Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Кислюк К.В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

Кислюк К.В. 
Українська історіософія як феномен культурної пам'яті: автореф. дис... д-ра культурології: 26.00.04 / К.В. Кислюк ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2009. — 38 с. — укp.

У межах нового відгалуження культурологічного знання (меморіальної культурології) концептуалізовано українську історіософію як провідний депозитарій пам'яті в Україні. Українську історіософію визначено як систематизовані теорії щодо самобутності та самостійності української культури, народу, держави та Церкви у світовому історико-культурному контексті, яка розпочалася з виокремлення історії рідної "землі" від сакральної історії людства в давньоруській літературі XI ст., а на межі XX - XXI ст. завершилася переорієнтацією на інтеграцію національної культури до світового цивілізаційно-культурного мультиверсуму. Доведено, що еволюція української історіософії забезпечувала акумуляцію національно-культурної пам'яті, розширення ї просторово-часових обріїв, а також усталеність трансльованих нею уявлень. Завдяки цьому здійснювалося утворення модерного меморіального простору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.1 + Т3(4УКР)0-7 +
Шифр НБУВ: РА366060

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Кислюк К.В. 
Філософія історії в історії філософії: проблема "початку" та "кінця": Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / К.В. Кислюк ; Ун-т внутр. справ. — Х., 1999. — 19 с. — укp.

У дисертації досліджується взаємна кореляція проблеми "початку" і "кінця" філософії історії як системи. Зазначається, що "початок" філософії є результатом саморефлективної систематизації філософської і історичної свідомості до рівня поняття "історія" як телеологічного, гомогенного, інтелігібельного в своїй раціональності процесу. Виділені перехідні форми становлення філософії історії: "передфілософія історії"; християнська теологія історії, або "протофілософія історії"; етап системного оформлення і його завершення в класичній філософії історії Гегеля. Висувається гіпотеза про "кінець" філософії історії як її структурно-епістемологічну диференціацію: одночасно "розчинення" філософії історії в єдиному для соціогуманітарних дисциплін епістемологічному просторі історії, покликаному визначати, що і як ми можемо знати про історію, та її розпад на окремі "розділи" досліджень. Обгрунтовується положення про відповідність "кінцю" філософії історії на теоретичному рівні історичного пізнання зміни парадигми "всесвітньої історії" парадигмою "загальної історії" на його емпіричному рівні історичної науки. "Загальна історія" не об'єднує всі історичні події, тенденції і процеси в лінійно-прогресивному ряді всесвітньої історії, а в системному аналізі історичних змін суспільства множить кількість подій і структур, а також зв'язків і відповідності між ними. Паралельно відбувається заміна великого синтезу історії людства у всесвітньому масштабі, малим, - як правило, цілісним образом людини у всьому різноманітті її виявів в конкретно-історичному середовищі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*32

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського