Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (61)Книжкові видання та компакт-диски (12)
Пошуковий запит: (<.>A=Шевченко В. М.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
1.

Шевченко В. М. 
Земельний ринок України 60-х років XIX - початку XX ст.: автореф. дис. ... д-ра іст. наук : 07.00.01 / В. М. Шевченко ; НАН України, Ін-т історії України. — К., 2011. — 37 с. — укp.

Досліджено виникнення та функціонування земельного ринку в Україні 1860-х рр. - початку ХХ ст. Підсумовано наслідки наукової діяльності кількох поколінь вітчизняних і зарубіжних істориків та економістів, які у тій чи іншій мірі звертались до проблем земельного ринку. Висвітлено особливості його функціонування в Україні на рівні окремих її районів і губерній. Вивчено еволюційні процеси у ринково-поземельних відносинах після скасування кріпосного права. Розглянуто земельний ринок як важливу складову процесу заміни станового феодального землеволодіння безстановим, демократичним землеволодінням, головним чином через купівлю-продаж землі на ринку. Визначено умовні етапи еволюції ринково-поземельних відносин в Україні, кожен з яких відповідає певному періоду функціонування земельного ринку в його закономірностях та особливостях розвитку. Проаналізовано участь у ринково-поземельних операціях представників окремих верств і категорій земельних власників, як особистих, так і колективних. Охарактеризовано найбільш активних рушіїв процесу еволюції земельного ринку в Україні протягом другої половини ХІХ - початку ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)5-232 + У03(4УКР)503.20-51
Шифр НБУВ: РА382342 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Шевченко В. М. 
Розвиток системи спеціальної освіти в Україні та Польщі (ХІХ – початок ХХІ століття) / В. М. Шевченко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація висвітлює процес становлення і розвитку педагогічної науки і, зокрема, однієї з її галузей – спеціальної освіти. Здійснено системний теоретико-методологічний та історико-педагогічний аналіз концептуальних підходів дослідження проблеми освітнього феномену «система спеціальної освіти» в Україні та Польщі (ХІХ – початку ХХІ століття). Провідними для організації дослідження обрано історико-генетичний, динамічний, проблемно-хронологічний, компаративістський, системно-синергетичний, міждисциплінарний, прогностичний підходи.Виокремлено, науково обґрунтовано хронологічні етапи розвитку системи спеціальної освіти в Україні та Польщі (XIX – початок XXI століття): перший –1805/17 – 1917/18; другий – 1917/18 – 1941/39 роки; третій – 1943/44 – 1991/89 роки; четвертий – 1991/89 – 2020 роки. Встановлено основні соціально-політичні, економічні, духовно-ціннісні детермінанти розвитку суспільства, що визначали вектори становлення теорії і практики спеціальної освіти в Україні та Польщі на кожному з означених етапів. Розроблено алгоритм історіографічного порівняльного аналізу («концептуальне ядро» дослідження). Створено логіко-структурну модель організації історико-педагогічного дослідження на кожному з виокремлених етапів (центральну складову якої склав алгоритм історіографічного порівняльного аналізу), що дало змогу підпорядкувати процес наукового пошуку єдиній стратегії і отримати одноманітні одиниці аналізу в контексті різних історичних проміжків часу.Встановлено ступінь репрезентації зовнішніх і внутрішніх чинників якості спеціальної освіти у процесі історіографічного порівняльного аналізу кожного з етапів становлення її системи в Україні та Польщі (XIX – початок XXI століття). Визначено ключові історичні ознаки, схожі та відмінні тенденції, індикатори розвитку якості спеціальної освіти на кожному з етапів становлення системи спеціальної освіти в Україні та Польщі (XIX – початок XXI століття). Здійснено аналіз структури та результатів сучасної модернізації системи спеціальної освіти Польщі. Розроблено концептуальні засади реформування системи спеціальної освіті України з урахуванням прогресивного досвіду Польщі.^UThe chronological stages of development of the system of special education in Ukraine and Poland (XIX - beginning of XXI century) are distinguished, scientifically substantiated: the first - 1805/17 - 1917/18; the second - 1917/18 - 1941/39; the third - 1943/44 - 1991/89; the fourth - 1991/89 - 2020. The basic social-political, economic, spiritual, and value determinants of social development were established, the vectors of formation of the theory and practice of special education in Ukraine and Poland at each of these stages were determined. Developed an algorithm of historiographic comparative analysis ("conceptual core" of the study). The logical-structural model of historical and pedagogical research organization on each of the mentioned stages (which central component is the algorithm of historiographical comparative analysis) was created, which allowed to subordinate the process of scientific search to a single strategy and to obtain the same units of analysis in the context of different historical time intervals.The degree of representation of external and internal factors of special education quality in the process of historiographical comparative analysis of each of the stages of its system formation in Ukraine and Poland (XIX - beginning of XXI century) is established. Analysis of quantitative and qualitative changes at each of these stages allowed to bring the constant of gradual accumulation of quality factors in both countries, to determine their sequence, as well as to identify specific, inherent only to the system of special education factors of its quality (external: quality of compliance of the chosen educational route with the child's needs; internal: quality of resource provision to determine the child's needs and quality of acceptance of differences) that contribute to a deeper understanding of the quality of special education.Identified key historical signs, similar and distinctive trends, indicators of quality development of special education at each stage of the formation of the system of special education in Ukraine and Poland (XIX – early XXI century).The retrospective analysis of the dominant worldview beliefs that were influenced by social-political, economic, spiritual, and value determinants of social development at each stage and determined the main vectors of the formation of special education, which allowed to establish the causes of such trends, direct further research to study the mechanism of differences in order to design further progress of special education.The analysis of the structure and results of modernization of the system of special education in Poland was carried out. Theoretical foundations and features of the implementation of special education reforms for children with special educational needs have been disclosed. Determined that a characteristic feature of the modern Polish system of education is the evolution of relationship form between a person and a person with disabilities.Also developed the conceptual framework of reforming the special education system of Ukraine, taking into account the progressive experience of Poland. On the basis of the above conceptual framework defined organizational conditions, which consist decentralization of the education system, the development of new teaching systems and technologies, new types of educational institutions, the rejection of centralized educational standards, psychological and educational support for children and parents, the involvement of local communities to develop the education system, the introduction of new approaches to funding at the state and local levels, a clear delineation of authority and responsibility of various agencies and institutions, and the development of a system of special education. The prospects for the implementation of historical and pedagogical experience in the development of special education in the modernization of education in Ukraine were determined. According to the new principles and challenges, modern special institutions need a certain modernization and improvement with the prospect of providing them with new functions under the condition of the development of qualitatively new interaction between special and general educational institutions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Бурлака О. В. 
Формування географічних понять в учнів із порушеннями слуху 6-9 класів / О. В. Бурлака. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційна робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблемиформування географічних понять в учнів із порушеннями слуху 6-9 класів.У роботі здійснено аналіз вітчизняної і зарубіжної психолого-педагогічноїлітератури, який дав змогу створити педагогічну технологію формуваннягеографічних понять в учнів 6-9 класів із порушеннями слуху; дослідити рівнісформованості географічних понять в учнів із порушеннями слуху; охарактеризуватиінноваційну спрямованість у формуванні нових понять у спеціальних загальноосвітніхнавчальних закладах; дослідити засоби навчання та етапи формування новихгеографічних понять; розробити та впровадити обґрунтовану послідовність дій під часформування географічних понять за допомогою навчальних засобів, зокремабілінгвального засобу навчання (словесно-жестового), як одного із головних під часпередачі навчальної інформації від вчителя учням; врахувати особливості формуваннягеографічних понять в учнів із порушеннями слуху, особливості формуванняактивного і пасивного словникових запасів, ступеня порушення слуху, мовного типуродини, всіх мовленнєвих форм та збережених аналізаторів.Ключові слова: білінгвальний засіб, етапи формування понять, засобинавчання, поняття, сурдопедагог, учні із порушеннями слуху, якість знань.^UThe dissertation is a theoretical and experimental study of the problem of formation ofgeographical concepts in students with hearing impairments of 6-9 grades.The thesis is devoted to the study of the level of the formation of geographicalconcepts in students with hearing impairments. The innovative orientation in the formationof new concepts in special educational institutions for pupils with hearing impairments ischaracterized. Studies of teaching aids and stages of the formation of new geographicalconcepts. Developed and justified the sequence of actions in the formation of geographicalconcepts with the help of teaching aids, in particular a bilingual means of teaching (verbalgestural), as one of the main during the transfer of educational information from the teacherto students. Specific features of the formation of geographical concepts in students withhearing impairment about objects and phenomena of nature that meet the requirements of thegeography program are determined.Keywords: bilingual means of training, concepts, faculty, pupils with hearingimpairments, quality of knowledge, stages of concept formation, teaching aids.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського