Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (73)Книжкові видання та компакт-диски (42)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>A=НІКОЛЬСЬКИЙ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
1.

Нікольський Ю. В. 
Моделі процесів аналізу даних із невизначеністю та надлишковістю: автореф. дис. ... д-ра техн. наук : 01.05.02 / Ю. В. Нікольський ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2010. — 36 с. — укp.

Вперше розроблено узагальнену математичну модель процесу аналізу даних, що дозволило використати її як основу для поширення досліджень з виявлення залежностей в об'єктах на конкретні предметні області. Запропоновано явне формулювання невизначеності та надлишковості даних у складі процесу аналізу, щодозволило застосовувати універсальні процедури їх виявлення, оцінювання й усунення. Вперше проблема забезпечення безпеки функціонування складної технічної системи сформульована та досліджена як модель процесу аналізу даних. Удосконалено формальний опис моделі онтології предметної області та введено її у модель процесу аналізу даних, що дозволило зменшувати надлишковість даних з урахуванням суб'єктивного впливу на вибір об'єктів та їх опис.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.6-01
Шифр НБУВ: РА374738 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
2.

Нікольський В.В. 
Основи створення пристроїв п'єзоактивної механіки для систем керування двигунами внутрішнього згоряння: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.13.05 / В.В. Нікольський ; Одес. нац. політехн. ун-т. — О., 2005. — 36 с. — укp.

Досліджено питання створення пристроїв п'єзоактивної механіки для систем керування двигунами внутрішнього згоряння, що сприяють підвищенню ефективності використання важких моторних палив та їх сумішей з урахуванням даних оцінки їх реологічних властивостей. Розроблено структурні схеми, математичні моделі та методику проектування реометрів і віскозиметрів на співвісних циліндрах з п'єзоелектричним приводом. Одержано методику визначення реологічних характеристик і коефіцієнтів динамічної в'язкості за механічними характеристиками п'єзоприводу, що мають лінійний вигляд. Створено комплекс реометрів на співвісних циліндрах з п'єзоелектричним приводом, а також пристрої для систем керування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О455.5-05 +
Шифр НБУВ: РА341152

Рубрики:

      
3.

Нікольський В.М. 
Репресивна діяльність органів державної безпеки СРСР в Україні (кінець 1920-х - 1950-ті рр.). Історико-статистичне дослідження: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / В.М. Нікольський ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2003. — 38 с. — укp.

зроблено дослідження репресивної діяльності ГПУ - НКВД - НКГБ - МГБ - КГБ на Україні в 1920 - 1950 рр., яке грунтується на документах статистичної звітності цих структур, що зберігаються в Державному архіві Служби безпеки України. Систематизовано наукові праці попередників та розроблено історіографічну схему досліджень визначеної проблеми, розкрито спрямування і суть окремих їїскладових. Узагальнено та проаналізовано кількісні показники арештів і обвинувачень, та їх зміни у різні періоди. Зроблено спробу з'ясувати масштаби таємної мережі органів держбезпеки. Досліджено згідно з прийнятою хронологічною концепцією, соціальну та національну спрямованість репресивної діяльності каральних органів в Україні та її реальні результати. Доведено суто бюрократичний характер структур держбезпеки та форми й методи фальсифікації ними результатів своєї діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.01-1я3 + Х621.162.012(2УК)я3 + Т3(4УКР)6-49,01 +
Шифр НБУВ: РА325444

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Нікольський А. Ю. 
Формування спеціальних умінь та навичок студенток вищих навчальних закладів у процесі початкового навчання плавання: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / А. Ю. Нікольський ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с.: табл., рис. — укp.

Вперше одержано дані про зв'язок плавально-координаційної схильності студенток 17 - 20-ти років до виконання локомоцій нижніми кінцівками в водному середовищі з морфофункціональними показниками. Виявлено ступінь впливу плавально-координаційної схильності в рухах нижніми кінцівками на процес формування плавальних умінь і навичок студенток. Обгрунтовано диференційну методику формування плавальних умінь і навичок студенток. Удосконалено організаційно-методичні засади процесу формування плавальних умінь і навичок студенток ВНЗ нефізкультурного профілю в процесі фізичного виховання. Дістали подальшого розвитку педагогічні технології формування спеціальних умінь і навичок студентської молоді вищих закладів освіти нефізкультурного профілю в процесі фізичного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.175.1
Шифр НБУВ: РА384904 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Бережний К. Ю. 
Моделі та засоби побудови комп'ютерної системи визначення реологічних характеристик суднових технічних рідин / К. Ю. Бережний. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуальної наукової-технічної задачі − створення комп'ютерної системи визначення реологічних характеристик суднових технічних рідин з підвищеними показниками роботи.Вперше отримана інформаційна модель комп'ютерної системи визначення реологічних характеристик суднових технічних рідин. Проведена її інтеграція в загальну структуру функціонування судна. Запропоновано метод автоматичного визначення та регулювання реологічних характеристик суднових технічних рідин.Отримали подальший розвиток алгоритми автоматичного визначення та регулювання реологічних характеристик суднових технічних рідин.Удосконалено математичну модель вимірювального зонду комп'ютерної системи визначення реологічних характеристик на співвісних циліндрах, які розташовані вертикально. Розроблено та запатентовано конструкцію вимірювального зонду. Створено макет комп'ютерної системи визначення реологічних характеристик в лабораторних умовах. Проведено комплекс порівняльних досліджень технічних рідин. Достовірність отриманих результатів підтверджена при електронному моделюванні в SimInTech control systems simulator.^UThe dissertation research is devoted to solving an actual scientific and practical problem - creation of a computer system for determining the rheological characteristics of ship's technical fluids with increased performance.The analysis of the current state of the systems of determination of coefficients of viscosity and rheological characteristics of ship's technical fluids has been carried out which showed that over the past ten years ultrasonic systems have been distributed on the basis of piezoelectric transformer with visco-elastic coupling, the disadvantage of which is the discrepancy of processes in the measuring probe real processes at the tribotehnical units of the fuel equipment which allows them to be used only in nominal mode after carrying out additional tests, the term of which reaches two to three weeks. The classification of measuring probes with a piezoelectric drive has been proved that there are currently no measuring probes with a linear drive of a moving cylinder, the processes in which are similar to processes in the real tribotehnical units of the fuel equipment.For the first time an informational model of the computer system for determining the rheological characteristics of ship's technical fluids has been obtained, on the basis of which it is possible to construct automated systems for the investigation of ship technical liquids as well as control their preparation before being supplied to fuel equipment. The integration of the developed model into the general structure of the ship's operation was carried out which allowed obtaining a detailed information model of the system for determining and controlling the rheological characteristics of ship's technical fluids.The method of automatic determination and adjustment of rheological characteristics of ship's technical fluids is proposed which allows it to be used in computer systems with the possibility of changing the parameters of the system in real-time and on-line modes as well as to increase the efficiency of fuel preparation and reduce the amount of harmful emissions into the environment.Further developed algorithms for the automatic determination and regulation of rheological characteristics of marine technical fluids based on the proposed method for the automatic determination and regulation of the rheological characteristics of ship's technical fluids which ensures the fulfillment of all prerequisites for the hardware and software implementation of the computer system for the determination and regulation of rheological parameters of the ship's technical liquids.The mathematical model of the measuring probe of the computer system for determining the rheological characteristics on coaxial cylinders which are arranged vertically and driven on a linear piezoelectric motor has been improved which made it possible to get rid of the fluid flow and to determine the rheological characteristics not only in the flow but also in the laboratory conditions in the range of technological temperatures of the operation of the fuel equipment which makes it possible to conduct preliminary tests of the fluid.The design of the measuring rheometer of a computer system for determining the rheological characteristics of ship's technical fluids based on a linear piezoelectric motor has been developed and patented and experimental research has been carried out.As a result of the hardware and software implementation of the developed theoretical positions a model of the computer system for determining the rheological characteristics in the laboratory was created. A complex of comparative studies of lubricating oil for refueling the lubricating system of a low-turning engine and after 2000 hours of work, heavy fuel and comparative studies of diesel fuel without impurities and admixtures based on aluminosilicates has been carried out; confirmed the influence of the mass of the measuring probe on the movement time of the moving cylinder at its vertical arrangement and it is the movement of the moving piston from the upper extreme position to the bottom and the counteraction when moving in the opposite direction. Probability of the obtained results is confirmed by electronic simulation in SimInTech control systems simulator.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Накул Ю. О. 
Моделі, методи та засоби побудови комп'ютерної системи контролю завантаження контейнеровозу / Ю. О. Накул. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуальної наукової-технічної задачі – створення моделей, методів і засобів забезпечення синхронного функціонування суднових та портових комп'ютерних систем для підвищення ефективності проведення завантаження суден контейнеровозів та забезпечення відповідності розташування на них контейнерів до норм безпеки морського перевезення.Вперше на основі використання топологічного аналізу функціональних елементів системи отримана інформаційна модель комп'ютерної системи контролю завантаження контейнеровоза, що дозволяє інтегрувати суднову комп'ютерну мережу в портову та отримувати дані про перебіг проведення вантажних операцій в режимі реального часу.Розроблено метод завантаження контейнерів, що передбачає контроль за всіма маніпуляціями, що здійснює машиніст крану та дозволяє підвищити ефективність процесу завантаження. Розроблено математичну модель системи завантаження контейнеровоза, що дозволяє визначати в режимі реального часу переважну більшість технічних параметрів судна після проведення завантаження: контроль за належною масою контейнерів, її рівномірний розподіл, відповідність контейнерів, які завантажуються, до обраних критеріїв оптимізації завантаження та інше. Отримала подальший розвиток математична модель остійності судна при розподілі ваги контейнерів, що дає можливість побудувати поверхню розподілу центрів тяжіння контейнерів для виявлення місць перевантаження та перевірки розподілу мас у відповідності до рекомендацій класифікаційних спілок. Також модель дозволяє визначити відхилення загального центру тяжіння навантаженого судна від номінального.Удосконалено математичну модель методу автоматичного позиціонування при завантаженні контейнерних суден у контейнерних терміналах. Розроблений алгоритм розрахунку координат контейнеру, який завантажується, дозволяє обрахувати координати контейнера в довільний момент часу, проте подібна процедура передбачає безперервну постійну роботу в режимі реального часу та потребує попереднього калібрування задля точного встановлення початків координат кожної з систем вимірювання та верифікації показань, які отримані від акселерометру.Розроблено апаратно-програмне забезпечення інтегрованої комп'ютерної мережі та системи, в яких реалізовані отримані метод та моделі побудови автоматичної системи контролю за процесом завантаження контейнеровоза.^UThe dissertation research is devoted to solving an actual scientific and practical problem – the development of models, methods and means for ensuring the synchronous functioning of ship and port computer systems for increasing the efficiency of carrying out unloading / loading works and ensuring that containers are placed in accordance with the safety norms of container shipping.An analysis of existing models of loading control systems and systems of accounting and planning of container placement on container vessels was carried out. As a result of the synthesis of the analyzed data, there was found a lack of scientific decisions regarding the automation of the control of the loading process and the conversion of vessel stability parameters in real time. The regularities, which in the future will allow increasing efficiency of loading / unloading of container carriers, are described. There was found the lack of a unified information model that meets all modern requirements of integrity and efficiency of work. The analysis of existing systems of accounting and planning of containers placement on container vessels, despite their wide possibilities, has shown their low efficiency, the lack of flexible adaptation algorithms in their work, exceeding duties of the captain and those responsible for loading. It was determined that existing loading methods do not allow controlling the movement of containers. It then defined one of the further directions of the study. The proposal is made to create new integrated approaches to managing the loading process, to develop methods for the automatic control of ship parameters in real time during loading / unloading, to develop new methods and systems for controlling boat loading, which will allow controlling the modes of loading automatically and providing real-time information.On the basis of the methods of system analysis, the structure of the information model of the computerized control system for loading of the container carrier was developed. The developed model allows substantially simplifying the process of loading due to the introduction of digital control points and the introduction of a single information field of the port zone and the vessel. There is developed a method for loading container vehicles, which provides for automatic determination of the current coordinates of the loaded container with the possibility of further logging of the conducted process, which allows it to be used in computer ship systems with the ability to control the flow of loading in real time. There is no need to attract additional personnel to control the loading. To give a captain the opportunity to stay at an arbitrary point of the port and find out the quantitative composition of the unloaded or loaded containers, as well as their direct route data, the model of the system of mobile monitoring under the loading process is developed. The development of a mathematical device based on previously created information models of container loading system is given. In particular, the mathematical model of the container loading system is developed, which allows determining the overwhelming majority of technical parameters of the vessel after loading. The model involves controlling the proper weight of the containers, its uniform distribution, the compliance of the loaded containers with the selected loading optimization criteria, which includes the priority of loading by weight, the order of delivery according to the destination, value and so on. The mathematical model of the automatic positioning method for loading and unloading container vessels in container terminals is developed. The main problem to be solved is the transformation of the coordinates of the container from the coordinate system, which has a connection to the coastline in the ship's coordinate system and a constant recount of the current coordinates of the loaded container. The developed algorithm for calculating the coordinates of the loaded container lets one calculate the coordinates of the container at an arbitrary time, but this procedure involves continuous work in real time and requires pre-calibration for accurately establishing the beginning of the coordinates of each measurement and verification systems received from the accelerometer.The software-hardware complex is developed, which allows remotely in real time monitoring the movements of containers with a cargo crane, logging all events and verifying the process to comply with existing norms and requirements operating in shipping. The development of the hardware part determined the necessity of refusing to develop a system using the full life cycle of the electronic system development, as time spent on development and certification requirements to the system will impose unnecessary financial costs. Therefore, the main elements of the system are implemented using the advanced line of industrial controllers manufactured by Phoenix Contact.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Демченко Д. Л. 
Міжклітинна взаємодія як механізм впливу на імунобіологічну та регенеративну активність гемопоетичних і мультипотентних стромальних клітин тимуса / Д. Л. Демченко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню впливу міжклітинної взаємодії на імунобіологічну та регенеративну активність гемопоетичних клітин та мультипотентних стромальних клітин тимуса (МСКт). Встановлено, що попередня контактна взаємодія надає клітинним трансплантатам нових імунокорегуючих властивостей.Виявлено спорідненість мембранних рецепторів МСКт та диференційованих з них стеобластів і адипоцитів з лімфоїдними клітинами різного походження, а саме тимоцитами, спленоцитами, клітинами лімфовузлів та кісткового мозку. Вперше показано, що експозиція МСКт і тимоцитів, але не клітин кісткового мозку (ККМ), призводить до потенціювання ідукції диференціювання МСКт по остеогенному напрямку у відповідному диференціювальному середовищі.^UThe dissertation is devoted to the study of the influence of intercellular interaction on the immunobiological and regenerative activity of hematopoietic cells and multipotent thymic stromal cells (tMSCs). It was identified that the former physical interaction conferred new immunocorrective properties to cell grafts.Аll types of stromal cells had an ability to interact with the lymphoid cells derived from different sources (thymocytes, splenocytes, cells of the lymph nodes and bone marrow). The largest number of intercellular associations has been formed with the thymocytes, and the smallest one — with the lymphoid cells of bone marrow. Among differentiated forms osteogenic cells are capable of creating a higher number of intercellular associations, as compared to adipocytes. Thus, the possible intercellular physical interactions between the tMSCs and hematopoietic cells might be used as one of the new approaches for efficient and directed modification of the cell properties.The physical interaction of thymic stromal cells with thymocytes but not with bone marrow cells (BMCs) after 24 hours incubation potentiates the osteogenic differentiation and has no effect on the adipogenic cells maturation.tMSCs transplantation had a stimulating effect on lymphoid organs and on the functional activity of innate and adaptive immunity in mice after cyclophosphamide treatment: normalization increased by 2,9 times bactericidal activity of peritoneal macrophages, stimulated the natural cytotoxicity of splenocytes by 2,7 times and stimulation of normal phagocytic activity of peritoneal macrophages by 1,9 times and cytotoxic activity of splenocyte by 3 times, increase in the number of antibody-producing cells in the spleen by 1,8 times compared with the group of mice receiving CP.Transplanted BMCs improved erythropoiesis, which was manifested by the normalization of hematocrit and hemoglobin and an increase in the number of reticulocytes in the blood by 2,2 times compared with the group of mice treated with cyclophosphamide. Transplantation of BMCs did not affect the functional activity of the immune system. Meanwhile, tMSCs reduce the level of reticulocytes by 3,5 times.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського