Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (17)
Пошуковий запит: (<.>A=Майдан І. С.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Майдан І. С. 
Стресасоційовані розлади у дітей молодшого шкільного віку на тлі полінутритивного дефіциту (діагностика та корекція) / І. С. Майдан. — Б.м., 2021 — укp.

Робота присвячена удосконаленню діагностики, профілактики і комплексної корекції проявів шкільної дезадаптації як стресасоційованого розладу у дітей молодшого шкільного віку 6-8 років життя (учнів 1-2 класів) на початку та протягом всього періоду систематичного навчання на тлі дефіциту есенціальних нутрієнтів. На основі отриманих даних визначені особливості перебігу шкільної дезадаптації. Клінічні прояви шкільної дезадаптації проявляються у 2 формах: тривалих поведінкових порушеннях, зниженні когнітивних параметрів і мотивації до навчання (28%), та зростання частоти повторних захворювань (як респіраторних, так і цілого ряду соматично вегетативних проявів з боку різних систем організму) у 62% дітей. Встановлено, що характер шкільної дезадаптації в значній мірі пов'язаний зі станом ліпідного обміну та станом забезпеченості організму вітаміном D та полі ненасиченими жирними кислотами (ПНЖК), недостатність та дефіцит яких може змінювати рівень стресостійкості дітей.Доведена необхідність і ефективність збагачення раціону харчування дітей раннього шкільного віку шляхом суплементації омега-3 ПНЖК та вітаміном D.Виявлена достовірна кореляція між показниками ліпідного обміну і ПНЖК: показники ліпідного обміну можуть бути маркерами недостатньої забезпеченості організму вітаміном D та ПНЖК.Впроваджені в практику заходи по підвищенню адаптаційних можливостей та стресостійкості організму; удосконалено методику оцінки проявів шкільної дезадаптації та диференційовано комплекс її корекції.Доведена ефективність розробленого комплексу діагностики та корекції проявів шкільної дезадаптації, що складається з діагностичних методик та комплексної диференційованої корекції, яка спрямована на нормалізацію рівнів вітаміну D та ПНЖК, а також на стабілізацію показників ліпідного обміну. Саме такий комплексний підхід продемонстрував нівелювання дисбалансу процесів збудження та гальмування та підвищував адаптаційні можливості та стресостійкість організму у 78,3% дітей раннього шкільного віку.^UThe dissertation reveals questions of increasing of efficacy, diagnostic and prophylaxis approaches, and ways of treatment of the stress-associated disorder (SAD) manifestations in primary school children (1-2 school grades) at the beginning and during whole schooling period.It was detected the peculiarities of manifestation of stress-associated disorder based on the data received from study. It was determined 2 types of clinical manifestation disorders: the long term behavior disorders, decreased cognitive function and motivation for studying (28%) and increasing of rate of recurrent respiratory infections and some of somatic-vegetative manifestations (68%).It was demonstrated correlations between manifestations of stress-associated disorder and lipid metabolism condition and sufficient quantity of vitamin D and PUFA as well. It was proved that low levels of vitamin D and PUFA increase the frequency of stress-associated disorders.It was demonstrated the necessity and efficacy of the supplementation of the diet of schoolchildren with PUFA and vitamin D.It was proved the correlation between levels of PUFA and disorders of lipid metabolism demonstrated the need additional supplementation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського