Клименко Л.П. Теоретичні основи та технології створення вузлів машин з перемінною зносостійкістю: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.02.04 / Л.П. Клименко ; Технол. ун-т Поділля {Хмельницький}. — Хмельницький, 2002. — 38 с. — укp.
На прикладах двигунів внутрішнього згоряння розроблено теоретичні засади створення вузлів тертя машин із заданими диференційованими зносостійкими властивостями, що забезпечують рівномірний знос робочих поверхонь під час експлуатації. Наведено математичну модель розрахунку зносу поверхні в кожній точці. Визначено склад нових чавунів і лігатур для отримання втулок та поршневих кілець дизелів. Описано ряд нових технологій виготовлення гільз і втулок циліндрів дизелів із заданою перемінною зносостійкістю робочої поверхні. Наведено результати аналізу впливу режимів роботи двигунів на характер зносу циліндрів. Отримано дані широкомасштабних стендових та експлуатаційних випробувань тракторних та суднових дизелів.