Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (9)Книжкові видання та компакт-диски (2)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Фоменко К. І.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Фоменко К. І. 
Губристична мотивація в структурі спрямованості особистості студентів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / К. І. Фоменко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Визначено психологічні особливості губристичної мотивації в структурі спрямованості особистості студентів. Наведено теоретичне обгрунтування, методичні засади та результати емпіричного дослідження, визначено, що губристична мотивація входить до спрямованості особистості, яка прагне успіху. Висвітлено дані апробації методики "Опитувальник губристичної мотивації". Визначено характер взаємозв'язку між формами губристичної мотивації та мотивами особистості студента, який прагне успіху. Встановлено особливості зв'язку між формами губристичної мотивації та компонентами спрямованості особистості - ціннісні орієнтації та перфекціонізм, а також особистісними якостями - самооцінка, рівень домагань і локус контролю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23 + Ю952.2 + Ю937.42
Шифр НБУВ: РА383973 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Панок І. В. 
Ціннісно-смислова саморегуляція як чинник життєвого самовизначення особистості студента / І. В. Панок. — Б.м., 2023 — укp.

Об’єкт – життєве самовизначення студентів; мета – визначити психологічну специфіку ціннісно-смислової саморегуляції особистості студента у його життєвому самовизначенні; методи – теоретичні (аналіз, систематизація та узагальнення), емпіричні, математико-статистичні методи обробки даних; новизна – уперше показана специфіка життєвого самовизначення студентів в залежності від типу ціннісних та регулятивно-смислових орієнтацій особистості; уперше визначений регулятивний потенціал домінування професійних цінностей, цілеспрямованості і осмисленості життя; уперше виявлені компоненти життєвого самовизначення в якості предикторів психологічного благополуччя особистості студента, серед яких узгодженість життєвої перспективи, кар’єрна орієнтація на інтеграцію стилів життя та прагнення до переваги над іншими; розширено уявлення про життєве самовизначення особистості студентів як зумовлене низкою цінностей та смислів життєтворчості, релевантних життєвій перспективі, сценарію та стратегії; розширено уявлення про ціннісні орієнтації студентів через встановлення їх суперечливого поєднання за умови ціннісного конфлікту та гармонійного – за умови балансу цінностей; розширено уявлення про типологічні особливості ціннісно-смислової саморегуляції студентів; дістали подальшого розвитку засоби психологічного супроводу сприяння життєвому самовизначенню студентів; результати – концептуалізовано феномен життєвого самовизначення студентів із урахуванням ціннісно-смислових регуляторів їх життєтворчості; розширені наукові знання про структуру та типологічні особливості ціннісної та регулятивно-смислової сфер особистості студентів; поглиблені уявлення про регулятивний потенціал типологічних профілів ціннісно-смислової саморегуляції студентів; охарактеризовано термінальні та інструментальні цінності студентів в залежності від їхніх ціннісних та регулятивно-смислових профілів; виявлено особливості життєвого самовизначення студентів в залежності від їхніх ціннісних та регулятивно-смислових профілів; визначено роль детермінант життєвого самовизначення у становленні психологічного благополуччя; розроблено й апробовано розвивальну програму, спрямовану на сприяння життєвому самовизначенню студентів, ефективність якої доведено і яку можна застосовувати у діяльності психологічної служби закладів вищої освіти. Результати дисертаційного дослідження впроваджені у навчальний процес закладів вищої освіти України; галузь – психологія.^UObject – life self-determination of students; goal – to determine the psychological specificity of the value-meaning self-regulation of the student's personality in his life self-determination; methods – theoretical (analysis, systematization and generalization), empirical, mathematical-statistical data processing methods; novelty – the specificity of life self-determination of students is shown for the first time depending on the type of value and regulatory-semantic orientations of the individual; the regulatory potential of the dominance of professional values, purposefulness and meaningfulness of life is determined for the first time; components of life self-determination as predictors of psychological well-being of a student's personality are identified for the first time, including consistency of life perspective, career orientation on the integration of lifestyles, and striving for superiority over others; the idea of life self-determination of students' personality as determined by a number of values and meanings of life creativity, relevant to the life perspective, scenario and strategy, is expanded; the idea of value orientations of students is expanded through the establishment of their contradictory combination under the condition of value conflict and harmonious – under the condition of balance of values; the idea of the typological features of value-semantic self-regulation of students is expanded; means of psychological support and promotion of life self-determination of students are received further development; results – the phenomenon of life self-determination of students is conceptualized, taking into account the value-meaning regulators of their life creativity; scientific knowledge about the structure and typological features of the value and regulatory-semantic spheres of students' personality is expanded; ideas about the regulatory potential of typological profiles of value-meaning self-regulation of students are deepened; terminal and instrumental values of students are characterized depending on their value and regulatory-semantic profiles; the peculiarities of life self-determination of students are revealed depending on their value and regulatory-semantic profiles; the role of determinants of life self-determination in the formation of psychological well-being is determined; a development program aimed at promoting students' life self-determination is developed and tested, the effectiveness of which has been proven and which can be used in the activities of the psychological service of higher education institutions. The results of the dissertation research are implemented in the educational process of higher education institutions of Ukraine; area – psychology.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Лунченко Н. В. 
Формування психологічної безпеки учасників освітнього процесу основної школи в діяльності психологічної служби / Н. В. Лунченко. — Б.м., 2023 — укp.

Об’єкт – психологічна безпека освітнього середовища учасників освітнього процесу основної школи; мета – визначити психологічні особливості та умови формування психологічної безпеки учасників освітнього процесу основної школи у межах діяльності психологічної служби; методи – теоретичні (аналіз, систематизація та узагальнення), емпіричні, математико-статистичні методи обробки даних; новизна – уперше описана специфіка психологічної безпеки освітнього середовища учнів основної школи, яка виявляється у прямих зв’язках із мірою сприятливості психологічного клімату та соціометричного статусу школяра, оптимізмом та задоволеністю життя, а також зворотніми зв’язками із стрес-факторами навчальної діяльності, тривожністю, агресивністю, деструктивним типом самоствердження та віктимністю; уперше виявлена специфіка психологічної безпеки освітнього середовища учителів основної школи, яка виявляється у прямих зв’язках із мірою діалогічності педагогічного спілкування, задоволеністю працею та зворотніми зв’язками із емоційним вигоранням та комунікативною інтолерантністю; уперше визначені регулятивні предиктори психологічної безпеки освітнього середовища учасників освітнього процесу основної школи; розширено уявлення про психологічну безпеку освітнього середовища основної школи у єдності її матеріально-просторової, соціально-психологічної та психолого-педагогічної складових; розширено уявлення про психолого-педагогічні засади забезпечення психологічної безпеки освітнього середовища основної школи психологічною службою; розширено уявлення про типологічні особливості психологічної безпеки освітнього середовища через характеристику співвідношення в учнів та учителів рівнів інструментальної, власне психологічної безпеки та проявів булінгу в основній школі; дістали подальшого розвитку засоби психологічного супроводу розвитку психологічної безпеки освітнього середовища основної школи у діяльності психологічної служби; дістала подальшого розвитку психодіагностика психологічної безпеки освітнього середовища основної школи; результати – концептуалізовано феномен психологічної безпеки освітнього середовища основної школи та визначено психолого-педагогічні засади його забезпечення психологічною службою школи; створено психодіагностичний комплекс дослідження психологічної безпеки освітнього середовища основної школи; визначено типологічні особливості, специфіку та низку регулятивних детермінант психологічної безпеки освітнього середовища основної школи учасників освітнього процесу; адаптовано методики психодіагностики психологічної безпеки освітнього середовища основної школи; створена програма психологічного супроводу забезпечення психологічної безпеки освітнього середовища основної школи, ефективність якої доведено і яку можна застосовувати у діяльності її психологічної служби. Результати дисертаційного дослідження впроваджені у навчальний процес закладів середньої та вищої освіти України; галузь – психологія.^UObject – the psychological safety of the educational environment of participants in the educational process of the primary school; goal – to determine the psychological features and conditions for the formation of psychological safety of participants in the educational process of the primary school within the scope of the psychological service; methods – theoretical (analysis, systematization and generalization), empirical, mathematical-statistical data processing methods; novelty – the specificity of the psychological safety of the educational environment of primary school students is described for the first time, which is manifested in direct connections with the measure of the favorable psychological climate and sociometric status of the schoolchild, optimism and life satisfaction, as well as feedback links with the stress factors of educational activities, anxiety, aggressiveness, destructive type of self-assertion and victimhood; the specificity of the psychological safety of the educational environment of primary school teachers is revealed for the first time, which is manifested in direct connections with the degree of dialogicity of pedagogical communication, job satisfaction and feedback links with emotional burnout and communicative intolerance; regulatory predictors of psychological safety of the educational environment of participants in the educational process of the primary school are identified for the first time; the idea of psychological safety of the educational environment of the primary school in the unity of its material-spatial, social-psychological and psychological-pedagogical components is expanded; the idea of the psychological-pedagogical principles of ensuring the psychological safety of the educational environment of the primary school by the psychological service is expanded; the idea of typological features of psychological safety of the educational environment is expanded through the characteristics of the ratio of students' and teachers' levels of instrumental, actual psychological safety and manifestations of bullying in primary school; means of psychological support for the development of psychological safety of the educational environment of the primary school in the activities of the psychological service are received further development; psychodiagnostics of the psychological safety of the educational environment of the primary school is received further development; results – the phenomenon of psychological safety of the educational environment of the primary school is conceptualized and the psychological-pedagogical principles of its provision by the school's psychological service are determined; a psychodiagnostic complex of research on the psychological safety of the educational environment of the primary school is created; typological features, specificity and a number of regulatory determinants of psychological safety of the educational environment of the primary school participants in the educational process are determined; the methods of psychodiagnosis of the psychological safety of the educational environment of the primary school are adapted; a program of psychological support to ensure the psychological safety of the educational environment of the primary school is created, the effectiveness of which has been proven and which can be used in the activities of its psychological service. The results of the dissertation research are implemented in the educational process of secondary and higher education institutions of Ukraine; area – psychology.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Вєтрова Н. В. 
Психологічні особливості мотивації підприємницької діяльності у студентському віці: автореферат дис. ... д.філософ : 053 / Н. В. Вєтрова. — Б.м., 2024 — укp.

У роботі представлено аналіз науково-теоретичних концепцій і підходів до вивчення проблеми мотивації підприємницької діяльності у студентів, виявлено та описано її психологічну специфіку, типологію, регулятивні чинники та психолого-педагогічні умови розвитку. Визначено наукову новизну та теоретичну значущість наукової праці, які полягають у тому, що: Уперше: - визначено типологічні особливості мотивації підприємницької діяльності у студентському віці; - визначено регулятивний потенціал полівмотивованості до підприємницької діяльності, за умови якої у студентів актуалізується спрямованість на побудову кар’єри та інтерес до змісту праці; - показано негативний вплив зниження вмотивованості на працю та підприємницької мотивації на актуалізацію кар’єрних орієнтацій та мотивів збагачення; розширено уявлення про: - вікову специфіку розвитку підприємницьких мотивів у студентському віці, що характеризується динамічністю, ієрархічністю, сталістю прояву мотивів комерційного успіху, свободи і самостійності; типологічні особливості підприємницької мотивації в юнацькому віці; - студентський вік в якості сенситивного для розвитку підприємницької мотивації періоду як вираження прагнення до досягнень, свободи, ініціативності, інноваційності через усвідомлення ризиків підприємництва й удосконалення власної особистості; дістали подальшого розвитку: - засоби психологічного супроводу розвитку мотивації до підприємницької діяльності у студентському віці. Практичне значення роботи полягає у створенні типології підприємницької мотивації особистості, впровадженні розвивальної програми по сприянню підприємницькій мотивації у студентів. Результатом теоретичного аналізу є обґрунтування типології підприємницької мотивації у студентському віці, ролі підприємницьких мотивів у саморегуляції трудової діяльності особистості. Мотивацію підприємницької діяльності визначено як спонукання особистості до підприємництва, в основі якого – прагнення досягнень, свободи, ініціативності, інноваційності шляхом усвідомлення ризиків підприємництва й удосконалення власної особистості. Психологічними чинниками реалізації підприємницького потенціалу осіб студентського віку як суб’єкта трудової діяльності виступають мотиваційно-ціннісні та кар’єрні орієнтації, рівень суб’єктивного контролю, дієвість та ефективність як регуляторні властивості особистості. У ході констатувального дослідження визначено вікову специфіку підприємницьких мотивів в залежності від своєрідності провідної діяльності, яка характеризується динамічністю прояву мотивів на різних етапах студентського віку, ієрархічністю та тривалістю у часі – стійкістю. Емпірично виявлено чотири типологічних профіля підприємницької мотивації: «Помірна мотивація підприємницької діяльності», «Мотивація самореалізації у підприємництві в організації», «Полівмотивованість на підприємництво», «Знижена вмотивованість на підприємництво», серед яких два останні є найбільш характерними для студентів. Визначено п’ять стилів саморегуляції суб’єктів трудової діяльності з різними типами підприємницької мотивації: автономне регулювання, збалансоване регулювання, амотивованість до праці, інтроектоване регулювання, зовнішньо-мотивоване регулювання, названі відповідно до найбільш вираженого типу саморегуляції. Окреслено регуляторні особливості трудової діяльності студентів із різними профілями підприємницької мотивації: при зниженій вмотивованості на підприємництво задоволеність оплатою праці та усі регулятори трудової діяльності виражені найслабше, кар’єрні орієнтації на служіння та виклик пригнічені, натомість при полівмотивованості на підприємництво студентам властиве внутрішнє спонукання до трудової діяльності, вмотивованість на збагачення, найвищі показники кар’єрних орієнтацій на досягнення професійної компетентності, автономії, стабільності роботи та місця проживання, підприємництво, а при мотивації самореалізації у підприємництві студенти характеризується поєднанням зовнішнього та внутрішнього мотиву праці. Визначено залежність прояву кар’єрних орієнтацій та грошових атитюдів, рівня задоволеності працею від типу підприємницької мотивації та стильових особливостей саморегуляції трудової діяльності особистості студентів. Показники кар’єрних орієнтацій на менеджмент, підприємництво та інтеграцію стилів життя є зниженими за умови поєднання амотивованості на працю та зниженої мотивації до підприємницької діяльності. Показники кар’єрної орієнтації на досягнення самостійності та незалежності та підприємницького мотиву збагачення знижені в усіх студентів з амотивацією до праці, крім тих що вмотивовані на самореалізацію у підприємництві. За умови інтроєктованого регулювання трудової діяльності та зниженої підприємницької мотивації студентам властиве зниження мотиву збагачення для досягнення незалежності та самостійності.^UThe work presents an analysis of scientific and theoretical concepts and approaches to the study of the problem of motivation of entrepreneurial activity among students, its psychological specificity, typology, regulatory factors and psychological and pedagogical conditions of development are revealed and described. The scientific novelty and theoretical significance of the scientific work have been determined, which consist in the fact that: First: - the typological features of the motivation of entrepreneurial activity at the student age are determined; - the regulatory potential of political motivation for entrepreneurial activity has been determined, under the condition of which the focus on building a career and interest in the content of work is actualized among students; - the negative impact of a decrease in work motivation and entrepreneurial motivation on the actualization of career orientations and enrichment motives is shown; an expanded view of: - the age-specific nature of the development of entrepreneurial motives in the student age, which is characterized by dynamism, hierarchy, the stability of the manifestation of the motives of commercial success, freedom and independence; typological features of entrepreneurial motivation in youth; - student age as a sensitive period for the development of entrepreneurial motivation as an expression of the desire for achievements, freedom, initiative, innovativeness through awareness of the risks of entrepreneurship and improvement of one's personality; received further development: - means of psychological support for the development of motivation for entrepreneurial activity in student age. The practical significance of the work consists in creating a typology of entrepreneurial motivation of an individual, implementing a development program to promote entrepreneurial motivation in students. The result of the theoretical analysis is the substantiation of the typology of entrepreneurial motivation in student age, the role of entrepreneurial motives in the self-regulation of an individual's labor activity. Motivation Entrepreneurial activity is defined as the motivation of an individual to entrepreneurship, based on the desire for achievements, freedom, initiative, innovativeness through awareness of the risks of entrepreneurship and improving one's personality. Psychological factors of implementation entrepreneurial potential of students of student age as a labor subject motivational, value and career orientations, level of subjective control, effectiveness and efficiency as regulatory properties personality. In the course of the ascertainment study, the age specificity of entrepreneurial motives was determined depending on the originality of the leading activity, which is characterized by the dynamic manifestation of motives at different stages of student age, hierarchy and duration in time – stability. Four typological profiles of entrepreneurial motivation were empirically identified: "Moderate motivation for entrepreneurial activity", "Motivation for selfrealization in entrepreneurship in the organization", "Semi-motivation for entrepreneurship", "Low motivation for entrepreneurship", among which the last two are most typical for students. Five styles of self-regulation of subjects of labor activity with different types of entrepreneurial motivation are defined: autonomous regulation, balanced regulation, motivation to work, introjected regulation, externally motivated regulation, named according to the most pronounced type of self-regulation. The regulatory features of the labor activity of students with different profiles of entrepreneurial motivation are outlined: with reduced motivation for entrepreneurship, satisfaction with work pay and all regulators of labor activity are expressed the weakest, career orientations towards service and challenge are suppressed, on the other hand, with semi-motivation for entrepreneurship, students have an intrinsic motivation for labor activity , motivation for enrichment, the highest indicators of career orientations for the achievement of professional competence, autonomy, stability of work and place of residence, entrepreneurship, and in the motivation of self-realization in entrepreneurship, students are characterized by a combination of external and internal motivation for work.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського