Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (4)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (51)Реферативна база даних (723)Книжкові видання та компакт-диски (585)Журнали та продовжувані видання (70)
Пошуковий запит: (<.>K=ІНЖЕНЕРНА$<.>+<.>K=ГІДРОЛОГІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 26
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Топальський В.Л. 
Військово-інженерна справа Київської Русі (IX - перша половина XIII ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 20.02.22 / В.Л. Топальський ; Нац. акад. оборони України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

На підставі дослідження джерельної бази проаналізовано й узагальнено погляди учених стосовно місця та ролі військово-інженерної справи Давньоруської держави під час ведення оборонних і наступальних дій. Узагальнено дані про її складові. Досліджено їх походження та тенденції розвитку. З'ясовано призначення, будову та місце оборонних споруд у системі оборони окремих регіонів, а також держави в цілому. Виявлено вплив сусідніх народів на вдосконалення теорії та практики оборонного будівництва. Надано практичні рекомендації щодо використання у національному та військово-патріотичному вихованні військовослужбовців ЗС України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц561.21 г(4УКР)414 + Т3(4УКР)414-5 +
Шифр НБУВ: РА341468

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
2.

Монах С.І. 
Індивідуальна система опалення багатоповерхових будинків з природною циркуляцією теплоносія: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.03 / С.І. Монах ; Донбас. держ. акад. буд-ва і архіт. — Макіївка, 1999. — 18 с. — укp.

Встановлено, що при індивідуальному теплопостачанні ефективність використання палива набагато вище, ніж у централізованих системах теплопостачання. Теоретично й експериментально обгрунтована індивідуальна система опалення для багатоповерхових будинків, що базується на принципі природної циркуляції зі створенням рушійного напору в піднімальному стояку (парліфті) за рахунок забезпечення адіабатних умов закипання в ньому. Теоретично отримана й експериментально перевірена залежність для розрахунку дійсного об'ємного пароутримання двофазного потоку, необхідного для визначення термогідродинамічного напору контуру. Створена інженерна методика проектування і розроблена промислова установка індивідуальної системи опалення з природною циркуляцією теплоносія і природною тягою димових газів. Коефіцієнт корисного використання теплоти газоподібного палива цієї установки перевищує 80%. Запропонована індивідуальна система опалення знижує рівень забруднення повітряного басейну в порівнянні з централізованими котельнями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н762.11

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
3.

Пологович А.І. 
Обгрунтування параметрів і розробка конструкцій багатокамерних щокових дробарок неперервної дії: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.06. / А.І. Пологович ; Нац. гірн. акад. України. — Д., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено обгрунтуванню нового напрямку поліпшення багатокамерних щокових дробарок. Наведені науково обгрунтовані розробки, спрямовані на вирішення актуального завдання зниження матеріальних і енергетичних затрат на дрібнення і здрібнення матеріалів шляхом обгрунтування параметрів і розробки ресурсозберігаючих конструкцій багатокамерних щокових дробарок неперервної дії. Досліджується створена ресурсозберігаюча багатокамерна щокова дробарка неперервної дії блочно-модульної конструкції, яка відрізняється ярусним розміщенням одна під другою роздільних вібраційних щоково-конусних камер дрібнення із загальними для них вертикальними камерами завантаження і розвантажування, що дозволяє збільшувати продуктивність і ефективність її роботи без збільшення розмірів здрібнюючих органів і займаної нею виробничої площі. Встановлено, що збільшення в її камері завантаження ступені ущільності початкового роздрібнюваного матеріалу дозволяє збільшити ефективність її роботи в 1,14 разів і продуктивність в 1,17 разів без змінювання розмірів її здрібнючих органів. Виявлено, що блочно-модульне компонування трьохкамерної щокової дробарки дозволяє отримати економію конструктивних матеріалів, яка складає 42% від сумарної маси трьох таких же однокамерних дробарок, при одночасному зменшенні займаної ними виробничої площі у три рази. Запропонована інженерна методика визначення її продуктивності і раціональних конструктивних параметрів. Розроблені рекомендації для практичного використання результатів цієї дробарки впроваджені у проектну практику при розробці на основі її схеми технічних пропозицій по створенню технологічного устаткування для прероблення сипких матеріалів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И411.1-51

Рубрики:

      
4.

Лазаренко Н.В. 
Організація оплати праці робітників шахтобудівельних управлінь в ринкових умовах господарювання: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Н.В. Лазаренко ; Запорізька держ. інженерна академія. — Запоріжжя, 1998. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.651-645

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Губар І.В. 
Очистка вентиляційних викидів лінолеумного виробництва: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.03 / І.В. Губар ; Донбас. держ. акад. буд-ва і архіт. — Макіївка, 1998. — 16 с. — укp.

Встановлено, що при виробництві полівінілхлоридного лінолеуму основними шкідливими компонентами у вентиляційних викидах є пара діоктилфталата та соляної кислоти. Теоретично і експериментально обгрунтована комплексна система знешкоджування газів від цих компонентів, заснована на принципах охолодження і тонкого очищення від діоктилфталату у фільтрах з пористого фторопласту, а від соляної кислоти - у пінних апаратах. Експериментально отримані рівняння для розрахунку питомої пропускної спроможності та коефіцієнта гідравлічного опору шару пористого фторопласту. Розроблена і випробована промислова установка і створена інженерна методика проектування газоочисної системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л719.242н6

      
6.

Кіріленко О.Г. 
Педагогічні умови підготовки викладачів вищих технічних навчальних закладів до організації дистанційного навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.Г. Кіріленко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано зміст професійної компетентності викладача вищих технічних навчальних закладів (ВТНЗ) за умов дистанційного навчання (ДН), скадовими якої є педагогічна, фундаментальна інженерна й інформаційна компетентність, а також сформованість якості особистості викладача (педагогічної спрямованості та педагогічних здібностей, професійно значущих особистісних якостей). Обгрунтовано, що ефективність підготовки викладачів ВТНЗ забезпечується педагогічними умовами, які передбачають диференціацію підготовки залежно від характеру сформованості мотивації викладачів щодо організації дистанційного навчання, ставлення до оволодіння педагогічними знаннями й уміннями як складниками педагогічної компетенції викладача ВТНЗ, а також від адекватних варіативних моделей, що відрізняються за змістом, методами, формами та засобами підготовки. Перевірено моделі диференційованої підготовки викладачів до організації ДН, які містять модулі дистанційного курсу, що передбачали зміст, методи, форми, засоби підготовки, адаптовані до особливостей викладачів. Здійснено цілісний процес підготовки викладачів ВТНЗ до організації ДН. На підставі результатів варіативної експериментальної роботи доведено ефективність реалізованих педагогічних умов даної підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290 + Ж.р(4УКР)3-8 +
Шифр НБУВ: РА355471

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Овчинникова І. А. 
Підвищення показників процесу агломерації шляхом вдосконалення технології завантаження шихти на агломераційні машини: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.16.02 / І. А. Овчинникова ; Запорізька державна інженерна академія. — Запоріжжя, 2010. — 21 с.: a-рис. — укp.

Проведений аналіз роботи діючих у кольоровій та чорній металургії агломераційних машин конвеєрного типу показав, що найефективнішим способом підвищення якісних показників процесу агломерації є управління сегрегацією шихти. Досліджено вплив сегрегації шихти на газопроникність сформованого шару. Вдосконалена система завантаження шляхом використання нової конструкції двоступінчатого завантажувального пристрою. Встановлені загальні закономірності впливу характеристик шихти і режиму роботи двоступінчатого завантажувального лотка на газопроникність сформованого шару та міцність агломерату. На п'яти діючих агломераційних машинах спостерігалося підвищення швидкості спікання до 15 % та продуктивності на 5,3 %. Результати роботи дозволили підвищити висоту шару шихти на аглострічці з 400 до 450 мм, що забезпечило зниження витрати твердого палива більше, ніж на 3 кг'т агломерату та зниження виходу фракції-5 мм з 16,12 до 15,3 %.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К301.31
Шифр НБУВ: РА373231 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Попович П.В. 
Розрахунок ресурсу причіпних обприскувачів по довговічності несучих елементів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.11 / П.В. Попович ; Терноп. держ. техн. ун-т ім. І.Пулюя. — Тернопіль, 1998. — 16 с. — укp.

Дисертація присвячена питанням прогнозування ресурсу роботи причіпних обприскувачів з позицій механіки руйнування. Розроблена інженерна методика розрахунку ресурсу обприскувачів по довговічності несучих елементів. Встановлено аналітичні залежності для розрахунку коефіцієнта інтенсивності напружень та дельта-розкриття тріщини, розрахунку ресурсу роботи елементів несучих рам машин для хімічного захисту рослин. Представлено результати експериментальних досліджень динаміки реальної навантаженості причепних обприскувачів в умовах експлуатації, визначено характеристики тріщинотримкості швелерної сталі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.611-5,022

Рубрики:

      
9.

Костюк В.І. 
Розробка конструкції та обгрунтування параметрів двофункціонального скошувального пристрою з вертикальними передавальними елементами: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.11 / В.І. Костюк ; Терноп. держ. техн. ун-т ім. І.Пулюя. — Т., 1998. — 16 с. — укp.

Розроблено універсальний скошувальний пристрій, створена математична модель процесу руху зрізаної маси, інженерна методика визначення динамічних та конструктивних параметрів пасивного ножа.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.8-12,022

Рубрики:

      
10.

Ларченко Л.В. 
Структурний синтез функціонально-орієнтованих пристроїв з числоімпульсним кодуванням: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.12 / Л.В. Ларченко ; Харк. держ. техн. ун-т радіоелектрон. — Х., 1998. — 18 с. — укp.

Запропоновано метод обчислення та відтворення у технічних пристроях ступінчастих функцій одного класу з цілочисловою формою зображення аргументу, оптимальний з точки зору точності та часу обчислення. На основі запропонованого методу для прикладу розроблено математичні, операторні, структурно-функціональні моделі та алгоритми функціонування ступінчатих апроксиматорів для обчислення та відтворення дробово-ірраціональних, дробово-раціональних, ступеневих та гіперболічних функцій; цифрових пристроїв, виконуючих арифметичні дії над частотно-імпульсними сигналами, і багатофазових генераторів імпульсів. Наведена оцінка похибок запропонованих технічних рішень, частотних можливостей та надана інженерна методика їх розрахунку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-044.421

Рубрики:

      
11.

Адоньєв Є. О. 
Композиційний метод геометричного моделювання багатофакторних систем / Є. О. Адоньєв. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 05.01.01 – Прикладна геометрія, інженерна графіка. Київський національний університет будівництва і архітектури, м. Київ, Україна, 2018.Дисертацію присвячено вирішенню наукової проблеми моделювання багатофакторних систем і процесів з будь-якою наперед заданою кількістю вихідних факторів різної фізичної природи. З цією метою розроблено композиційний метод геометричного моделювання (КМГМ), який є подальшим розвитком принципів та інструментарію точкового числення Балюби-Найдиша (БН-числення). За допомогою КМГМ підвищується якість та обґрунтованість управлінських рішень, з метою підвищення ефективності функціонування суб'єктів господарювання у різних галузях народного господарства.В результаті теоретичних досліджень розроблено та обґрунтовано алгоритм формування координат Балюби-Найдиша (БН-координат) для інтерполяції вихідних точок параметричною кривою Балюби (Б-кривою). Одним із головних інструментів КМГМ є розроблені геометричні матриці Балюби-Найдиша (БН-матриці). Використання БН-матриць дозволило узагальнити геометричну формалізацію вихідних факторів та спростити розв'язки задач.Ключовою у КМГМ є методика формування сегментів одно-параметричних Б-кривих евклідового п-простору, яка базується на переході від глобальної системи координат до розв'язання задачі у локальних симплексах. Перехід від вихідної геометричної фігури до Б-кривої, з БН-координатами у локальній системі координат забезпечує зменшення кількості параметрів при параметризації вихідних даних моделі. Розроблена методика формування неперервних БН-координат для сегменту поверхні у вигляді параметричної БН-матриці, що інтерполює точки вихідної геометричної фігури. При цьому, аналіз розв'язку будь-якої n-вимірної задачі здійснюється через аналіз n одновимірних задач, які виникають за результатами проектування на п осей, з подальшим об'єднанням результатів. Розроблено спосіб утворення k-вимірних проекцій для п-вимірних Б-фігур, який надає можливість детального дослідження впливу групи різнорідних факторів на поведінку системи.Важливою особливістю КМГМ є роз'єднання вихідної геометричної фігури на параметричну та геометричну частини. Завдяки цьому, параметрична частина моделі (яка визначає всі властивості та зв'язки об'єкта моделювання), залишається незмінною в разі змінення вихідних точок геометричної фігури. Це дає можливість зручного аналізу діяльності системи в динаміці шляхом простого змінення координат вихідних точок.Результати впровадження КМГМ свідчать про перспективність його подальшого розвитку і застосування у різних галузях народного господарства.Ключові слова: геометричне моделювання, композиційний метод, БН-числення, БН-координати, БН-матриці, багатофакторні моделі, Б-крива, Б-фігура, параметричний зв'язок, багатовимірний простір.^UThesis for the degree of Doctor of Technical Sciences in the specialty 05.01.01 - Applied Geometry, Engineering Graphics. Kiev National University of Construction and Architecture, Kiev, Ukraine, 2018.The thesis is devoted to the solution of the scientific problem of modeling multi-factor systems and processes with any predetermined number of input factors of different physical nature. For this purpose, a composite method for geometric modeling (CMGM) has been developed, which is a further development of the principles and tools of the Baluba-Naidish point calculus (BN-calculus). With the help of CMD, the quality and validity of managerial decisions are improved in order to increase the efficiency of business entities in various sectors of the economy.As a result of theoretical studies, an algorithm for the formation of the Baluba-Naidish coordinates (BN-coordinates) for interpolating the initial points of the parametric Baluba curve (B-curve) was developed and substantiated. One of the main tools of KMGM is the Balyuba-Naidish geometric matrix (BN-matrix). The use of BN matrices allowed us to generalize the geometric formalization of input factors and simplify problem solving.The key method in CMGM is the method of forming segments of one-parameter B-curves of the Euclidean n-space, based on the transition from the global coordinate system to solving the problem in local simplexes. The transition from the original geometric figure to the B-curve with BN-coordinates in the local coordinate system ensures a decrease in the number of parameters when parameterizing the initial data of the model. A technique has been developed for the formation of continuous BN coordinates for a surface segment in the form of a parametric BN matrix, interpolates the points of the original geometric figure. At the same time, the solution of a complex n-dimensional problem is carried out by solving n simple single-factor problems and then combining the results. This allows you to avoid additional transformations in the event of a change in the position of the original geometric shape relative to the global coordinate system. The developed method of forming k-dimensional projections for n-dimensional B-figures allows for a detailed study of the influence of a group of heterogeneous factors on the behavior of the system.An important feature of KMGM is the separation of the parametric and geometric parts of the original geometric figure. Due to this, the parametric part of the model (which determines all the properties and connections of the object of modeling) remains unchanged when the initial points of the geometric figure change. This allows for a convenient analysis of the system activity over time by simply changing the coordinates of the source points.Using the above research results, a compositional method of geometric modeling (KMGM) is developed, the difference of which from existing methods is that it combines the factors at the final stage of formation of a composite geometric model. Compositional geometric modeling is implemented according to the modular principle, in which heterogeneous factors are involved sequentially according to the levels of decomposition of the system, object. The specified method of successive integration of factors allows to add an unlimited number of heterogeneous factors to the composite geometric model and create multilayer multi-factor geometric models. The principles of compilation of descriptions and creation of the structure of modules for composite geometric models are formulated, the schemes of their construction and the methods of geometrical formalization in the BN-matrix form are proposed for them. The given gives the opportunity to take into account a sufficiently large number of heterogeneous factors for modeling systems and objects, which promotes the adoption of more motivated management decisions, the introduction of which will increase the economic effect of the results of the system, the object. The monofactor principle of constructing composite geometric models in the BN-matrix form provides an opportunity for a deeper study of the influence of a separate factor on the work of the system, the object, which results in changes in the structure of the system, in order to improve the functioning of the system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Пазюк В. М. 
Теплотехнічні основи сушіння насіннєвого зерна / В. М. Пазюк. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена розв'язанню науково-прикладної проблеми підвищення інтенсивності та енергетичної ефективності сушіння насіння зернових, олійних, овочевих та технічних культур з збереженням високої схожості посівного матеріалу.Поставлена проблема вирішується через визначення оптимальних режимів сушіння насіння зернових, олійних, овочевих та технічних культур та розробки енергозберігаючих теплотехнологій із застосуванням теплових насосів з метою збереження високої якості матеріалу.В роботі наведені результати експериментальних та теоретичних досліджень основних закономірностей сушіння насіння зернових, олійних, овочевих та технічних культур, сформульована математична модель процесу і визначені раціональні параметри сушіння, проведені дослідження тепломасообмінних процесів, розроблені енергоефективні режими сушіння, нові теплотехнології та обладнання з використанням теплових насосів.На основі проведених комплексних досліджень на конвективному сушильному стенді розроблена інженерна номограма визначення граничнодопустимої температури нагрівання насіння зернових культур із даних експериментальних досліджень кінетики процесу та якісних характеристик матеріалу. За результатами експериментальних досліджень виготовлені сушильні стенди із тепловим насосом та випробовувані розроблені енергоефективні режими сушіння з високою схожістю насіння зернових, олійних, овочевих та технічних культур.Розроблена теплотехнічна схема п'ятизонної шахтної зерносушарки безперервної дії продуктивністю 15,5 т/год. для сушіння насіння зернових, олійних та технічних культур із використання теплового насоса та газового двигуна генератора ДвГА – 315. Енергоефективність процесу сушіння насіннєвого матеріалу забезпечується розподілення потоків виробленої теплової енергії газового двигуна генератора і направлення в 1,3,4 зону сушіння шахти зерносушарки із застосування ступеневих режимів сушіння. Розраховані питомі витрати теплоти складають 3024 кДж/кг вип. вологи, очікуваний економічний ефект від впровадження 858127 грн., при терміні окупності капітальних вкладень 5,5 року. Для виробництва насіння овочевих культур розроблені 3 енергоефективні безвідходні технології переробки томатів, гарбуза та перцю із встановлення теплових насосів. На собівартість насіння овочевих культур найбільше впливає вартість палива та сировини, а також заробітна плата працівників. Зниження собівартості можливо через застосування енергоефективних режимів сушіння із тепловими насосами та використання відходів виробництва.^UThe dissertation is devoted to solving of the scientific and applied problem of increasing the intensity and energy efficiency of drying seeds of cereals, oilseeds, vegetables and technical crops with the preservation of high similarity of the sowing material.The problem is solved by determining the optimal drying regimes of seeds of cereals, oilseeds, vegetables and technical crops and the development of energy-saving heat technology drying with the use of heat pumps for the purpose to preservation high quality properties of material.For the first time, stepped drying regimes for seeds of cereals, oilseeds, vegetables and industrial crops have been developed, which allowed to obtain a similarity of seed material 98 - 100%, with a reduction in the drying time of 1.7 - 3.4 times and energy consumption by 62%.The dissertation presents the results of experimental and theoretical studies of the basic laws of drying seeds of cereals, oilseeds, vegetables and technical crops; the mathematical model of the process is formulated and the rational parameters of drying are determined, researches of heat-mass-exchange processes are carried out, energy-efficient drying regimes, new heat engineering and equipment with the use of heat pumps are developed.On the basis of the complex research carried out on the convective drying stand, an engineering nomogram for determining the permissible temperature of heating of seeds of grain crops was developed from experimental studies of kinetics of the process and qualitative characteristics of the material.According to the results of experimental research, drying stands with a heat pump are made and energy-efficient drying regimes with a high similarity of grain seeds, oilseeds, vegetables and industrial crops was tested.Energy-efficient drying modes have been developed using heat pumps for drying seeds of cereals, oilseeds, vegetables and industrial crops, in particular for drying pumpkin seeds, a drying regime of 60/40°C was used. Consumption of heat is lower than the standard values for seed grain by 40%. High seed germination is ensured at 100% level.Calculations of specific heat consumption during drying of seed material in a heat pump are 3675 - 3700 kJ / kg of evaporated moisture.The heat engineering scheme of the five-zone mining grains of continuous action with the productivity of 15.5 t/h is developed. for the drying of seeds of cereals, oil and technical crops using the heat pump and the gas engine of the generator DvGA-315. The energy efficiency of the drying process of seed material is ensured by the distribution of flows of the generated thermal energy of the gas engine of the generator and directed into the 1,3,4 zone of drying of the grain dryer from the application of stepped drying modes.The calculated specific heat consumption is 3024 kJ/kg of power moisture, expected economic effect from the implementation of 858127 UAH, with a period of payback of capital investments 5.5 years.For the production of vegetable seeds, 3 energy-efficient non-waste technologies for the processing of tomatoes, pumpkin and pepper from the installation of heat pumps have been developed. The cost of seeds of vegetable crops is most influenced by the cost of fuel and raw materials, as well as the wages of employees. Cost reduction is possible due to the use of energy-efficient drying modes with heat pumps and the use of waste products.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Матющенко Д. М. 
Напружено-деформований стан карнизних вузлів гнутоклеєних рам з клеєної деревини / Д. М. Матющенко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженням напружено-деформованого стану (НДС) карнизних вузлів гнутоклеєних рам з клеєної деревини. Дисертаційну роботу виконано з метою встановлення дійсного напруженого стану карнизних вузлів та удосконалення методики розрахунку гнутоклеєних рам з врахуванням складного напруженого стану (СНС). Для виконання поставленої мети здобувачем вирішувались задачі з розробки алгоритму розрахунку гнутоклеєних рам за допомогою програмних комплексів, які базуються на методі скінчених елементів (МСЕ), а саме ЛІРА-САПР 2016 та виконання аналізу експериментальних даних гнутоклеєних рам типу ДГРП (гнутоклеєні рами з стійко-карнизним блоком). На підставі чисельних досліджень автором дисертації доведено, що розрахунок внутрішніх зусиль в карнизному вузлі гнутоклеєних рам необхідно виконувати в програмних комплексах, які базуються на МСЕ з врахуванням геометричної нелінійності. Внаслідок аналізу експериментальних даних встановлено характер руйнування та небезпечні ділянки карнизного вузла з точки зору безвідмовності конструкції. Проведено порівняльний аналіз чисельних та експериментальних даних за допомогою програмного комплексу ЛІРА-САПР 2016, що дало змогу обґрунтовано застосувати вище наведений програмний комплекс для розробки практичних рекомендацій та інженерної методики.На підставі чисельних досліджень розрахункової системи «основа–фундамент–надземні конструкції» в програмному комплексі ЛІРА-САПР 2016, досліджено вплив нерівномірних осідань фундаментів на НДС карнизних вузлів гнутоклеєних рам. За результатами якого доведена необхідність обмеження деформацій ґрунтової основи.Опираючись на результати проведених чисельних досліджень, автором була уточнена інженерна методика розрахунку гнутоклеєних рам з складанням відповідного алгоритму. Визначені небезпечні місця з точки зору складного напруженого стану для гнутоклеєних рам з показником кривини менше 4 та більше 4.^UThe thesis is devoted to the investigation of the strained deformed state (SDS) of the cornice units of curved glued frames made of glued wood.The dissertation work was done to establish the actual stress state of the cornice unit and to improve the methodology for calculating the bent glued frames, taking into account the complex stress state.To accomplish the goal, the applicant sought to develop an algorithm for calculating bended glued frames by means of software complexes based on the finite element method, namely, LIRA-CAD 2016, and performing an analysis of the experimental data of bent glued frames of the DGRP type (curved glued frames with rack casing block). On the basis of numerous studies, the author of the dissertation proved that the calculation of internal forces in the cornice unit of bent bending frames must be carried out in software complexes, which are based on the finite element method, taking into account geometric nonlinearity. Due to the analysis of experimental data, the nature of the destruction and the dangerous parts of the cornice assembly in terms of non-failure of the structure are established. A comparative analysis of numerous and experimental data with the help of the software complex LIRACAD 2016 has been carried out, which allowed us to apply the above reduced software complex for the development of practical recommendations and engineering methods.On the basis of numerical researches of the "base-foundation-overground structures" settlement system in the software complex LIRA-CAD 2016, the influence of uneven settling of foundations on the stressed deformed state of cornice units of bending glued frames has been investigated. According to the results of which the necessity to limit the deformations of the soil foundation has been proved.Relying on the results of the numerical studies, the author specified the engineering method for calculating bent glued frames and compiling the corresponding algorithm. The dangerous places from the point of view of the complex stress condition for the bent glued frames with the index of curvature have been determined less than 4 and more than 4.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Міщенко О. Г. 
Моделювання транспортних шляхопроводів при територіальному плануванні / О. Г. Міщенко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.01.01 – прикладна геометрія, інженерна графіка. – Київський національний університет будівництва і архітектури. – Київ, 2021.Робота присвячена розробленню теоретичних основ геометричного моделювання оптимальних дискретних траєкторій транспортних мереж на площині, спеціально дискретно представлених поверхнях з погляду оптимального (мінімального) шляху сполучення, зокрема:– досліджено та визначено геометричні параметри, характерні обмеження для різних видів транспортних мереж (залізниці, автомобільних доріг, монотранспорту, трубопроводів тощо);– запропоновано геометричну модель для визначення оптимальних дискретних траєкторій шляхів сполучень за допомогою оптимізаційних способів для площини та плаского рельєфу, з урахуванням перешкод;– удосконалено методику побудови дискретної поверхні залежно від природних перешкод, яку використовують для оптимальної транспортної мережі;– запропоновано методику та алгоритм визначення оптимальних траєкторій транспортних мереж за допомогою оптимізаційних способів для неплаского рельєфу, з урахуванням перешкод;– запропоновано концепцію оптимізації шляхопроводів (залізниці, автомобільної дороги, монотранспорту, трубопроводів тощо) на непласкому рельєфі, з урахуванням перешкод із використанням нейронних мереж;– розроблено методику використання різних типів оптимізаційних задач для визначення оптимальних шляхів.Результати роботи впроваджено у процес проєктування транспортних мереж; у методичні вказівки для підготовки фахівців будівельного профілю в Україні; у практику архітектурно-будівельного проєктування транспортних шляхів.Ключові слова: оптимізація траєкторії транспортних мереж, дискретно представлена поверхня, геометричні параметри шляхів сполучень, шляхопроводи, багатопараметрична оптимізація, геометричне моделювання.^UThe dissertation on competition of a scientific degree of the candidate of technical sciences on a specialty 05.01.01 – applied geometry, engineering graphics. – Kyiv National University of Construction and Architecture. – Kyiv, 2021.The formation of optimal trajectories of transport routes will significantly improve the quality of transport services and transport connections for mass construction of various types of overpasses, which should have a positive impact on the economic component of both freight and passenger traffic, and contribute to building quality infrastructure in our country.In a practical sense, modeling the optimal trajectories of different types of transport, taking into account their geometric parameters will allow more accurate coordination of design solutions with natural terrain and overcoming artificial obstacles, which is now one of the urgent requirements in large-scale construction and reconstruction of transport infrastructure.The result of the research performed in the work is the solution of an urgent scientific and technical problem of improving the quality of design and reducing the cost of transport connections by determining the optimal trajectory of overpasses. The work is devoted to the development of theoretical bases of geometric modeling of optimal discrete trajectories of transport networks on the plane, specially discretely presented surfaces from the point of view of the optimal (minimum) way of connection for implementation in the design process.In the scientific sense, these developments set the direction for further research in the field of discrete surface modeling in the field of optimal tracing for different types of transport, and in practice - serve as a basis for improving the design of overpasses in spatial planning of roads, namely: – geometrical parameters, characteristic restrictions for different types of transport networks (railway, highway, monotransport, pipelines, etc.) are investigated and determined; – the geometrical model for definition of optimum discrete trajectories of ways of connections by means of optimization methods for a plane and a flat relief taking into account obstacles is offered;– the technique of construction of a discrete surface depending on natural obstacles which is used for an optimum transport network is improved;– the technique and algorithm of definition of optimum trajectories of transport networks by means of optimization methods for a non-flat relief taking into account obstacles are offered; – the concept of optimization of overpasses (railway, highway, monotransport, pipelines, etc.) on a non-flat relief taking into account obstacles with use of neural networks is offered; – developed a method of using different types of optimization problems to determine the optimal ways.The practical significance of the results: Engineering automated interactive method of designing the optimal trajectory of transport connections on the terrain and plane has been developed. The programs for definition of an optimum discrete trajectory of ways of communication on criterion of minimization of length and cost and increase of economy of transport networks and application in designing are created. The methodological bases for determining the optimal trajectory of movement among artificial obstacles have been improved. The results of scientific researches on optimization of a trajectory of a transport way in educational process and project practice are introduced.The results of the work are implemented: LLC «PEK ENGINEERING» Kyiv, st. Dniprovska embankment, bldg. 25B, office 30, where the results of scientific research were used in the development of residential infrastructure planning in Solomyanskyi district of Kyiv; LLC «SMU 2194», which used the developed geometric models of the optimal discrete trajectory on the terrain, taking into account obstacles, computer algorithms and methods of optimization of transport networks in the design of overpasses in Berdychiv; in the design and construction department of the subsidiary «Oil Exporters Limited», where the results of scientific research were used in the design work in the construction of a residential complex in the Sviatoshynskyi district of Kyiv.Key words: optimization of trajectory of transport connections, discretely presented surface, geometrical parameters of transport connections, overpasses, multiparametric optimization, geometric modeling.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Анненков А. О. 
Теорія і практика застосування ГНСС-технологій в задачах геодезичного моніторингу інженерних споруд / А. О. Анненков. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі вирішено науково-прикладну проблему застосування ГНСС-технологій при розв'язанні завдань геодезичного моніторингу інженерних споруд.Виконано аналіз сучасного стану проблеми моніторингу інженерних споруд та визначено основні фактори, що призводять до виникнення аварійних ситуацій та ускладнення експлуатації споруд.Виконано аналіз систем координат та розроблено і досліджено математичні моделі перетворення висот, що дозволило розробити практичні рекомендації щодо використання глобальних моделей геоїда при виконанні геодезичного моніторингу.Значну увагу приділено питанню оптимізації ГНСС мереж. Проведено теоретичне та експериментальне дослідження методів оптимізації геодезичних мереж методом статистичних випробувань.Розроблено математичні моделі та методики аналізу деформаційних процесів територій зведення та експлуатації інженерних споруд.Для забезпечення технології геодезичного моніторингу засобами ГНСС запропоновано технологічну схему моніторингу та методики попереднього розрахунку точності ГНСС-спостережень методом PSO та попереднього розрахунку точності комбінованих наземних та ГНСС-спостережень.Удосконалено математичні моделі прогнозування деформаційних процесів на прикладі результатів експериментальних спостережень за різними типами інженерних споруд, отриманих засобами ГНСС-технологій. Досліджено математичні моделі, що базується на використанні фільтрації за Калманом та штучних нейронних мереж.Ключові слова: моніторинг, інженерна споруда, ГНСС-моніторинг, деформація, розрахунок точності, метод Монте-Карло, метод скінчених елементів, штучна нейронна мережа, фільтрація за Калманом.^UIn the dissertation, the scientific and applied problem of using GNSS technologies to solve the problems of geodetic monitoring of engineering structures has been solved.The state-of-the-art analysis of the problem of monitoring engineering structures has been carried out. Methods of geodetic monitoring are classified, and the place of GNSS technologies in solving problems of geodetic monitoring has been determined.The analysis of coordinate systems has been carried out, and mathematical models for the transformation of heights have been developed and investigated, making it possible to develop practical recommendations for the use of global geoid models when performing geodetic monitoring employing GNSS and combining GNSS and terrestrial observations.Mathematical models and methods of analysis of deformation processes in the territories of construction and operation of engineering structures have been developed. Mathematical models are based on the use of equations of the stress-strain state for plane and spatial models and the finite element method.To provide the technology of geodetic monitoring employing GNSS, a technological scheme of monitoring and methods of preliminary calculation of GNSS observations' accuracy by the PSO method.Mathematical models for predicting deformation processes have been improved on the example of the results of experimental observations of various types of engineering structures obtained through GNSS technologies. Mathematical models based on the use of Kalman filtering and artificial neural networks have been investigated.Experimental studies of GNSS technologies have been carried out when creating GNSS networks when performing geodetic monitoring of territories to construct and operate engineering structures, high-rise buildings, and large sports facilities.Keywords: monitoring, engineering structure, GNSS monitoring, deformation, accuracy calculation, Monte Carlo method, finite element method, artificial neural network, Kalman filtering.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Немчук О. О. 
Визначення залишкової міцності розрахункових металоконструкцій портових кранів, працюючих в умовах наднормативної експлуатації / О. О. Немчук. — Б.м., 2021 — укp.

В роботі вирішено важливу науково-технічну проблему в системі експлуатації піднімально-транспортних машин морських портів – визначення залишкової міцності великогабаритних металоконструкцій портових кранів в умовах їх наднормативної експлуатації. Вирішення проблеми полягає в створені ефективного методу технічного діагностування, розвитку теорії та практики методів розрахунку залишкової міцності металоконструкцій. Встановлено кореляцію між ступенем експлуатаційної деградації сталей портових кранів і певним рівнем експлуатаційної напруженості металу різних елементів конструкції в діапазоні від 50 до 150 МПа: що вище рівень напружень, тим нижчий рівень опору крихкому руйнуванню. Виявлено інтенсивніше експлуатаційне зниження ударної в'язкості тривало експлуатованих сталей випробуваннями зразків, вирізаних поперек напряму вальцювання прокату. На цій основі для оцінювання опору крихкому руйнуванню сталей портових металоконструкцій слід віддавати перевагу випробуванням поперечних зразків.Досліджено вплив тривалої експлуатації і багатоциклового навантаження в лабораторних умовах на електрохімічні характеристики сталей, які використовуються в кранобудівництві, і встановлено, що поляризаційний опір є чутливим інформативним параметром для оцінювання експлуатаційної деградації сталей портових кранів. Побудована кореляційна залежність між ним і зміною ударної в'язкості, яка послужила основою для розроблення неруйнівного методу діагностування деградації сталей тривало експлуатованих портових кранів. Розроблено і впроваджено методику вимірювання поляризаційного опору сталей металоконструкцій портових кранів в польових умовах. На прикладі різних перевантажувальних портових машин проведена інженерна апробація запропонованого електрохімічного методу діагностування експлуатаційної деградації механічних властивостей сталей морських портових кранів.^UThe paper solves an important scientific and technical problem in the system of operation of hoisting and transport machines of seaports - determining the residual strength of large metal structures of port cranes in terms of their excessive operation. The solution is to create an effective method of technical diagnosis, development of theory and practice of methods for calculating the residual strength of metal structures.Practice shows that the existing regulations do not provide structural strength of cranes, as they do not take into account the operational degradation of the mechanical characteristics of steels. It is established that the traditional characteristics of strength and ductility change slightly, but the toughness is catastrophic, which is the main reason for the sudden destruction of metal structures. Microfractographic analysis substantiates the reason for the sharp decrease in the resistance to brittle fracture of rolled steel steels - microbundling between the fibers of the structure and elongated non-metallic inclusions in the rolling direction.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Магалов А. М. 
Геометричні моделі маршрутів постачання будівельних матеріалів при новому будівництві / А. М. Магалов. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.01.01 – прикладна геометрія, інженерна графіка. – Київський національний університет будівництва і архітектури. – Київ, 2021.Методи прикладної геометрії та графічних технологій набувають дедалі більшого значення у вирішенні багатьох проектних та організаційно-технологічних проблем будівництва. У дисертації вирішено актуальне науково-прикладне завдання підвищення ефективності геометричного моделювання процесів постачання будівельних матеріалів при спорудженні нових об'єктів. Виконано аналіз літературних джерел за обраною темою наукового дослідження. Доведено, що визначення раціональних маршрутів доставляння різноманітних будівельних матеріалів та виробів потребує детального оцінювання багатьох суттєвих факторів. Обґрунтовано можливість успішного розв'язання зазначених складних технічних завдань геометричними засобами. З цією метою розроблено теоретичні положення запропонованого підходу, напрацьовано нові способи, прийоми, алгоритми та методики, створено належні геометричні моделі.Одержані результати впроваджено у практику будівництва та в освітній процес університету, що підтвердило їх достовірність і науково-практичну значущість. Визначено перспективи подальшого розвитку виконаних розвідок стосовно вдосконалення математичного апарату, його адаптації до сучасних систем автоматизованого архітектурно-будівельного проектування, розширення застосування на виробництві.Ключові слова: геометричне моделювання, транспортні мережі, маршрути постачання, будівельні матеріали та вироби, нове будівництво.^UThesis for the degree of a candidate of eengineering sciences in specialty 05.01.01 – applied geometry, engineering graphics. – Kyiv National University of Construction and Architecture. – Kyiv, 2021. The construction of new residential buildings, industrial and social facilities, engineering structures, etc. is an integral part of the sustainable development of society. In this case, various building materials are used, both natural (sand, gravel, stone, etc.) and artificial (cement and lime mortars, reinforced concrete, metal, ceramic, wood, plastic products, etc.). This branch of the national economy is characterized by a wide range of materials used and the need for proper delivery to construction objects. These processes are characterized by the need for significant material, human, financial and other resources. Therefore, the issue of reducing the corresponding costs is an urgent scientific and applied problem.One of the areas of its successful solution is the means of geometric modeling, which are used to optimize the routes of supply of materials for new construction, which is the topic of this scientific research. Its subject is concretized on the use of road transport as the most common in the regions where materials and products come to construction objects from places located at relatively short distances. The advantage of the approach proposed in the dissertation is that the latter can be extended, with the implementation of certain necessary refinements, also to rail, water and even air traffic. This emphasizes the importance and practical significance of the performed scientific research.The dissertation was completed at the Department of Architectural Structures of the Kyiv National University of Construction and Architecture in accordance with the research topic «Development of geometric models of complex objects and processes». The objectives of the study are due to the need to improve geometric models for the supply of building materials during new construction.The following tasks are defined for this purpose: to analyze the current state of geometric modeling of the delivery of building materials; to develop theoretical provisions, new geometric methods, techniques and algorithms for modeling the supply of building materials; to create models that implement the proposed mathematical apparatus; to implement the results obtained in practice; to determine the prospects for the further development of the scientific work.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Андропова О. В. 
Формування геометрії проєктного простору в забудові при вирішенні задач інсоляції / О. В. Андропова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.01.01 "Прикладна геометрія, інженерна графіка" – Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, 2021.Дисертаційна робота присвячена моделюванню геометричної форми інсоляції об'єктів за умов непорушення нормативних вимог до інсоляції в існуючих будівлях та на прилеглій території. Введено поняття «Проектного простору», в межах якого архітектор може створювати новий будинок не хвилюючись про порушення інсоляційних норм на існуючих об'єктах. Побудова проєктного простору є зворотною задачею інсоляційних розрахунків. Пряма задача вирішує питання перевірки впливу вже запроєктованої будівлі на інсоляцію оточуючих архітектурних об'єктів. І якщо нова будівля порушує інсоляційні норми в існуючих будинках та на майданчиках, то виникає необхідність корегування, інколи дуже суттєвого, проєктного рішення нової будівлі, а інколи, навіть, зовсім відмовлятися від його будівництва. Вирішення зворотної задачі – геометричного моделювання проєктного простору майбутньої забудови, дозволяє оптимізувати зусилля та час на виконання проєкту та подальше будівництво. Розроблені методи геометричного моделювання проєктного простору нової будівлі або групи будівель та території в існуючій забудові дають можливість ще на початкових етапах проєктування врахувати містобудівні інсоляційні обмеження, що впливають на проєкт. Розроблено дві моделі і алгоритми побудови геометричної форми проєктованого об'єкта за допомогою сонячної карти: визначення максимальних позначок секцій при відомому плані нового будинку та визначення форми проєктного простору над ділянкою забудови.В дисертаційній роботі проведено аналіз основних методів розрахунку інсоляції, показані відмінності методів, їх недоліки та переваги. Встановлено, що при інсоляційних розрахунках прийнято вважати, що час інсоляції приміщень дорівнює часу інсоляції певної розрахункової точки (РТІ), яка, найчастіше приймається у центрі світлопрорізу. Однак бувають випадки коли РТІ не інсолюється, але сонячні промені потрапляють у приміщення, перетинаючи певну граничну поверхню в межах світлопрорізу (ГПІ), тобто приміщення інсолюється. Це призводить до похибок. У зв'язку з цим розроблено математичну модель перетворення простору, при якому ГПІ стискається у РТІ, а оточуючи затінюючи елементи отримають форму, при яких тривалість інсоляції РТІ дорівнює тривалості інсоляції ГПІ. Це дає можливість визначити повну тривалість інсоляції на основі сонячних карт. Для реалізації перетворення простору в комп'ютерних програмах розроблено математичну модель перетворення простору, що дозволило автоматизувати побудови МТМ, наданий аналіз побудов для різного типу світлопрорізів. Приклади побудов створені в програмному комплексі Mathematica.^UThe dissertation on competition of a scientific degree of the candidate of technical sciences on a specialty 05.01.01 "Applied geometry, engineering graphics" - Kiev national university of building and architecture, Kiev, 2021.The dissertation is devoted to modeling the geometric shape of insolation of objects under conditions of non-violation of regulatory requirements for insolation in existing buildings and the surrounding area. The concept of "Project Space" has been introduced, within which an architect can create a new house without worrying about violations of insolation regulations on existing facilities. Construction of the design space is the inverse of the insolation calculations.The direct task is to check the impact of the already designed building on the insolation of the surrounding architectural objects. And if the new building violates the insolation standards in the existing buildings and on the sites, then there is a need to adjust, sometimes very significant, the design solution of the new building, and sometimes even to abandon its construction altogether. Solving the inverse problem - geometric modeling of the design space of future construction, allows you to optimize the effort and time for project implementation and further construction. Developed methods of geometric modeling of the design space of a new building or group of buildings and areas in existing buildings make it possible at the initial stages of design to take into account urban insolation constraints that affect the project.Two models and algorithms for constructing the geometric shape of the projected object with the help of a solar map have been developed: determining the maximum marks of sections with a known plan of a new house and determining the shape of the project space above the building site. In the dissertation the analysis of the basic methods of calculation of insolation is carried out, differences of methods, their lacks and advantages are shown. It is established that in insolation calculations it is considered that the insolation time of the premises is equal to the insolation time of a certain calculation point of insolation (CPI), which is most often taken in the center of the aperture. However, there are cases when RT is not insolated, but the sun's rays enter the room, crossing a certain boundary surface of insolation within the aperture (BSI), so the room is insolated. This leads to errors. In this regard, a mathematical model of space transformation has been developed, in which BSI is compressed in CPI, and the surrounding shading elements will take the form in which the duration of CPI insolation is equal to the duration of BSI insolation. This makes it possible to determine the total duration of insolation based on solar maps. To implement the transformation of space in computer programs developed a mathematical model of the transformation of space, which allowed to automate the construction of maximum shading map, provided an analysis of constructions for different types of openings. Examples of constructions are created in the Mathematica software package.A mathematical model of the construction of a shadow mask of an opening on the celestial sphere and its projection on a horizontal plane with the center of projection in the nadir is developed. This model is implemented in the Mathematica software package. An algorithm for selecting the simplest method of calculating insolation depending on the initial conditions is proposed. A method of constructing a project space using the boundary surface of insolation is proposed. A model for constructing reflections of sunlight from building facades to obtain zones of overheating in the environment has been developed.Based on the selection from the congruence of reflected rays of the surfaces of rays reflected from the flat lines of generatrises on the analytical surfaces of reflectors, a mathematical model of reflections of sunlight from different types of reflective screens is proposed. This model is used to model areas of overheating of premises or building areas by reflected sunlight from the surfaces of facades.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Бандура В. М. 
Науково-практичне обґрунтування енергоефективних технологій переробки олійної сировини на основі механічних таелектромагнітних інтенсифікаторів / В. М. Бандура. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі поставлені й вирішуються завдання підвищення енергоефективності переробки олійних культур, зниження затрат енергії на процеси сушіння та екстрагування соняшнику, ріпаку та сої, створеннязразків техніки та методів їх розрахунку. Методами енергетичного менеджменту проведені системні дослідженняі встановлені енергоємні об'єкти. Рішення завдань в роботі проводилось за загальною схемою: «фізична і математична модель – експеримент – узагальнення та інженерна методика – створення експериментального зразка». Математичне моделювання ґрунтувалось на використанні класичних диференційних рівнянь. Експериментальне моделювання проводилось із залученням методів теорії подібності. Проблема підготовки олійного насіння (сушіння) до переробки наолійноекстракційних заводах вирішена за допомогою інтенсифікаторів інфрачервоної (ІЧ) та мікрохвильової (МХ) дії. Виготовлені та пройшли апробацію в умовах виробництва експериментальні зразки ІЧ сушарок та МХекстрактор. Розроблено їх типорозмірний ряд. Проблема вилучення олії з макухи ріпаку та сої вирішена за допомогоюмікрохвильових (МХ) інтенсифікаторів періодичної та безперервної дії. Емпіричні моделі отримані на основі методу «аналізу розмірностей». Доведено економічну ефективність використання розроблених інноваційних зразків техніки і технології на олійножирових підприємствах.^UThe oil and fat industry plays one of the key roles in Ukraine and it is one of he leading and mobile ones in the agro-industrial complex of the country. This is probably the only industry that is experiencing sustainable growth even underconditions of the global financial crisis. Currently, the problem of energy conservation is very urgent, which requires some restructuring in all industries as well as the widespread introduction of energy-efficient equipment and technology. The tasks of energy efficiency increase when processing oilseeds, reduction of energy consumption when drying and extracting sunflower, rape and soybean, creation of samples of equipment and methods of their calculation have been setand solved in the thesis. Contradictions that exist between the need to increase the cost of the dryingagent to intensify heat and mass transfer and the attempt to reduce heat loss with he drying agent of the installation can be solved by traditional methods. Therefore, the research work considers the prospects and problems of drying with energyupply using mechanical and electromagnetic intensifiers. Therefore, it is very important to conduct the research in order to ensurefurther improvement of the technique and technology of drying sunflower, rapeseed and soybean as the crops that are most often used as raw materials for oil processing and production by developing new drying methods and new constructions of dryers, as well as drying technologies, carrying out measures aimed at reducing the specific energy consumption for the drying process. It has been found that volumetric methods of heat supply are promising for drying oilseed crops (sunflower, rapeseed and soybean), among which infrared and microwave ones have become the most widespread in the food and processingndustries in recent years. They can provide uniform heating of the whole grain. In addition, there is no need to use air as a heat agent, which significantly reduces energy consumption for the drying process and ensures the “purity” of dried seeds.n this regard, the combination of infrared or microwave heat supply combined with vibration activation of the environment appears to be promising. Since the extraction method remains the most waste-free in oil extraction echnologies, and in the case of low-oil soybean seeds it is the most convenient one, it is proposed to intensify this process. The study of the possibility of usingelectromagnetic radiation during the extraction of oil from industrial crops of oybean and rapeseed is a promising area. The use of the microwave field will enable both to increase production efficiency and reduce energy consumption for he process. Energy management methods have been used to conduct systematic research and to install energy-intensive facilities. The solution of the research problems has been carried out according to the general scheme: “physical and mathematical model – experiment – generalization and engineering technique – creation of the experimental sample”. Mathematical modeling is based on the use of classical differential equations. Experimental modeling is performed using the methods of similarity theory. It has been scientifically substantiated that intensification of mass transfer processes during dehydration and extraction is provided through the reduction of the internal diffusion resistance due to the directed energy effect of the electromagnetic field. The method of combined drying of soybean, sunflower and rapeseed in the apparatus using infrared and microwave power supply has beendeveloped for the first time; a mathematical description of drying kinetics, which determines the moisture content, grain temperature and air temperature in dryers of periodic and continuous action with the supply of mechanical and ele ctromagneticintensifiers, has been presented; methods of experimental modeling for determination of diffusion and mass yield coefficients in the processes of seed drying and extraction of rapeseed and soybean oil have been developed. The research work has further developed mathematical modeling of the infrared drying process in the mobile layer of raw materials using similarity numbers, research by “dimensional analysis” in order to obtain equations in generalized variables to calculate combined extraction processes in terms of volumetric microwave energy supply in raw material extraction modes, in the system “cake-ethanol, hexane”.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Дідура Р. В. 
Дорожні ландшафтно-інженерні системи: структура, оптимізація (на прикладі автотраси Київ – Одеса) / Р. В. Дідура. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації сформульовані теоретико-методологічні основи дослідження дорожніх ландшафтних систем та отримані практичні результати, які дали можливість розкрити проблематику взаємодії дорожньої ландшафтно-інженерної системи із довкіллям. Це дослідження спрямоване на встановлення особливостей розвитку, формування та функціонування дорожніх ландшафтів на прикладі дорожньої ландшафтно-інженерної системи Київ – Одеса.Сформована упродовж сторіч, мережа доріг, а потім і дорожніх ландшафтів України є не лише суттєвою складовою єдиної транспортної системи, але й невід'ємною частиною сучасного ландшафту. Дорожні ландшафти формують каркас антропогенних ландшафтів України, мають важливе соціально-економічне значення й впливають на здоров'я людей. Разом, це вимагає їх детальних досліджень, зокрема й з ландшафтознавчого погляду. Загалом, дорожні ландшафти складна і динамічна природно-господарська система в структурі якої чітко прослідковуються три складові (підсистеми): дорожні ландшафтно-інженерні й дорожні ландшафтно-техногенні системи, які інколи відомі під однією назвою – дорожні ландшафтно-технічні системи (ДЛІС, ДЛТС, ДЛІС+ДЛТС=ДЛТхС) і власне дорожні ландшафти. Основну суть й визначальні ознаки дорожніх ландшафтів буд-якої території, зокрема й України, формують ДЛІС. Одній з найпотужніших в Україні, сформованих у результаті функціонування автотраси Київ – Одеса, присвячене це дослідження.ДЛІС – зонально-азональні структури техногенного походження і їх пізнання можливе на геотехнічному рівні, що охоплює знання природничої географії, ландшафтознавства, техніки, економіки, екології тощо, а також ландшафтно-геодинамічного, ландшафтно-геохімічного, ландшафтно-екологічного, геоінформаційного та інших підходів, традиційних та специфічних принципів і методів, серед яких принцип сумісництва, історизму, генетичний та ін.Дорожня ландшафтно-інженерна система Київ – Одеса «вписана» в території із складною мозаїкою геокомпонентів та ландшафтною структурою. Її фундамент складають докембрійські породи Українського кристалічного щита і леси та лесоподібні суглинки та різноманітні глини палеогену і неогену. У північній (Київ – Умань) частині ДЛІС поверхневі форми представлені рівнинними вододілами Придніпровської височини, а у південній (Умань – Одеса) відрогами південної частини Подільської височини, які найбільше ускладнюють розбудову ДЛІС «Київ – Одеса». Територія ДЛІС перетинає лісостепову й північну частину степової природної зони. У межах України, дорожня ландшафтно-інженерна система Київ – Одеса найскладніша за структурою, процесом розбудови та затратами.^UThe theoretical-and-methodological bases of the study of road landscape systems were formulated and practical results which gave the possibility to open problems of interaction of road landscape-engineering system with environment were obtained in the dissertation. This study was aimed at establishing the features of development, formation and functioning of road landscapes on the example of the road landscape-engineering system of Kyiv - Odesa.The system of roads formed over the centuries and then the road landscapes of Ukraine is not only an essential component of a single transport system, but also an integral part of the modern landscape. Road landscapes form the framework of anthropogenic landscapes of Ukraine, have important social-and-economic significance and affect human health. Together, this requires their detailed research, including from a landscape science point of view.In general, road landscapes are a complex and dynamic natural-and-economic system in the structure of which three components (subsystems) are clearly observed: road landscape-engineering and road landscape-technogenic systems, which are sometimes known under one name – road landscape-technical systems (RLES, RLTS, RLES+RLTS=RLTchS) and actually road landscapes. RLES form the main essence and defining features of road landscapes of any territory, including Ukraine. This study is dedicated to one of the most powerful highway in Ukraine that is Kyiv – Odesa formed as a result of the operation.RLES are zonal-and-azonal structures of technogenic origin and their knowledge is possible at the geotechnical level which includes knowledge of natural geography, landscape science, technology, economics, ecology, etc., as well as landscape-and-geodynamic, landscape-and-geochemical, landscape-and-ecological, geoinformative and other approaches, traditional and specific principles and methods, with the principle of combination, historicism, genetic, etc. among them.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського