовування в системі підтримки прийняття рішень інформаційно-вимірювальної системи дистанційного моніторингу санітарного стану деревних насаджень складено динамічну модель, яка дозволяє високоточно (відносна похибка не перевищила 4%) визначати санітарний стан дерев. Вперше запропоновано математичну модель, на основі якої складено алгоритм зонування деревних насаджень за категоріями їх санітарного стану, що дозволяє проведення більш точного та інформативного моніторингу стану насаджень. Складено загальний алгоритм проведення моніторингу санітарного стану деревних насаджень на базі розробленого експериментально-методичного та математичного забезпечення. Запропоновано конструкцію та технологічну послідовність виготовлення мікросенсору для визначення показників якості деревного соку (кислотність, сахаристість та в'язкість), яка відповідає основним вимогам надійності, дешевизни, простоти та не веде до фізичного пошкодження дерев. Також визначено вимоги до конструкції інформаційно-вимірювальної системи моніторингу санітарного стану деревних насаджень; складено структурну та функціональну схеми, на основі яких створено модельний зразок такої інформаційно-вимірювальної системи, а також розроблено програмне забезпечення для автоматизації процесу моніторингу, що дозволило зменшити вплив оператора на процес моніторингу та реалізувати віддалений моніторинг та прогнозування санітарного стану деревних насаджень. Наведено результати експериментального випробовування розробленої інформаційно-вимірювальної системи моніторингу та здійснено порівняння цих результатів з даними математичного моделювання та результатами, отриманими альтернативними методами дослідження (наприклад, методом візуального спостереження). Представлено наочні результати моніторингу досліджуваної ділянки (на прикладі парку «Спортивний», м. Черкаси) та наведено результати зонування дерев за категоріями санітарного стану. Приведено результати розрахунку точності, надійності (вірогідності отримання коректних даних приладом управління) та швидкодії передачі/прийому інформації з вимірювальних датчиків приладом управління для різних досліджуваних ділянок. Отримано графіки залежності цих параметрів від зміни положення оператора з пристроєм управління відносно датчиків, а також від терміну експлуатації вимірювальних датчиків та щільності деревних насаджень. Основні положення дисертації впроваджено у навчальний процес кафедри приладобудування, мехатроніки та компʼютеризованих технологій Черкаського державного технологічного університету з дисциплін «Методи підвищення метрологічних характеристик приладів контролю та визначення складу речовин», «Технічні засоби для дослідження впливу кліматичних факторів», «Інтелектуальні технології вимірювання», «Автоматизовані інформаційно-вимірювальні системи».^UThe dissertation research solves an important scientific and practical problem of increasing the efficiency of determining the sanitary condition of arrays of trees by introducing methodological, mathematical, metrological-instrumental and hardware-software, which in general is an information-measuring system of remote monitoring. The general characteristics of the dissertation research, its relevance, correspondence to scientific topics are given; the scientific novelty and practical significance of the dissertation results are determined, as well as the purpose, tasks, subject and object of research are formulated. The analysis of: negative factors of influence is carried out in the work; existing methods for determining the sanitary condition of tree plantations; of the most common software and hardware for mathematical modeling of behavior and dynamics of plant ecosystems. The existing method has been improved and a new method for remote monitoring of the sanitary condition of trees plants has been developed. For this purpose, the methods of determining the pH and salinity of the soil were specified and improved and for the first time used to determine these indicators in the area of root nutrition of the tree; refined and improved express methods for determining sugar and pH and was used for the first time for rapid determination of quality indicators of tree's sap (sugar content, hydrogen pH and viscosity). Mathematical regression models are constructed by the method of multifactor planning of the experiment, which describe the dependences of wood sap quality indicators on external climatic factors and the statistical characteristics of these models are calculated. For application in the decision support system of the information-measuring system of remote monitoring of the sanitary condition of treeі plants, a dynamic model has been developed, which allows to determine the sanitary condition of trees accurately (relative error did not exceed 4%). For the first time, a mathematical model was proposed, on the basis of which an algorithm for zoning trees plants by categories of their sanitary condition was developed, which allows for more accurate and informative monitoring of plants condition. The general algorithm of monitoring of a sanitary condition of trees plants on the basis of the developed experimental-methodical and mathematical maintenance is made. The design and technological sequence of manufacturing a microsensor for determining the quality of tree's sap (acidity, sugar content and viscosity), which meets the basic requirements of reliability, cheapness, simplicity and does not lead to physical damage to trees. The requirements to the design of the information-measuring system for monitoring the sanitary condition of trees plants are determined; the structural and functional schemes on the basis of which the model sample of such information-measuring system is created are made, and software for automation of the monitoring process was also developed, which allowed to reduce the operator's influence on the monitoring process and to implement remote monitoring and forecasting of the sanitary condition of trees plants. The results of experimental testing of the developed information-measuring monitoring system are given and these results are compared with the data of mathematical modeling and the results obtained by alternative research methods (for example, by the method of visual observation). Visual results of monitoring of the studied area (on the example of Sportivny Park, Cherkasy) are presented and the results of tree zoning by categories of sanitary condition are given. The results of calculation of accuracy, reliability (probability of receiving correct data by the control device) and speed of transmission / reception of information from measuring sensors by the control device for various investigated sites are given. Graphs of dependence of these parameters on change of position of the operator with the control device concerning sensors, and also on service life of measuring sensors and density of trees plants are received. The main provisions of the dissertation are introduced into the educational process of the Department of Instrumentation, Mechatronics and Computerized Technologies of Cherkasy State Technological University in the disciplines "Methods of improving the metrological characteristics of control devices and determining the composition of substances", "Technical means for studying the influence of climatic factors", "Intelligent measurement technologies", "Automated information and measuring systems".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Греков Є.А. 
Авторське право на твори архітектури: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Є.А. Греков ; НДІ приват. права і підприємництва Акад. прав. наук України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано теоретичні та практичні проблеми функціонування інституту авторського права щодо одного з об'єктів його правової охорони - твору архітектури. Досліджено передумови виникнення авторського права на твори архітектури як окремого правового субінституту. Наведено правову характеристику основних ознак твору архітектури, виявлено їх специфіку. Запропоновано визначення твору архітектури як об'єкта авторського права. Розкрито сутність поняття суб'єктів авторського права на твори архітектури, досліджено умови виникнення співавторства на дані твори. Визначено юридичну природу та зміст суб'єктивного авторського права на твори архітектури, проаналізовано цивільно-правові способи його захисту. Визначено сутність правового інституту авторського нагляду у будівництві як елемента системи охорони та захисту прав авторів творів архітектури. Розроблено пропозиції щодо удосконалення законодавства України у сфері охорони прав інтелектуальної власності на твори архітектури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)331.4 +
Шифр НБУВ: РА354045

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Хрустальова Ю. С. 
Адміністративні процедури у банківській сфері в Україні: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Ю. С. Хрустальова. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному дослідженню адміністративно-процедурного регулювання банківської діяльності в Україні.Визначено, що на сьогоднішній день адміністративно-процедурне право є підгалуззю адміністративного права України, а під поняттям «адміністративна процедура» розуміється нормативно закріплений порядок розгляду й вирішення адміністративної справи та прийняття адміністративного акта, а у деяких випадках і виконання такого акта. При цьому кваліфікуючими ознаками адміністративної процедури є: 1) правовий характер; 2) регламентація як діяльності суб'єкта публічного управління, так і поведінки приватних осіб; 3) спрямованість на прийняття адміністративного акта суб'єктом публічного адміністрування; 4) застосування для вирішення конкретної адміністративної справи; 5) основним призначенням забезпечення ефективної реалізації прав приватних осіб і унеможливлення їх порушення; 6) прийняття адміністративного акта за результатами адміністративної процедури породжує права й обов'язки для осіб, які знаходяться поза системою публічного управління; 7) як правило, безспірний характер процедури.Запропоновано авторську дефініцію поняття «адміністративні процедури у банківській сфері» та виділено їх специфічні ознаки: 1) застосовуються у сфері публічного регулювання економіки; 2) вміщують норми, що регламентують як діяльність суб'єкта публічного адміністрування (НБУ, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Міністерства фінансів України, Державної податкової служби України,Антимонопольного комітету України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб та ін.) так і поведінку приватних осіб-учасників банківських правовідносин; 3) застосовуються для вирішення конкретної адміністративної справи у банківській сфері, за результатами якої приймається адміністративний акт, спрямований на набуття, зміну, припинення чи реалізацію прав та/або обов’язків окремого учасника таких правовідносин; 4) мають, як правило, неюрисдикційний характер.Доведено, що НБУ як центральному банку держави властивий спеціальний статус – маючи всі ознаки органу державної виконавчої влади, Національний банк не належить до жодної гілки влади, що обумовлено його головною функцією – забезпеченням стабільності грошової одиниці України. При цьому до основних функцій НБУ належать: 1) банківське регулювання та нагляд на індивідуальній та консолідованій основі; 2) погодження статутів банків, ліцензування банківської діяльності, ведення Державного реєстру банків; 3) валютний нагляд; 4) нагляд у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом та ін.Встановлено, що Національний банк України як класичний суб’єкт адміністративно-процедурних відносин у банківській сфері має право приймати адміністративні акти за результатами низки адміністративних процедур з його участю, серед яких провідними є контрольно-наглядові, як на стадії створення банків (їх ліцензування), так і в процесі їх функціонування та ліквідації.У ґенезі адміністративно-процедурного регулювання у банківській сфері виділено 3 етапи: 1) дореволюційний (до 1917 р.), характерною рисою якого було акцентування уваги на побудові банківської системи та процедурах створення та ліквідації банків; 2) радянський (1917-1990), коли банківська система являла собою систему державних установ, в якій Держбанк був органом державного управління та контролю, внаслідок чого особливої потреби у врегулюванні банківських процедур не було, а окремі банківські процедури було врегульовано на підзаконному рівні; 3) сучасний (з 1990 р.), який характеризується активною підзаконною нормотворчістю Національного банку України як центрального банку країни та особливого центрального органу публічного управління, яка зосереджена на формалізації банківської діяльності та розробці адміністративно-процедурних норм щодо створення та ліквідації фінансово-кредитних установ, контролю та нагляду в банківській сфері та ін.Обґрунтовано, що в контексті адміністративно-процедурного регулювання створення банків в Україні необхідно виділити чотири обов’язкові, а не одну адміністративну процедуру. Такими адміністративними процедурами є: 1) процедура погодження Національним банком України Статуту майбутнього банку; 2) процедура державної реєстрації юридичної особи (майбутнього банку); 3) процедура емісії випуску акцій Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; 4) процедура ліцензування банку...^UThe dissertation is devoted to a comprehensive study of the administrative and procedural regulation of banking activity in Ukraine.It was determined that today administrative procedural law is a sub-branch of the administrative law of Ukraine, and the concept of "administrative procedure" means the normatively established procedure for consideration and resolution of an administrative case and the adoption of an administrative act, and in some cases, the execution of such an act. At the same time, the qualifying features of the administrative procedure are: 1) legal nature; 2) regulation of both the activity of the subject of public administration and the behavior of private individuals; 3) focus on adoption of an administrative act by a subject of public administration; 4) application for solving a specific administrative case; 5) the main purpose of ensuring the effective implementation of the rights of private individuals and preventing their violation; 6) adoption of an administrative act based on the results of an administrative procedure creates rights and obligations for persons who are outside the public administration system; 7) as a rule, the undisputed nature of the procedure.The author's definition of the concept of "administrative procedures in the banking sphere" is proposed and their specific features are highlighted: 1) they are used in the sphere of public regulation of the economy; 2) contain norms that regulate the activity of a subject of public administration (the National Bank of Ukraine, the National Commission for Securities and the Stock Market, the Ministry of Finance of Ukraine, the State Tax Service of Ukraine,the Antimonopoly Committee of Ukraine, the Deposit Guarantee Fund of Individuals, etc.) as well as the behavior of private individuals participating in banking relations; 3) are used to resolve a specific administrative case in the banking sector, as a result of which an administrative act is adopted aimed at acquiring, changing, terminating or realizing the rights and/or obligations of an individual participant in such legal relations; 4) have, as a rule, a non-jurisdictional nature.It has been proven that the National Bank of Ukraine, as the central bank of the state, has a special status - having all the characteristics of a state executive body, the National Bank does not belong to any branch of government, which is due to its main function - ensuring the stability of the monetary unit of Ukraine. At the same time, the main functions of the NBU include: 1) banking regulation and supervision on an individual and consolidated basis; 2) approval of bank charters, licensing of banking activities, maintenance of the State Register of Banks; 3) currency supervision; 4) supervision in the field of prevention and countermeasures against legalization (laundering) of proceeds obtained through crime, etc.It has been established that the National Bank of Ukraine, as a classic subject of administrative-procedural relations in the banking sphere, has the right to adopt administrative acts based on the results of a number of administrative procedures with its participation, the leading ones being control and supervision, as at the stage of establishing banks (their licensing), as well as in the process of their functioning and liquidation.In the genesis of administrative-procedural regulation in the banking sphere, 3 stages are distinguished: 1) pre-revolutionary (before 1917), the characteristic feature of which was the emphasis on the construction of the banking system and procedures for the creation and liquidation of banks; 2) Soviet (1917-1990), when the banking system was a system of state institutions, in which the State Bank was the body of state management and control, as a result of which there was no special need to regulate banking procedures, and individual banking procedures were regulated at the sub-legal level; 3) modern (since 1990), which is characterized by active statutory rule-making by the National Bank of Ukraine as the central bank of the country and a special central body of public administration, which is focused on the formalization of banking activities and the development of administrative and procedural norms regarding the creation and liquidation of financial and credit institutions, control and supervision in the banking sector, etc.It is substantiated that in the context of administrative-procedural regulation of the creation of banks in Ukraine, it is necessary to allocate four mandatory, and not one, administrative procedures. Such administrative procedures are: 1) the procedure for approval by the National Bank of Ukraine of the Charter of the future bank; 2) procedure of state registration of a legal entity (future bank); 3) the procedure for issuing shares by the National Securities and Stock Market Commission; 4) bank licensing procedure...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Борисенко Н. А. 
Адміністративний нагляд міліції за дотриманням правил паспортно-реєстраційної системи: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Н. А. Борисенко ; Дніпропетр. держ. ун-т внутр. справ. — Д., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше сформульовано визначення паспортно-реєстраційної системи як складної, комплексної, багаторівневої, динамічної, відкритої системи, що включає в себе всі види правовідносин, які виникають у сфері паспортизації та реєстрації місця проживання фізичних осіб. Запропоновано розмежувати адміністративний нагляд міліції за дотриманням правил паспортно-реєстраційної системи від інших видів адміністративного нагляду міліції за такими критеріями: об'єктом і предметом нагляду, напрямками наглядової діяльності міліції, формами та методами здійснення міліцією адміністративного нагляду. Доведено доцільність, у зв'язку зі створенням Державної міграційної служби України, звузити наглядові повноваження міліції за дотриманням правил паспортно-реєстраційної системи. Удосконалено критерії класифікації адміністративного нагляду міліції за дотриманням правил паспортно-реєстраційної системи: за сферою нагляду, за часом здійснення, за відкритістю, за джерелом нагляду, за кількісним складом суб'єктів нагляду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.032
Шифр НБУВ: РА382695 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Цвігун 
Адміністративний нагляд органів внутрішніх справ у сфері забезпечення громадського порядку і громадської безпеки: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Дмитро Петрович Цвігун ; Національна академія внутрішніх справ України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4Укр)112.011.031
Шифр НБУВ: РА320550

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Серафімов В.В. 
Адміністративний примус у сфері торговельного мореплавства: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / В.В. Серафімов ; Одес. нац. юрид. акад.. — О., 2000. — 22 с. — укp.

Висвітлено заходи адміністративного примусу у сфері торговельного мореплавства (затримання суден, морські арешти тощо), які мають специфіку залежно від дії в просторі та кола осіб, що здійснюють нагляд і контроль за правопорядком. Запропоновано рекомендації щодо удосконалення законодавства України відносно дії заходів адміністративного примусу в торговельному мореплавстві. Внесено пропозиції щодо упорядкування діяльності наглядово-контролюючих державних органів у торговельному мореплавстві. Досліджено відносини, що впливають у зв'язку із застосуванням заходів адміністративного примусу у сфері торговельного мореплавства (затримання суден, морські арешти тощо), які мають значну специфіку залежно від дії у просторі і за колом осіб, що здійснюють нагляд і контроль за правопорядком в торговельному мореплавстві. Запропоновано рекомендації з удосконалення законодавства України відносно дії заходів адміністративного примусу в торговельному мореплавстві. Внесено пропозиції з упорядкування діяльності державних наглядово-контролюючих органів в торговельному мореплавстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.522 + Х819(4УКР)125.42
Шифр НБУВ: РА310728 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Бааджи Н. А. 
Адміністративний розсуд в діяльності органів публічної адміністрації / Н. А. Бааджи. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено теоретичним та практичним проблемам застосування адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації України. Охарактеризовано засади, тенденції, проблеми та особливості правового регулювання та перспективи удосконалення його застосування. Досліджено правові категорії «розсуд», «адміністративний розсуд», «дискреція», «межі адміністративного розсуду», «оціночне поняття» та інші.Проведено аналіз нормативно-правової основи застосування адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації, внаслідок чого встановлено, що нею є сукупність нормативно-правових актів законодавчого та підзаконного характеру, які направлені на регулювання відносин, пов'язаних із реалізацією дискреційних повноважень органів публічної адміністрації у правотворчій та правозастосовній діяльності.Охарактеризовано принципи адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації: верховенства права, законності, гуманізму, пропорційності, неупередженості, рівності перед законом, справедливості, недопустимості зловживання правом, добросовісності, розумності, варіативності (селективності), цілеспрямованості, цілісності, системності, науковості, компетентності, відповідальності та інші.Досліджено форми реалізації адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації: прийняття нормативних правових актів, індивідуальних правових актів, укладання адміністративних договорів, вчинення інших юридично значущих дій (конклюдентні акти - дії, бездіяльність).Проаналізовано правову природу меж адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації; запропоновано авторське визначення цього поняття – це встановлений в нормативно-правових актах за допомогою спеціальних правових засобів вид правових обмежень в діяльності органів публічної адміністрації, який обумовлює межі, в яких органи публічної адміністрації мають можливість вольового вибору оптимального вирішення юридичного питання.Досліджено особливості застосування адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації в умовах надзвичайного правового регулювання. З'ясовано, що надзвичайне правове регулювання обумовлює зростання застосування імперативних принципів у правовому впливі на суспільні відносини, збільшує межі дискреції, свободу розсуду органів публічної адміністрації при правозастосуванні та нормотворенні, допускає трансгресію власної компетенції, визначеної законодавством для ординарної ситуації.Досліджено вплив адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації на корупційні відносини. Доведено, що корупціогенність адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації полягає у потенційній можливості здійснення або нездійснення своїх повноважень, а також у підставах і строках їхнього здійснення.Досліджено шляхи оптимізації меж адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації.З метою удосконалення нормативно-правової основи застосування адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації запропоновано прийняти Закон України «Про адміністративну процедуру» та Закон України «Про нормативно-правові акти».З метою посилення контрольно-наглядової діяльності держави за застосуванням адміністративного розсуду у правотворчій та правозастосовній діяльності органів публічної адміністрації запропоновано внести низку змін до Закону України «Про місцеві державні адміністрації» та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».^UThe dissertation is devoted to the theoretical and practical problems of application of administrative discretion in the activities of public administration agencies of Ukraine. This scientific works reveals and analyses characteristic features, tendencies, problems and peculiarities of legal regulation and perspective of elaborating of its application. The author researches such categories as “discretion”, “administrative discretion”, “limits of administrative discretion”, “value judgment” etc.The dissertation produces the analysis of regulatory basis of application of administrative discretion in the activities of public administration agencies, while in the result we can state that this regulatory basis includes the array regulatory legal acts of legislative and by-law character, which are directed on regulation of relations relating to the realization of discretionary powers of public administration agencies within law-making and law-application activities.The research gives characteristics of the principles of administrative discretion within the public administration activities, emphasizing the main pertaining to the topic: rule of law, legality, humanism, proportionality, impartiality, equality before the law, justice, inadmissibility of abuse of law, good faith, reasonableness, variability (selectivity), purposefulness, integrity, consistency, scientificity, competence, responsibility, etc.In the course of the scientific work the author studies the forms of realization of administrative discretion in the public administration activities: adopting regulatory acts, individual legal regulatory acts, concluding administrative agreements, making other legally significant acts (concluding acts-deals, inaction).The research analyses the legal nature of the limits of administrative discretion within the public administration activities; proposes author definition of the concept: it is a type of legal restrictions of the public administration activities specifically stipulated in regulatory acts by means of relevant legal mechanisms, which defines the boundaries within which the public administration agencies have the possibility of the strong-willed choice of the optimal settlement of legal issue.Peculiarities of application of administrative discretion in activity of public administration agencies in the conditions of extraordinary legal regulation are investigated as well. It was found that extraordinary legal regulation causes the growth of the application of imperative principles in the legal influence on public relations, increases the limits of discretion, freedom of discretion of public administration bodies in law enforcement and rule-making, allows the transgression of their own competence defined by law for ordinary situations.The influence of administrative discretion in the activity of public administration agencies on corruption relations is investigated by the author. It is proved that the corruption of administrative discretion in the activities of public administration agencies lies in the potential possibility of exercising or not exercising their powers, as well as in the reasons and terms of their exercising.The ways of optimizing the limits of administrative discretion in the activity of public administration agencies are investigated.In order to improve and elaborate the regulatory basis for implementation of administrative discretion within the public administration activities the author proposes to adopt the Law of Ukraine «On Administrative Procedure» and the Law of Ukraine «On Regulatory Acts».With the aim of reinforcing the monitor-controlling state function over the application of administrative discretion in law-making and law-application activities of public administration agencies, the current dissertation proposes to adopt a range of amendments to the Law of Ukraine «On Local State Administrations» and the Law of Ukraine «On Local Government in Ukraine».


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Ярмакі Х.П. 
Адміністративно-наглядова діяльність міліції в Україні: Автореф. дис... д- ра юрид. наук: 12.00.07 / Х.П. Ярмакі ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2007. — 41 с. — укp.

Висвітлено сутність, правові засади, види, форми, методи, напрямки та процедури адміністративно-наглядової діяльності міліції в Україні, а також шляхи її удосконалення. Охарактеризовано повноваження, визначено форми, методи діяльності міліції щодо здійснення адміністративного нагляду в сферах забезпечення громадського порядку, безпеки дорожнього руху, дотримання правил дозвільної та паспортно-реєстраційної систем, а також адміністративного нагляду за особами, звільненими з місць позбавлення волі. Сформульовано пропозиції та рекомендації щодо внесення конкретних змін і доповнень до чинного законодавства, яке регулює адміністративно-наглядову діяльність міліції в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.031 +
Шифр НБУВ: РА348710

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Тучак М.О. 
Адміністративно-правові засади діяльності дільничних інспекторів міліції: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / М.О. Тучак ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

Проаналізовано зміст і порядок здійснення адміністративної діяльності дільничими інспекторами міліції за умов забезпечення пріоритету прав і свобод громадян. Сформульовано загальнотеоретичні засади та визначено особливості правового регулювання адміністративної діяльності дільничих інспекторів. Досліджено проблеми адміністративної юрисдикції міліціонерів та запропоновано шляхи її удосконалення. Навдено пропозиції щодо внесення змін та доповнень до чинного законодавства, зокрема до КпАП України, Законів "Про міліцію", "Про звернення громадян", "Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі", а також до проекту Закону України "Про профілактику злочинів".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4Укр)112.011.013.4
Шифр НБУВ: РА318847 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Птухіна О. В. 
Адміністративно-правові засади діяльності Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / О. В. Птухіна. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню правової природи, змісту та особливостей діяльності Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками шляхом опрацювання інституціональної та функціональної складової діяльності останньої.Доведено, що Держлікслужба за своєю юридичною природою, будучи представником державної виконавчої влади, входить до системи численних інших центральних органів виконавчої влади, реалізуючи при цьому закріплені за нею напрями державної політики, що формуються Міністерством охорони здоров’я України. З’ясовано особливе місце та роль Держлікслужби в системі органів публічної влади, що обумовлено декількома аспектами: є представником інших центральних органів виконавчої влади; реалізує декілька споріднених напрямів державної політики, сформовані Міністерством охорони здоров’я України; будучи утвореною в якості служби, крім функцій з надання адміністративних послуг, здійснює контрольно-наглядову та правоохоронну діяльність; входить до системи правоохоронних органів; наділена компетенцією та повноваженнями щодо здійснення провадження в справах про адміністративні правопорушення; є уповноваженим суб’єктом структури системи крові; будучи складовою системи органів публічної влади, одночасно є суб’єктом декількох її підсистем.Наголошено, що правове регулювання діяльності Держлікслужби України є багатоаспектним процесом, у змісті якого виокремлено: сукупність правових актів, на підставі положень яких, з урахуванням їх юридичної сили, здійснюється регулюючий вплив на таку діяльність; суб’єктів, уповноважених приймати такі нормативно-правові акти, правовий статус яких і обумовлює таку юридичну силу; мету правового регулювання – забезпечення реалізації державної політики в сферах контролю якості та безпеки лікарських засобів, у тому числі медичних імунобіологічних препаратів, медичної техніки і виробів медичного призначення, та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, донорства крові та компонентів крові, функціонування системи крові.З’ясовано, що принципи діяльності Держлікслужби становлять собою закріплену в нормативно-правових приписах сукупність керівних засад, у відповідності до яких органи та підрозділи Держлікслужби у визначеному законодавством напряму реалізують державну політику, обумовлену метою їх функціонування. Здійснено класифікацію принципів діяльності Держлікслужби в залежності від сфери їх поширення, що вказує як на їх зв’язок з іншими з таких принципів, так і визначає особливості здійснення діяльності Держлікслужби за окремими напрямами. До першої групи віднесено загальноправові принципи діяльності Держлікслужби, як-то: верховенство права; законність; рівність і недопущення дискримінації. Другу групу принципів досліджуваної діяльності становлять міжгалузеві принципи: об’єктивність і неупередженість; відкритість і прозорість; підконтрольність і підзвітність; неприпустимості дублювання повноважень; відповідальність; тощо.Аргументовано сутність адміністративно-правового статусу Держлікслужби, що полягає у забезпечувальній мірі юридичної відповідальності та закріпленій в нормах адміністративного законодавства сукупності владних повноважень, що здійснюються даним органом державної влади в межах відповідних суспільних відносин за чітко окресленими напрямами діяльності задля реалізації державної політики в сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів і медичної техніки, обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, функціонування системи крові.Доведено, що форми діяльності Держлікслужби вказують на декілька аспектів: на її суб’єктивне сприйняття, тобто на її зовнішнє вираження; на сферу суспільних відносин у межах якої застосовується відповідна форма; на напрям і спосіб реалізації такої діяльності; на коло суб’єктів суспільних відносин, що виникають і знаходять свій розвиток у межах реалізації відповідної форми; на обсяг владних повноважень, що можуть бути реалізовані Держлікслужбою в межах відповідної форми її діяльності. Виокремлено дві групи форми діяльності Держлікслужби в залежності від наслідків, які спричиняє їх реалізація: ті, що мають юридично значимі наслідки або ж правові форми діяльності Держлікслужби(прийняття організаційно-розпорядчих актів (акти із загальних питань діяльності й індивідуальні акти); укладання адміністративних договорів; вчинення інших юридично значимих дій); організаційні, тобто такі, що не мають своїм наслідком настання юридично значимих результатів, мають допоміжний характер і, як правило, передують застосуванню правових форм.З’ясовано, що під методами діяльності Держлікслужби слід розуміти закріплену в нормативно-правових приписах сукупність прийомів і способів, за допомогою вчинення яких здійснюється регулюючий вплив на суспільні відносини у межах реалізації державної політики в сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів, медичних виробів, а також обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, функціонування системи крові.^UThe thesis studies the legal nature, content and particularities of the State Service of Ukraine on Medicines and Drugs Control (SMDC) by focusing on the institutional and functional components of the latter's activities. The author proves that the SMDC, by its legal nature, being a representative of the state executive power, is a part of the system of numerous other central executive authorities, implementing public policy directions assigned to it by the Ministry of Health of Ukraine. The author clarifies the special place and role of the SMDC in the system of public authorities, which is due to several aspects: it is a representative of other central executive authorities; it implements several related areas of public policy formed by the Ministry of Health of Ukraine; being established as a service, in addition to administrative services, it carries out control and supervisory and law enforcement activities; it is part of the law enforcement system; it is vested with the competence and authority to conduct proceedings in cases of administrative offences; it is an authorised entity of the blood system structure; being a component of the system of public authorities, it is simultaneously an actor of several of its subsystems. The author emphasises that regulatory framework for the activities of the SMDC is a multifaceted process, which includes: a set of legal regulations, on the basis of the provisions thereof, allowing for their legal force, a regulatory impact on such activities is exercised; actors authorised to adopt such legal regulations, legal status thereof determines such legal force; the purpose of regulatory framework – ensuring the implementation of public policy on quality control and safety of medicines, including medical immunobiological products, medical equipment and medical devices, and the circulation of narcotic drugs, psychotropic substances and precursors, combating their illicit trafficking, blood and blood components donation, and the functioning of the blood system. The author proves that the principles of activities of the SMDC are a set of guiding principles enshrined in the regulatory and legal provisions, according to which the bodies and subdivisions of the SMDC directly implement public policy determined by the purpose of their functioning. The author classifies the principles of the SMDC depending on the scope of their application, which indicates both their connection with other such principles and defines the specifics of the SMDC’s activities in certain areas. The first group includes the general legal principles of the SMDC, such as the rule of law; legality; equality and non-discrimination. The second group of principles of activities being studied is made up of cross-sectoral principles: objectivity and impartiality; openness and transparency; control and accountability; inadmissibility of duplication of powers; responsibility; etc. The author argues that the essence of the administrative and legal status of the SMDC is a measure ensuring legal liability and a set of powers enshrined in the administrative law, exercised by this public authority within the framework of relevant social relations in clearly defined areas of activity for the implementation of public policy on quality control and safety of medicines and medical equipment, circulation of narcotic drugs, psychotropic substances and precursors, and functioning of the blood system. The author proves that the forms of activities of the SMDC indicate several aspects: its subjective perception, i.e., its external expression; the area of social relations within which the respective form is applied; the direction and method of implementation of such activities; the range of participants of public relations that arise and develop within the framework of the relevant form; the scope of powers that can be exercised by the SMDC within the relevant form of its activities. The forms of activities of the SMDC depending on the consequences of their implementation are grouped into: those with legally significant consequences or legal forms of activities of the SMDC (adoption of organisational and administrative regulations (regulations on general issues of activities and individual regulations); conclusion of administrative contracts; performance of other legally significant actions); organisational, i.e. those that do not result in legally significant results, are auxiliary in nature and usually precede the use of legal forms. The author proves that the methods of activities of the SMDC should be understood as a set of techniques and methods enshrined in the regulatory and legal provisions which are used to exert a regulatory influence on public relations within the scope of public policy on quality control and safety of medicinal products, medical devices, as well as circulation of narcotic drugs, psychotropic substances and precursors, and functioning of the blood system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Дзюба І. І. 
Адміністративно-правові засади діяльності Міністерства внутрішніх справ як центрального органу виконавчої влади України: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / І. І. Дзюба ; Харків. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Розглянуто місце та значення міністерств у системі органів виконавчої влади України, визначено сутність та уточнено призначення Міністерства внутрішніх справ України як центрального органу виконавчої влади, охарактеризовано основні принципи та правові основи його діяльності. Удосконалено поняття та структуру правового статусу Міністерства внутрішніх справ України, розглянуто систему управління у ньому, висвітлено особливості організації діяльності Міністерства внутрішніх справ України та контрольно-наглядової діяльності за ним. Наведено пропозиції з даних питань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.01
Шифр НБУВ: РА373924 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського