Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (126)Книжкові видання та компакт-диски (18)
Пошуковий запит: (<.>A=Шевченко О. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
1.

Шевченко О. В. 
Кримінальна відповідальність за вбивство матір'ю своєї новонародженої дитини: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.08 / О. В. Шевченко ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено об'єктивні та суб'єктивні ознаки складу злочину, передбаченого ст. 117 КК. Визначено момент початку людського життя та початку його кримінально-правової охорони. Встановлено стан матері під час учинення умисного вбивства своєї новонародженої дитини, який зменшує суспільну небезпечність цього злочину, але його наявність спостерігається не в усіх випадках дітовбивства. Вивчено окремі питання призначення покарання за умисне вбивство матір'ю своєї новонародженої дитини. На підставі одержаних результатів внесено науково обгрунтовані пропозиції, спрямовані на вдосконалення кримінального законодавства України, яке передбачає відповідальність особи за таке вбивство.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)112
Шифр НБУВ: РА382327 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Шевченко О. В. 
Правові та організаційні засади регулювання архівної справи в Україні: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / О. В. Шевченко ; Відкритий міжнар. ун-т розв. людини "Україна". — К., 2011. — 19 с. — укp.

Комплексно досліджено проблеми адміністративно-правового регулювання архівної справи (АС) в Україні. Проаналізовано стан розвитку даної галузі. Охарактеризовано напрями державної політики та нормативно-правові акти у сфері управління АС. Запропоновано класифікацію суб'єктів правовідносин АС, визначено органи управління АС, їх функції та правовий статус. Наведено рекомендації щодо удосконалення організації та управління АС, а також посилення юридичної відповідальності за порушення в даній сфері.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)137 + Ч814(4УКР)
Шифр НБУВ: РА380927 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Шевченко О. В. 
Модифікація вінілових полімерів ненасиченими бета-дикетонатами металів. / О. В. Шевченко. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено розробці наукових та практичних основ модифікації вінілових полімерів на основі стиролу та метилметакрилату ненасиченими бета-дикетонатами металів шляхом їх хімічної іммобілізації на полімерних матрицях. В роботі дослідженні закономірності здійснення декількох способів синтезу моно- та гетерометальних бета-дикетонатвмісних полімерів. Вивчений вплив методу модифікації на структуру продуктів, що утворилися, а також їх молекулярно-вагові, реологічні, теплофізичні та термогравіметричні властивості.У роботі показано, що включення ненасичених бета-дикетонатів перехідних металів до складу традиційних полімерів перетворює їх на макроініціатори, на основі чого можлива подальша модифікація таких матеріалів, шляхом прищеплення до них того самого або іншого за природою мономеру. При цьому можна здійснювати дизайн розгалужених макромолекул з регульованою кількістю та довжиною розгалужень. Показано, що іммобілізація бета-дикетонатів перехідних металів на полімерних матрицях надає їм бактерицидних на фунгіцидних властивостей по відношенню до деяких мікроорганізмів, а включення хелатів з деякими рідкісноземельними металами - здатність проявляти люмінесценцію, що відкриває широкі перспективи практичного використання бета-дикетонатвмісних полімерних матеріалів.^UThe thesis is devoted to the development of scientific and practical principles of the modification of vinyl polymers based on styrene and methyl methacrylate with unsaturated metal beta-diketonates, by their chemical immobilization on polymer matrices. The laws of the implementation of two methods for the synthesis of mono- and heterometallic -diketonate-containing polymers were studied, namely radical copolymerization of unsaturated beta-diketonates of transition metals with vinyl monomers and complex formation of metal salts with beta-diketones previously immobilized on polymer matrices.Using unsaturated transition metal beta-diketonates in the radical polymerization of vinyl monomers, their multifunctional action as initiators, comonomers and inhibitors was established. These functions can be controlled using various concentrations, temperatures and donor additives. The presence of such an effect ensures the introduction of chelates into the polymer chain and causes the kinetics of radical polymerization to deviate from the classical dependences: the process rates have a nonlinear dependence on the concentration of beta-diketonate, the orders of reaction for the chelate are less than 0,5, and the molecular masses increase proportionally with increasing polymerization rate. Depending on the nature of the metal, for each metal complex there is a certain boundary concentration, upon reaching which, inhibition begins to prevail over initiation, resulting in inhibition of the process. This fact limits the comonomer function of unsaturated beta-diketonates and leads to the introduction of metal into the polymer in amounts of less than 1%. It was established that the inhibitory effect can be reduced by increasing the temperature, using donor solvents and an additional initiator – benzoyl peroxide.Modification of polystyrenes (PS) and polymethyl methacrylates (PMMA) by complexation of metal salts with copolymer beta-diketones as macromolecular ligands leads to the production of beta-diketonate-containing polymers with a metal content of up to 2%. At the same time, factors affecting the number of chelate groups in the polymer are: the nature of the solvent, matrix, acidosols and their concentration. It was found that the most effective chelation occurs with the participation of the 1,4-dioxane - metal acetate system. In the case of using conjugated beta-diketones for obtaining a macromolecular ligand, it is necessary to use a compensation copolymerization method to more evenly distribute chelating groups in the chain, while the volume ratio of vinyl beta-diketone: vinyl monomer should not be large (1:30). In this case, macromolecular chelates are formed according to the intramolecular type; with an increase in the amount of the beta-diketone component, polymeric beta-diketonates of divalent metals have an intermolecular type structure, and the proportion of mixed-ligand complexes in the reaction products increases. For more effective regulation of the amount of metals, a fundamentally new method for the synthesis of bimetallic polymer beta-diketonates has been developed, which is a combination of copolymerization and complexation methods.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Шевченко О. В. 
Стратегічне регулюваня диспропорцій соціально-економічного розвитку регіонвУкраїни / О. В. Шевченко. — Б.м., 2021 — укp.

Шевченко О. В. Стратегічне регулювання диспропорцій соціально-економічного розвитку регіонів України. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.05 – розвиток продуктивних сил і регіональна економіка. – Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», м. Полтава, 2021.У дисертації сформовано теоретичні засади розкриття диспропорційного розвитку регіонів, що складаються з вивчення понять відмінності соціально-економічного розвитку регіонів, диспропорційності, оцінювання й регулювання диспропорцій. Обґрунтовано необхідність використовувати поняття стратегічного регулювання диспропорцій та переходу від детермінуючої парадигми подолання диспропорцій до парадигми їх регулювання. Запропоновано синергетично-діяльнісний підхід до стратегічного регулювання диспропорцій. Для обрахунку рівнів диспропорцій розвитку регіону розраховано коефіцієнти варіації за регіонами за сферами життєдіяльності в 2007‒2017 рр. Здійснено просторово-динамічне оцінювання диспропорцій кластерних угруповань регіонів у різних сферах життєдіяльності. Розроблено аналітико-методичний інструментарій для визначення впливу динамічних факторів на диспропорції розвитку регіонів, який включає кластерний і факторний аналіз показників впливу на диспропорції. Сформовано інформаційно-аналітичне забезпечення для інтерпретації показників диспропорцій розвитку регіонів методом нечіткої логіки для формування залежностей між каталізаторами/уповільнювачами диспропорцій та рівнем диспропорцій; визначено діапазони змін каталізаторів/уповільнювачів та інтегрального рівня диспропорцій, правила нечіткого логічного виводу для опису зв'язків між факторами й рівнем диспропорцій. Визначено способи вимірювання ефективності регулювання диспропорцій. Використано когнітивно-імітаційну модель для передбачення динаміки диспропорцій; побудовано модель системної динаміки для регулювання диспропорцій. Визначено сценарії помірного, посиленого, шокового впливу та базовий для регулювання диспропорцій. Розроблено механізм стратегічного регулювання диспропорцій. Надано низку рекомендацій щодо впливу на диспропорції, серед яких чільне місце належить стратегічному плануванню, бюджетному плануванню та регулюванню інвестиційної діяльності.^UShevchenko O. V. Strategic regulation of social and economic development disparities in regions of Ukraine. - Qualifying scientific work on the rights of a manuscript.The dissertation for a scientific degree of a doctor of economic sciences in a specialty 08.00.05 – development of productive forces and regional economy. – National University «Yuri Kondratyuk Poltava Polytechnic», Poltava city, 2021.The dissertation provides proposals how to form a theoretical and methodological basis, methodological tools and practical recommendations for strategic regulation of disparities in social and economic development of regions. It suggests how to apply consequences of mentioned regulation and how to make them dimensional, ordered and regulated. Scientific bases for formation of system and concept of strategic regulation of disparities are developed. It is shown that regulation of disparities is based on the need to combine state regulation, local self-government and market self-regulation, which makes it necessary to account interests of all stakeholders. Important role of state regulation is proved and principles for mechanism of disparities regulation are formed. Methods and functions of strategic regulation of disparities are formulated. It is proposed to use the Pareto-optimum, results of local self-government and territorial organization authority reforms and P. Samuelson's optimality criterion for forming the methodology for disparities regulation. Methodological synergetic-activity approach to strategic regulation of disparities is proposed. New concept of strategic regulation of disparities is created and it is based on changing the leading paradigm from overcoming disparities to their regulation.Analytical and methodological support for assessing the effectiveness of strategic regulation of disparities in regional development is formulated and it is based on analysis of regulatory and legal support for the regulation of disparities, measuring changes in disparities, formation of tools for assessing effectiveness of regulation and development of recommendations for effective mechanisms. It is proposed to apply scientific and methodological tools for assessing disparities which are based on diagnosis of disparities in general economic, demographic, structural, social and economic, foreign economic, natural-ecological and industrial spheres. On this basis, a system of indicators was created. The system evaluates internal regional disparities by comparing certain quantitative parameters that characterize availability and application of the initial region capacities. To evaluate the current level of developmental disparities in the region, it is proposed to use variation coefficients, which account life sphere in certain regions during 2007-2017.Analytical and methodological tools for determining the influence of dynamic factors on disparities have been developed. They encompass cluster and factor analysis of disparities effects, which allowed identifying catalysts and retarders of disparities and forming a set of indicators for disparities according to the nature of influence (stimulator / destimulator). In all regions, integrated indicators of disparities levels were calculated and the regions were ranked according to disparity' levels; clusters of regions according to disparities levels were determined. Using fuzzy logic method for formation of dependences between catalysts / retarders of disparities and level of disparities, information-analytical support for interpretation of disparity indices is composed; the ranges of catalyst / retarder changes and the integrated level of disparities and the rules of fuzzy inference describing relationships between factors and determining level of disparities are defined. Regions are grouped according to fuzzy modeling the influence of catalysts and retarders on the level of disparities, which will allow prediction of their level. Practical bases for system of disparities regulating modes and types of disparities regulation and ways of measuring the efficiency of their regulation are created. Cognitive-simulation model for predicting the dynamics of disparities is worked out. Relationships between factors determining dynamics and indicators of disparities which account cause-and-effect relationships of exogenous and endogenous disparities determinants are defined. Model for system dynamics regulating disparities is constructed. Scenario approach based on the cognitive-imitation model for regulation of disparities of regions' development is used and scenarios of moderate, strengthened and shock influence, as well as basic scenario are formed. It is established that the scenarios of regulation of regional development disparities are based on preconditions: disparities are an objective factor and it is regulated, and types of strategies of disparities regulation are based on their combination.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Шевченко О. В. 
Нормативно-правове закріплення російської імперської політики на українських землях (ХVIII – початок ХХ ст.) / О. В. Шевченко. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації на підставі аналізу нормативно-правових актів, чинних на українських теренах, що у досліджуваний період входили до складу Російської імперії, вітчизняної та іноземної наукової літератури, архівних документів та інших писемних джерел комплексно досліджено нормативно-правове закріплення російської імперської політики на українських землях протягом ХVIII – початку ХХ ст). У роботі здійснено теоретичне узагальнення історичного досвіду нормативно-правового закріплення російської імперської політики на українських землях (ХVIII – початок ХХ ст.). Дослідження цієї важливої наукової проблеми надало можливість обґрунтувати авторське концептуальне бачення тенденції тогочасного поширення на терени України правових традицій Московського царства. Удосконалено періодизацію розвитку нормативно-правового закріплення російської імперської політики на українських землях, де виокремлено два етапи. Наголошено, що вже з середини XVII, і особливо протягом усього наприкінці XVIII ст. землі Лівобережної України зазнавали політичних та соціально-економічних трансформацій. З'ясовано, що впроваджувані зміни були спрямовані на створення ефективного механізму централізованої абсолютистської держави. Висвітлено, що імперська політика ґрунтувалася на новому нормативному підґрунті, що докорінно змінювало статус України та відносини у різноманітних сферах державно-правового життя українського населення. Досліджено процеси активізації протягом ХVІІІ ст. політики захоплення Російською імперією територій, які належали іншим державам. Показано, що головними рисами національної політики щодо підкорених територій упродовж ХVІІІ – початку ХІХ ст. було оголошення земель підкорених народів такими, що перебувають у верховному володінні імперії; закріпачення до того часу вільного населення; надання пільг тій частині місцевої аристократії, яка погоджувалася на «вірнопідданство». Підтверджено, що наприкінці ХVІІІ ст. на українських землях, які перебували під контролем Росії, цілковито запанували соціальні, адміністративні, правові, відносини, притаманні іншим частинам імперії. Наголошено, що державно-правова політика Російської імперії в Україні протягом другої половини XVIII – початку XIX ст. пройшла істотну еволюцію – від уніфікаційних дій, загалом, притаманних правовій природі будь-якої імперії, до відверто дискримінаційних кроків проти українців, зумовлених шовіністичним спрямуванням, що супроводжував процес становлення політичної російської нації.З'ясовано, що політика, спрямована на видалення з культурного простору української мови зумовлювала й культурну імперську політику, що з 80-х років набула характеру нівелювання культурних відмінностей українців та росіян. Втім, такі аспекти скеровувались лише підзаконними нормативними актами. До того ж, суперечливими і непослідовними.Обґрунтовано, що імперська релігійна політика базувалася на аномальних, протиправних засадах невизнання права на релігійне самовизначення особи, утилітарне використання релігії, перетворення церкви на знаряддя світської політики.Доведено, що правове регулювання діяльності політичних партій пройшло шлях від повного заперечення їх права на існування до легалізації під впливом Першої російської революції. При чому, незалежно від загального спрямування державної політики, поглядів окремих фахівців імперських спецслужб, що пропонували відмежовувати опозиційні рухи від революційних, українські партії завжди рахувались серед найбільш небезпечних для цілісності держави, незалежно від їхньої дійсної чи задекларованої мети.^UIn the dissertation on the basis of the analysis of normative-legal acts operating on the Ukrainian territories which in the studied period were a part of the Russian empire, domestic and foreign scientific literature, archival documents and other written sources the normative-legal fixing of the Russian imperial policy on the Ukrainian lands during XVIII - early twentieth century).The paper provides a theoretical generalization of the historical experience of normative and legal consolidation of Russian imperial policy in the Ukrainian lands (18th - early 20th centuries). The study of this important scientific problem provided an opportunity to substantiate the author's conceptual vision of the trend of the then spread of the legal traditions of the Moscow Empire in Ukraine.The periodization of the development of normative and legal consolidation of the Russian imperial policy on the Ukrainian lands has been improved, where two stages have been singled out.It is emphasized that since the middle of the XVII, and especially throughout the late XVIII century. the lands of the Left Bank of Ukraine underwent political and socio-economic transformations.It was found that the implemented changes were aimed at creating an effective mechanism of a centralized absolutist state.It is highlighted that the imperial policy was based on a new normative basis, which radically changed the status of Ukraine and relations in various spheres of state and legal life of the Ukrainian population.The processes of activation during the eighteenth century have been studied. policies of seizure by the Russian Empire of territories belonging to other states.It is shown that the main features of the national policy on the conquered territories during the eighteenth - early nineteenth century. there was a declaration of the lands of the conquered peoples as being in the supreme possession of the empire; enslavement of the then free population; granting benefits to the part of the local aristocracy that agreed to "loyalty".It is confirmed that at the end of the eighteenth century. in the Ukrainian lands, which were under the control of Russia, completely dominated the social, administrative, legal, relations inherent in other parts of the empire.It is emphasized that the state and legal policy of the Russian Empire in Ukraine during the second half of the XVIII - early XIX centuries. has undergone a significant evolution - from unification actions, in general, inherent in the legal nature of any empire, to openly discriminatory steps against Ukrainians, due to the chauvinistic orientation that accompanied the process of becoming a political Russian nation.It was found that the policy aimed at removing the Ukrainian language from the cultural space also conditioned the cultural imperial policy, which from the 80s took on the character of leveling the cultural differences between Ukrainians and Russians. However, such aspects were guided only by bylaws. In addition, contradictory and inconsistent.It is substantiated that the imperial religious policy was based on anomalous, illegal principles of non-recognition of the right to religious self-determination, utilitarian use of religion, transformation of the church into an instrument of secular politics.It is proved that the legal regulation of the activities of political parties has gone from the complete denial of their right to exist to legalization under the influence of the First Russian Revolution. Moreover, regardless of the general direction of state policy, the views of some experts of the imperial secret services, who proposed to distinguish opposition movements from revolutionary ones, Ukrainian parties have always been considered among the most dangerous to the integrity of the state, regardless of their actual or declared purpose.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського