Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (2)Книжкові видання та компакт-диски (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Шмир М. Ф.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Шмир М. Ф. 
Дидактичні основи реалізації діяльнісного підходу в процесі підготовки вчителя іноземної мови / М. Ф. Шмир. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації подано результати педагогічного дослідження з обґрунтування дидактичних основ реалізації діяльнісного підходу в процесі підготовки вчителя іноземної мови, котрі розуміються як теоретичне обґрунтування розроблення моделі функційно-структурної дидактичної системи – єдності взаємопов'язаних компонентних конструктів, основою ефективного функціонування якої є вияв і створення таксономії організаційно-дидактичних умов. З'ясовано сутність і специфіку технологічно-процесуального феномена «реалізація діяльнісного підходу в освітньому процесі» (у розумінні обґрунтування доцільності розроблення й імплементації функційно-структурної дидактичної системи на основі створення таксономії відповідних організаційно-дидактичних умов в освітній процес вищої педагогічної школи) на засадах моделювання з використанням положень діяльнісного з проекцією на «діє-орієнтований» як провідного та сукупності інших методологічних підходів (компетентнісного, комунікативного, системного, синергетичного, аксіологічного, акмеологічного, культурологічного, суб'єктного та особистісно зорієнтованого в їхній комплікативно-контамінаційній єдності).Апробовано й упроваджено в практику роботи педагогічних закладів вищої освіти авторську функційно-структурну дидактичну систему.Метою дисертаційної праці є обґрунтування дидактичних основ реалізації діяльнісного підходу в процесі підготовки вчителя іноземної мови, експериментальна перевірка ефективності імплементації розробленої функційно-структурної дидактичної системи в освітній процес вищої педагогічної школи та створення таксономії відповідних організаційно-дидактичних умов.Об'єктом дослідження є підготовка вчителя іноземної мови в педагогічних закладах вищої освіти.Предметом дослідження є функційно-структурна дидактична система реалізації діяльнісного підходу в процесі підготовки вчителя іноземної мови та таксономія відповідних організаційно-дидактичних умов.Наукова новизна одержаних результатів у дисертаційній праці полягає в тому, що науково виважено вивчено проблему реалізації діяльнісного підходу в процесі підготовки вчителя іноземної мови на теоретико-методологічному рівні. Значущість здобутих теоретичних і практичних результатів для теорії навчання зумовлюється тим, що: уперше було визначено дидактичні основи реалізації діяльнісного підходу в процесі підготовки вчителя іноземної мови; обґрунтовано функційно-структурну дидактичну систему, яка є єдністю чотирьох компонентних конструктів (концептуально-дидактичного: методологічний, теоретичний, технологічний, психолого-дидактичний субконструкти; змістово-дієвого: організаційно-дієвий субконструкт; когнітивно-змістовий субконструкт; функційно-дієвого: субконструкт мотивації діяльності майбутнього вчителя; інструментально-діяльнісний субконструкт; рефлексійно-діяльнісного: діагностувально-інструментальний, компетентнісно-верифікаційний субконструкт; аналітико-статистичний субконструкт) реалізації діяльнісного підходу в процесі підготовки вчителя іноземної мови на засадах урахування ціннісно-вартісних положень інших методологічних підходів: компетентнісного, комунікативного, системного, синергетичного, аксіологічного, акмеологічного, культурологічного, суб'єктного та особистісно зорієнтованого, що забезпечує дидактично-зумовлену результативність впливу на формування професійної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови на ґрунті статистично значущого підвищення ефективності формування їхніх суб'єктних якостей як результату активації процесів самоактуалізації та самодіяльності в інформаційно-освітньому середовищі сучасного педагогічного закладу вищої освіти, що передбачає: дефініціацію змістово-сутнісного розуміння таксономії організаційно-дидактичних умов, котрі представлено на трьох рівнях.^UThe thesis paper presents the results of pedagogical research on the substantiation of the didactic foundations for the implementation of the activity approach in the process of a foreign language teacher training, which are understood as the theoretical substantiation of the developed model of the functional-structural didactic system as a unity of interconnected component constructs (conceptual-didactic, content-effective; functional-effective; reflexive-activity), the basis of the effective functioning of which is the creation of a taxonomy of organizational-and-didactic conditions; the essence and specificity of the technological-procedural phenomenon "implementation of the activity approach in the educational process" (in the understanding of justifying the feasibility of the development and implementation of a functional-structural didactic system based on the creation of a taxonomy of the corresponding organizational-and-didactic conditions in the educational process of a higher pedagogical school) on the positions of modeling using the provisions of activity with a projection on the "action-oriented" as the main and a set of other methodological approaches (competence-based, communicative, systemic, synergetic, axiological, acmeological, culturological, subjective and personality-oriented in their complicative-contaminated unity).The purpose of the dissertation is to substantiate the didactic foundations of the activity approach in the process of foreign language teacher training, experimental verification of the effectiveness of the developed functional-structural didactic system in the educational process of higher pedagogical school and creation of taxonomy of relevant organizational and didactic conditions.The object of the research is the training of a foreign language teacher in pedagogical institutions of higher education.The subject of the research is the functional-structural didactic system of realization of the activity approach in the process of foreign language teacher training and the taxonomy of the corresponding organizational-didactic conditions.The scientific novelty of the results obtained in the dissertation paper is that the problem of implementation of the activity approach in the process of a foreign language teacher training at the theoretical and methodological level has been scientifically studied. The significance of the obtained theoretical and practical results for the theory of education is due to the fact that: for the first time the didactic foundations for the implementation of the activity approach in the process of a foreign language teacher training were determined; the functional-structural didactic system is substantiated, which is the unity of four component constructs (conceptual-didactic: methodological, theoretical, technological, psychological-didactic subconstructs; content-effective: organizational-effective subconstruct; cognitive-semantic subconstruct; functional-activity: subconstruct of a future teacher's motivation of activities, instrumental-activity subconstruct; reflection-activity: diagnostic-instrumental subconstruct, competence-verification subconstruct, analytical-statistical subconstruct) implementation of activity approach in the process of a foreign language teacher training on the basis of taking into account value-value provisions of other methodological approaches: systemic, synergetic, axiological, acmeological, culturological, subjective and personality-oriented, which provides didactic-conditioned effectiveness of the impact on the formation of a future foreign language teacher's professional competence on the basis of statistically significant increase in the efficiency of formation of their agentic qualities as a result of activation of processes of self-actualization and self-activity in the information-educational environment of a modern pedagogical institution of higher education, which provides: definition of semantic understanding of taxonomy of organizational-didactic conditions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського