Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (35)Тематичний інтернет-навігатор (7)Наукова електронна бібліотека (36)Реферативна база даних (255)Книжкові видання та компакт-диски (542)Журнали та продовжувані видання (37)
Пошуковий запит: (<.>K=БІБЛІОГРАФІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
1.

Блажкевич А.Л. 
Краєзнавча бібліографія Галичини: становлення та розвиток (XIX ст. - 30-ті рр. XX ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.08 / А.Л. Блажкевич ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Розглянуто головні особливості становлення та розвитку краєзнавчої бібліографії Галичини, на основі дослідження літературних та архівних джерел, що введені вперше до наукового обігу. Визначено основні етапи її розвитку : перший - перша половина ХІХ ст., другий - друга половина ХІХ ст. - початок ХХ ст. (1851 - 1918 рр.), третій - 1918 - 1939 рр. Розкрито внесок наукових товариств Галицько-руської матиці (1848), Просвіти (1868), Літературного товариства імені Шевченка (1873), яке згодом перейменували у Наукове товариство імені Шевченка (1892), Руського педагогічного товариства (1881), туристично-краєзнавчого товариства Плай (1924), громадських організацій, бібліотек, органів місцевого друку та окремих дослідників (бібліографів, краєзнавців та істориків) у створення бібліографічної інформації з краєзнавства Галичини ХІХ ст. - 1930-х рр. Висвітлено маловідомі факти з історії краєзнавчої бібліографії краю, що суттєво доповнює загальну картину розвитку даної бібліографії України у цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч755.27г(4УКР3) +
Шифр НБУВ: РА323661

Географічні рубрики:

      
2.

Піх О.М. 
Науково-бібліографічна діяльність Мирона Кордуби: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.М. Піх ; НАН України. Ін-т українознав. ім. І.Крип'якевича. Ін-т народознав. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано науково-бібліографічну діяльність М.Кордуби (1876 - 1947), розкрито її роль у процесі відновлення історичної пам'яті й формування національної свідомості українського народу в контексті розвитку національної історичної науки та бібліографії в Україні другої половини XIX - першої половини XX ст. Розглянуто концепцію та методику бібліографічного дослідження ученого. Висвітлено процес формування наукового світогляду М.Кордуби, показано суттєвий вплив особистості М.Грушевського на становлення ученого як бібліографа. Проведено комплексне дослідження науково-бібліографічного доробку М.Кордуби, зокрема, проаналізовано велику рукописну картотеку "Бібліографія історії України" (близько 73 тис. бібліографічних карток). З використанням базових принципів наукової роботи М.Кордуби зібрано розпорошені матеріали картотеки та завершено їх упорядкування, здійснено їх тематико-статистичний аналіз. Досліджено оригінальну схему бібліографії, розроблену М.Кордубою, сутність якої полягає у чіткій історико-тематичній та територіальній структуризації літератури з української та європейської історії. Розроблено схему електронної версії каталогу "Бібліографія історії України". Доведено, що картотека "Бібліографія історії України" є унікальною історичною пам'яткою, матеріали якої мають пізнавальне, соціокультурне та наукове значення та є джерелом дослідження процесу розвитку української історичної науки. До наукового обігу введено нові дані щодо методики наукової діяльності М.Кордуби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т1(4УКР)-8 Кордуба М. +
Шифр НБУВ: РА353108

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Чернишенко І.А. 
Педагогічна діяльність та спадщина М.Р.Завадського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.А. Чернишенко ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 1998. — 15 с. — укp.

Дисертація присвячена опису раніш недослідженого матеріалу про педагогічну діяльність М.Р.Завадського. Подана повна біографія педагога, розкриті філософські, естетичні, релігійні основи його світогляду. У дисертації проаналізовано погляди М.Р.Завадського на загальні й окремі питання теорії навчання і виховання, описуються положення концепції педагога про розвиток початкової та середньої освіти. Показана роль М.Р.Завадського як просвітителя, оригінального мислителя, популяризатора педагогічних ідей і реформатора системи освіти. У роботі проаналізовано статті, підручники, циркуляри і законопроекти, написані педагогом, а також подана бібліографія його праць.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8 Завадський М.Р.

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Смогоржевська І.А. 
Українська історична бібліографія (кінець XIX ст. - 1939 р.): становлення і розвиток: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / І.А. Смогоржевська ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2006. — 19 с. — укp.

Проведено комплексне систематизоване дослідження процесу становлення української історичної бібліографії кінця XIX ст. - 1939 р. Визначено передумови її виникнення й основні тенденції розвитку. Показано вплив політичної ситуації та суспільної думки на формування української історичної бібліографії у досліджуваний період, здійснено періодизацію її розвитку. Розкрито зміст та особливості кожного етапу становлення вітчизняної історичної бібліографії. Виявлено пріоритетні напрямки формування тематики історико-бібліографічних досліджень. З'ясовано роль різних видів бібліографічних праць у вивченні минулого українського народу, показао їх місце у джерелознавчій практиці дослідників вітчизняної історії. Виявлено невідомі та неопубліковані бібліографічні праці, присвячені розгляду маловідомих сторінок української історії. Висвітлено діяльність наукових товариств, закладів, осередків, бібліотек, спрямовану на розвиток української історичної бібліографії, показано внесок вітчизняних і зарубіжних (австрійських, німецьких, російських і польських) учених у її формування. Узагальнено досягнення української бібліографії як джерелознавчої бази розвитку історичної науки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т1(4УКР)52/61 + Я131(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА344604

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Розман І. І. 
Розвиток педагогічної біографістики в Україні у другій половині ХХ – на початку ХХІ століття. / І. І. Розман. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації досліджено проблему розвитку педагогічної біографістики в Україні в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. Об'єктом дослідження є педагогічна біографістика як напрям розвитку історико-педагогічної науки України. Предмет дослідження – методологія, джерелознавство, історіографія, бібліографія української педагогічної біографістики (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.). Мета дослідження полягає у визначенні теоретико-методологічних засад і провідних тенденцій формування педагогічної біографістики як окремого напряму історико-педагогічної науки в Україні в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. та окресленні шляхів використання результатів дослідження в розвитку сучасних науково-педагогічних знань і освітнього процесу.З'ясовано теоретико-методологічні засади педагогічної біографістики (наукові принципи, методологічні підходи, предметне поле), розкрито міждисциплінарні зв'язки і науково-операційний інструментарій вивчення педагогічних персоналій. Обґрунтовано ключові параметри педагогічної біографістики як напряму історико-педагогічної науки, що має свої об'єкт (життєпис, творча спадщина, професійна і суспільна активність педагогічної персоналії та розмаїття її зв'язків із соціокультурним середовищем), предмет (засади і процес організації дослідницької роботи), мету, завдання, науковий інструментарій.Розкрито тенденції й особливості розвитку педагогічної біографістики в Україні протягом періодів, що стали предметом дослідження. Перший – радянський – 1946 – 1991 рр., його зміст і характер відображають чотири етапи: 1) «пізнього сталінізму» другої половини 40-х – першої половини 50-х рр. ХХ ст. (деперсоніфікація педагогічної думки і вилучення з неї представників української науки і освіти); 2) «хрущовської відлиги» другої половини 50-х – 60-х рр. ХХ ст. (активізація досліджень про носіїв національної педагогічної думки XVI – ХVIII ст., пошук оптимальних підходів до інтерпретації їхньої творчості); 3) «брежнєвського застою» 70-х – першої половини 80-х рр. ХХ ст. (політизація, ідеологізація, соціалізація історико-педагогічної науки, деперсоніфікація її предметного поля); 4) «горбачовської перебудови» другої половини 80-х рр. ХХ ст. (активізація суспільного і наукового інтересу до незаслужено забутих, маловідомих діячів національної педагогічної думки). Другий – національно-державницький – 1991 – 2020 рр., його характер і особливості позначають два етапи: 1) «методологічного переозброєння» 1991 – 2000 рр. (утвердження національно орієнтованої парадигми, оновлення джерельної бази і дослідницького інструментарію); 2) структурно-змістової перебудови впродовж перших десятиліть ХХІ ст. (утвердження наукового плюралізму, інтеріоризація західних гуманітарних інновацій; курс на підвищення методологічної культури і доброчесності науковців тощо).Схарактеризовано розвиток педагогічної бібліографії і біобібліографії у вимірі структурно-типологічного аналізу. Розроблено дворівневу модель класифікації джерел педагогічної біографістики. Визначено здобутки й особливості розвитку персоніфікованого напряму української педагогічної компаративістики. Окреслено можливості і перспективи творчого застосування результатів дослідження через удосконалення технології досліджень з педагогічної біографістики, використання її досвіду в освітньому процесі професійної підготовки майбутніх педагогів.^UThe dissertation presents the results of a comprehensive study of the problem of development of pedagogical biographical studies in Ukraine in the second half of the XX – beginning of the XXI century.The object of research is pedagogical biographical studies as a direction of development of historical and pedagogical science in Ukraine. The subject of the research is methodology, source studies, historiography, bibliography of Ukrainian pedagogical biographical studies. The purpose of the study is to determine the theoretical and methodological foundations and leading trends in the formation of pedagogical biographical studies as a separate direction of historical and pedagogical science in Ukraine in the second half of the XX – beginning of the XXI century. and outline ways to use the results of the study in the development of modern scientific and pedagogical knowledge and the educational process.Clarified the theoretical and methodological foundations of pedagogical biographical research (scientific principles, methodological approaches, subject area), identified interdisciplinary connections and scientific and operational tools for studying pedagogical personalities.The key parameters of pedagogical biography as a direction of historical and pedagogical science, which has its own object (biography, creative heritage, professional and social activity of the pedagogical personality and the variety of its connections with the socio-cultural environment), the subject (principles and process of organizing research work), goals, tasks, scientific tools are substantiated.Trends and features of the development of pedagogical biographical studies in Ukraine during the periods that became the subject of the study are revealed. The first is Soviet – 1946-1991, its content and character reflect four stages: 1) «late Stalinism» of the second half of the 40s-first half of the 50s of the XX century (depersonalization of pedagogical thought and exclusion of representatives of Ukrainian science and education from it); 2) “Khrushchev thaw” of the second half of the 50s – 60s of the XX century. (activation of research on carriers of national pedagogical thought of the XVI – XVIII centuries, search for optimal approaches to the interpretation of their work); 3) “Brezhnev stagnation” of the 70s-first half of the 80s of the XX century (politicization, ideologization, socialization of historical and pedagogical science, depersonalization of its subject field); 4) “Gorbachev's perestroika” of the second half of the 80s of the XX century (activation of public and scientific interest in undeservedly forgotten, little – known figures of national pedagogical thought). The second is the national – state – 1991–2020, its nature and features indicate two stages: 1) “methodological re-equipment” 1991–2000 (approval of the National-oriented paradigm, updating the source base and research tools); 2) structural and content restructuring during the first decades of the XXI century (approval of scientific pluralism, interiorization of Western humanitarian Innovations; a course to improve the methodological culture and integrity of scientists, etc.).The article describes the development of pedagogical bibliography and biobibliography in Ukraine in the measurement of structural and typological analysis. A two-level model of classification of sources of pedagogical biographical studies has been developed.The possibilities and prospects of creative application of the research results through the improvement of research technology in pedagogical biographical studies, the use of its experience in the educational process of professional training of future teachers are outlined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського