Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (11)Книжкові видання та компакт-диски (3)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=ОКЦИДЕНТАЛІЗМ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

ЛІ Я. .. 
Перетворення національних та світових тенденцій в розвитку китайської скрипкової музики на прикладі творчості Ма Сіцонга. / Я. .. ЛІ. — Б.м., 2021 — укp.

В роботі піднімається проблематика міжкультурної взаємодії Схід-Захід в аспекті музичного окциденталізму на прикладі творчості Ма Сіцонга як представника китайського скрипкового мистецтва. Прослідковано шляхи адаптації європейської скрипки в Китаї та становлення національної композиторської скрипкової школи у ХХ ст., основоположником якої є Ма Сіцонг.^UThe paper researches intercultural interaction of the East-West in the aspect of musical Occidentalism on the example of Ma Sicong's work as a representative of Chinese violin art. The ways of adaptation of the European violin in China and the formation of the national violin school in the twentieth century, one of the founders of which was a prominent violin virtuoso, composer, cultural and public figure Ma Sicong, the founder of many genres (Concert, program Suite, Rondo, Poem, Rhapsody) in Chinese violin music.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

ЛІ Я. .. 
Перетворення національних та світових тенденцій в розвиткукитайської скрипкової музики на прикладі творчості Ма Сіцонга / Я. .. ЛІ. — Б.м., 2021 — укp.

В роботі піднімається проблематика міжкультурної взаємодії Схід-Захід васпекті музичного окциденталізму на прикладі творчості Ма Сіцонга якпредставника китайського скрипкового мистецтва. Прослідковано шляхи адаптаціїєвропейської скрипки в Китаї та становлення національної композиторськоїскрипкової школи у ХХ ст., основоположником якої є Ма Сіцонг.У відповідності до етапів розвитку китайської музичної культури впершерівноцінно розглянуто європейський-китайський-американський періоди творчостімитця. Відтворено повноцінну картину стильової динаміки та визначено пріоритетижанрової парадигматики за рахунок аналітичних спостережень над усімаскрипковими творами, в тім — маловідомими і нововідкритими діаспорнимиопусами, в яких спостерігається одночасна орієнтація на культуру своїх предків іновонабутої країни. Визначено провідні образно-художні концептосфери, відповідніосновним типам програмності (лірико-пейзажна, жанрово-побутова, релігійнообрядова, епічна) з втіленням музичних рис китайської та інших етнолокальнихкультур Сходу (монгольська, тибетська, уйгурська, тайванська).Спираючись на здобутки європейської традиції скрипкової музики, композиторадаптував широкий спектр художньо-стильових напрямків ХХ ст. (імпресіонізм,символізм, неоромантизм, неофольклоризм, урбанізм, експресіонізм, нео-архаїка,примітивний наїв, мінімалізм), зумовлених зустрічним рухом Сходу і Заходу. Наперетині національної традиції і технік ХХ ст. Ма Сіцонг активізує розширенняладо-гармонічної систем, метро-ритмічного комплексу, фактурно-тембральних таформотворчих засобів. Особливості технічно-виразового комплексу скрипковихкомпозицій виявляють нові підходи завдяки використанню прийомів гри наавтентичних інструментах та імітації їх звучань (“гліссандо Ма”, піпа-ефекти,аподжіатури тощо), збагачуючи академічний скрипковий арсенал і репрезентуючиіманентне обличчя китайської скрипкової музики. В аспекті перетворенняєвропейських та китайських традицій, скрипкова творчість Ма Сіцонга постає якзразок синтезу східних і західних тенденцій у просторі світової музичної культури.^UThe paper researches intercultural interaction of the East-West in the aspect ofmusical Occidentalism on the example of Ma Sicong's work as a representative of Chineseviolin art. The ways of adaptation of the European violin in China and the formation of thenational violin school in the twentieth century, one of the founders of which was aprominent violin virtuoso, composer, cultural and public figure Ma Sicong, the founder ofmany genres (Concert, program Suite, Rondo, Poem, Rhapsody) in Chinese violin music.For the first time, all periods of the artist's work (European-Chinese-American) areequally considered in accordance with the stages of development of Chinese musicalculture. A full picture of stylistic dynamics is reproduced and the priorities of genreparadigm are determined due to analytical observations on all violin works of the artist,including little-known and newly discovered diasporic opuses (Taiwanese Suites,Concerto for two violins and orchestra, Rondo №№ 3-4 and Sonata for two violins solo),in which is presented a simultaneous focus on the culture of their ancestors and the newlyacquired country. Leading figurative-artistic concepto-spheres correspond to the maintypes of programmability (lyrical-landscape, genre-domestic, religious-ritual, epic) withthe embodiment of musical features of Chinese and other ethno-local cultures of the East:Mongolian (Suiyuan-Suite), Tibetan (Tibet-Poem), Uighur (Xinjiang Rhapsody),Taiwanese (Amei, Gaoshan Suite).Based on the achievements of European tradition, the composer adapted a widerange of artistic and stylistic trends of the twentieth century (Impressionism, Symbolism,Neo-Romanticism, Neo-Folklore, Urbanism, Expressionism, Neo-Archaic, PrimitiveNaive and Minimalism), due to the counter-movement of East and West. At theintersection of national traditions and techniques of the twentieth century Ma Sicongintensifies the expansion of the harmonic systems, metro-rhythmic complex, texturaltimbre and formative means, giving to each work a unique Chinese flavor. Thecombination of ethno-characteristic elements of the folklore tradition with the academic musical language is based on mental-worldview, literary-dramatic, artistic-pictorial,musical and other cultural factors.The peculiarities of the technical-expressive complex of violin compositions revealnew approaches due to using of playing techniques on authentic instruments (first of allerhu and also wind, percussion, string-plucked etc.) and imitation of their sounds(«glissando Ma», the pipa effects, appoggiatura, specific bourdons and flageolets etc.) orother sonorous effects (imitation of shamanic throat singing, chanting Buddhist mantrasetc.), enriching the academic violin arsenal and representing the immanent face of Chineseviolin music.The violin work of Ma Sicong, marked by influence of C. Debussy, M. Ravel,F. Kreisler, S. Prokofiev, B. Bartók, I. Stravinsky, American minimalists, with a strongreliance on Chinese folk music and the richness of ethno-local styles, demonstratesorganic combination of integrative and nation-centric tendencies. In the context of theEast-West dialogue of the Occidental direction, the artist's creative work appears as anoriginal phenomenon of Chinese violin music in the space of world culture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського