Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (4)Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (104)Книжкові видання та компакт-диски (54)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>K=БУДІВЕЛЬНИК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
Категорія: Будівництво   
1.

Горіна О.М. 
Диференційований підхід до вивчення фундаментальних дисциплін у процесі підготовки майбутніх інженерів-будівельників: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.М. Горіна ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність поняття й обгрунтовано дидактичні принципи диференційованого підходу до навчання студентів у ВНЗ. Обгрунтовано педагогічні умови й організаційно-педагогічну модель впровадження диференційованого підходу до навчання фундаментальних дисциплін. Визначено сутність принципу фундаменталізації у професійній підготовці фахівців. Встановлено педагогічні вимоги до диференційованого підходу у процесі самостійної роботи студентів. Визначено сутність принципу диференціації завдань для самостійного виконання. Експериментально підтверджено ефективність обгрунтованої системи диференційованого вивчення фундаментальних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н.р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА360318

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
2.

Булейко О.І. 
Інтеграція професійних знань майбутніх будівельників засобами інформаційних технологій у процесі фахової підготовки: автореф. дис... канд. пед. наук.: 13.00.04 / О.І. Булейко ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2009. — 20 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано комплекс педагогічних умов інтеграції професійних знань засобами інформаційних технологій у процесі фахової підготовки майбутніх будівельників. На основі інтеграційно-технологічного підходу розроблено модель реалізації даного процесу. Конкретизовано шляхи й уточнено особливості інтеграції професійних знань майбутніх будівельників засобами інформаційних технологій під час підготовки майбутніх будівельників у ВНЗ I - II рівнів акредитації. Удосконалено теоретичні засади інформаційно-технологічного підходу до інтеграції професійних знань у процесі підготовки майбутніх будівельників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н.р(4УКР)2 +
Шифр НБУВ: РА362629

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
3.

Адабащев Б. 
Модернізація змісту професійної підготовки робітників у профтехучилищах будівельного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Б. Адабащев ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2007. — 20 с. — укp.

Вперше розкрито вплив технічного прогресу у технології будівельних робіт на особливості професійної підготовки майбутніх робітників-будівельників для виконання опоряджувальинх робіт. Визначено умови організації професійного навчання майбутніх робітників-будівельників за групою професій, реаліазція яких сприяє уніфікації змісту професійної підготовки робітничих професій механізованої праці. Розроблено науково-технічні засади групування робітничих професій. Визначено особливості групування професій механізованої та машинно-ручної праці. Встановлено доцільність і можливість уніфікації навчальних програм для підготовки робітників за групою професій опоряджувальних робіт. Удосконалено науково-методичні засади розробки уніфікованих навчальних програм для підготовки робітників за групою професій опоряджувальних робіт.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н.р(4УКР)23 +
Шифр НБУВ: РА348615

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Погорельчук Т.Я. 
Особливості розповсюдження і клінічних проявів стронгілоїдозу у жителів Одеської області: автореф. дис... канд. мед. наук: 16.00.11 / Т.Я. Погорельчук ; Держ. установа "Ін-т епідеміології та інфекц. хвороб ім. Л.В.Громашевського АМН України". — К., 2007. — 24 с. — укp.

Вперше вивчено еколого-епідеміологічні особливості стронгілоїдозу за умов півдня України, розроблено та впроваджено оздоровчі та профілактичні протипаразитарні заходи. Виявлено особливості розповсюдження стронгілоїдозу, встановлено, що осередки захворювання утворюються в будинках для дітей-інвалідів, розумово відсталих дітей та психіатричних лікарнях. Встановлено, що рівень ураженості стронгілоїдозом виноградарів, працівників тваринницьких ферм достовірно вищий у порівнянні з особами контрольної групи (домогосподарками, будівельниками, вчителями). Визначено рівні забрудненості личинками Strongyloides об'єктів довкілля: грунту, овочів, фруктів, нечистот, води відкритих водойм. Виявлено ларвіцидні властивості препаратів "Прометрин" та "Полікарбоцин", запропоновано схеми їх використання для знезараження від личинок Strongyloides грунту та інших об'єктів довкілля в осередках стронгілоїдозу. та достовірно знизити загальне число проб овочів, плодово-ягідних культур, уражених личинками Strongyloides.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р517.764 + Р197.76 +
Шифр НБУВ: РА353904

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
5.

Білик О.С. 
Педагогічні умови інтеграції методів навчання фахових дисциплін майбутніх будівельників у вищих технічних навчальних закладах: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.С. Білик ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2009. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано педагогічні умови інтеграції методів навчання фахових дисциплін у технічних ВНЗ, якими є використання закономірностей і принципів професійної дидактики, забезпечення органічного зв'язку методів навчання зі змістом і цілями вивчення фахових дисциплін, поєднання внутрішньої (структурних компонентів у межах даного методу) та зовнішньої (поєднання окремих методів) інтеграції методів навчання фахових дисциплін. Уточнено базові принципи та методику інтеграції методів навчання фахових дисциплін майбутніх будівельників, експериментально підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА362673

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Гончарова Л.О. 
Прогнозування та державне регулювання забезпечення спеціалістами: регіонально-галузевий аспект: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.03 / Л.О. Гончарова ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено теорію і практику забезпечення спеціалістами (ЗС) в регіонально-галузевому аспекті, надано характеристику форм підготовки спеціалістів-будівельників (СБ) у ВНЗ, описано методи прогнозування й планування ЗС будівельної галузі (БГ). Проаналізовано проблеми ЗС БГ на Донеччині, стан і перспективи її розвитку. Визначено чинники впливу на прогнозування та державне регулювання ЗС БГ в регіоні у довгостроковій перспективі. Описано модель прогнозування та планування ЗС БГ, особливості прогнозування та планування на регіональному та галузевому рівнях з урахуванням перспектив розвитку регіону й галузі та чинників впливу на дані процеси. Запропоновано напрями удосконалення підготовки СБ у ВНЗ та стратегії й тактики ЗС на основі розробки антикризових заходів у БГ в регіоні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)240.01
Шифр НБУВ: РА372756 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
7.

Картель Т.М. 
Професійне становлення майбутніх інженерів-будівельників у навчально-виховному процесі вищого навчального закладу: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.М. Картель ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність і виокремлено етапи професійного становлення майбутніх інженерів-будівельників у навчально-виховному процесі ВНЗ. Виявлено та теоретично обгрунтовано педагогічні умови, які забезпечують ефективність професійного становлення майбутніх інженерів-будівельників. Наведено критерії (аксіологічний, мотиваційний, когнітивний, креативний і рефлексивний) та показники (професійне ставлення та самоставлення, професійне цілепокладання та самоцілепокладання, професійне пізнання та самопізнання, професійне програмування та самопрограмування, професійна ідентифікація та самоідентифікація). Охарактеризовано рівні (високий, вище за середній, середній і низький) професійного становлення майбутніх інженерів-будівельників у навчально-виховному процесі ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н.р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА367669

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
8.

Коваленко С. В. 
Формування графічної компетентності майбутніх інженерів-будівельників засобами інформаційно-комунікаційних технологій: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / С. В. Коваленко ; Черніг. нац. пед. ун-т ім. Т. Шевченка. — Чернігів, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування графічної компетентності майбутніх інженерів-будівельників засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено сутність поняття "графічна компетентність майбутніх інженерів-будівельників", виділено критерії та рівні сформованості даної компетентності. Розкрито сутність і структуру графічних знань, умінь і навичок студентів будівельних спеціальностей, особливості педагогічного керівництва формуванням графічної компетентності майбутніх інженерів-будівельників засобами інформаційних технологій. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічну модель формування графічної компетентності майбутніх студентів на основі реалізації потенціалу засобів інформаційних технологій. Доведено ефективність методики графічної підготовки майбутніх інженерів-будівельників і дидактичного інформаційно-технологічного комплексу, розробленого з використанням сучасних засобів інформаційних технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н. р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА380590 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
9.

Лавров А. І. 
Формування фахових знань майбутніх кваліфікованих робітників будівельного профілю у процесі вивчення спеціальних дисциплін: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / А. І. Лавров ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. — Вінниця, 2011. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови ефективного формування фахових знань майбутніх кваліфікованих робітників будівельного профілю засобами інтеграції. До педагогічних умов віднесені такі: інтеграція фундаментальних і професійно орієнтованих дисциплін у підготовці майбутніх робітників-будівельників; інтеграція змісту загальноосвітніх, загальнотехнічних і фахових дисциплін на основі компетентністного підходу; організація навчального процесу за модулями трудових навичок; використання інтерактивних методів навчання на основі ефективної організації методичної роботи в педагогічному колективі. Визначено та охарактеризовано показники та критерії сформованості фахових знань майбутніх робітників будівельного профілю. Встановлено рівні сформованості фахових знань кваліфікованих робітників-будівельників: початковий, середній, достатній, високий. Експериментально підтверджено ефективність даних педагогічних умов формування фахових знань майбутніх кваліфікованих робітників будівельного профілю. Доведено, що під впливом комплексу засобів розвитку пізнавальної активності учнів у навчанні можна забезпечити підвищення рівня оволодіння учнями фаховими знаннями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.266 + Н. р(4УКР)23
Шифр НБУВ: РА379385 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Свистун Г. Є. 
Фортифікація салтівських лісостепових городищ. / Г. Є. Свистун. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена історико-археологічному дослідженню фортифікації салтівських лісостепових городищ. Важливими чинниками, що впливали на побудову оборонних споруд, були природно-географічні. Вони позначалися на виборі будівельного матеріалу. Останній, в свою чергу, впливав на профілювання захисних споруд і організацію оборони.Укріплення розташовувалися в місцях, які дозволяли здійснювати контроль за переправами через річки, що, головним чином, визначало їх воєнно-стратегічне значення.Вдале поєднання елементів оборони, пристосування їх до умов місцевості, забезпечення антиерозійних заходів та водовідведення, застосування взаємопов'язаної багатоступеневої оборони свідчать про високу майстерність салтівських будівельників. На тлі в цілому виваженого застосування різновидів будівельних матеріалів наявна досить низька якість місцевої цегли, що свідчить про вимушене її застосування та неусталену традицію виробництва.Залишки оборонних споруд свідчать про синтез будівельних прийомів салтівського населення, які воно змушене було пристосовувати до місцевої сировинної бази та природно-георгафічних умов у цілому.^UThe thesis is dedicated to the historical and archaeological research of the fortification of the Saltov forest-steppe settlements. Important factors that influenced the construction of fortifications were natural geographic ones. They affected the choice of building material. The latter, in its turn, influenced the profiling of defenses and the organization of defense.The fortifications were located in places that allowed to control river crossings, which basically determined their military strategic importance.The successful combination of defense elements, their adaptation to the terrain conditions, the provision of anti-erosion measures and drainage, and the use of interconnected multi-stage defense point to the mastery of the Saltov builders. Against the background of the generally reasonable use of varieties of building materials, the rather low quality of local bricks stands out, which indicates its forced use and the unsettled production tradition.The remains of the fortifications point to the synthesis of the construction methods of the Saltov population, which it was forced to adapt to the local raw material base and the natural geological conditions in general.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Григор’єва В. А. 
Професійна підготовка фахівців із будівництва в технічних університетах Німеччини. / В. А. Григор’єва. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт: процес професійної підготовки фахівців із будівництва в технічних університетах Німеччини; мета: обґрунтувати організаційно-педагогічні умови використання позитивного досвіду Німеччини в реформуванні сучасної системи професійної підготовки фахівців із будівництва в Україні на основі цілісного аналізу теоретичного і практичного досвіду професійної підготовки фахівців із будівництва в технічних університетах Німеччини; методи: теоретичні – метод аналізу і синтезу під час вивчення офіційних документів, навчально-методичної документації, науково-педагогічних джерел, статистичних даних, авторефератів, дисертацій тощо; метод зіставлення для порівняння навчальних планів і програм, різноманітних підходів до вирішення досліджуваної проблеми; метод теоретичного узагальнення, який дав змогу сформулювати та конкретизувати висновки, обґрунтувати рекомендації; емпіричні – особисті бесіди та електронне листування з науково-педагогічними працівниками Технічного університету Берліна; бенчмаркінг – аналіз сайтів технічних університетів Німеччини з метою виявлення позитивного досвіду підготовки фахівців із будівництва; новизна: уперше у вітчизняній педагогіці здійснено комплексне дослідження професійної підготовки фахівців із будівництва в технічних університетах Німеччини; описано організаційні і правові засади функціонування системи підготовки фахівців із будівництва в Німеччині (паралельне функціонування одноступеневої та двоступеневої моделей; наявність двох типів кваліфікацій: за освітньо-професійними програмами – бакалавр/магістр інженерії, за освітньо-науковими програмами – бакалавр/магістр наук; регулювання системи вищої освіти на рівнях федерації, федеральних земель, закладів вищої освіти та ін.); визначено пріоритетні тенденції професійної підготовки фахівців із будівництва в технічних університетах Німеччини на сучасному етапі (екологізація та цифровізація інженерної освіти; дуальна форма навчання) та відмінності сучасних німецької і української систем професійної підготовки майбутніх фахівців із будівництва; сформульовано організаційно-педагогічні умови використання позитивного досвіду Німеччини в реформуванні сучасної системи професійної підготовки фахівців із будівництва в Україні; уточнено зміст понять «фахівець із будівництва», «професійна підготовка фахівців із будівництва»; конкретизовано напрями наукових досліджень за темою дисертації (розвиток інженерної освіти в різні історичні періоди, реформування вищої технічної освіти в контексті Болонського процесу, вимоги до професійної підготовки майбутніх інженерів з урахуванням сучасних потреб ринку праці, дидактичні аспекти освітнього процесу в технічних університетах, особливості організації освітнього процесу в технічних вишах Німеччини, неперервна освіта технічної інженерної освіти будівельників у Німеччині); набуло подальшого розвитку вивчення особливостей структури, змісту та методики професійної підготовки фахівців із будівництва в технічних університетах Німеччини: обов'язкове проходження практики на підприємстві перед навчанням на бакалавріаті; змістове наповнення освітньої програми диференційовано на обов'язкові модулі, модулі за обов'язковим вибором, модулі за вибором; обов'язкові освітні компоненти стосуються безпосередньо професійної підготовки; відсутність обов'язкових освітніх компонентів та практичної підготовки в магістратурі; обов'язкова наявність бакалаврських і магістерських випускних робіт; колективна міждисциплінарна робота над проєктами; широкий спектр форм навчальних занять і підсумкового контролю та ін.^UObject: the process of professional training of civil engineering specialists at technical universities in Germany; purpose: to substantiate the organizational and pedagogical conditions of using Germany's good practices in reforming the modern system of professional training of civil engineering specialists in Ukraine on the basis of the holistic analysis of theoretical and practical experience of professional training of civil engineering specialists at technical universities of Germany; methodology: theoretical – the analysis and synthesis method while studying official documents, educational and methodological documentation, scientific and pedagogical references, statistical data, abstracts, dissertations etc.; comparative method to compare curricula and programs, different approaches to solving the issues under study; the theoretical generalization method, which allowed to formulate and concretize conclusions, substantiate recommendations; empirical – personal conversations and e-mail correspondence with research and teaching staff of the Technical University of Berlin; benchmarking – the analysis of websites of technical universities of Germany in order to identify positive practices in training civil engineering specialists;The scientific novelty: for the first time in the national pedagogy, a comprehensive study of professional training in civil engineering at technical universities of Germany was conducted; the organizational and legal bases of functioning of the system of training specialists in civil engineering in Germany (parallel functioning of one-tier and two-tier models; availability of two types of qualifications: according to educational and professional programs – Bachelor / Master of engineering, according to educational and scientific programs – Bachelor / Master of Sciences; regulation of the higher education system at the levels of the federation, federated states, higher educational institutions, etc.) were described; the priority present-stage tendencies of civil engineering specialist professional training at technical universities of Germany (ecologization and digitization of engineering education; dual form of education) and differences between modern German and Ukrainian systems of training future civil engineering professionals were determined; the organizational and pedagogical conditions of using Germany's positive practices in reforming the modern system of professional training of civil engineering specialists in Ukraine were formulated; the content of the terms 'civil engineering specialist', 'professional training of civil engineering specialists' were clarified; the directions for scientific research on the topic of the thesis (the development of engineering education in different historical periods, reforming higher technical education in the context of the Bologna process, requirements for training future engineers with account for the current needs of the labor market, didactic aspects of the educational process in technical universities, specific features of organizing educational process in technical universities in Germany, continuing education in training civil engineering specialists in Germany) were specified; further development was given to the study of the specific features of the structure, content and methodology of professional training of civil engineering specialists at technical universities of Germany: compulsory internship at the enterprise before staring undergraduate studies; the content of the educational program is differentiated into compulsory modules, modules of compulsory choice, modules of choice; compulsory educational components are directly related to professional training; the absence of compulsory educational components and practical training in the Master's degree curricula; compulsory Bachelor's and Master's theses; the collective interdisciplinary work on projects; a wide range of forms of training and final control etc.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Мельник С. А. 
Професійно-прикладна фізична підготовка студентів будівельних спеціальностей у закладах фахової передвищої освіти / С. А. Мельник. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене проблемі професійно-прикладної фізичної підготовки (ППФП) студентів будівельних спеціальностей у закладах фахової передвищої освіти. За результатами узагальнення наукових пошуків представлено сучасні уявлення про ППФП у системі вищої освіти, подано загальну характеристику специфіки професійної діяльності фахівців будівельних спеціальностей та вимоги їх професійної підготовки, проаналізовано роль, мету і завдання ППФП студентів будівельних спеціальностей закладів фахової передвищої освіти, а також визначено методологічні основи ППФП студентів будівельних спеціальностей закладів фахової передвищої освіти. Виділено професійно важливі фізичні якості (здібності) для фахівців будівельних спеціальностей, які слід формувати у процесі ППФП: витривалість (переважно у динамічній роботі); координаційні та інші рухові здібності; різнопланові рухові навички; стійкість організму до мінливості погодних умов; здібність зберігати рівновагу тіла на вузькій та нестійкій опорі чи в незвичних робочих позах; стійкість функцій сенсорного контролю; самоконтроль. За результатами узагальнення науково-педагогічних розвідок обґрунтовано методологічні підходи для успішної ППФП студентів будівельних спеціальностей закладів фахової передвищої освіти: особистісний, діяльнісний, системно-структурний, компетентнісний, культурологічний та аксіологічний. Доведено потребу обґрунтування програми фізичного виховання студентів будівельних спеціальностей, реалізація якої уможливить розвиток професійно важливих фізичних якостей та стану їх фізичної підготовленості в умовах професійної підготовки. Експериментальне дослідження проведено у чотири етапи. Визначено мету програми ППФП студентів будівельних спеціальностей закладів фахової передвищої освіти – сформувати гармонійно розвинену, високодуховну і високоморальну особистість, кваліфікованого фахівця-будівельника, котрий оволодів стійкими знаннями і навичками у сфері фізичної культури та здоров'язбереження. Завдання програми є сформувати в майбутніх фахівців будівельних спеціальностей: ціннісне ставлення до здоров'я, розвивати інтерес і мотивацію до його збереження; систему знань про фізичну культуру, здоров'я та ЗСЖ; здатність до оволодіння основними методами діагностики рівня здоров'я та уміннями підтримувати ЗСЖ; індивідуальні фізичні та психологічні якості, що важливі для майбутньої професійної діяльності. За результатами проведеного експерименту встановлено, що авторська програма ППФП студентів будівельних спеціальностей закладів фахової передвищої освіти має більш продуктивний вплив на показники мотиваційної сфери студентів до занять фізичною культурою і спортом, рівень їх теоретичних знань про користь занять фізичною культурою і спортом та ЗСЖ, стан дихальної та серцево-судинної систем студентів, рівень їх фізичної підготовленості та стан самопочуття і емоційної сфери. У роботі уперше: теоретично й експериментально обґрунтовано експериментальну програму ППФП студентів будівельних спеціальностей у закладах фахової передвищої освіти; систематизовано форми, засоби та методи ППФП студентів будівельних спеціальностей у закладах фахової передвищої освіти; розроблено систему вправ для розвитку фізичних якостей студентів будівельних спеціальностей у закладах фахової передвищої освіти. Підтверджено: дані про значний вплив ППФП на результати підготовки фахівця; результати про низький рівень мотивації студентів до занять фізичною культурою. Доповнено: дані про важливість рівня мотивації та його вплив на регулювання рухової активності людини; про рівень фізичного здоров'я студентської молоді;щодо показників фізичної підготовленості студентів. Набули подальшого розвитку: кількісні та якісні дані про рівень теоретичних знань з фізичної культури; кількісні дані про рівень стану біогеометричного профілю постави.^UThe dissertation research is devoted to the problem of professional and applied physical training (PAPT) of students of construction specialties in the institutions of professional pre-higher education. According to the results of generalization of scientific research, modern ideas about PAPT in the system of higher education are presented, the general characteristic of the specifics of professional activity of the construction specialists and requirements of their professional training are given, the role, purpose and tasks of PAPT of students of construction specialties of the institutions of professional pre-higher education are analyzed, the methodological foundations of PAPT of students of construction specialties of the institutions of professional pre-higher education are revealed. Professionally important physical qualities (abilities) for specialists of construction specialties which should be formed in the course of PAPT are determined: endurance (mainly in dynamic work); coordination and other motor abilities; diverse motor skills; resistance of an organism to variability of weather conditions; the ability to maintain body balance on a narrow and unstable support or in unusual working postures; stability of touch control functions; self-control. According to the results of generalization of scientific and pedagogical research, methodological approaches for successful PAPT of students of construction specialties of the institutions of professional pre-higher education are substantiated: personal, activity, systems-structural, competence, culturological and axiological. The need to substantiate the program of physical education of students of construction specialties is proved. Its implementation will enable development of professionally important physical qualities and the state of their physical fitness in terms of training. The purpose of the program of PAPT of students of construction specialties of the institutions of professional pre-higher education is to form a harmoniously developed, highly spiritual and highly moral personality, a qualified specialist-builder who has mastered stable knowledge and skills in the field of physical culture and health-saving. The task of the program is to form in future specialists of construction specialties: value attitude to health, develop interest and motivation to preserve it; system of knowledge about physical culture, health and healthy lifestyle; ability to master the basic methods of diagnosing the level of health and the ability to maintain healthy lifestyle; individual physical and psychological qualities that are important for future professional activity. The content of the program is supplemented by the educational material on: maintaining the health and importance of physical culture (training) in the professional activities of construction professionals, morbidity prevention and rehabilitation; peculiarities of physical training of specialists of the construction sector of different specialization; system of medical knowledge for specialists of the construction sector with health technologies; PAPT system for specialists in the construction sector, which helps to improve their efficiency. For the first time: the experimental program of PAPT for students of construction specialties in the institutions of professional pre-higher education is theoretically and experimentally substantiated; forms, means and methods of PAPT of students of construction specialties in the institutions of professional pre-higher education are systematized; a system of exercises for the development of physical qualities of students of construction specialties in the institutions of professional pre-higher education has been developed. Confirmed: data on the significant impact of PAPT on the results of specialist training; results on the low level of motivation of students to engage in physical culture. Updated data: on the importance of the level of motivation and its impact on the regulation of human motor activity; on the level of physical health of student youth; on indicators of physical fitness of students. Have been further developed: quantitative and qualitative data on the level of theoretical knowledge in physical culture; quantitative data on the level of the biogeometric profile of posture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Гуменна-Дерій М. В. 
Облік і контроль за матеріально-технічними та фінансовими ресурсами у будівництві: методологія, організація: автореферат дис. ... д. е. н. : 08.00.09 / М. В. Гуменна-Дерій. — Б.м., 2023 — укp.

Об’єктом дослідження є процеси, що пов’язані з наявністю і рухом матеріально-технічних та фінансових ресурсів у будівництві. Мета дисертаційного дослідження полягає в удосконаленні теоретичних, методологічних, організаційних складових обліку та контролю матеріально-технічних і фінансових ресурсів у будівництві. Предметом дослідження виступають методологічні та організаційні проблеми обліку і контролю за матеріально-технічними та фінансовими ресурсами у житловому будівництві. Методи дослідження – монографічний, історичний, моделювання, індукції та дедукції, абстрагування та конкретизації, спостереження, графічний. Новизна – розроблено парадигму інформаційного супроводу щодо ресурсного забезпечення будівництва; розкрито детермінанти матеріально-технічних ресурсів у будівництв; доповнено чинні класифікаційні ознаки матеріально-технічних ресурсів в будівельній галузі додатковими; здійснено теоретичне обґрунтування квінтесентних особливостей класифікації фінансових ресурсів у житловому будівництві; запропоновано обліковувати логістичні витрати на рахунку 99 «Логістичні витрати» із використанням 9 субрахунків; розвинуто методичні підходи до оцінки в бухгалтерському обліку матеріальних ресурсів у будівництві; будівельним підприємствам у своїй діяльності запропоновано застосовувати управлінську звітність про використання малоцінних і швидкозношуваних предметів, а вартість тимчасових (нетитульних) споруд - списувати щомісячно у відповідності до календарного плану будівництва; структуровано управлінську звітність щодо застосування традиційних та альтернативних матеріальних ресурсів; обґрунтовано класифікацію будівельних машин і обладнання як основу для побудови 8 аналітичних рахунків; подано пропозиції щодо можливості будівельного підприємства самостійно вирішувати питання з первинного обліку амортизації основних засобів, конкретизуючи відповідну облікову політику в цьому напрямі; досліджено особливості використання альтернативних технічних ресурсів у будівництві, а також процесу ухвалення управлінських рішень щодо виокремлення відповідних характеристик у системі ведення обліку; запропоновано алгоритм з організації ведення обліку фінансових ресурсів у будівельних підприємствах на нормативно-правовому рівні, який передбачає виконання дій, починаючи від вибору способів ведення розрахунків до удосконалення й узгодження форм і переліку показників управлінської звітності будівельного підприємства; поліпшено новітню парадигму обліку фінансових активів у будівельних підприємствах із визначенням: мети, завдань, методів та принципів, що формуються в умовах ринкової економіки; досліджено платоспроможність працюючого населення щодо придбання ним житла в Україні та країнах Європи і визначено міру впливу платоспроможності на систему фінансового обліку в будівельних підприємствах; розроблено управлінський звіт про рух грошових коштів у будівельному підприємстві за прямим і непрямим методом; запропоновано концепцію контролю за матеріально-технічними і фінансовими ресурсами у будівництві; доведено, що об’єкти аудиторського контролю за логістичними витратами та економією матеріально-технічних ресурсів у будівельних підприємствах необхідно формувати, виходячи із специфіки логістики, завдань і масштабу аудиту; обґрунтовано етапи проведення внутрішнього та зовнішнього контролю за фінансовими ресурсами у житловому будівництві, зокрема в частині фінансового посередника. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що основні наукові положення, висновки та пропозиції, які сформовані автором, можуть бути використані для удосконалення практичних аспектів обліку і контролю за матеріально-технічними та фінансовими ресурсами у будівництві. Впроваджено у діяльності: Федерації професійних бухгалтерів та аудиторів України, Конфедерації будівельників України, ТОВ «Тернопільбуд», ТОВ «Добробуд», ВГО «Інститут обліку і оподаткування», ВБФ ТОВ «Потенціал», ПП «СЛМ-Пласт», ТОВ «Аудит-сервіс ІНК», ПП Яна «Буд» та в навчальному процесі Західноукраїнського національного університету.^UThe object of research is the processes related to the availability and movement of material, technical and financial resources in construction. The purpose of the dissertation study is to improve the theoretical, methodological, organizational components of accounting and control of material, technical and financial resources in construction. The subject of the research are methodological and organizational problems of accounting and control over material, technical and financial resources in housing construction. Research methods are monographic, historical, modeling, induction and deduction, abstraction and concretization, observation, graphic. Novelty – a paradigm of informational support regarding construction resource provision has been developed; the determinants of material and technical resources in construction are disclosed; supplemented the existing classification features of material and technical resources in the construction industry with additional ones; theoretical substantiation of the quintessential features of the classification of financial resources in housing construction was carried out; it is proposed to record logistics costs on account 99 "Logistics costs" using 9 sub-accounts; methodical approaches to the accounting assessment of material resources in construction have been developed; construction companies are suggested to use management reporting on the use of low-value and perishable items in their activities, and write off the cost of temporary (untitled) structures monthly in accordance with the construction calendar; structured management reporting on the use of traditional and alternative material resources; the classification of construction machinery and equipment as a basis for building 8 analytical accounts is substantiated; proposals were submitted regarding the possibility of a construction enterprise to independently solve the issue of primary accounting for depreciation of fixed assets, specifying the relevant accounting policy in this direction; the peculiarities of the use of alternative technical resources in construction, as well as the process of making management decisions regarding the selection of relevant characteristics in the accounting system were investigated; an algorithm for the organization of accounting of financial resources in construction enterprises at the regulatory and legal level is proposed, which involves the implementation of actions, starting from the choice of calculation methods to the improvement and coordination of the forms and the list of indicators of the management reporting of the construction enterprise; improved the latest paradigm of accounting of financial assets in construction enterprises with the definition of: purpose, tasks, methods and principles that are formed in the conditions of a market economy; the solvency of the working population in relation to their purchase of housing in Ukraine and European countries was investigated and the degree of influence of solvency on the financial accounting system in construction enterprises was determined; a management report on the flow of cash in the construction enterprise was developed using the direct and indirect method, the choice of a specific form of which is determined by the internal needs of the enterprise; the concept of control over material, technical and financial resources in construction is proposed, which includes: purpose, object, subject, subject, method, types, functions, forms, principles, tasks, methodology and organization; the solvency of the working population in relation to their purchase of housing in Ukraine and European countries was investigated and the degree of influence of solvency on the financial accounting system in construction enterprises was determined; a management report on the flow of cash in the construction enterprise was developed using the direct and indirect method; the concept of control over material, technical and financial resources in construction is proposed; it has been proven that the objects of audit control over logistics costs and the saving of material and technical resources in construction enterprises must be formed based on the specifics of logistics, tasks and the scope of the audit; the stages of conducting internal and external control over financial resources in housing construction, in particular in the part of the financial intermediary, are substantiated. Implemented in the activities of the Federation of Professional Accountants and Auditors of Ukraine, the Confederation of Builders of Ukraine, LLC “Ternopilbud”, LLC “Dobrobud”, VGO “Institute of Accounting and Taxation”, VBF LLC “Potential”, PE "SLM-Plast", LLC “Audit-Service" INK”, PP Yana “Bud” and in the educational process of the West Ukrainian National University.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського