Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Рудюк Т. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

Рудюк Т. В. 
Вербалізація концептів ЧОЛОВІК, ЖІНКА в українській фразеології: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / Т. В. Рудюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано принцип системності у вивченні гендерно маркованих фразеологічних номінацій, визначено зміст категорійних лінгвостилістичних понять "концепт", "гендер" у соціолінгвістиці, "картина світу" в лінгвальному та концептуальному аспектах. З'ясовано позицію тендерного компонента в семантичній структурі фразеологічних одиниць, виявлено національно-культурну специфіку семантики фразеологізмів з гендерним компонентом. Вивчення фразеосемантичної концептуальної опозиції "маскулінність-фемінність" проведено на підставі словникового та художнього дискурсів. Встановлено роль гендерно маркованих лексичних одиниць у формуванні фразеологічних значень. Окреслено динамічні процеси в системі гендерно маркованих фразеологічних номінацій. Розкрито аксіологічний потенціал фразеологічних номінацій із компонентом-апелятивом і компонентом-антропонімом у словниковому та художньому дискурсах. Висвітлено синонімічні відношення, антонімічні зв'язки в системі гендерно маркованих фразеологічних номінацій української мови, простежено відображення народнопоетичної стихії у фразеологізованих контекстах художніх ідіосистем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-33
Шифр НБУВ: РА377199 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Рудюк Т. В. 
Теоретико-методичні засади формування ключових компетентностей учнів 10-11 класів закладів загальної середньої освіти (профільний рівень) у процесі навчання лексикології української мови (на матеріалі родинної лексики). / Т. В. Рудюк. — Б.м., 2021 — укp.

У роботі обґрунтовано теоретико-методичні засади та розроблено методику формування ключових компетентностей в учнів 10-11 класів у процесі навчання лексикології української мови (на матеріалі родинної лексики), зумовлену стратегією освітніх завдань Нової української школи.Розроблено методику формування ключових компетентностей в учнів 10- 11 класів у процесі навчання лексикології української мови (на матеріалі родинної лексики), яка ґрунтується на: 1) загальнодидактичних, лінгводидактичних принципах навчання української мови в закладах загальної середньої освіти профільного рівня та специфічних принципах навчання лексикології української мови; 2) врахуванні лінгвістичних, психологічних, психолінгвістичних та лінгводидактичних чинників у навчанні лексикології української мови на матеріалі родинної лексики; 3) реалізації в освітньому процесі сучасних підходів: особистісно орієнтованого, компетентнісного, діяльнісного, комунікативного, контекстного, словоцентричного, текстоцентричного, дослідницького та соціокультурного; 4) запровадженні методичної підтримки розвитку процесів усвідомлення значущості родинних номінацій, особливостей їхнього уживання та впливу на специфіку родинної взаємодії в контексті досліджуваної проблеми шляхом опису історико- культурологічних коментарів до національно-культурних лексем, проведенні етнолінгвістичних досліджень та виконанні запропонованої системи дотекстових та післятекстових завдань етнокультурного спрямування;5) урахуванні здобутих учнями знань на уроках української мови та інших шкільних предметів; 6) формуванні в старшокласників самоосвітніх умінь і навичок, зокрема вмінь самостійно переносити знання в нові навчальні й життєві ситуації.За результатами експериментального навчання підтверджено ефективність запропонованої методики формування ключових компетентностей в учнів 10-11 класів у процесі навчання лексикології української мови (на матеріалі родинної лексики).Ключові слова: навчання лексикології української мови, родинна лексика, методика формування ключових компетентностей, учні 10-11 класів закладів загальної середньої освіти (профільний рівень), навчально-методичне забезпечення з української мови, компетентнісно спрямовані вправи на матеріалі родинної лексики.^UIn the process of the research, analysis and synthesis of special scholarly publications on the selected issue, the theoretical and methodological foundations are substantiated and the methodology for the development of key competencies in 10- 11th graders in the process of teaching the Ukrainian language lexicology (on the material of the family lexis) is elaborated due to the strategy of the educational targets of the New Ukrainian School, namely, the necessity for updating and supplementing the content of teaching the Ukrainian language in the 10-11th grades of general secondary education institutions (the profession-oriented level) in compliance with the requirements of the competency-based approach and educational guidelines of the current curriculum on the Ukrainian language for 10-11th graders (the profession-oriented level); social need to revive the links between representatives of different generations of Ukrainian families; preservation of historically patterned cultural practices and the traditions thereof; dissemination of values of a particular family and the need to develop four essential key competencies in senior pupils:1) language proficiency in the national language; 2) the ability to speak a native language (in case it differs from the national one) and foreign languages; 3) civil and social competencies and 4) cultural competencies, on the development of which the attention is focused in the process of teaching lexicology of the Ukrainian language in senior classes at the profession-oriented level, its powerful educational and motivational potential for forming conscious perception in junior citizens, acquisition and usage of lexical family nominations as an essential factor in correcting and tolerating one's own communicative activities in personal and future professional fields.As a result of the experimental-and-research teaching, the efficiency of the suggested methodology for the development of key competencies in 10-11th graders in the process of teaching the Ukrainian language lexicology (on the material of the family lexis) is proven.Keywords: teaching the Ukrainian language lexicology, family lexis, methodology for the development of key competencies, 10-11th graders of general secondary education institutions (the profession-oriented level), educational and methodical materials on the Ukrainian language, competency oriented exercises on the material of the family lexis.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського