Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (13)Книжкові видання та компакт-диски (3)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Павленко А. І.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Павленко А. І. 
Моделювання і оптимізація маршрутів у транспортних мережах / А. І. Павленко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена моделюванню і оптимізації маршрутів у транспортних мережах, а саме розробці алгоритмів розв'язування та експериментальногопрограмного комплексу для побудови оптимальних шляхів за критерієм вартості в залежних від часу мережах авіаперельотів з урахуванням обмежень користувача і необхідності виконання розрахунків у реальному часі. Сформульовано спеціальну задачу пошуку оптимального за критерієм вартості шляху мандрівника з користувацькими умовами: початковий і цільовийпункт подорожі, часове вікно, максимальна кількість транзитних пунктів і тривалість подорожі, бажані і заборонені проміжні пункти. Відмінність даної задачівід існуючих постановок полягає у врахуванні таких властивостей транспортної мережі, як залежність її характеристик від часу. Аналіз подання моделей різнихтранспортних мереж виявив їх відмінності і можливість застосування евристичних алгоритмів розв'язування поставленої задачі.Запропоновано алгоритм на основі міток і ряд алгоритмів на основі модифікації оптимізації мурашиними колоніями. Алгоритм міток показав задовільні результати для невеликих мереж, але значне зростання часу виконання у порівнянні з мурашиним алгоритмом з ростом мережі. Алгоритм мурашиних системмодифіковано з урахуванням специфіки задачі, а саме операції бектрекінгу, локального пошуку, табу-списків, добудови допустимого маршруту, відсікання простору пошуку методом гілок і меж. Для покращення точності обчислень для міжрегіональних маршрутів запропоновано диверсифікований алгоритммурашиних систем. При пошуку кільцевих або міжрегіональних маршрутів пропонується застосовувати розроблений двонаправлений алгоритм системмурашиних колоній (АСМК).Задоволення вимог адаптивності та роботи в реальному часі програмного комплексу досягається запропонованим алгоритмом з попередньою обробкоюданих, який використовує АСМК для пошуку оптимальних шляхів для всіх пар вершин мережі, а потім використовує цю інформацію для побудови відноснихоцінок якості кожного сполучення за критерієм вартості. Оцінки якості використовуються для пошуку маршруту в реальному часі. Така задача та методи їїрозв'язування актуальні для пошуку оптимальних маршрутів мандрівників в реальному часі в мережі громадського транспорту.^UThe dissertation is devoted to the topic of modeling and optimizing routes in transportation networks, in particular, application development for constructing optimalroutes by cost criteria in time-dependent air networks, taking into account user's limitations and real time calculations requirement.Time dependent optimal traveler's path by cost criteria problem is defined with given user's limitations: source and target points, travel time window, maximum number of transit points and duration of the trip, desired and prohibited intermediate points. The main difference of this problem from existing ones is taking into account network properties, since it's time dependent and costs are dynamic.Analysis of models presentations of various transport networks showed their differences and the possibility of applying heuristic approaches to the problem.Multicriterial labelling based algorithm and several ant colony system (ACS) based modifications were proposed to solve the problem. The labeling algorithm showedsatisfactory results for small networks, however execution time significantly increased with network growth, comparing to ant algorithm.Developed ACS-based algorithm has been modified with consideration of the specifics of the problem, applying backtracking operation, route fixing, method ofbranches and bounds, several local search procedures, tabu-lists. To reduce error ratio for international routes, a diversified algorithm of ant colony systems was proposed. To find return or multiregional routes, bidirectional ACS was proposed.To meet the requirements of adaptability and real-time execution, a preliminary data processing algorithm was proposed that uses ACS to search for optimal paths forall pairs of vertices of the network and then uses this information to build relative estimates of the quality of each connection based on cost criteria. Quality ratios are used to find the route in real time. Described problem and solution approaches are relevant for development of techniques for finding optimal traveler's routes in real time in the public transportnetwork.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського