Пагута М.В. Розвиток творчих здібностей учнів 5 - 9 класів засобами ергодизайну у процесі трудового навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.В. Пагута ; Черніг. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2009. — 20 с. — укp.
Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено модель розвитку творчих здібностей учнів 5 - 9 класів засобами ергодизайну. Проаналізовано психолого-педагогічні підходи та закономірності розвитку творчих здібностей учнів. Розкрито особливості впливу ергодизайнерської діяльності на розвиток творчих здібностей учнів 5 - 9 класів у процесі трудового навчання. Обгрунтовано методичні прийоми залучення учнів до творчої ергодизайнерської діяльності у процесі трудового навчання на підставі застосування особистісно-орієнтованого підходу. Розкрито можливості застосування методів оптимізації шляхів розв'язку техніко-твочих задач у процесі ергодизайнерської діяльності школярів. Наведено рекомендації щодо використання рольової гри "ергодизайнерське бюро" як форми організації навчально-творчої ергодизайнерської діяльності учнів у процесі трудового навчання. Встановлено критерії оцінювання ефективності розвитку творчих здібностей учнів 5 - 9 класів засобами ергодизайну у процесі трудового навчання.