Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (4)Наукова електронна бібліотека (339)Реферативна база даних (81)Книжкові видання та компакт-диски (47)
Пошуковий запит: (<.>K=АВІАЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Філіппов А. В. 
Адміністративно-правове забезпечення безпеки цивільної авіації в Україні: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / А. В. Філіппов ; Нац. ун-т держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2010. — 17 с. — укp.

Досліджено історію становлення, сучасний стан і перспективи розвитку адміністративно-правового забезпечення безпеки цивільної авіації в Україні. Проведено порівняльний аналіз національних правових норм з нормами права зарубіжних країн, європейськими та міжнародними стандартами. Зроблено висновок про наявність ряду серйозних недоліків і відсутність стабільності в адміністративно-правовому забезпеченні безпеки цивільної авіації в Україні. Наведено численні пропозиції щодо його вдосконалення. Надано визначення понять "цивільна авіація", "безпека цивільної авіації", "авіаційна безпека", "безпека польотів", "безпека аеронавігації", "екологічна безпека цивільної авіації", "адміністративно-правове забезпечення безпеки цивільної авіації".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)125.5
Шифр НБУВ: РА369845 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Мараєва В.В. 
Українська військова авіація в умовах боротьби за національну державність (грудень 1917 - листопад 1920 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 20.02.22 / В.В. Мараєва ; Нац. акад. оборони України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу історіографічних даних, архівних джерел, опублікованих документів, мемуарної літератури та періодичних видань, друкованими українськими військовими емігрантами, досліджено процес становлення та застосування української військової авіації за умов боротьби за національну державність у 1917 - 1920 рр. Визначено основні чинники, які вплинули на процес становлення військової авіації в арміях українських національних державних утворень. Розкрито особливості створення авіаційних управлінь і частин, а також специфіку підготовки льотного складу. Охарактеризовано парк літаків української авіації. Розкрито основні шляхи й особливості матеріально-технічного забезпечення авіаційних частин. Проаналізовано участь авіаційних частин у бойових діях. Висвітлено застосування авіації для виконання урядово-кур'єрських завдань. Запропоновано практичні рекомендації щодо використання результатів дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)612 + Ц4,8(4УКР)1:612-65 +
Шифр НБУВ: РА356563

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Шкільнюк І. О. 
Розроблення методично-організаційних засад біологічної стабільності авіаційного палива / І. О. Шкільнюк. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.17.07 – хімічна технологія палива і паливно-мастильних матеріалів. – Національний авіаційний університет, Київ, 2020.Роботу присвячено розвитку наукових засад хіммотології, зокрема, удоскона-ленню технологій збереження та забезпечення якості авіаційних палив, а також технологічних аспектів підтримання хіммотологічної надійності авіаційної техніки, спрямованих на забезпечення біологічної стабільності авіаційних палив.Запропоновано аксіоматично-феноменологічний опис механізму біодеструкції авіаційних палив. Найбільший рівень біодеструкції виявлено на Hormoconis resinae у алканових вуглеводнів з більш довгим вуглецевим ланцюгом. Розвинуто уявлення про мікробіологічне ураження авіаційних палив як про процес, що складається з трьох послідовних взаємозалежних етапів: взаємодії (адгезії) мікроорганізмів з паливами – зростання у середовищі вуглеводнів палива – зміна властивостей палива.За мікробіологічною стабільністю досліджені палива проранжовано (у порядку зростання) у такий ряд: автомобільний бензин – паливо для реактивних двигунів – дизельне паливо – авіаційний бензин. Доведено незворотну зміну показників якості авіаційних палив (кислотності, корозійної активності, вмісту фактичних смол, термоокиснювальної стабільності, теплоти згорання, температури початку кристалізації, кінематичної в'язкості унаслідок мікробіологічного ураження. Серед мікроорганізмів-деструкторів найпоширенішими є гриби (1 – активні деструктори (наприклад, Hormoconis resinae); 2 – потенційні деструктори (наприклад, Aspergillus ustus і Geotrichum candidum); 3 – частково адаптовані до середовища та випадкові мікроміцети).Визначальними чинниками розвитку мікробіологічного ураження в авіаційних паливах є температура (~ 28 оС) та наявність вологи. Показано, що вміст мікроорганізмів до 104 клітин/м3 палива вважається безпечним та не становить ризику для безпеки польотів.Виявлено, що наявність біокомпонентів (етилові естери жирних кислот) пришвидшує розвиток мікробіологічної фази у складі авіаційних палив. Розроблену на базі реакції Руемана колориметричну методику мікробіологічного забруднення перевірено та підтверджено її дієвість і надійність порівняно з відомим методом тестування MicrobMonitor2. Рівень валідації методики за внутрішньолабораторною відтворюваністю становить 98 %.Розвинуто уявлення про ефективність біоцидних додатків. Найефективнішими виявились біоциди товарних марок формацид-13, Kathon FP 1,5, Grotan OX, Biobor, Akticide OX, Akticide MV14 з максимально ефективною концентрацією 0,1 %. Проблемно-тематичний контент праці, переважно, присвячено створенню практичних рекомендацій для забезпечення біологічної стабільності авіаційних палив. Ключові слова: паливо, мікробіологічне ураження, авіація, хіммотологія, надійність, довговічність,стабільність, властивості, біодеструкція, окиснення, якість, колориметричний індикаторний метод, біоциди, моніторинг, рекомендації, модель.^UPh.D. Thesis in Engineering Sciences Majoring in 05.17.07 – Fuels and Lubricants Chemical Engineering. – National Aviation University, Kyiv, 2020.The thesis is devoted to the development of scientific principles of chemmotology, in particular, to the improvement of saving technologies and quality assurance of aviation fuels, as well as technological aspects of maintaining chemmotological reliability of aviation equipment aimed at ensuring biological stability of aviation fuels.An axiomatic-phenomenological description of the mechanism of biodegradation of aviation fuels is proposed. The highest level of biodegradation was found on Hormoconis resinae in alkane hydrocarbons with a longer carbon chain. Microorganisms have the selective ability related to various hydrocarbons, and this ability is determined not only by the difference in the structure of substance, and even the number of carbon atoms that are the part of their structure.Developed understanding of microbial damage jet fuel as a process consisting of three interconnected stages in series: interaction (adhesion) of microorganisms with fuels - growth in the environment of fuel hydrocarbons - change of fuel properties. According to microbial stability, the studied fuels are ranked (in ascending order) in the following order: automobile gasoline - jet fuel - diesel fuel - aviation gasoline. An irreversible change in the quality indicators of aviation fuels (acidity, corrosion activity, the content of actual resins, thermo-oxidative stability, heat of combustion, temperature of the beginning of crystallization, kinematic viscosity) due to microbial damage. А biocorrosion of the fuel system and aircraft structures is part of the problem fuel with microbiological contamination.Among the destructive microorganisms, the most common are fungi. They are systematized into three groups: 1 – active destructors (for example, Hormoconis resinae); 2 – potential destructors (for example, Aspergillus ustus and Geotrichum candidum); 3 – partially adapted to the environment and random micromycetes.Determining factors for the development of microbiological damage in aviation fuels are temperature (~ 28 oC) and moisture. It is shown that the content of microorganisms up to 104 cells/m3 is considered safe and does not pose a risk to flight safety.It was found that the presence of biocomponents (ethyl esters of fatty acids) accelerates the development of the microbial phase in aviation fuels.The colorimetric method of microbiological contamination developed on the basis of Rueman's reaction is checked and its efficiency and reliability in comparison with the known method of testing MicrobMonitor2 is checked and confirmed. The level of validation of the method for intra-laboratory reproducibility is 98 %.Developed understanding of the effectiveness of biocide applications. The most effective were biocides of the brands formacid-13, Kathon FP 1,5, Grotan OX, Biobor, Akticide OX, Akticide MV14 with the maximum effective concentration of 0,1 %.Problem-thematic content of the work is mainly devoted to the creation of practical recommendations for ensuring the biological stability of aviation fuels. An important component of this recommendations is the frequent checks of drainage systems, as well as regular testing and monitoring of microbiological contamination of the fuel and fuel system.Key words: fuel, microbial damage, aviation, chemmotology, reliability, durability, stability, properties, biodegradation, oxidation, quality, colorimetric indicator method, biocides, monitoring, recommendations, model.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Бершадська Ю. В. 
Правове регулювання трудової діяльності фахівців льотного складу державної авіації України: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Ю. В. Бершадська. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено проблемі правового регулюваннятрудової діяльності фахівців льотного складу державної авіації України. Удисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення науковогозавдання, яке полягає у тому, щоб з’ясувати сутність та особливостіправового регулювання трудової діяльності фахівців льотного складудержавної авіації України, а також спираючись на позитивний вітчизняний тазарубіжний досвід надати пропозиції та рекомендації щодо перспективнихнапрямів удосконалення загального та спеціального трудовогозаконодавства, норми якого спрямовані на регулювання суспільних відносину даній сфері.Обґрунтовано, що поняття «авіація» найбільш доцільно розглядати уширокому та вузькому розумінні. Так, відповідно до широкого підходу,вказаний термін слід тлумачити як галузь техніки та транспорту, якапов'язана із дослідженням, конструюванням, виробництвом,обслуговуванням та експлуатацією повітряних суден, до яких слід віднести:літаки, вертольоти, планери, дирижаблі та інші літальні апарати, а такожсистем наземного обслуговування, призначених для забезпечення безпеки таефективності авіаційного руху. У вузькому ж розумінні, авіація - цеконкретна галузь транспорту та технології, яка стосується експлуатації,управління та пілотуванням літаків та інших повітряних суден з метоюперевезення пасажирів, вантажів, виконання розвідувальних або військових3операцій, а також здійснення різних аерофотозйомок та наукових дослідженьв повітряному просторі.Акцентовано увагу на тому, що поняття «кадри» та «персонал» не єтотожними, адже останній термін є більш ширшим. Так, персонал охоплюєвсіх працівників та співробітників, які працюють в організації абопідприємстві, включаючи керівництво, адміністративний персонал,робітників, спеціалістів з різних галузей, технічний персонал і, звісно ж,кадри. В свою чергу кадри вказують на конкретну групу працівників, яківідповідають за управління персоналом, включаючи процеси найму,збереження, розвитку та управління робочою силою в організації.Доведено, що авіаційний персонал - це сукупність осіб, які маютьспеціальну теоретичну та практичну професійну підготовку, а такожвідповідне свідоцтво (сертифікат), та здійснюють трудову діяльність уцивільній або державній авіації, яка спрямована на льотну експлуатацію,випробування, технічне обслуговування повітряних суден, засобіваеронавігації, організацію повітряного руху та використання повітряногопростору, забезпечення безпеки польотів, а також виконання завдань у сферінаціональної безпеки. Виділено характерні ознаки авіаційного персоналу.З’ясовано, що авіаційний персонал в Україні найбільш доцільноподілити на три великі групи: 1) авіаційний персонал державної авіації, щовключає працівників, які виконують свої основні обов’язки в авіаційнихпідрозділах структур державного підпорядкування; 2) авіаційний персоналцивільної авіації, до якого належать особи, які виконують свої основніобов’язки в авіаційних підприємствах цивільних структур; 3) авіаційнийперсонал експериментальної авіації. До даної групи належать особи, яківиконують свої основні обов’язки в авіаційних структурах підприємств, наяких проводяться випробування або дослідно-конструкторські,експериментальні та науково-дослідні роботи.4Констатовано, що фахівці льотного складу державної авіації займаютьособливе та надважливе місце в системі авіаційного персоналу України.Наведено низку аргументів на підтвердження даної тези.Встановлено, що трудо-правовий статус фахівців льотного складудержавної авіації України представляє собою сукупність визначенихнормами загального та спеціального трудового законодавства суб’єктивнихправ та юридичних обов’язків, якими наділяється досліджувана категоріяпрацівників з метою визначення їх положення в системі державної авіації, атакож окреслення їх ролі та призначення в ній. Саме трудо-правовий статусхарактеризує практичну діяльність фахівців льотного складу, а відтакобумовлює специфіку регулювання окремих аспектів їх праці, зокрема: часуроботи, часу відпочинку, особливості зміни та припинення трудовихвідносин, тощо.Аргументовано, що трудова правосуб’єктність фахівців льотногоскладу державної авіації представляє собою визначену нормами загальногота спеціального трудового законодавства психофізіологічну таінтелектуальну можливість особи вступати у відповідні трудовіправовідносини.^UThe dissertation research is dedicated to the problem of legal regulation ofthe labor activities of aviation specialists in the State Aviation of Ukraine. Thedissertation provides a theoretical summary and a novel solution to the researchtask, which aims to clarify the essence and specifics of legal regulation of the laboractivities of aviation specialists in the State Aviation of Ukraine. Drawing upondomestic and international experience, the dissertation offers proposals andrecommendations for prospective directions in improving general and specificlabor legislation, the norms of which are designed to regulate social relations inthis field.It is argued that the concept of "aviation" is most appropriately considered inboth broad and narrow senses. According to the broad approach, this term shouldbe interpreted as the branch of technology and transportation related to theresearch, design, production, servicing, and operation of aircraft, includingairplanes, helicopters, gliders, airships, and other flying machines, as well as10ground support systems designed to ensure the safety and efficiency of aviationtraffic. In the narrow sense, aviation is a specific branch of transportation andtechnology concerning the operation, management, and piloting of aircraft andother airborne vessels for the purpose of passenger transportation, cargo transport,reconnaissance or military operations, as well as various aerial photography andscientific research in the airspace.The focus is deliberately placed on distinguishing between the concepts of'personnel' and 'staff,' as the latter term holds a more expansive connotation.Personnel encompasses the entire spectrum of personnel and workforce engagedwithin an organization or enterprise, encompassing managerial echelons,administrative personnel, laborers, specialists across diverse domains, technicalpersonnel, and, unquestionably, staff. In contrast, staff denotes a precise cohort ofprofessionals vested with the responsibility of overseeing personnel managementprocesses, including recruitment, retention, development, and the governance ofthe workforce within the organization.It is conclusively affirmed that aviation personnel comprises individualswith specialized theoretical and practical professional training, supplemented byrequisite certification or certificates, entrusted with the labor of civil or stateaviation. Their labor is purposefully oriented toward the aeronautical exploitation,the testing of aircraft, the technical maintenance of aerial vessels, air navigationinfrastructure, the orchestration of aerial traffic, the utilization of airspace, thesafeguarding of flight security, as well as the fulfillment of tasks pertinent tonational security. Discernible traits distinctive to aviation personnel aremeticulously discerned.It is elaborated that within the Ukrainian context, aviation personnel canmost suitably be bifurcated into three overarching classifications: 1) state aviationpersonnel, encompassing employees who execute their primary obligations withinaviation units under the jurisdiction of the state; 2) civil aviation personnel,embracing individuals who carry out their principal responsibilities within civil11aviation enterprises; 3) experimental aviation personnel, subsuming individualswho execute their primary duties within aviation entities engaged in trial,experimental, research, and design endeavors.It is underscored that practitioners of the aviation discipline within Ukraine'sstate aviation domain occupy a singular and imperative role within the tapestry ofthe country's aviation personnel. A litany of supporting arguments is presented tofortify this thesis.It is established that the labor law status of aviation specialists in the stateaviation of Ukraine represents a combination of subjective rights and legalobligations as defined by the norms of both general and specific labor legislation.These norms are conferred upon the examined category of workers with thepurpose of determining their position within the state aviation system and outliningtheir roles and responsibilities within it. The labor law status is instrumental incharacterizing the practical activities of aviation specialists, thus shaping thespecifics of regulating various aspects of their work, such as working hours, restperiods, changes, and terminations of employment relationships, among others.It is argued that the legal capacity for labor, as defined by the norms of bothgeneral and specific labor legislation, encapsulates an individual'spsychophysiological and intellectual ability to enter into relevant labor-relatedlegal relationships. Therefore, at its core, labor legal capacity is rooted in one'scapability to work, which is influenced by their physical and mental aptitudes.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського