Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Калимбет М. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Калимбет М. В. 
Пошук нових ресурсозберігаючих та екологічно чистих технологій експлуатації залізничного транспорту.: автореферат дис. ... д.філософ : 275 / М. В. Калимбет. — Б.м., 2023 — укp.

Калимбет М. В. Пошук нових ресурсозберігаючих та екологічно чистих технологій експлуатації залізничного транспорту. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 275 – транспортні технології (за видами) (Галузь знань 27 – Транспорт). – Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023.Дисертаційна робота присвячена підвищенню ефективності роботи суб’єктів перевезення небезпечних вантажів та безпеки експлуатації залізничного транспорту шляхом вдосконалення системи запобігання аварійним ситуаціям та ліквідації їх наслідків.Наукова новизна одержаних результатів полягає у вирішенні науково-прикладного завдання підвищення безпеки експлуатації залізничного транспорту та ефективності взаємодії суб’єктів перевезення небезпечних вантажів шляхом удосконалення процедури реагування на аварійні ситуації та мінімізації їх негативних наслідків.У дисертаційному дослідженні вперше:?на базі методів порівняльної типології, експертних оцінок та системного аналізу для конкретного маршруту визначено показники ризику комплексної дії негативних факторів аварійних ситуацій під час транспортування небезпечних вантажів та характеристика їх просторового розподілу, що дозволяє моделювати розвиток аварійних сценаріїв та спрощує процедуру ідентифікації найбільш впливових чинників;?здобуто кінетичні залежності процесу сорбції рідких фракцій НВ за допомогою розробленого універсального сорбційного полотна («USS») на базі карбонізату, який вирізняється високими показниками сорбції (до 92 %) та економічністю (за рахунок повторного використання), що дозволяє мінімізувати втрати вантажу та визначати оптимальні дози сорбенту для ліквідації наслідків аварійних емісій.Удосконалено:?метод виготовлення універсального сорбційного полотна на базі карбонізату для ліквідації аварійних емісій небезпечних вантажів, що вирізняється енергоефективністю за рахунок оптимізації температурного режиму карбонізації та ресурсозбереженням завдяки використанню як сировини відходів рослинного походження Здобула подальший розвиток:?функціональна модель управління ліквідацією наслідків аварійної ситуації на залізничному транспорті, що містить алгоритм залучення допоміжних ліквідаційних формувань, забезпечує оперативне реагування на позаштатні ситуації, спрощує процедуру прийняття управлінських рішень та мінімізує негативні наслідки аварійних емісій.Практичне значення здобутих результатів полягає в розробці рекомендацій щодо удосконалення взаємодії суб’єктів перевезення небезпечних вантажів залізничним транспортом з метою запобігання ризикам аварій та розробці технології виготовлення й використання сорбційних матеріалів «USS» для локалізації та ліквідації аварійних розливів, що дозволить спростити процедуру, скоротити час, забезпечить економічність, ресурсозбереження та мінімізацію екологічних наслідків, а саме: ?з використанням системного підходу сформовано та проаналізовано модель життєвого циклу небезпечного вантажу на різних стадіях його транспортування, що дозволило визначити пріоритетні напрямки удосконалення процедури прийняття управлінських рішень;?запропоновано використання універсального сорбційного полотна «USS» для стадії локалізації та ліквідації аварійних розливів на залізничному транспорті та розроблено технології його виготовлення й застосування;?на базі аналітичних та графічних залежностей показників динамічної завантаженості комбінованих вагонів-хоперів доведено можливість перевезення сорбційних матеріалів («USS») у складі вантажного потяга як вагонів-прикриттів та отримано їхні оптимальні кількісні параметри. Робота присвячена дослідженню процесу транспортування небезпечного вантажу (НВ) з урахуванням ризиків виникнення аварійних ситуацій, що несуть загрозу життю людей та шкоду довкіллю. Ключові слова: транспортні системи та технології, підвищення безпеки експлуатації, експертна оцінка, системний аналіз, показник ризику, система «відправник – перевізник – одержувач», відновлення пропускної спроможності поїздів, екологічні технології, небезпечні вантажі, локалізація аварій, ліквідація аварій, карбонізація, універсальне сорбційне полотно, динамічні характеристики вагона-хопера.^UKalymbet M. V. The search for new resource-saving and environmentally friendly technologies for the operation of railway transport. – Qualifying scientific work as a manuscript.Dissertation for the Doctor of Philosophy degree in specialty 275 – Transport technologies (by types). State University of Science and Technology of Ukraine, Dnipro, 2023.The dissertation work is devoted to increasing the efficiency of the subjects of the transportation of dangerous goods (DG) and the safety of the operation of railway transport in case of emergency situations during their transportation, as well as the localization and liquidation of their emergency spills.The efficiency of the work of all subjects of the transportation of dangerous goods is characterized by the coordinated work of all participants in the "sender-carrier-recipient" system. Strict compliance with the transportation procedure (Requirements, rules, regulations and maintenance of the DG), which is regulated by the Ministry of Infrastructure, will prevent the occurrence of an emergency situation during the transportation of dangerous goods by rail transport. Professional maintenance and support of DG by full-time employees for all participants of the "sender-carrier-recipient" system, which has the appropriate certificates, allows not only to prevent the occurrence of an emergency situation, but also to immediately start localization and liquidation measures to eliminate the consequences of an emergency spill of a hazardous cargo emission.To date, there are several problems regarding the training of certified specialists with the cooperation of Special Training Centers and joint stock company "Ukrzaliznytsia":- lack of motivation in successful training among infrastructure workers;- a complex schedule of working hours and a tight schedule of special training;- low staffing, associated with a difficult economic situation;- insufficient level of education by profession;- non-compliance of the student with age requirements (training of workers of pre-retirement and retirement age);- lack of provision of special training places with the appropriate number of regulatory documents and manuals, in particular in the case of special training on lines;- imperfect personnel due to low wages;- an imperfect procedure for selecting employees for special training.Another problem is the morally outdated equipment for carrying out emergency reconstruction, localization and liquidation works. From available sources it is known that the main production assets of joint stock company "Ukrzaliznytsia" are worn out by more than 90%, in particular, this applies to emergency and repair and fire trains and parts that work on them. In fact, you have to work on outdated equipment. Therefore, the question arises of developing means and methods of localization and liquidation of the consequences of accidental spills of hazardous substances (HS) using innovative materials and logistical solutions The following objects of research are considered in the work: the process of transportation of dangerous goods (DG) taking into account the risks of emergency situations that pose a threat to human life and the environment.Keywords: risk assessment, analysis of causes and consequences, ecological technologies, dangerous goods, localization of accidents, liquidation of accidents, carbonization, universal sorption fabric, dynamic characteristics of a hopper car.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського