Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (71)Книжкові видання та компакт-диски (6)
Пошуковий запит: (<.>A=Шевченко В. О.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Рагулін В. М. 
Підвищення ефективності використання робочого обладнання автогрейдера стабілізацією навантаження механізму підвіски тягової рами / В. М. Рагулін. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню актуальної науково-прикладної проблеми підвищення ефективності роботи автогрейдера за рахунок зменшення навантаження виконавчого обладнання. Це досягається шляхом стабілізації режиму навантаження механізму підвіски тягової рами (МПТР) модернізацією робочого обладнання шляхом використання додаткового елемента підвіски. Вона дозволить зменшити асиметричність навантаження виконавчих гідроциліндрів робочого обладнання автогрейдера та, як наслідок, відбувається вирівнювання навантаження машини при експлуатації. У роботі обґрунтовано актуальність теми, сформульовано об'єкт, предмет, мету і завдання дослідження, описано методи дослідження, а також визначено зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Надано інформацію про апробації та публікації результатів дисертаційного дослідження, проведений літературний пошук та його аналіз відповідних досліджень, розроблені статична та динамічна моделі, проведені натурні експерименти у польових умовах з існуючим МПТР, розроблена віртуальна модель робочого обладнання та проаналізована кінематика існуючого та модернізованого обладнання, надані практичні рекомендації по раціональному вибору параметрів конструкції МПТР та встановлена економічна ефективність запропонованого методу підвищення ефективності роботи автогрейдера. Наукова новизна отриманих результатів полягає у наступному: за допомогою розробленої статичної просторової схеми і відповідної математичної моделі були визначені залежності зусиль у виконавчих гідроциліндрах від вхідних кінематичних характеристик та силових зовнішніх навантажень з урахуванням специфічних особливостей конструкції МПТР; за допомогою розробленої динамічної просторової схеми і відповідної математичної моделі були визначені залежності зусиль на грейдерний відвал від вхідних зовнішніх навантажень з урахуванням асиметричності конструкції МПТР; встановлено рівень нерівномірності зусиль у виконавчих гідроциліндрах МПТР при виконанні технологічних операцій; встановлені нові закономірності розташування змінних координат точок приєднання виконавчих гідроциліндрів МПТР і режимів робочого процесу на перерозподіл навантаженості гідроциліндрів.Результати наукових досліджень дисертаційної роботи знайшли впровадження у діяльності на ТОВ «Машгідропривід», ТОВ «Харківспецбуд-1», проектно-монтажній фірмі ДП «Спеціалізоване управління механізованих робіт», а також у навчальному процесі для підготовки бакалаврів за спеціальністю 133 «Галузеве машинобудування» у Харківському національному автомобільно-дорожньому університеті. Результати роботи можуть бути використані при створенні нових та модернізації наявних систем керування робочим обладнанням автогрейдера. Основуючись проведеним аналізом наявних підходів щодо зменшення нерівномірності навантаження МПТР автогрейдера встановлено, що сучасна тенденція вирішення зазначеної проблеми пов'язана з неточністю при визначенні зусиль в гідроциліндрах МПТР. Допускають, що гідроциліндри підйому-опускання тягової рами сприймають найбільші зусилля при вертикальному розташуванні. При цьому не враховують зусилля, що припадають на гідроциліндр винесення тягової рами убік. Дане допущення позначається при виконанні технологічних операцій косовстановленного основного відвала з винесенням тягової рами або відвала. Математична модель вдосконалена при статичному та динамічному навантаженні стосовно використання їх для всіх типів автогрейдерів з урахуванням кінематичних залежностей МПТР, що гарантує отримання достовірності значень розрахунків з відносною похибкою у припустимих межах (довіреним інтервалом 0,9) та підвищення ефективності машини близько 25%. Уперше експериментально досліджений вплив положення точки прикладення зовнішніх навантажень на основному відвалі на навантаженість МПТР, що свідчить про неточність використання раніше існуючих методик розрахунків. Проаналізовано вплив зміщення точки прикладення зовнішнього навантаження уздовж різальної крайки основного відвала, встановлено, що зміна зусилля в гідроциліндрах МПТР автогрейдера не лише в абсолютному значенні, а і зміна у напрямку діючих реакцій. Розроблено комп'ютерну модель модернізованого механізму підвіски тягової рами автогрейдера, що дозволило результатам віртуальних досліджень запропонувати метод зміни кінематики підвіски тягової рами, котра забезпечує зменшення навантаженості при роботі автогрейдером. Впровадження одержаних результатів виконаних досліджень на автогрейдерах з модернізованим робочим обладнанням у вигляді додаткового механізму підвіски тягової рами дозволить зменшити навантаження МПТР і автогрейдера, в цілому, завдяки чому збільшиться час використання машини до ремонту, а також зменшити матеріальні витрати, що в підсумку дозволить підвищити ефективність виконання автогрейдера при виконані технологічних операцій.^UThe thesis is devoted to solving the actual scientific and applied problem of increasing the efficiency of motor-grader at the expense of reducing the load of working equipment. The thesis is devoted to solving the actual scientific and applied problem of increasing the efficiency of working equipment (on the example of middle class motor graders). It is achieved by stabilizing the load mode of the traction frame suspension mechanism (TFSM) by modernizing the working equipment with an additional suspension element. It will improve the machine efficiency by reducing the asymmetry load of hydraulic cylinders of motor grader working equipment, and, as a result, increase the machine's working life at operation. In the thesis the relevance of the topic is substantiated, the object, subject, purpose and objectives of the study are formulated, the research methods are described, and the thesis connection with scientific programs, plans, topics are determined. Information on approbation and publication of the results of the thesis research is provided, the literature search and its analysis is made, appropriate static and dynamic models are developed; field experiments were carried out in field conditions with the existing TFSM, a virtual model of the working equipment was generated and the kinematics of the existing and modernized equipment were analyzed, practical recommendations for the rational choice of design parameters for the TFSM were developed and economic efficiency of the proposed method of increasing the durability of graders was calculated. The scientific novelty of the results is the following: using the developed static spatial scheme and mathematical model, the dependencies of the forces in the actuating cylinders on the input kinematic characteristics and external power loads were determined taking into account the specific features of the TFSM design; using the developed dynamic spatial scheme and mathematical model, the dependencies of the efforts on the grader blade on the external input loads were determined taking into account the asymmetry of the TFSM design; the level of efforts asymmetry in the TFSM hydraulic cylinder during operations was established; new regularities of the variable coordinates location of the TFSM hydraulic cylinders and modes of the working process to the TFSM hydraulic cylinders' load have been established. The results of the research were implemented in the LLC «Mashhidropryvid», LLC «Kharkivspetsbud-1», the design and installation firm LLC «Specialized Management of Mechanized Works», and in the educational process for bachelors in specialty 133 «Mechanical Engineering» in Kharkiv National Automobile and Highway University. The mathematical model is improved for static and dynamic loading with respect to their use for all types of motor graders, taking into account kinematic dependences of TFSM, which guarantees the accuracy of calculations with a relative error within acceptable limits (confidence interval 0,9) and increase of machine efficiency of about 25%. For the first time, the influence of the location of the point of application of external loads on the main blade to the load of TFSM was experimentally investigated, which indicates the inaccuracy of the use of previously existing calculation methods. On the basis of additional tasks, an engineering method was developed to determine the rational parameters of the working equipment load, which allowed us to offer a modernized design of the mechanism for securing the hydraulic cylinder to pull the traction frame to the side, which results in reducing the uneven loading of the TFSM actuating hydraulic cylinders, which, in turn, leads to the increase of durability and performance of motor graders. The influence of the displacement of external load application point along the cutting edge of the main blade has been analyzed, not only the change of force in the hydraulic cylinders of the TFSM motor grader has been established in absolute value, but also the change in the direction of the existing reactions. A computer model of the upgraded motor graders TFSM has been developed, that allowed for the results of virtual research to offer the method of changing the kinematics of traction frame suspension, which ensures reduced load at motor-grader operation. The implementation of the results of the studies performed on the motor graders with modernized working equipment in the form of an additional mechanism for the suspension of the traction frame will increase the durability of the TFSM and the motor grader, as a whole, which will increase the machine's efficiency and material costs. Eventually it will increase motor grader efficiency during operations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Шевченко В. О. 
Управління вартісним потенціалом підприємства / В. О. Шевченко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі узагальнено передумови формування, визначено економічну сутність та розглянуто роль вартісного потенціалу в системі стратегічного управління підприємством. Визначено сутність вартісного потенціалу підприємства як узагальнюючого відображення спроможності підприємства до створення в процесі економічної активності нової доданої вартості та перетворенняцієї вартості на збільшення капіталу та вартості підприємства. Встановлено склад факторів, а також розкрито характер зв'язків та залежностей детермінант формування вартісного потенціалу підприємства. Проведено аналіз передумов утворення вартості вітчизняних підприємств, надано оцінку стану методичного та інструментального забезпечення оцінки вартості. Розроблено методичний підхідщодо визначення впливу індивідуальних динамічних можливостей підприємства на формування вартісного потенціалу. Обґрунтовано послідовність та встановлено зміст етапів формування стратегії підвищення вартісного потенціалу підприємства.Розроблено методичний підхід до оцінювання здатності підприємства до формування вартісного потенціалу. Запропоновано положення щодо організації моніторингу та контролю результативності управління вартісним потенціалом підприємства.Ключові слова: вартість, додана вартість, вартість підприємства, економічний потенціал, вартісний потенціал, оцінка вартості, вартісно-орієнтоване управління підприємством, капіталізація.^UThe purpose of the dissertation is to substantiate theoretical provisions and develop methodological approaches to make and implement management decisions in the field of forming value potential of an enterprise. It is proposed to consider the value potential as a reflection of anenterprise's ability to generate new added value in the process of economic activity and the transformation of this value into an increase in capital and value of the enterprise. An approach to systematization of prerequisites of value growth as a determinant of the formation of value potential of an enterprise is proposed. Keywords: value, added value, enterprise value, economic potential, cost potential, cost estimation, cost-oriented enterprise management, capitalization.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Шевченко В. О. 
Система безпровідної передачі енергії на основі багаторівневих перетворювачів з покращеними масогабаритними параметрами. / В. О. Шевченко. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження: система безпровідної передачі енергії для зарядки низьковольтних накопичувачів енергії малопотужних індивідуальних електричних транспортних засобів. Мета роботи покращення масогабаритних показників безпровідних зарядних пристроїв шляхом огляду, аналізу, порівняння, розрахунків, обґрунтування, вибору та впровадження комплексу науково-практичних технічних і програмних методів та засобів. Методи дослідження: методи теорії електричних кіл, метод скінчених елементів, метод ковзного середнього, перетворення Лапласа, математичне моделювання, фізичний експеримент. Теоретичні та практичні результати і новизна: вперше запропоновано топологію на основі інвертора Т-типу з розділеними котушками індуктивності в передавальній частині, що дозволяє зменшити масогабаритні показники передавальної частини системи безпровідної зарядки; розроблено математичну модель пристрою безпровідної зарядки на основі інвертора Т-типу з розділеними котушками індуктивності, що дозволяє оцінювати ККД та розміри магнітних компонентів в залежності від номінальних параметрів компонентів; проведено порівняльний аналіз використаних сучасних напівпровідників в запропонованому рішенні на основі інвертора Т-типу, що демонструє переваги та недоліки їх практичного застосування та дозволяє обрати краще рішення; запропоновано налаштування системи керування безпровідної зарядки, яка враховує суттєву затримку передачі даних між приймальною та передавальною частинами, що покращує функціональність та надійність пристрою. Предмет і ступінь впровадження: основні положення дисертаційної роботи, а також науково-технічна розробка (безпровідний зарядний пристрій для акумуляторних накопичувачів) були апробовані ТОВ «П'єзосенсор» при модернізації технологічного обладнання з гідравлічними приводами вузлів та систем в якості альтернативного джерела живлення. Ефективність впровадження: покращення масогабаритних показників безпровідного зарядного пристрою для низьковольтних накопичувачів електричної енергії, що сприятиме кращому поширенню подібних пристроїв серед споживачів. Сфера використання: система бездротової передачі енергії, а саме бездротовий зарядний пристрій для низьковольтних накопичувачів енергії.^UThe object of research is wireless power transfer system for charging low-voltage energy storage devices of low-power individual electric vehicles. The dissertation purpose is improving the mass and size parameters of the wireless power transfer system, namely the wireless charger for low-voltage batteries of individual electric vehicles by reviewing, analyzing, comparing, calculating, justification of choice and implementation practical technical and software methods and tools. The Methods of research are theory of electric circuits, finite element method, moving average method, Laplace transform, mathematical modeling, physical experiment. Theoretical and practical results and innovation for the first time a topology based on a T-type inverter with splitted transmitting coils was proposed, which allows to reduce the mass and dimensions of the transmitting part of the wireless charging system; a mathematical model of a wireless charging device based on a T-type inverter with splitted coils was developed, which allows to estimate the efficiency and size of magnetic components depending on the nominal parameters of the components; a comparative analysis of the used modern semiconductors in the proposed solution based on a T-type inverter, which demonstrates the advantages and disadvantages of their practical application and allows to choose the best solution; was proposed to configure the wireless charging control system, which takes into account the significant delay in data transfer between the receiving and transmitting parts, which improves the functionality and reliability of the device. The subject and the degree of implementation: the main provisions of the dissertation, as well as scientific and technical development (wireless charger for batteries) were tested by LLC "Piezosensor" in the modernization of technological equipment with hydraulic drives and systems as an alternative power source. The effectiveness of the implementation: improving the mass and size of the wireless charger for low-voltage energy storage devices, which will contribute to better distribution of such devices among consumers. The sphere of usage: wireless power transfer system, namely a wireless charger for low-voltage energy storage devices.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Олєйнікова О. М. 
Підвищення показників курсової стійкості автогрейдера / О. М. Олєйнікова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню актуальної науково-прикладної проблеми підвищення показників курсової стійкості автогрейдера, яка досягається за рахунок уточнення методів визначення параметрів траєкторії руху під час виконання технологічних операцій. Експериментально встановлено, що траєкторія руху автогрейдера може формуватися різними способами: лінійна траєкторія руху автогрейдера формується за рахунок робочих опорів на відвалі, які мають, порівняно невеликі значення, і в таких випадках, відхилення реальної траєкторії руху автогрейдера від запланованої не реєструється; в ситуаціях, коли значення коефіцієнта зчеплення рушіїв з опорною поверхнею незначне, зафіксовано рух автогрейдера при виконанні технологічних операцій по криволінійній траєкторії; в процесі різання ґрунту фіксується кусково-лінійна траєкторія руху автогрейдера, при цьому машина на початковому етапі рухається прямолінійно, потім у міру зростання зовнішніх опорів вона гальмується, розвертається навколо точки блокування відвала і далі продовжує прямолінійне переміщення. Удосконалено динамічну модель руху автогрейдера, виконано аналіз впливу експлуатаційних показників робочого процесу на показники курсової стійкості машини. Рух автогрейдера може бути об'єктивно і всебічно описано за допомогою двох динамічних схем і відповідних математичних моделей: математичну модель плоского руху машини в опорній площині під дією зовнішніх сил; математичну модель повороту машини відносно точки блокування відвала під дією зовнішніх сил. Уточнено умову переходу від плоского руху до повороту машини відносно точки блокування відвала. Удосконалено математичну модель, у якій враховані різні варіанти виконання технологічних операцій: зарізання, променева схема; зарізання, пошарова схема; переміщення ґрунту. Уточнено аналітичні залежності діючих на автогрейдер зусиль для визначення складових головного вектора зовнішніх опорів в залежності від розроблювального середовища та типу технологічної операції, яка виконується. Обґрунтовано, що значний вплив на показники курсової стійкості автогрейдера здійснюють геометричні параметри робочого процесу, що визначають положення робочого органа в просторі під час виконання операцій копання ґрунту і координати прикладення головного вектора сил зовнішнього опору. Формування траєкторії руху машини визначається дією динамічних навантажень на відвалі та впливом змінної на шляху сили опору копанню. Розроблена динамічна модель дозволяє спрогнозувати траєкторію руху автогрейдера з похибкою не більше 11%. Розроблено та запатентовано систему стабілізації траєкторії руху автогрейдера за рахунок коригування нахилу коліс. Визначено раціональні параметри бокового зміщення, за яких відхилення від прямолінійної траєкторії руху не буде перевищувати ±0,1 м.^UThe dissertation is devoted to the solution of an actual applied science problem of increasing the indicators of road-holding ability of a motor grader which is reached at the expense of clarification of the methods for determining parameters of movement trajectory while carrying out technological operations. It has been experimentally established that the movement trajectory of the motor grader can be formed in different ways: the linear movement trajectory of the motor grader is formed due to the working resistances on the blade which have relatively small values and in such cases, deviation of the actual movement trajectory of the motor grader from the planned one is not registered; in situations where the value of the adhesion coefficient of the wheels to the bearing surface is negligible, the movement of the motor grader while performing technological operations on a curvilinear trajectory is fixed; in the process of cutting the soil, a piece-linear movement trajectory of the motor grader is fixed while the machine initially moves straight. Then, as the external resistance increases, it stops, rotates around the locking point of the blade blockage and then continues to move straight. The dynamic model of a motor-grader has been improved, the analysis of the impact of operation indicators of the working process on road-holding ability of the car has been made. The movement of a motor-grader can be objectively and comprehensively described by two dynamic schemes and corresponding mathematical models: the mathematical model of the flat motion of the machine in the bearing plane under the action of external forces; the mathematical model of the machine rotation relative to the locking point of the blade blockage under the action of external forces. The condition of transition from the car flat motion to turning relative to the point of the blade blockage has been specified. The mathematical model in which different types of technological operations performance are taken into account; cutting, beam scheme; layer-by-layer scheme; soil shifting, is improved. The analytical dependences of the forces acting on the motor grader for determination of components of the main vector of external resistances depending on the developed environment and the type of the performed technological operation is clarified. The proposed numerical model of soil prism formation in front of the blade during the movement of the motor grader within the technological operation demonstrates that the interaction of the excavating part with the environment changes at the second movement stage: the area of the cut chips decreases; during the rotational movement around the point of the blade blockage not the whole prism of the previously accumulated soil moves, but only a part of it. It is substantiated that the geometric parameters of the working process have a significant influence on the indicators of road-holding ability of the motor grader, they determine the position of the working body in space during the operations of soil digging and the coordinates of the application of the main vector of external resistance forces. The formation of the movement trajectory of the machine is determined by the action of dynamic loads on the blade and the impact of the variable on the way of the digging resistance force. The developed dynamic model allows to predict the movement trajectory of the motor grader with a tolerance of not more than 11%. A system for stabilizing the trajectory of a motor grader by adjusting the wheels inclination has been developed and patented. Rational parameters of lateral displacement have been determined, at which the deviation from the rectilinear trajectory will not exceed ± 0.1 m.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського