Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=У.. С. ..$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

У.. С. .. 
Методика інструментально-виконавської підготовки магістрантів в системі вищої музично-педагогічної освіти України / С. .. У... — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена комплексному дослідженню проблеми формування інструментально-виконавської підготовленості магістрантів у системі вищої музично-педагогічної освіти України. Вивчено стан досліджуваної проблеми та визначено сутність і зміст поняття «інструментально-виконавська підготовка магістранта в системі вищої музично-педагогічної освіти». Обґрунтовано функції та наукові підходи до підготовки в інструментальному класі майбутніх викладачів гри на музичному інструменті в системі вищої музично-педагогічної освіти України. Розроблено структуру й модель методики інструментально-виконавської підготовки магістрантів та визначено педагогічні умови даної підготовки в системі вищої музично-педагогічної освіти України. Розроблено критерії, показники та рівні інструментально-виконавської підготовленості студентів магістратури в системі вищої музично-педагогічної освіти України. Розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено модель методики інструментально-виконавської підготовки магістрантів у системі вищої музично-педагогічної освіти України.Ключові слова: магістрант музично-педагогічного профілю, інструментально-виконавська підготовка, гра на музичному інструменті, вища музично-педагогічна освіта України, модель методики інструментально-виконавської підготовки магістрантів, підготовка магістранта в системі вищої музично-педагогічної освіти України.^UThe thesis is a comprehensive study of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine. The essence and content of instrumental-performance training of master's students of pedagogical universities are specified and the concept of “instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education system of Ukraine” is defined. The instrumental-performance training of master's students of pedagogical universities is considered as a system of organization of educational-cognitive and creative-performance activity of master's students, which provides for the formation of personal competences of master's students in music-performance, methodological-pedagogical and research areas of performance training of pedagogical direction.The component structure of the investigated training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine is developed. Functions and scientific approaches to instrumental-performance training of master's students of pedagogical universities are substantiated. The directions, stages and pedagogical conditions of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine are determined. A model of the methodology of instrumental-performance training of master's students of pedagogical universities has been developed, criteria, indicators and levels of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine have been determined.The model of the methodology of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine has been experimentally tested, which includes stages (expositional, analytical-operational and productive) and is based on previously developed directions of the instrumental-performance training of master's students. The selection of a set of special methods for each of the stages in accordance with all the directions of instrumental-performance training of master's students has been carried out.The dynamics of the formation of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine is recorded, which allows to assert the effectiveness of the proposed model of the methodology of instrumental-performance training. Comparison of the received statistical data during ascertaining and molding experiments confirms its efficiency.Key words: master's student of music-pedagogical profile, instrumental-performance training, playing a musical instrument, higher music-pedagogical education of Ukraine, model of the methodology of instrumental-performance training of master's students.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського