Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (13)Реферативна база даних (273)Книжкові видання та компакт-диски (51)
Пошуковий запит: (<.>K=САМОРЕАЛІЗАЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 41
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Клименко Н.О. 
Гендерні аспекти творчості О.Шапір: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / Н.О. Клименко ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано творчість О. Шапір у гендерному аспекті (у відображеннях у художніх творах письменниці конструктів "жіночого", у аспектах визначення авторського ставлення до стереотипів "традиційної жіночості" та з'ясування авторського ідеалу жіночої особистості) на широкому літературному, історичному, соціокультурному тлі доби. На змістовому, жанрово-стильовому рівнях розкрито особливості відображення у творах письменниці жіночого погляду на світ. Визначено новаторство О. Шапір у змалюванні жіночих типів: жінки-жертви, жінки-дитини, нігілістки. Проаналізовано й уточнено послідовне формування авторського ідеалу жіночої особистості: від типу "жінки на роздоріжжі" - через тип "нігілістки" - до типу "нової жінки", для якої головна життєва мета - самореалізація. Стверджено, що широко і багатогранно репрезентуючи у своїй творчості жіночі соціокультурні та соціально-психологічні типи, О. Шапір написала художню історію розвитку жіночої свідомості, створила власний ідеал жіночої особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)5-4 Шапір, О.А. 4/5 +
Шифр НБУВ: РА359688

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Чумак А.Л. 
Етичні кодекси в контексті соціокультурної динаміки: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.07 / А.Л. Чумак ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 16 с. — укp.

Досліджено феномен "етичний кодекс", що виступає суттєвою константою сучасної практики соціального життя у загальносвітовому та національному масштабах. Продемонстровано трансформацію змісту та форми традиційного субстрату кодифікованої моральності у контексті соціокультурного розвитку з орієнтацією на сучасні процеси етичної кодифікації. З'ясовано, що важливий модус нормативного становить особистісно-перфекціоністська самореалізація у контексті соціальної нормативності. Доведено, що успішна реалізація позитивної програми нормативно-належного обумовлена органічною єдністю соціально-організаційних спонук людської активності та духовно-моральнісного потенціалу особистості у процесі творення простору осмисленого соціального буття. Встановлено, що сучасна модель кодексової культури передбачає орієнтацію на інституціонально-регулятивний рівень нормотворення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю701.23 + Ю703.2 + Ю752 +
Шифр НБУВ: РА355386

Рубрики:

      
3.

Бондар С.В. 
Інтерпретація як реконструкція смислового змісту тексту (філософсько-естетичний аналіз): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / С.В. Бондар ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 15 с. — укp.

Визначено інтерпретацію як складний інтелектуальний процес, комплексну форму аналізу, що є взаємодією смислових цілісностей, їх якісне перетворення та реконструкцію. Доведено, що вона грунтується на розумінні як способі людського буття, має репрезентативний характер, пов'язана з мовними структурами, логічним описом і висловлюванням; обумовлюється індивідуальними характеристиками інтерпретатора, його системою цінностей, соціокультурним контекстом. Зазначено, що метою інтерпретації є самовизначення індивідуальності, її самореалізація та самоутвердження. Встановлено, що метафора та іронія є художніми засобами даного феномену, які доповнюють один одного. Виявлено, що метафора - основний спосіб смислоутворення, іронія - загальна спрямованість свідомості інтерперетатора. Досліджено, що перша зумовлює такі характеристики інтерпретації, як антропометричність, діалогічність, об'єктивацію у мові індивідуальних сутнісних характеристик особистості, притаманного їй способу осмислення та розуміння, орієнтує на створення цілісного образу світу; друга - активний, критичний її характер,вводить ціннісну систему та мету інтерпретації, розкриває можливість і перспективи індивідуального переосмислення смислового змісту тексту, свободу у виборі шляхів творчої самореалізації. Встановлено, що даний аналіз свідчить про наявність зв'язку між появою ірраціонального та креативного моментів інтерпретації та домінуванням у ній естетичного елементу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю251.518.3 + Ю811.52 + Ю812.252.2 +
Шифр НБУВ: РА324316

Рубрики:

      
4.

Оленич С.Р. 
Молодь як об'єкт і суб'єкт суспільних відносин в сучасній Україні: автореф. дис. ... канд. філософ. наук: 09.00.03 / С.Р. Оленич ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розглянуто процес становлення молоді в контексті філософсько-освітніх, аксіологічних та історичних проблем, а також основні аспекти процесу соціалізації молоді, включеного до загальносоціалізаційного контексту особистості. Встановлено, що підняття вікових меж молодості попри свій позитив має і негативне забарвлення, яке проявляється у посиленні патронажу над молоддю з боку суспільства та держави, що ускладнює процеси становлення суб'єктної молоді. Визначено, що на процес становлення молоді впливають такі основні об'єктивні чинники, як політико-економічні та соціокультурні тенденції глобального характеру та трансформаційні суспільні процеси внутрішнього характеру. Доведено, що самореалізація молоді, її суб'єктність найповніше відбуваються через молодіжний рух як формального характеру, так і неформальної молодіжної ініціативи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*422 + Ю6*422 + Ю6*422
Шифр НБУВ: РА369701 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Мофа С.О. 
Національна самосвідомість як чинник державотворення: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / С.О. Мофа ; Запоріз. держ. ун-т. — Запоріжжя, 2004. — 15 с. — укp.

Розглянуто методологічні та теоретичні аспекти дослідження національної самосвідомості як важливої складової соціальної свідомості та головного фактора національного державотворення. Виявлено та проаналізовано категорії, що відображають зміст національної самосвідомості як чинника державотворення. Доведено, що дана категорія є важливим фактором розвитку нації. Визначено основні функції національної самосвідомості. Проаналізовано стадії її розвитку, а саме: "самовідчуття", "виокремлення", "самовизначення", "самореалізація". Висвітлено основні детермінанти оптимізації національної самосвідомості як чинника державотворення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*622 +
Шифр НБУВ: РА332385

Рубрики:

      
6.

Краснощок І.П. 
Особистісна самореалізація майбутнього вчителя в навчально-виховному середовищі педагогічного університету: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.П. Краснощок ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано зміст, структуру та досліджено ефективні умови розвитку становлення особистісної самореалізації майбутніх учителів в навчально-виховному середовищі педагогічного університету. Доведено, що особистісна самореалізація - поняття, яке фіксує стан розвитку "соціальності" особистості майбутнього фахівця за допомогою характеру, спрямованості його діяльності на реалізацію суспільних ідеалів. Зазначено, що поступовий розвиток особистісної самореалізації майбутніх учителів досягається за рахунок активної їх включеності в середовище педагогічного університету. На підставі теоретичних узагальнень та в результаті експериментальної роботи обгрунтовано та запропоновано рівні становлення особистісної самореалізації майбутніх вчителів. Встановлено найбільш ефективні види діяльності стосовно розвитку особистісної самореалізації студентів педагогічного університету в мікросередовищі їх життєдіяльності, формуванні педагогічної культури та за умов участі у науково-дослідній роботі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 +
Шифр НБУВ: РА323109

Рубрики:

      
7.

Петрусенко С.Ю. 
Педагогічні умови професійного становлення молодих учителів у загальноосвітньому навчальному закладі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.Ю. Петрусенко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2009. — 20 с. — укp.

Визначено та науково обгрунтовано суть понять "професійне становлення молодих учителів у загальноосвітньому навчальному закладі", "адаптація", "самовизначення", "самореалізація", "наставництво", "наставник". Розкрито складові (адаптацію, самовизначення, самореалізацію) процесу професійного становлення учителів-початківців у даному закладі. Визначено педагогічні умови (створення сприятливого клімату у колективі зазначеного закладу, який зумовлює співтворчість учителів з різним стажем роботи, організацію педагогічної школи наставництва у загальноосвітньому навчальному закладі, залучення молодих фахівців до науково-методичної діяльності у ньому, залучення молодих фахівців до науково-методичної діяльності даного закладу у межах роботи цільової комплексної школи молодого вчителя). Визначено критерії (мотиваційно-пізнавальний, операційно-діяльнісний, оцінно-рефлексивний) та рівні (високий, середній, низький) професійного становлення молодих учителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.467 + Ю952.2 +
Шифр НБУВ: РА363352

Рубрики:

      
8.

Ковальова А.В. 
Педагогічні умови самореалізації старшокласників у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: Автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.07 / А.В. Ковальова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

Вперше обгрунтовано й охарактеризовано психологічні, методичні та організаційні педагогічні умови забезпечення процесу ефективної самореалізації особистості старшокласника. Уточнено зміст понять "самореалізація особистості" та "самореалізація старшокласників". Досліджено виховні системи та засоби стимулювання процесу самореалізації, розроблено критерії та методику оцінки його ефективності. Обгрунтовано необхідність формування ціннісно-орієнтаційної єдності, позитивних "Я-концепцій", емоційно-психологічного клімату, підвищення професіоналізму педагогічних кадрів, оптимального співвідношення в навчально-виховному процесі засобів цілеспрямованого педагогічного впливу, самоорганізації та саморегулювання. Розроблено нові форми виховної роботи, що сприяють ефективній самореаліазції старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 +
Шифр НБУВ: РА337599

Рубрики:

      
9.

Вишневська О.О. 
Педагогічні умови формування ділової культури студентів бізнес-коледжу в системі соціалізаії особистості: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / О.О. Вишневська ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 19 c. — укp.

На основі вивчення теретико-методологічних джерел, документів про нові заклади вищої освіти, досвіду підготовки менеджерів з метою можливості досягнення ними успіху й самореалізації у професійній діяльності досліджено, що в процесі соціалізації студенти переживають низку труднощів, які стають причиною незадоволення, зневіри, песимізму. З метою підготовки студентів до подолання перешкод розроблено наукову гіпотезу про те, що рівень соціалізації особистості буде підвищуватись, якщо в процесі навчально-виховної роботи за умов бізнес-коледжу озброювати студентів знаннями про місце й значення особистісної, загальної та ділової культури, формувати на їх основі відповідні вміння професійної та громадської діяльності, в ході якої відбувається саморегуляція і самореалізація особистості. Зазначено, що розглянута модель ділової культури студента бізнес-коледжу, педагогічні умови її формування в системі соціалізації особистості забезпечують необхідний рівень професіоналізму й готовності до соціалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.350.0 + У.р(4УКР)2
Шифр НБУВ: РА320291 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Лебедик І.В. 
Підготовка майбутніх учителів іноземних мов до професійної самореалізації у процесі вивчення фахових дисциплін: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.В. Лебедик ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2007. — 18 с. — укp.

Запропоновано тезу, що професійна самореалізація майбутнього вчителя іноземних мов є інтегративною характеристикою особистості, що відображає стан його професіонального розвитку, який грунтується на професійній свідомості, мотивах досягнень у професії, спрямованості її діяльності на самореалізації професійного ідеалу за відповідних соціальних умов за використання засобів професійної самоосвіти, самовиховання, саморозвитку та самоствердження. Розроблено й апробовано педагогічні умови та методику формування готовності до професійної самореалізації майбутніх учителів іноземних мов у процесі вивчення фахових дисциплін. Здійснено порівняльний аналіз ефективності впливу різних видів діяльності на розвиток професійної самореалізації в аспекті дослідженої проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913 + Ш12-913
Шифр НБУВ: РА354459

Рубрики:

      
11.

Лісниченко А. П. 
Підготовка майбутнього вчителя до творчої самореалізації в професійній діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / А. П. Лісниченко ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. — Вінниця, 2011. — 20 с.: рис. — укp.

З'ясовано сутність понять "творча самореалізація майбутнього вчителя" та "готовність майбутнього вчителя до творчої самореалізації в професійній діяльності". Визначено структуру такої готовності, яка включає мотиваційно-вольовий, когнітивний та операційно-діяльнісний компоненти, а також критерії, показники та рівні (низький, середній і високий). Обгрунтовано доцільність застосування для підготовки майбутніх учителів до творчої самореалізації в професійній діяльності таких педагогічних умов: формування їх професійних знань на основі інтеграції змісту психолого-педагогічних і спеціально-предметних дисциплін; організаційно-методичне забезпечення рефлексивного ставлення студентів до професійної діяльності; становлення суб'єктивної позиції майбутніх учителів у процесі підготовки до професійної діяльності. Розроблено й експериментально перевірено авторську методику підготовки майбутнього вчителя до творчої самореалізації в професійній діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.328 + Ю952.2
Шифр НБУВ: РА384841 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Петрук В.В. 
Підготовка студентів педагогічного факультету до економічного виховання молодших школярів: Автореф. дис...канд. пед. наук: 13.00.04 / В.В. Петрук ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2002. — 17 с. — укp.

Вперше визначено та обгрунтовано педагогічні умови ефективності підготовки майбутніх учителів до економічного виховання молодших школярів (формування готовності майбутніх учителів до сприйняття економічних знань; забезпечення взаємозв'язку підготовки майбутнього фахівця до економічного виховання даних школярів із його психолого-педагогічною, методичною та практичною підготовкою у процесі навчання; спрямованість змісту, форм, методів підготовки на розвиток економічного мислення студентів; посилення мотивацій особистості до систематичного економічного самовиховання; розширення меж і підвищення ролі самостійної роботи; об'єктивне оцінювання рівня виховної діяльності у процесі економічного виховання учнів початкових класів). Розроблено критерії професійної готовності майбутнього вчителя до діяльності з економічного виховання молодших школярів (активність студентів у навчально-пізнавальній діяльності; ставлення до занять педагогічного циклу; саморегуляцій поведінки під час навчання; самореалізація професійних якостей особистості). Розвинуто методику підготовки вчителя до економічного виховання особистості на основі сучасних педагогічних технологій, що забезпечують формування творчого вчителя, здатного до прояву позитивних загальнолюдських якостей: бережливості, людяності, чесності, дисциплінованості, відданості ідеям національного відродження. Уточнено зміст понять "економічне виховання", "економічне мислення" та "економічна свідомість".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У.р(4Укр)2 + Ч489.511.203
Шифр НБУВ: РА321077 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Кравченко В. М. 
Проблема сенсу життя у філософії польського неотомізму (історико-філософський аналіз): автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.05 / В. М. Кравченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Проаналізовано проблему сенсу життя в польському неотомізмі. Висвітлено особливості тлумачення особистості та цілі людського життя в томістській традиції філосування, що є унікальним синтезом античної думки та християнської теології. Зазначено, що польський неотомізм є продовженням вічної філософії (метафізичної традиції філософування). Розкрито смислову наповненість таких понять як "суб'єктивність", "особистість", "самореалізація", показано їх співвіднесеність з поняттями "сутність", "людська природа", "внутрішній світ". Зазначено про унікальність людського "я", його онтичну структуру, що передбачає свободу, самопанування й автодетермінізм. Останнім позначено специфічний феномен духовної свободи людської особистості, самозалежність Я від самого себе. Вказано на подвійний характер людського Я - іманентність Я власним вчинкам і водночас його трансцендентний духовний характер. Обгрунтовано ідею спрямованості життя людини на кінцеву ціль, що тлумачиться в польському неотомізмі як вище благо, блаженство, Абсолют. Зазначено, що в процесі духовного та морального самовдосконалення особистість повинна очиститися від пристрастей, досягти стану святості, тобто безпристрастності, і уподібнитися до Бога, вийти на новий рівень екзистенції. Акцентовано, що своїми власними зусиллями людина не може досягнути досконалості, адже їй потрібно отримати дари Святого духа.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.23 + Ю3(4ПОЛ)6 + Э375.09(4ПОЛ)-4-360.2
Шифр НБУВ: РА378595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Гупаловська В.А. 
Професійна самореалізація як чинник становлення особистості жінки: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / В.А. Гупаловська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 25 с. — укp.

Розглянуто професійну самоорганізацію як один з вагомих чинників становлення особистості жінки. Проаналізовано зміст понять "становлення особистості", "професійна самореалізація", виділено показники вказаного становлення, умови, передумови, детермінанти, рівні, механізм, способи, засоби, стратегії самореалізації, критерії професійної самореалізації. Проаналізовано вплив соціокультурних умов на самореалізацію жінки, перешкоди, спричинені статеворольовими стереотипами, віковими та індивідуально-психологічними особливостями когнітивної, емоційної та мотиваційної сфер особистості, комунікативними особливостями, поведінкою у конфлікті, рівнем самоактуалізації жінки. Показано, що професійна самореалізація - вагоміший чинник становлення особистості у порівнянні з реалізацією у сфері сім'ї. Запропоновано програму тренінгу особистісного зростання з метою корекції самоставлення, мотивації, покращення саморегуляції жінок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.1 + С5*423.21*423.12 +
Шифр НБУВ: РА338892

Рубрики:

      
15.

Гандзілевська Г.Б. 
Психологічна самореалізація молодшого школяра засобами мистецтва: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Г.Б. Гандзілевська ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено динаміку самореалізації дітей молодшого шкільного віку. Проаналізовано теоретичні підходи щодо розуміння особистісної самореалізації. Розкрито сутність, показники, чинники самореалізації молодших школярів. Емпірично вивчено особливості самореалізації дітей молодшого шкільного віку. Доведено, що даний віковий період є сенситивним для стимулювання особистісної самореалізації. Розроблено прикладну модель та програму стимулювання самореалізації молодшого школяра засобами мистецтва. Експериментально досліджено змістово-динамічні особливості самореалізації учнів початкових класів, які об'єднані спільною художньо-творчою діяльністю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.1 + Ч421.355.2 +
Шифр НБУВ: РА355406

Рубрики:

      
16.

Везенкова Г. І. 
Психологічні особливості життєвих домагань майбутніх учителів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Г. І. Везенкова ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 20 с. — укp.

Встановлено, що життєві домагання студентської молоді пов'язані із всім спектром характеристик особистості, які є новоутвореннями юнацького віку, та змістовно відтворюють модель майбутнього життя, включаючи усвідомлення значущості різних сфер життєдіяльності й оцінку перспективи життєвої самореалізації. Визначено основні тенденції змін у життєвих домаганнях студентів-педагогів у період навчання та надано їх змістовну характеристику. Розкрито систему взаємозв'язків життєвих домагань з певними властивостями особистості. Виявлено психологічні особливості осіб, що розрізняються за вибором сфер життєдіяльності: "сімейно-родинні стосунки", "професійна самореалізація", "матеріальне благополуччя", "спілкування", "творча самореалізація" та "просоціальна життєдіяльність". Розроблено психолого-педагогічну програму оптимізації життєвих домагань, яка спрямована на усвідомлення студентами-педагогами своїх можливостей, потреб і пріоритетів у житті, розвиток навичок цілепокладання та планування майбутнього життя. Апробація даної програми засвідчує позитивні зміни як в усвідомленості життєвих домагань, так і в розвитку властивостей особистості, що з ними пов'язані.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ч489.511.328
Шифр НБУВ: РА380616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Садова М.А. 
Психологічні складові потенціалу самореалізації особистості: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / М.А. Садова ; Волин. нац. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2010. — 16 с. — укp.

Розроблено структуру потенціалу самореалізації особистості, що включає модальність активності, соціальне включення та спрямованість особистості. Виділено типи потенціалу самореалізації: екзистенційний тип, тип активного та пасивного саморозвитку. Виявлено, що для осіб з екзистенційним типом потенціалу самореалізації притаманна самореалізація у буттєвому існуванні, соціальний тип характеризується самореалізацією у міжособистісних стосунках, а тип, спрямований на активний саморозвиток, відрізняється потребою у постійній реалізації власного внутрішньго потенціалу, а для осіб з пасивним типом саморозвитку необхідна стимуляція зовнішнього середовища.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2
Шифр НБУВ: РА372917 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Мерзлякова О. Л. 
Психологічні чинники саморозвитку старшокласників у процесі навчання: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. Л. Мерзлякова ; Ун-т менедж. освіти. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто етапи саморозвитку: самопізнання, самопроектування, самореалізація. Досліджено основні його лінії: становлення суб'єктності, особистісний та інформаційний розвиток. Виділено та проаналізовано впливи трьох видів чинників саморозвитку - індивідуально-психологічних, соціально-психологічних і психолого-педагогічних. Показано позитивний вплив на саморозвиток учнів навчальних середовищ закладів з вузькою профілізацією або професійним спрямуванням навчання. Розроблено й апробовано психолого-педагогічні заходи активізації саморозвитку старшокласників через стимулювання дії внутрішнього та зовнішнього його механізмів. Виявлено ефективність даних засобів стимуляції саморозвитку, яка дозволяє розробити рекомендації для шкільних практичних психологів і вчителів старших класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.3 + Ч421.328
Шифр НБУВ: РА372274 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Баришева О.І. 
Самовизначення та самореалізація як мотив участі старшокласників у гуртковій роботі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.І. Баришева ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Наведено результати теоретичного й експериментального дослідження мотиваційної сфери самовизначення старшокласника. Розкрито психологічну сутність позашкільної нерегламентованої творчої діяльності з елементами психологічного всеобучу учнів та специфіку вияву вказаної діяльності щодо самовизначення старшокласника. З'ясовано специфіку мотивації участі старшокласників у літературно-драматичній діяльності. Розроблено й апробовано програму та модель позашкільної літературно-драматичної діяльності, яка сприяє самовизначенню та самореалізації старшокласника. Виявлено залежність між розвитком особистості, що прагне самовизначитися, та особливостями виховного впливу нерегламентованої творчої діяльності на учнів. Експериментально доведено, що особистісні новоутворення, які формуються в процесі навчання за рекомендованою програмою - ініціативність, рефлексія, гуманістична спрямованість, адекватність ставлення до себе та оточуючих, прагнення самореалізації - переростають у відносно стійкі внутрішні регулятори поведінки, сприяють розвитку індивіда як активної особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.328 + Ю984.546-723
Шифр НБУВ: РА313901 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Ватковська М.Г. 
Самореалізація особистості в освітньому просторі: автореф. дис. ... канд. філос. наук: 09.00.10 / М.Г. Ватковська ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито природу та механізми самореалізації особистості як унікальної цілісності, що виступає одночасно суб'єктом і власного творення, і трансформації соціального й освітнього середовища. Визначено сутність, особливості, механізми самореалізації особистості в контексті становлення "суспільства освіти". Встановлено парадигмальні філософсько-освітні засади, а також обгрунтовано сутність взаємодії соціальних і освітніх складових досліджуваного процесу, основу якої складає зростання значущості освітніх механізмів самореалізації у процесі формування "суспільства освіти" й ускладнення соціального змісту визначення смисложиттєвих пріоритетів особистості у контексті становлення проективно-моделювальних функцій освітньої сфери. Уточнено та систематизовано практичні напрями реформування освітнього простору в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252: Ч30 + Ч30 в2: Ю2 +
Шифр НБУВ: РА370168 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського